Karburace DellOrto

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od vako »

na stolici to znamena nie na motore, ale na Flow Bench / krivke.. robim s Dells uz dlho a malokedy sadnu karbesy napr. z jednej 1600 na druhu.. na jednej slapu ako dive, druhe su zahltene.. je to koli celkovej skladbe motora a zostelovani predstihu.. preto aj predavam svoju sadu komplet s vackou, zdvihatkami a tlac.tyckami a prepakovanim, aby laik ktory ich zoberie, mal co najmensie problemy .. ja osobne kym som spojazdnil Dells na SC, nakupil som vacsiu sadu trysiek ako bola samotna cena karbesov..
preto este raz .. kazde karbesy treba doladit priamo na danom motore.. :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od sSATYRr »

Jasne, nikdo necekal ze se Dells vybali z krabice, osadi a jede se. Rad bych ale ale pres rady typu: " Jo kamarade, Dellorta jedine s ostrou vackou" ci "je to blbe otryskovany" nebo "já ti rikal, ze Webery jsou lepsi" dobral pripadne kostruktivni idee co se serizeni tyce.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

volnobeh to drzi? Na dalku a laicky: pokud to zdecha pri prudkem pridani plynu tak 1) obrovska netesnost na sani nebo 2) nejedou z nejakyho duvodu akcel.trysky kdyz sundas filtry a mrknes do sani a das plyn tak to do kazdyho difuzoru musi plynule striknout. Zakladni postup jsem uz na f4 psal zkus to najit pisu z Nokie a nic moc. Jinaj Delly fungujou na cemkoliv,na seriove 16 i na mem 2.3litru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od sSATYRr »

akceleracky se kontrolovaly jako prvni pred osazenim. Co se sani tyce - napada me vyvedeni podtlaku posilovace brzd..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od vako »

ako som spominal vyssie, karbesy treba doladit priamo na danom motore.. najmenej skody a najrychlejsie to urobis tak, ze ti na to niekto znaly Dells/Webers mrkne a otryskuje.. a ako spominal 5s, uplne najskor prever vsetky netesnosti okolo sania a precizne zosteluj zapalovanie s povodnym karburatorom, az potom nasad Dells a doladuj.. mozno mas male acc.trysky, v kazdom pripade ti to ukazuje na dve veci - chudobna zmes a predstih, dalsia vec typ emulsnej trubice moze byt naprd - je ich 11 druhov,dalej spravne nastavenie hladiny v plavakovej komore /casto sa ramienko plavaku , ked su karbesy suche pri prevoze postou trochu ohne a rozhadze vysku hladiny.. PS: Dells slapu s akoukolvek vackou :mrgreen: tuto temu si mal , ale rozobrat v inom - prislusnom topicu co sa tyka DellOrta
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od wally »

A podtlak mas, jak vyvedenej?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od sSATYRr »

tak jsem to pohonil cca 100km po dalnici.
pozitiva: tahne krasne, mista, kde to drive padalo na 75km/h nyni stala cestovni 95-100km/h

negativa: plyn se opravdu musi pridavat postupne, jinak temer zdechne. Zajimave je, ze po prvnim prudkem pridani sice ztrati otacky, nicmene pokud v zapeti nasleduje dalsi prudsi pridani plynu, propad jiz neni tak vyrazny, jen to chrochtne/bafne (libovolne citoslovce dosadit zde). viz video
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od Lugen »

Cele mi to opravdu sedí na málo benzínu přidávané akceleračkou, ano možná to z ní lítá, ale kolik?! Okometrické metody jsou tak na na dvě věci, je dobré změřit kolik opravdu dává a porovnat s tabulkovou hodnotou patřičného karburátoru.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od vako »

potom je to len o zapalovani.. zmen rozdelovac za SVDA a zapoj Dells na podtlak.. a pridaj na hodnotach acceler. trysiek
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od sSATYRr »

díky za rady, nakonec špatně fungoval takovem ten ventil s kuličkou, co přepouští do akceleraček. Vyměněn rozdělovač zpět za podtlak, jízdní vlastnosti se zlepšily o 100 procent. Stále však zůstává díra po prudkém sešlápnutí plynu, při plynulejším přidání to jede slušně.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od vako »

ako som pisal.. pridaj na hodnotach accelerac.trysiek .., neudal si ani hodnoty vsetkych trysiek a velkost venturi a v neposlednej rade, keby sa tieto debaty presunuli do topicu o DellOrto :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od sSATYRr »

sloučeno :wink:
no akceleracky jsou uz skoro na maximu.
difuzoty 34mm
hlavní trysky 140
vzdušníky 180
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od Pětišroub »

jo pravděpodobně to vypadá na akcelerační okruh ale spíš než na trysky bych tipoval na špínu ?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od vako »

volnym okom ked sa pozries do karbesov, musis pri stlaceni plynu vidiet, ako accelerac. trysky striekaju benzin do komor.. ak mas po ruke mensie venturis - difuzory zmen ich na 30 az 32,.. 34 su vynikajuce, ale pre rezim vo vyssich otackach a treba este raz pozriet na nastavenie hladiny plavakovej komory.. Pri mensich venturis sa ti radikalne zlepsi spodok.. ak ma niekto v tvojom okoli ultrazvuk, nechaj si cele karbesy este raz vycistit.. nenapisal si stale velkost acc.trysiek
:mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od sSATYRr »

takto vypadala objednavka:
venturis: 34mm
main jets: 140
air corrector jets: 180
idle jets: 60

zatim moc to nejede a doslova chlasta bajecnych 15-17l/100 :? A to jezdim jak duchodce..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od sSATYRr »

tak lamda ukazala zajimave zjisteni - u DRLA 40 na stockovym motoru s fabrickou vackou dochazi pri akceleraci ku nedokonalemu spalovani smesi - CO z puvodnich 3,5 vylitne na 6-7.

smes ochuzena celkove na 2-2,5, niz uz to opravdu nejde - zdecha na volnobeh. Nicmene celkove se chova mnohem kultivovanej. V zaberu CO na 5..
Ze by prece jenon tupa vacka a Dells nebylo to prave orechove? A to 18 ma nastesti vetsi ventily nez dvoulitr..

Nema nekdo, prosim, konkretni zkusenosti s Dells na tupe vaccce?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od Milosak_1 »

A co centrální sání ? Prostoru na umístění tam máš víc než dost
Obrázek
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od sSATYRr »

to je na spravny otryskovani a serizeni jeste horsi..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od vako »

pre teba hlavne treba vyskusat jednu a hlavnu vec.. skusit ist s venturis na 30.. to co si mi napisal na SZ - nastavenie na Sambe sa uz len tazko zohna - pre vysvetlenie, je tazko zhnat otryskovanie napr. na 32, vyraba sa uz len po 5 co znamena 30, alebo 35, 40.. to 32 bolo fabricke nastavenie pre Alfy.. pre chrobaky neviem o tom, ze by niekedy bol robeny nejaky predajny kit, vsetko co je na trhu pre bugs, je doladovane fandami - funguje to suprovo, preto su tak oblubene, len sa nevzdavaj a hladaj chybu.. ja na SC som prekombinoval uplne ine nastavenia, ake sa vseobecne pouzivaju..
takze pre teba teraz 1.vec - kup venturis 30.. rozdiel spoznas ucite, ak vsak pojdes do rychlych - teda ostrych vaciek s vysokymi otackami, chce to venturi vacsie.. nesmies ale zabudnut , ze race style sa neda jazdit ako street.. pri tvojom obsahu by si sa mal dostat so sparvnym nastavenim Dells na max 9l spotreby..
posli mi este cisla emulsion tubes/ mozes mat ine emulsne trubice a bude to stale kopat/.. vysvetlivky aj obrazky najdes na FB VWolkers - Tech Data
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburace DellOrto

Příspěvek od sSATYRr »

vako píše:napis mi velkost ventilov, aku mas vacku, aky rozsah otaciek chces vyuzivat a aky vyuzivas, skontroluj este raz zapalovanie, skus zmenit rozdelovac.. trebars pozicat 009, ie je idealna ale od 2500 ide agresivne lepsie ako bezne..
hlavy jsou tam fabricky, takze ventily 41x34mm, vacka rovnez stock. Uvazovany rozsah otacek cca 900-3500
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Odpovědět