Nafta jako průplachový olej??
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Nafta jako průplachový olej??
Zdravim, jak již někteří víte, tak se mi stává taková věc, že po cca půl hodině mi přestane mazat motor při nízkých otáčkách (tedy rosvítí se kontrolka oleje) a pak i při vyších. Jeden známej mi poradil, že tam mám nalejt místo oleje naftu a nechat to tak 10min běžet, že se ti vyčistí kanály (prej se po ohřátí ucpou) a motoru se nic nestane. Máte s tímto někdo skušenosti?? neni to poslední kapka co můj stávající motor unese??
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
Re: Nafta jako průplachový olej??
To by som neskusal ani nahodou...je tu par moznosti...Romulus píše:Zdravim, jak již někteří víte, tak se mi stává taková věc, že po cca půl hodině mi přestane mazat motor při nízkých otáčkách (tedy rosvítí se kontrolka oleje) a pak i při vyších. Jeden známej mi poradil, že tam mám nalejt místo oleje naftu a nechat to tak 10min běžet, že se ti vyčistí kanály (prej se po ohřátí ucpou) a motoru se nic nestane. Máte s tímto někdo skušenosti?? neni to poslední kapka co můj stávající motor unese??
1. nespravne cidlo
2. nefunkcny oil pressure relief ventil
3. nespravna viskozita oleja
4. nedostatocna hladina oleja
5. nadmerna vola na loziskach / zrely na GO /
Re: Nafta jako průplachový olej??
...john na to asi kápnul, koukal jsem že inzeruješ starý písty válce hlavy, jestli si dal nový a nedělals kliku, tak mohla dostat dost velkej kouřjohn píše: 5. nadmerna vola na loziskach / zrely na GO /
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta jako průplachový olej??
ne starý písty válce jsou na 1600 tenhle problém mám na 1200.Lugen píše:...john na to asi kápnul, koukal jsem že inzeruješ starý písty válce hlavy, jestli si dal nový a nedělals kliku, tak mohla dostat dost velkej kouřjohn píše: 5. nadmerna vola na loziskach / zrely na GO /
jinak v oleji to neni ten jsem měnil 2krát a je ho tam dost
čidlo jsem taky zkoušel jiný
a u toho ventilu nevim jak vyzkoušet funkčnost
a nabměrný vůle na ložiskách, to mě taky napadlo, ale doufám že to bude něči jinym
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
mě spíš zajímalo zda někdo zkoušel zaměnit olej za naftu, taky se mi to moc nezdálo, proto se ptám skušenějších
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
Nafta zanecha v motore rezidua, ktore znehodnotia olej a je potrebne aspon 2 x vymenit olej, nez sa toho zbavis.Romulus píše:mě spíš zajímalo zda někdo zkoušel zaměnit olej za naftu, taky se mi to moc nezdálo, proto se ptám skušenějších
Za dalsie, ak su nanosy v olejovych pasazach a nafta ich uvolni, vystavujes sa este vacsiemu problemu, ze sa kanal moze ucpat uplne na najuzsom bode.
Nehovoriac o tom, ze ak problem skutocne visi v olejovych kanaloch, nepomoze ani svatena voda....GO a chemicko - mechanicke vycistenie..
Problem olejoveho cerpadla je malo pravdepodobny.Vsetko, co si popisal smeruje k silne opotrebenemu motoru s pridruzenymi efektami ako nanosy v olejovych pasazach, ktore mozu obmedzit prietok oleja, co nasledne zvysi tlak medzi cerpadlom a miestom obstrukcie a to nasledne otvori pressure relief valve a olej sa ciastocne prepusti spat do vane.
Tiez si je dobre uvedomit, ze olej v motore cirkuluje asi 24 l / min.
co znamena, ze cela olejova napln sa za minutu otoci motorom asi 9 x.
V pripade, ze je nefunkcny tlakovy ventil / zaneseny usadami / tak, ze piest zamrzne a je pootvoreny, neostane nic, nez ho vybrat, vycistit a zosadit...
zaráží mě, že se to neprojevi hned, ale až po půl hodině, zřejmě až je zahřátý motor a tedy i viskozita oleje je nízká - jaký vliv na to má chladič oleje ve spojení s tím by-pass ventilem?john píše: 3. nespravna viskozita oleja
Zeptám se jinak - měl někdy někdo ucpaný chladič oleje?
Don't panic, it's VW beetle
BVH 74-33
BVH 74-33
Chadic oleja sa moze ucpat prave v situacii, ze motor je zaneseny usadami, ktore su pri cirkulacii s olejom pomaly a isto ulozene v kazdej casti olejoveho traktu...je to vcelku prirodzena vec, hlavne pri pouzivani starych typov oleja.
Tym, ze labyrint olejoveho chladica je velmi rozsiahly, je malo pravdepodobne plne ucpanie, no ciastocne zablokovany chladic je dost bezna vec....poznat to na teplomeri ...
Jeden z dovodov doporucenych castych intervalov vymeny oleja je mimo tepelneho rozkladu oleja a jeho znizenych mazacich vlastnosti aj fakt, ze v oleji suspendovane produkty spalovania a rozkladu su odstranene z motora skor, ako sa zacnu usadzovat v systeme. Preto ludia, ktori podcenuju, alebo zanedbavaju tieto intervaly, maju neskor tieto problemy.
Tym, ze VW motory nemaju ucinny filtrovaci system, ktory pomaha odstranovat, tieto produkty spalovania, oteru a ieho frikcneho opotrebenia , jednoducho cirkuluju v oleji az do dalsej vymeny.
Uz sa tu velakrat hovorilo o filtroch a typoch oleja, takze to nebudeme opakovat dookola.
Inac olej za studena obchadza chladic a to prave pomocou pressure relief valve.Ked olej dosiahne urcitu teplotu, ventil prepusti olej cez pasaz ku chladicu . Skoro v kazdom manuale je schema obehu oleja, staci citat manualy a rozmyslat ...
Tym, ze labyrint olejoveho chladica je velmi rozsiahly, je malo pravdepodobne plne ucpanie, no ciastocne zablokovany chladic je dost bezna vec....poznat to na teplomeri ...
Jeden z dovodov doporucenych castych intervalov vymeny oleja je mimo tepelneho rozkladu oleja a jeho znizenych mazacich vlastnosti aj fakt, ze v oleji suspendovane produkty spalovania a rozkladu su odstranene z motora skor, ako sa zacnu usadzovat v systeme. Preto ludia, ktori podcenuju, alebo zanedbavaju tieto intervaly, maju neskor tieto problemy.
Tym, ze VW motory nemaju ucinny filtrovaci system, ktory pomaha odstranovat, tieto produkty spalovania, oteru a ieho frikcneho opotrebenia , jednoducho cirkuluju v oleji az do dalsej vymeny.
Uz sa tu velakrat hovorilo o filtroch a typoch oleja, takze to nebudeme opakovat dookola.
Inac olej za studena obchadza chladic a to prave pomocou pressure relief valve.Ked olej dosiahne urcitu teplotu, ventil prepusti olej cez pasaz ku chladicu . Skoro v kazdom manuale je schema obehu oleja, staci citat manualy a rozmyslat ...
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
dobrej nápad s tim olejovim chladičem, to by na to docela sedělo, jestli se do olejovýho chladiče dostává olej, až po otevření ventilu, je možné, že ventil pracuje správně, ale je ucpanej chladič a olej se nechladí tím získá nízkou viskozitu a a čerpadlo to potom nedokáže přečerpat projdu manuály popřípadě skusim vyměnit chldič oleje
díky všem
díky všem
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
Chlape, nekomplikuj si zivot.Kup, alebo pozicaj si budik na tlak oleja, zapni ho a nechaj motor bezat na zvysenom volnobehu.Po pociatocnom vysokom tlaku - az do 60 psi, zacne pomaly padat a pri plne zohriatom motore by mal drzat okolo 40 psi.Ak to ma, OK,ak pada dole pod 40az niekde k 10-20,motor je na GO...spinac kontrolky je nastaveny na cca 6 psi.
Predpisany tlak je pri zohriatom motore / cez 70 stupnov C / a pri 2500 ot/min minimalne 28 psi.
Predpisany tlak je pri zohriatom motore / cez 70 stupnov C / a pri 2500 ot/min minimalne 28 psi.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Nafta jako průplachový olej??
Zdravím vás brouci chtěl bych se zeptat ,jesttli to ještě jde, jak to dopadlo?? Já měl ten samej problém ale u jiného auta a dělalo to povolené čerpadlo. Po schození vany a dotažení čerpadla se opět tlak oleje zvednul na původní tlak,ale je to jiné auto takže
Re:
Když už, tak se vyrábí průplachový olejRomulus píše:mě spíš zajímalo zda někdo zkoušel zaměnit olej za naftu, taky se mi to moc nezdálo, proto se ptám skušenějších
Pokud nejsou na klice vůle (což bych tipoval, že budou), tak se moc nedoporučuje kliku a šály rozebírat (už si nesednou a vyběhá s to dřív), takže pokud nechceš dělat kliku, ale rozebrat motor, dělali jsme to takhle (motory T57 a na populary, místní skalní vw prominou )očesat motor co jde, vytrhat, vyšroubovat zátky kanálů a motor naložit do vany s nějakým odmaštovadlem (co nejlepší), pak petrolej, v lázni nechat týden, vyškrábat kanály a složit. Pak samo po prvním natočení olej hned vypustit a dát jiný.
ale když už s tím mít tu práci, tak je lepší udělat kliku, kor vw, kde se šály vyrábějí.
Mluvim jenom když mám co říci....
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta jako průplachový olej??
Jedine co ma zmysel rozobrat motor , odstranit zaslepky a vyterakom /trebars na hlavne/ poriadne vycistit komplet kanale.
Repas kluky a bloku.
Vsetko ostatne posluzi na zabitie casu v zime ale motoru to asi nepomoze. Vela roboty s efektom nicmoc.
Repas kluky a bloku.
Vsetko ostatne posluzi na zabitie casu v zime ale motoru to asi nepomoze. Vela roboty s efektom nicmoc.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta jako průplachový olej??
Tenhle problém se mi již podařilo vyřešit, jen jsem to sem nenapsal. Byl problém v čidlu a nadměrnýmu zahřívání motoru, což bylo způsobeno nasátým hadrem ve vrtuli.
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz