Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4452
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 16 črc 2008

nerad, ale na pravou
má zabránit, aby bez zatlačení šla zařadit omylem zpátečka místo dvojky
používají se dvě verze - se zahnutím na jedné straně (na obr. od zinglse), ještě je zahnutej nahoru jakoby do můstku
druhá má zahnutí na obou stranách, ale to na levé je tam jaksi bez funkce
Obrázek
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 16 črc 2008

Ono to všechno vzniklo zřejmě tím, že bude rozdíl mezi LHD a RHD, tedy jestli se jedná o levostrané řízení (u nás) nebo pravostrné (John)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
zingls
Příspěvky: 210
Registrován: 23 kvě 2008
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod zingls » 16 črc 2008

prak píše:nerad, ale na pravou
má zabránit, aby bez zatlačení šla zařadit omylem zpátečka místo dvojky
používají se dvě verze - se zahnutím na jedné straně (na obr. od zinglse), ještě je zahnutej nahoru jakoby do můstku
druhá má zahnutí na obou stranách, ale to na levé je tam jaksi bez funkce
Obrázek


díky moc ale pořád nechápu proč mi vyskakuje šaltrpáka z táhla k převodovce? Myslel jsem si že mám špatně tu podložku ale mám ji dobře.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19192
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 16 črc 2008

no, krajní a nepříjemná varianta je, že se ti utrhl kovový prstenec s pouzdrem (na obrázku jako Lagerbuchse) a tím pádem má táhlo možnost řadičce uhnout a vyklouznout.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12723
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 16 črc 2008

Pětišroub píše:no, krajní a nepříjemná varianta je, že se ti utrhl kovový prstenec s pouzdrem (na obrázku jako Lagerbuchse) a tím pádem má táhlo možnost řadičce uhnout a vyklouznout.


mam ve svym aute tohle pouzdro vypadly a posunuty uplne pryc
a saltrpaka samovolne nevypadava
takze si troufam tvrdit ze tim to neni

(pokud nepocitam vypadek dvojky v Harrachove na ty rozbyty ceste)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 16 črc 2008

Pretoze som skracoval radiacu tyc, viem absolutne presne ako to funguje.
Nad gulovu castou radiacej paky je limecek, ktory pri radeni jazdi po strane toho horeohnuteho kusu kulisy.Zaradit spiatocnu rychlost je mozne len vtedy,ked ten limecek je zatlaceny pod tu prirubu kulisy.Ten je VZDY na lavej strane, resp.na strane , kde sa radi spiatocka, ci je to LHD , alebo RHD.Novsie modely maju prirubu aj na pravej strane, ktora je zaoblena , dlhsia a je odsadena nepatrne viac ako lava.Lava je zvycajne kratsia, nizsia a rovna.
Ak sa jedna o skutocne " dedky " tak to moze byt inac, ale pochyboval by som o tom. Prist na podstatu problemu sa da poctivym premeranim.
Ak paka vyskakuje z radiacej tyce a pruzina je namontovana spravne, Petisroubova teoria je velmi pravdepodobna.Nemusi to byt utrhnuty drzak, ale znicene puzdro (ktore moze uplne chybat), ze diera v drzaku je vykloktana do takej miery, ze radiaca tyc sa oddiali od radiacej paky natolko, ze dojde k rozpojeniu.Toto je bezny zjav na ponorkach....opravujem drziaky radiacej tyce velmi casto.Vyhoda je, ze u ponorky su prisrubovane, kdezto u brouka su pribodovane na tunel...

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4452
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 16 črc 2008

taky si troufnu:
uchycení v tunelu nikam neuhne, takže musí uhybat schaltstange. Takže šroubovo vysvětlení mi přijde velmi pravděpodobné (pokud tedy celá tyč není ohnutá).
Takže zkus jakej má vakl a jestli neuhybá do stran, když s ní otáčíš.
Naposledy upravil(a) prak dne 16 črc 2008, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4452
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 16 črc 2008

to minulé bylo re na Herbiho
a teď na Johna:
nevím jaké má Zingls auto, ale na obrázku je vyhnutí zcela správně vpravo. Osa otáčení páky je nad podložkou (taková miska). Proto když zpátečku řadím doleva, tak spodek páky jde doprava. Proto zarážka, nebo vyhnutí či jak tomu budeme říkat, je vpravo.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 16 črc 2008

zingls píše:
Obrázek :?: :?:


v tomto pripade musi limecek jazdit presne po hrane kulisy a radenie spiatocky namiesto dvojky je skoro nevyhnutne...

Uživatelský avatar
zingls
Příspěvky: 210
Registrován: 23 kvě 2008
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod zingls » 16 črc 2008

díky moc dneska se na to pořádně podívam.. doufám že to nebude nějaký průset :roll:

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1459
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Řazení

Příspěvekod Pekař z Boščehrada » 21 črc 2008

Lucas píše:
Maggiolino píše:Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.


Tenhle topic je už řádně stár, ale nikde jsem se tu nedočetl vyřešení toho problému. Zrovna totiž řeším nemlich ten samý problém. Při studeném motoru řazení parádní, po ujetých cca 100 km si o zařazení zpátečky můžu nechat jenom zdát ...:( Křídlovku na spojkovým lanku jsem zkoušel přitáhnout, ale ke zlepšení nedošlo.
Neuměl byste mi někdo poradit? Máte s tím někdo zkušenost?
Jaká má být vůle na spojkovým lanku?
Díky za fundovanou pomoc!
Lukas



Tenhle problém jsem měl taky(brouk r.v.66), začal se projevovat jednou při příjezdu do Paříže a následném popojíždění v zácpě. Jednička šla na zuby, jediná možnost byla ji tam dát přes dvojku. Za studena tam šla docela dobře. Sice jsem se s tím jezdit naučil, ale manželce to dělalo dost problém.

Vyřešil jsem to až docela nedávno:

Zaprvé jsem vyměnil olej v převodovce. Kdysi předtím jsem ho tam sice taky nalíval já, ale nebyl jsem si jist, jestli jsem tam dal hypoidní (tenkrát mi to asi uteklo). Po výměně za hypoidní výrazné zlepšení.

A zadruhé jsem povolil dva šrouby M8, co drží páku k tunelu a celou kulisu řazení jsem posunul do krajní polohy vlevo. Teď řadím jak do másla, úplná radost. Dělá to na mě dojem, že ty rychlosti vlevo (hlavně jednička a zpátečka) prostě neměly dostatek místa, aby tam lehce vklouzly. Proč ale víc za tepla, nevím. A je to teď už asi jedno. Spojka mi zabírá docela dole, v mojem případě to na kvalitu řazení nemělo vliv.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 22 črc 2008

Me se zas pro zmenu pri rychlostech 80+ km/h ozyva z tunelu rachtani ... ktere prestane kdyz zatahnu radicku k sobe a drzim tak ... tudiz predpokladam ze vypadnul ten plastovej bazmekt, ta objimka :x

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19192
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 22 črc 2008

na 95% je kaput

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12723
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 22 črc 2008

na 100 procent je bud kaput nebo vyklouzla
dela mi to totez, a objimka tam lita na stangli sem a tam :)
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 22 črc 2008

Jj, ja ji prave daval novou ... vopruz ji tam nasadit ... a jeste veti se tam trefit tou stangli :x byl klid, ale cca pred Attackem to zacalo delat ... nechce se mi to zas delat :lol:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 23 črc 2008

V ramci pripravy Red Bug na dennodenny povoz, rozhodol som sa namontovat short shift, tym padom vznikla dobra prilezitost skontrolovat a vymenit puzdro radiacej tyce a spojku tyce s prevodovkou.
Puzdro radiacej tyce tam jednoducho nebolo....
Zaroven mi to dalo dobru prilezitost ofotit poziciu radiacej paky a kulisy,co navazuje na predchadzjuce diskusie o probleme radenia.

takto vyzera kulisa na '76

Obrázek
ako som spominal vyssie, ma dve priruby, z ktorych lava / v smere jazdy / je ta dolezita. /to je ta kratsia/

Na tomto obrazku je vzajomna poloha radiacej paky a kulisy pri zaradenej rychlosti No.2

Obrázek
tu vidime,ze limec paky bezi po hrane priruby

dalsia fotka ukazuje relativnu polohu paky a kulisy pri zaradenej spiatocke.. limec radiacej paky sa musi dostat pod prirubu kulisy...

Obrázek

V tom je cely trik radenia spiatocky a dvojky.Ak pri radeni dvojky skrtame o spiatocku, je jasne, ze bud nemame puzdro vodiace tyc , ktore vymedzuje volu medzi jednotlivymi komponentami, alebo pruzina je unavena, zlomena atd.


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti