Izolace topniku

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

VW181 píše:Jestli to bylo origo opravdu zabalené, tak bych použil tu pásku cos ukazoval. Není to kvůli lepšímu topení, ale ať se nehromadí teplo pod autem. Majstři ve fabrice věděli proč!
tak tak.
Taktiez Petr914 ma pravdu.
V oroginale to je tiez pekne zabalene.Ale tou paskou to budes vediet este lepsie zabalit.

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Pětišroub píše:já nevim jak to tam je, jsou ty topníky exponovaný zespod jako na brouku, neo je ten motor zespoda něčím zadeklovanej?
nerozumiem tvojej otazke.

plechy a gumy okolo su tak ako na chrobaku.Len rozdiel je to ze horestupajuce teplo nema kam uniknut nakolko tam nieje ziadny otvor

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Jsem dnes asi ujetej na ty kotle, kominy, atd...
http://www.rockwool.cz/sw1648.asp
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Najlepsie riesenie su nove topniky a dat im keramicky povlak...to riesi aj ucinnost topnika , aj vyzarovanie tepla do okolia...

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

john píše:Najlepsie riesenie su nove topniky a dat im keramicky povlak...to riesi aj ucinnost topnika , aj vyzarovanie tepla do okolia...
hmm a ta keramika to je klasicka keramika alebo nieco specialne?
Nove topniky su problem.A ak tak ku... drahe

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Este otazka.
Vydrzi ta keramika na tych topnikoch?
Nemas nahodou nejaku fotku pre ilustraciu?

Uživatelský avatar
IGi
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1308
Registrován: 11 črc 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od IGi »

a sakra tady se to rozjelo ........
ahoj milosaku : (snad se brzy uvidime potrebuji jeste neco probrat kolem tvych stroju) napad kolem utesneni kotlu a krbu mi neprijde jako dobre reseni z duvodu teploty pry na svodech byva teplota daloko vise a taky z duvodu aplikace!!,??? mam to na to napatlat??? jak to vlastne myslis??

sam: souhlasim se sestom kdyby to tam nemelo bejt soudruzi to tam nedavaji... nejde o topeni uvnitr interieru ale o topeni kolem topniku ..

petr 914: neco vymyslime:) historku si necham vypravet bude prdel URCITE

john : jak pise sesto nove jsou strasne moc drahe sehnal jsem zachovale nez ty co jsoou na foto ... co to je keramicky povlak (muzes prosim vysvetlit??) mam v planu opiskovani a nasopovani...

SKID : rec je trosku o necem jinem :)

VW181: ROZUMIS MI !! CEKAM NA BLINKR !!:) dockam se ?? schanim na tYpa VIS O TOM NE??:)


LIDI jde mi o odvod tepla od motoru ne o to aby mi to lip topilo ..... a berte to jako pouhy dotaz jestli to budu praktikovat ukaze az cas ..........................................

DEKUJI ZA KAZDOU REAKCI :)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

základní princip vzducháče VW je...spodní část motoru je těsněním pečlivě oddělena od horní. V horní části se nasává studený vzduch a je jedno jestli mřížkou pod oknem, nebo žábrama na bocích. Tento vzduch je prohnám přes válce(opět je jedno, jestli horizontálně nebo vertikálně) a je jako odpadní a spotřebovaný je odveden pod vůz. Vůz v pohybu se tohoto odpadního vzduchu snadno zbaví, pro vůz stojící na volnoběhu je kumulace tohoto tepla zanedbatelná, pokud by nebyla, tak je každé vzduchem chlazené VW časovanou bombou :-) Důležitější pro chlazení motoru a hlav je, aby byl zaveden čerstvý vzduch do topníků a neustále proudil skrz a nedocházelo k tomu, co je často vidět, tedy že se jezdí bez chobotů mezi saharou a topníky - takové nezapojené topníky jsou slušným a nezdravým akumulátorem tepla. Dále poctivé zatěsnění motoru vůči karoserii po celém obvodu pěnovým nebo gumovým těsněním - vzhledem k sacímu výkonu větráku si pak větrák skutečně může přisávat teplý vzduch a prach ze spodní části. Vzhledem k tomu že VW na žádném jiném voze tuto izolaci neřešila předpokládám, že šlo o zvýšení účinnosti vytápení vozu a zamezení ztrát v topení vluxusnějším voze řady 3, kde VWčko chtělo v mnoha věcech vylepšit řešení známé z Typu 1. Ale jako často říkám, je mi to putna ..popel popelu..prach prachu..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Nieco som hladal na fotkach tak som nasiel toto tak to dam pre ilustraciu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re:

Příspěvek od yahoďák »

IGi píše:LIDI jde mi o odvod tepla od motoru ne o to aby mi to lip topilo ..... a berte to jako pouhy dotaz jestli to budu praktikovat ukaze az cas ..........................................DEKUJI ZA KAZDOU REAKCI :)
IGi, tys stavař ne? Tak v tom případě Ti snad musí být jasné, že pokud chceš teplo odvést pryč, tak tam naopak tu izolaci dát nesmíš...logicky, když něco teplého obalím izolací tak to přece udržím déle teplé, více teplé, tím více, čím více izolace (síla izolace, její účinnost) tam nacpu, že??
Ta izolace tam byla právě proto ,aby to lépe topilo, VW si bylo vědomo, že topení u brouka sice funguje, ale není kdovíjaké a pokud měl být Typ3 nadstavbou, lepším vozem, tak musel i tento detail mít výrazně lepší...a měl.

..takže pro ty co se snažili vymyslet řešení, vylepuji fotky co vlastně IGi potřebuje, jak to vypadá v originále:
Obrázek
Obrázek

Zapomeňte na nějaké omotávky, tady je jasně vidět, že je to jen obyčejný pruh izolačního materiálu zezhora "omotaný" okolo topníku, stažený 4ma eska páskama, ovšem nejdůležitější je ten (zřejmě)plechový kus, který zespodu kryje konce izolace a hlavně díky svému tvaru do drží a dává tvar vepředu a urřitě ho má zároveň i chránit před opotřebením....

Pokud ten díl nemáme.....smůla.

I když řešit se dá všechno, jedno řešení mě napadá..stejně tak jako to, kde sehnat ekvivalent izolace i v dnešní asbestfrei době......

Apropós na té fotce je vidět ještě jedna nádherná vychytávka, kterou jsme na fóru řešili zrovínka nedávno, kdo to vidí taky??

:twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: Izolace topniku

Příspěvek od biker666 »

pripravek na demontaz-montaz ventilu

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Izolace topniku

Příspěvek od Pětišroub »

dopadlo to vůbec nějak s tou izolací? iGi?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Izolace topniku

Příspěvek od yahoďák »

to biker: ano přípravek..tenhle je moc pěknej, že se dá použít i na autě
Obrázek

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Izolace topniku

Příspěvek od Šíša »

jen by to asi chtelo miti dotycnej pist v HU co? :D

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Izolace topniku

Příspěvek od Herbie »

nejak mi unika smysl pouziti tohoto pripravku na nesundany hlave

snad jen pro vymenu stiraciho krouzku na ventilovem driku
(ktery u vetsiny motoru stejne uz nejsou)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Izolace topniku

Příspěvek od john »

Pouziva sa to na kontrolu vole ventilu vo voditku, alebo pri vymene prasklej pruziny / velmi zriedkavy jav /. Castejsi ukaz je, ze pri pouziti Al, alebo non- forged retainers / miska na vrchu pruziny / sa ventilove klinky pretiahnu cez otvor misky ...ventil sa drzi v polohe stlacenym vzduchom...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Izolace topniku

Příspěvek od john »

Co sa tyka samotneho topenia,je snad najucinnejsie zo vsetkych modelov...zaroven je fakt, ze odvetranie vrchnej casti motora je slabsie a hlavny problem neizolovanych, alebo nefunkcnych topnikov je salanie tepla na hlavy,ktore su horuce uz sami o sebe...to je pripad aj u brouka, ked su choboty od sahary odpojene a topniky ponechane...

OK, nedalo mi to a pozrel som sa do katalogu dielov, ktory oznacuje izolaciu a plechove kryty ako Heat shield, co automaticky znamena, ze je to ochrana pred vyzarujucim teplom...taktiez z obrazkov je vidiet, ze tie shields su umiestnene medzi vymennik a hlavu...

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: Izolace topniku

Příspěvek od biker666 »

Herbie píše:nejak mi unika smysl pouziti tohoto pripravku na nesundany hlave

snad jen pro vymenu stiraciho krouzku na ventilovem driku
(ktery u vetsiny motoru stejne uz nejsou)
Muj otec pouzival podobny pripravek pri vymene gufer na ventilech a do valce spoustel pres otvor na svicku kulicku privarenou na kus dratu ktera pritlacena pistem drzela ventil zavreny.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Izolace topniku

Příspěvek od Pětišroub »

nebo provaz se tam taky dá nasoukat a pak poslat válec do HÚ
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Sesto »

Pětišroub píše:základní princip vzducháče VW je...spodní část motoru je těsněním pečlivě oddělena od horní. V horní části se nasává studený vzduch a je jedno jestli mřížkou pod oknem, nebo žábrama na bocích.
Ano ale tak to je na TYP1 alebo na Buse.
Ale TYP3 je uuplne inac riesena.Studeny vzduch je nahanany spod okna alebo od blatnikov a ide tunelom do zadneho cela za motorom nad tlmicom vyfuku.Tam ide otvormy do vrtule sahary to je ta siroka harmonika a do nasavania to je ta tensia harmonika v pravo.
Inac to nieje vobec tepelne odizolovane.Vsetko teplo ide hore a zastavuje sa na poklope kufra nad motorom.
Cize ked mas Webre tak nasavas teply vzduch.Ale v originaly to bolo vyriesene uz v tej dobe. :idea:
Kukni fotky.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek



Na kurenie bude lepsie si asi odchitit toto.
Obrázek
Ja uz mam 2 kusky original do TYP3
Obrázek

Odpovědět