Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
nerad, ale na pravou
má zabránit, aby bez zatlačení šla zařadit omylem zpátečka místo dvojky
používají se dvě verze - se zahnutím na jedné straně (na obr. od zinglse), ještě je zahnutej nahoru jakoby do můstku
druhá má zahnutí na obou stranách, ale to na levé je tam jaksi bez funkce
má zabránit, aby bez zatlačení šla zařadit omylem zpátečka místo dvojky
používají se dvě verze - se zahnutím na jedné straně (na obr. od zinglse), ještě je zahnutej nahoru jakoby do můstku
druhá má zahnutí na obou stranách, ale to na levé je tam jaksi bez funkce
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
díky moc ale pořád nechápu proč mi vyskakuje šaltrpáka z táhla k převodovce? Myslel jsem si že mám špatně tu podložku ale mám ji dobře.prak píše:nerad, ale na pravou
má zabránit, aby bez zatlačení šla zařadit omylem zpátečka místo dvojky
používají se dvě verze - se zahnutím na jedné straně (na obr. od zinglse), ještě je zahnutej nahoru jakoby do můstku
druhá má zahnutí na obou stranách, ale to na levé je tam jaksi bez funkce
mam ve svym aute tohle pouzdro vypadly a posunuty uplne prycPětišroub píše:no, krajní a nepříjemná varianta je, že se ti utrhl kovový prstenec s pouzdrem (na obrázku jako Lagerbuchse) a tím pádem má táhlo možnost řadičce uhnout a vyklouznout.
a saltrpaka samovolne nevypadava
takze si troufam tvrdit ze tim to neni
(pokud nepocitam vypadek dvojky v Harrachove na ty rozbyty ceste)
... a vůbec !
Pretoze som skracoval radiacu tyc, viem absolutne presne ako to funguje.
Nad gulovu castou radiacej paky je limecek, ktory pri radeni jazdi po strane toho horeohnuteho kusu kulisy.Zaradit spiatocnu rychlost je mozne len vtedy,ked ten limecek je zatlaceny pod tu prirubu kulisy.Ten je VZDY na lavej strane, resp.na strane , kde sa radi spiatocka, ci je to LHD , alebo RHD.Novsie modely maju prirubu aj na pravej strane, ktora je zaoblena , dlhsia a je odsadena nepatrne viac ako lava.Lava je zvycajne kratsia, nizsia a rovna.
Ak sa jedna o skutocne " dedky " tak to moze byt inac, ale pochyboval by som o tom. Prist na podstatu problemu sa da poctivym premeranim.
Ak paka vyskakuje z radiacej tyce a pruzina je namontovana spravne, Petisroubova teoria je velmi pravdepodobna.Nemusi to byt utrhnuty drzak, ale znicene puzdro (ktore moze uplne chybat), ze diera v drzaku je vykloktana do takej miery, ze radiaca tyc sa oddiali od radiacej paky natolko, ze dojde k rozpojeniu.Toto je bezny zjav na ponorkach....opravujem drziaky radiacej tyce velmi casto.Vyhoda je, ze u ponorky su prisrubovane, kdezto u brouka su pribodovane na tunel...
Nad gulovu castou radiacej paky je limecek, ktory pri radeni jazdi po strane toho horeohnuteho kusu kulisy.Zaradit spiatocnu rychlost je mozne len vtedy,ked ten limecek je zatlaceny pod tu prirubu kulisy.Ten je VZDY na lavej strane, resp.na strane , kde sa radi spiatocka, ci je to LHD , alebo RHD.Novsie modely maju prirubu aj na pravej strane, ktora je zaoblena , dlhsia a je odsadena nepatrne viac ako lava.Lava je zvycajne kratsia, nizsia a rovna.
Ak sa jedna o skutocne " dedky " tak to moze byt inac, ale pochyboval by som o tom. Prist na podstatu problemu sa da poctivym premeranim.
Ak paka vyskakuje z radiacej tyce a pruzina je namontovana spravne, Petisroubova teoria je velmi pravdepodobna.Nemusi to byt utrhnuty drzak, ale znicene puzdro (ktore moze uplne chybat), ze diera v drzaku je vykloktana do takej miery, ze radiaca tyc sa oddiali od radiacej paky natolko, ze dojde k rozpojeniu.Toto je bezny zjav na ponorkach....opravujem drziaky radiacej tyce velmi casto.Vyhoda je, ze u ponorky su prisrubovane, kdezto u brouka su pribodovane na tunel...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
taky si troufnu:
uchycení v tunelu nikam neuhne, takže musí uhybat schaltstange. Takže šroubovo vysvětlení mi přijde velmi pravděpodobné (pokud tedy celá tyč není ohnutá).
Takže zkus jakej má vakl a jestli neuhybá do stran, když s ní otáčíš.
uchycení v tunelu nikam neuhne, takže musí uhybat schaltstange. Takže šroubovo vysvětlení mi přijde velmi pravděpodobné (pokud tedy celá tyč není ohnutá).
Takže zkus jakej má vakl a jestli neuhybá do stran, když s ní otáčíš.
Naposledy upravil(a) prak dne 16 črc 2008, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
to minulé bylo re na Herbiho
a teď na Johna:
nevím jaké má Zingls auto, ale na obrázku je vyhnutí zcela správně vpravo. Osa otáčení páky je nad podložkou (taková miska). Proto když zpátečku řadím doleva, tak spodek páky jde doprava. Proto zarážka, nebo vyhnutí či jak tomu budeme říkat, je vpravo.
a teď na Johna:
nevím jaké má Zingls auto, ale na obrázku je vyhnutí zcela správně vpravo. Osa otáčení páky je nad podložkou (taková miska). Proto když zpátečku řadím doleva, tak spodek páky jde doprava. Proto zarážka, nebo vyhnutí či jak tomu budeme říkat, je vpravo.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Řazení
Lucas píše:Tenhle topic je už řádně stár, ale nikde jsem se tu nedočetl vyřešení toho problému. Zrovna totiž řeším nemlich ten samý problém. Při studeném motoru řazení parádní, po ujetých cca 100 km si o zařazení zpátečky můžu nechat jenom zdát ... Křídlovku na spojkovým lanku jsem zkoušel přitáhnout, ale ke zlepšení nedošlo.Maggiolino píše:Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.
Neuměl byste mi někdo poradit? Máte s tím někdo zkušenost?
Jaká má být vůle na spojkovým lanku?
Díky za fundovanou pomoc!
Lukas
Tenhle problém jsem měl taky(brouk r.v.66), začal se projevovat jednou při příjezdu do Paříže a následném popojíždění v zácpě. Jednička šla na zuby, jediná možnost byla ji tam dát přes dvojku. Za studena tam šla docela dobře. Sice jsem se s tím jezdit naučil, ale manželce to dělalo dost problém.
Vyřešil jsem to až docela nedávno:
Zaprvé jsem vyměnil olej v převodovce. Kdysi předtím jsem ho tam sice taky nalíval já, ale nebyl jsem si jist, jestli jsem tam dal hypoidní (tenkrát mi to asi uteklo). Po výměně za hypoidní výrazné zlepšení.
A zadruhé jsem povolil dva šrouby M8, co drží páku k tunelu a celou kulisu řazení jsem posunul do krajní polohy vlevo. Teď řadím jak do másla, úplná radost. Dělá to na mě dojem, že ty rychlosti vlevo (hlavně jednička a zpátečka) prostě neměly dostatek místa, aby tam lehce vklouzly. Proč ale víc za tepla, nevím. A je to teď už asi jedno. Spojka mi zabírá docela dole, v mojem případě to na kvalitu řazení nemělo vliv.
V ramci pripravy Red Bug na dennodenny povoz, rozhodol som sa namontovat short shift, tym padom vznikla dobra prilezitost skontrolovat a vymenit puzdro radiacej tyce a spojku tyce s prevodovkou.
Puzdro radiacej tyce tam jednoducho nebolo....
Zaroven mi to dalo dobru prilezitost ofotit poziciu radiacej paky a kulisy,co navazuje na predchadzjuce diskusie o probleme radenia.
takto vyzera kulisa na '76
ako som spominal vyssie, ma dve priruby, z ktorych lava / v smere jazdy / je ta dolezita. /to je ta kratsia/
Na tomto obrazku je vzajomna poloha radiacej paky a kulisy pri zaradenej rychlosti No.2
tu vidime,ze limec paky bezi po hrane priruby
dalsia fotka ukazuje relativnu polohu paky a kulisy pri zaradenej spiatocke.. limec radiacej paky sa musi dostat pod prirubu kulisy...
V tom je cely trik radenia spiatocky a dvojky.Ak pri radeni dvojky skrtame o spiatocku, je jasne, ze bud nemame puzdro vodiace tyc , ktore vymedzuje volu medzi jednotlivymi komponentami, alebo pruzina je unavena, zlomena atd.
Puzdro radiacej tyce tam jednoducho nebolo....
Zaroven mi to dalo dobru prilezitost ofotit poziciu radiacej paky a kulisy,co navazuje na predchadzjuce diskusie o probleme radenia.
takto vyzera kulisa na '76
ako som spominal vyssie, ma dve priruby, z ktorych lava / v smere jazdy / je ta dolezita. /to je ta kratsia/
Na tomto obrazku je vzajomna poloha radiacej paky a kulisy pri zaradenej rychlosti No.2
tu vidime,ze limec paky bezi po hrane priruby
dalsia fotka ukazuje relativnu polohu paky a kulisy pri zaradenej spiatocke.. limec radiacej paky sa musi dostat pod prirubu kulisy...
V tom je cely trik radenia spiatocky a dvojky.Ak pri radeni dvojky skrtame o spiatocku, je jasne, ze bud nemame puzdro vodiace tyc , ktore vymedzuje volu medzi jednotlivymi komponentami, alebo pruzina je unavena, zlomena atd.