Karburace DellOrto

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
ripi
Příspěvky: 127
Registrován: 25 črc 2005

Karburace DellOrto

Příspěvek od ripi »

Dík, po práci už je mozek unaven :D

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Capario »

Ještě bych se poptal na starty...ten elektrický sytič u seriových solexů má bezesporu své výhody....Musíte při startu u dellů či webrů víc "našlapávat", stává se že se uchlastá ? Jaký je start za studeného počasí u nezahřátého motoru? Lze srovnat se serií kdy mám pocit že motor naskočí po jednom pootočení motoru? Děkuji.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

dvoukarburátorové motory rozhodně získávají svůj charakter a pokud je pro tebe důležitý komfort, radši se jim vyhni :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

pokud mohu dle vlastni zkusenosti soudit - 4kovy motory jsou tedy jaksi vetsinou 2karburatorovy (strikacky vyjimaje) a jsou neuveritelne komfortni... 8)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Děkuji všem za názory. Děkuji, že repektujete, že jsem totální lama a o karburaci vim jen to, že je důležitá.

Mám motor AN - 1.8 (1793) obsah, kompresní poměr 8,6:1, sací ventil 41 mm, vrtání 93, zdvih 66. Určen pro VW/Porsche914 a VW412.
Pro bus původně byl 1.8 AP, ventily 36, kompres. poměr 7,3:1, vrtání zdvih stejný.

Budu jej dávat do busa. Všechny ostatní součásti jsou standardní, včetně vačky a výfuku.

Jde mi o bezproblémový chod, spolehlivost, minimum údržby, jízdní vlastnosti do provozu a na cestování (tedy nehonim absolutní výkon, ale optimální výkonovou křivku pro celé spektrum otáček), jízda po městě i okreskách i dálnících, cestovní rychlost 100 Km/h a to vše při zachování optimální spotřeby (11l/100km). Ve městě to bude víc a jsem si vědom, že spotřebu ovlivňuje hlavně styl jízdy.

Pro busy je z výroby určen SOLEX 34 PDSIT 2/3 - což je defakto jeden dvoukomorový karburátor (jedna komora vlevo, druhá vpravo, levej pak dodává směs pro volnoběh i do pravýho). Ten nemám. Mám dva Solexy, co se dávaly na Typ3.
Alternativou je DellOrto DRLA 36.

Jaký budou rozdíly při nasazení těchto tří alternativ na uvedený motor?

Dík.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maxmax »

Ahoj Kvaku, mám přesně ty karbce co tam patřej,tak jestli je chceš....... :lol:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Kvak píše:Děkuji všem za názory. Děkuji, že repektujete, že jsem totální lama a o karburaci vim jen to, že je důležit
Jde mi o bezproblémový chod, spolehlivost, minimum údržby, jízdní vlastnosti do provozu a na cestování (tedy nehonim absolutní výkon, ale optimální výkonovou křivku pro celé spektrum otáček), jízda po městě i okreskách i dálnících, cestovní rychlost 100 Km/h a to vše při zachování optimální spotřeby (11l/100km). Ve městě to bude víc a jsem si vědom, že spotřebu ovlivňuje hlavně styl jízdy.

Pro busy je z výroby určen SOLEX 34 PDSIT 2/3 - což je defakto jeden dvoukomorový karburátor (jedna komora vlevo, druhá vpravo, levej pak dodává směs pro volnoběh i do pravýho). Ten nemám. Mám dva Solexy, co se dávaly na Typ3.
Alternativou je DellOrto DRLA 36.

Jaký budou rozdíly při nasazení těchto tří alternativ na uvedený motor?

Dík.
Typ 3 Solexy je mozne pouzit, no obnasa to vela laborovania s tryskami a v zavere male zlepsenie.
Dells 36 su na motor vacsi ako 1600 male.Sice to pojde, ale nie na moznu kapacitu.
Bezproblematicky chod je mozny len v pripade pravidelneho a relativne casteho kontrolovania nastavenia a hlavne mechanicka cast ovladania musi byt perfektna.
Dells,Webers alebo Kadrons v podstate vykonaju rovnaku sluzbu, ak Ti neide o max.vykon.Tam Dells vedu.

Pokial nie si isty, ze to vies zmanazovat sam, je lepsie ostat s originalnymi karburatormi.Taktiez spotreba 11 l je zbozne prianie...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Kvak píše:Pro busy je z výroby určen SOLEX 34 PDSIT 2/3 - což je defakto jeden dvoukomorový karburátor (jedna komora vlevo, druhá vpravo, levej pak dodává směs pro volnoběh i do pravýho). Ten nemám.
...koukni...důležitá informace...

...pokud máš vysokokompresní motor Typ4 AN...tak si už jednou provždy zakaž slovo "bus"...

...zabráníš tak odpovědím,jako třeba napsal tůdle maxmax...a sice,že má přesně to,co na tvuj motor patří...nemá...protože to na tvuj motor nepatří... :wink:

AN 85
Produktion(Modelljahre) 1974-1975
Hauptmarkt Europa
Zylinder 4
BohrungxHub 93 x 66 mm
Hubraum 1795 ccm
Verdichtung 8,6:1
Gemischaufbereitung 2 Weber-Doppelvergaser
Leistung 85 PS bei 5000/min
Drehmoment 13,8 mkg bei 3500/min
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vako »

to je prave tvoj problem, chces to na Bus , ale motor je stavany pre street takze, kedze mas tam ventily 41, daj tam Dells DRLA 40 s venturi min.32 / este lepsia by bola alternativa s venturi 34/, a ako vravi John - 36 by tahali, ale pre tento ventil su lepsiei uz 40. Tvoj motor je stavany viac do otacok, na Bus by sa hodil skor motor s vyssim zdvihom 78 / pre lepsi spodok/ a s karbesmi Dells 36. Malo kto vie , ze Dells 36 maju rovnaku zakladnu pre sanie, ako Dells 40 / cize 40mm/ a pasuje tam venturi az 34mm.. Prave kombinacia 78 x 90,5 s 36 DRLA, je idealna ako na tah, tak spotrebu
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maxmax »

No jo,nepatří,jsou z motoru AN ze 411,tak nevím? :shock: :shock:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...OK...Kvaku máš tu ideální typ na karburaci...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

maxmax píše:No jo,nepatří,jsou z motoru AN ze 411,tak nevím? :shock: :shock:
tam byly 36-40PDSIT - a ty taky nemáš pokud vím :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maxmax »

Podle manualu,co mám tam jsou 32-34,36 jsou psaný na 412(nebo stříkačka)32-34 jsou i na buse, ale na 2litra(mám je tam origo)Honza mi říkal, že se to liší jenom tryskama karbec je stejnej pro 18 i 2 litra.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

to platí, ale jen u busů - 412 měly jinou výkonovou verzi a 411 předpokládám také - nejsem si jist
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

se šípkovou ........
.............................. se zelim
... a vůbec !

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maxmax »

Žanek píše:to platí, ale jen u busů - 412 měly jinou výkonovou verzi a 411 předpokládám také - nejsem si jist
Jak píše Kvak, jinej kompresní poměr,ale,myslím,se nehádáme, tohle je jen výměna informací,a ještě je to celý pro Kvaka,néééééééééééééé?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

este jedna tabulka myslim si ze vedia co robia:

http://raceshack.co.uk/content/view/41/41/
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vako »

Maros, tieto tabulky sa pouzivali pre nastavenie v 70 rokoch, momentalne pri velkych ventiloch a ostrych vackach su uz nepostacujuce, leda tak pre klasiku.. Ovela lepsie hodnoty nastavenia ponuka Alfa, ktoru si spominal v odkaze na nich vyssie
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

ja som ich sem hodil PRAVE pre nastavenie pre klasicke motory a hlavne bus 1700
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvek od sSATYRr »

Dellorto DRLA 40 otryskovany na stock type 4 1800, repasovany v Italii a udajne odzkouseny a serizeny na stolici po namontovani a nekolika hodinach snahy o zprovozneni (pricpany trysky) s raznejsim pridanim plynu zpusobuji temer zdechnuti motoru. Rozdelovac vymenem za odstredivy, velka citlivost na jakoukoliv zmenu predstihu.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Odpovědět