Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...
Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...
Ahoj vsem,
Mate prosim nekdo zkušenost s výměnou, respektive nastavením-seřízením řadící páky na 1300? A? dělám, co dělám, celý háčko je posunutý doprava a rychlosti musím dost hledat... Jo a zpátečka mi tam padá bez nutnosti páku zmáčknout a je jenom kousiček nalevo od dvojky...
Díky za radu,
Paticka
Mate prosim nekdo zkušenost s výměnou, respektive nastavením-seřízením řadící páky na 1300? A? dělám, co dělám, celý háčko je posunutý doprava a rychlosti musím dost hledat... Jo a zpátečka mi tam padá bez nutnosti páku zmáčknout a je jenom kousiček nalevo od dvojky...
Díky za radu,
Paticka
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
trochu neobvyklé, protože řazení má štelování pouze dopředu/dozadu. Do strany to jde jen co dovolí vůle. Domeček řadící páky je chycený dvěma šrouby M8 a oválné vybrání otvorů pro šrouby dovoluje posuv dopředu/dozadu. Pod domečkem je kulisa řazení, která vede řadící páku. Na kulise je i prolis zamezující zařazení zpátečky. Jestli se v tom někdo neodborně hrabal, moho kulisu otočit, posunout, nebo dokonce vyndat. Chce to rozebrat a vidět. Prolis na kulise by měl směřovat dolů a vpravo (proti poloze páky při zpátečce).
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
vzadu je špičatej šroub do díry, ale může být povolený.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Důležitý je, aby byly v dobrým stavu a bez vůlí umělý pouzdra, kterými je vedeno řadící táhlo. První pouzdro je pod zadní sedačkou na konci táhla a druhé je v tunelu a je přístupné servisním okénkem na začátku tunelu u přední nápravy.
Co se týče seřízení páky, tak se mí osvědčilo jemně povolit oba šrouby na "domečku" a zařadit opatrně zpátečku, která je snad nejcitlivější na správnou polohu, jinak vyskakuje. Pak jsem domeček dotáhl a zkusil zařadit všechny ostatní stupně, případně postup zopakoval a nemám problém. Jestli ale musíš rychlostní stupně "lovit", hádal bych spíš na ta vymlácená pouzdra, nebo jiný problém.
Co se týče seřízení páky, tak se mí osvědčilo jemně povolit oba šrouby na "domečku" a zařadit opatrně zpátečku, která je snad nejcitlivější na správnou polohu, jinak vyskakuje. Pak jsem domeček dotáhl a zkusil zařadit všechny ostatní stupně, případně postup zopakoval a nemám problém. Jestli ale musíš rychlostní stupně "lovit", hádal bych spíš na ta vymlácená pouzdra, nebo jiný problém.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Tak jenom info, ze uz radim jak se ma. Problem byl vazne v ty spojce pod sedackou. Byla tam cizi pruzina, ktera to cely tahla napravo. Hned, jak jsem ji sundal, tak se cela ta osa otocila tak, jak asi ma byt. Pravdepodobne to nekdo vykutil kvuli ty svarem prodlouzeny pace...???
Diky vsem za pomoc,
Paticka
Diky vsem za pomoc,
Paticka
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 769
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Já mám to samý u buse - zničený pouzdro vepředu na začátku táhla, najít rychlosti je umění. S busem normální řidič fakt neodjede 8)Pětišroub píše:Důležitý je, aby byly v dobrým stavu a bez vůlí umělý pouzdra, kterými je vedeno řadící táhlo. První pouzdro je pod zadní sedačkou na konci táhla a druhé je v tunelu a je přístupné servisním okénkem na začátku tunelu u přední nápravy.
Bohužel je zničený i uložení toho pouzdra (po útoku hrubou silou), takže plánujem tam navařit kus trubky.
drnčení schaltr páky
pánové,povedlo se někdy někomu vpravit do vodícího oka řadící tyče onen plastogumový prstýnek jenž je navíc ještě potřeba zajistit ocelovým pérkem?Zkoušel jsem to x krát skrz otvůrek po kulise a nic.Výsledkem bylo jen maximální zamaštění rukou a interiéru nevyjímaje.Je na to nějaký fígl?Taky by mohli návod k montáži přiložit už v bbtečku......
Re: drnčení schaltr páky
Najprv nasad retaining ring / perko / na puzdro,a potom ho musis vtlacit do drzaku tak,aby slot na puzdre smeroval na lavu stranu auta.Ak to nedokazes rukou,urob si jednoduchy pripravok,pomocou ktoreho to zatlacis na miesto.Luděk píše:pánové,povedlo se někdy někomu vpravit do vodícího oka řadící tyče onen plastogumový prstýnek jenž je navíc ještě potřeba zajistit ocelovým pérkem?Zkoušel jsem to x krát skrz otvůrek po kulise a nic.Výsledkem bylo jen maximální zamaštění rukou a interiéru nevyjímaje.Je na to nějaký fígl?Taky by mohli návod k montáži přiložit už v bbtečku......
takže obecně vzato,čeká mne poměrně masakristická práce.A když to doteď nedělalo problémy s rychlostmi a jejich najitím,tak to raději nechám tak.Koukal jsem dozadu,kde má být uložení,že tam je nějaký molitan.či co.Taky mi šla hardy spojka sundat pomocí ostrého šroubu pouze s osy převodovky.Na táhlu od schaltru jsem nic podobného nenalezl.Jo a koupil jsem AT převodku,tak jsem zvědavý co s tím zgenerálkovaná 16ka udělá,narozdíl od AM....