Odstrojení brouka před lakem-demontáž oken,lišt,čalounění
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Odstrojení brouka před lakem-demontáž oken,lišt,čalounění
Odstrojení brouka před lakem-demontáž oken, lišt, čalounění atd....
Dělám to už podruhé a pořád nevycházím z údivu, co dovedové přede mnou dokázali při podobných činnostech napáchat za škody. Takže pokud se do toho někdo chce pustit a neví a? čte:
1) Dveře
a) Demontáž tapecírunku - to snad popisovat nemusím ne? Odmontovat kličky, případně misku pod kličkou otevírání dveří, u novějších brouků (Mexiko) odšroubovat madlo otevírání, starší ho mají vcelku s tapecírunkem a je nasunuté na protikus ve dveřích. tapec samotný je po obvodě nacvakán perky do děr ve dveřích. Doporučuji si jich pár koupit, většinou jich pár praskne.
b) Demontáž posuvného okna:
1) stáhneme okno dolů a povolíme označené šrouby M6
2) okno vysuneme rukou nahoru, trochu vzpříčíme v sametce, aby drželo a mechanismus stahování povysuneme dolů - celý vyndat ještě nepůjde kvůli sloupku výklopného okna, jde o to získat místo, aby šlo s oknem sjet dolů a vyndat ho ven:
c) demontáž sametek a výklopného okénka:
ta na vnitřní straně dveří je krátká, je nacvakaná sponkami do děr ve dveřích - odmáčknout rukou nebo vypáčit šroubovákem:
Následuje ta ve tvaru písmene U, do které zapadá okno nahoře a na zadní straně dveří. Je nacvakaná do plechových spon tvau písm. U, které jsou packounasunuty do rámu dveří a zaároveň drží na místě venkovní sametku, která je spojená s ozdobnou hliníkovou lištou. Horní sametku na začátku u sloupku výklopného okénka vypáčíme šriubovákem, pe)ák, už jde ze spon tahem vyndat:
Teď je čas na vyjmutí výklopného okénka - je to celek se sloupkem těsněním k přední části dveří. je třeba povolit je den šroub M6 na vntřním boku dveří a křížový šroub, který sloupek připevňuje do ramu dveří nahoře. pak se celek pootočí dozadu a vysune ven:
Pokračujeme demontáží venkovní sametky s ozdobnou lištou. Opatrně, něco stojí. já mám smůlu, někdo přede mnou ulámal nebo poztrácel sponky, tak ji na spodní straně máznul silikonem - takže sametka pokřivená a dveře pod ní zrezlý . První krok je povolení křížového šroubku nahoře:
potom se vysunou výše zmíněné spony, co držely horni sametku "U" a nakonec na spodní hraně okna je lišta nacvakaná do děr ve dveřích:
Nakonec sundáme kliky a dveře máme holé.
2) Demontáž oken:
pár lidí už okno při pokusu o vyndání rozbilo. Může se stát, že nějaký úumělec okno podlepil silikonem nebo podobnou dobrotou, když teklo a pak opravdu nejde vymáčknout a nezbyde, než obětovat těsnění a vyříznout ho.. Začneme tedy tím, že šroubovákem opatrně gumu po obvodu odhrneme a zjistíme stav. Teď přijde na řadu můj zlepšováček: při ohrnování pod gumu po celém obvodu stříknu WD40, aby šlo okno lépe ven.
Pak stačí chvilku počkat, vlézt do auta a zutýma nohama (nohou) se v jednom rohu opřít do okna v rohu a opatrně zlehka tlačit. Uvidíte, jak se guma začne ohýbat, tak nohu posunete kousek po obvodu a tlačíte dál. Pokud je větší obvod gumy - horní část venku, můžete přestat a jít ho zvenku vyndat. je lepší mít pomocníka, který to zvenku jistí, aby okno nevyskočilo na zem, ale kromě zadního okna se nechá rukou, kterou se zapřete sáhnout zvenku na okno a přidržet si ho.
To je pro dnešek vše, pokračování bude demontáž tapecírunku a potom někdy příště nastrojení...
Dělám to už podruhé a pořád nevycházím z údivu, co dovedové přede mnou dokázali při podobných činnostech napáchat za škody. Takže pokud se do toho někdo chce pustit a neví a? čte:
1) Dveře
a) Demontáž tapecírunku - to snad popisovat nemusím ne? Odmontovat kličky, případně misku pod kličkou otevírání dveří, u novějších brouků (Mexiko) odšroubovat madlo otevírání, starší ho mají vcelku s tapecírunkem a je nasunuté na protikus ve dveřích. tapec samotný je po obvodě nacvakán perky do děr ve dveřích. Doporučuji si jich pár koupit, většinou jich pár praskne.
b) Demontáž posuvného okna:
1) stáhneme okno dolů a povolíme označené šrouby M6
2) okno vysuneme rukou nahoru, trochu vzpříčíme v sametce, aby drželo a mechanismus stahování povysuneme dolů - celý vyndat ještě nepůjde kvůli sloupku výklopného okna, jde o to získat místo, aby šlo s oknem sjet dolů a vyndat ho ven:
c) demontáž sametek a výklopného okénka:
ta na vnitřní straně dveří je krátká, je nacvakaná sponkami do děr ve dveřích - odmáčknout rukou nebo vypáčit šroubovákem:
Následuje ta ve tvaru písmene U, do které zapadá okno nahoře a na zadní straně dveří. Je nacvakaná do plechových spon tvau písm. U, které jsou packounasunuty do rámu dveří a zaároveň drží na místě venkovní sametku, která je spojená s ozdobnou hliníkovou lištou. Horní sametku na začátku u sloupku výklopného okénka vypáčíme šriubovákem, pe)ák, už jde ze spon tahem vyndat:
Teď je čas na vyjmutí výklopného okénka - je to celek se sloupkem těsněním k přední části dveří. je třeba povolit je den šroub M6 na vntřním boku dveří a křížový šroub, který sloupek připevňuje do ramu dveří nahoře. pak se celek pootočí dozadu a vysune ven:
Pokračujeme demontáží venkovní sametky s ozdobnou lištou. Opatrně, něco stojí. já mám smůlu, někdo přede mnou ulámal nebo poztrácel sponky, tak ji na spodní straně máznul silikonem - takže sametka pokřivená a dveře pod ní zrezlý . První krok je povolení křížového šroubku nahoře:
potom se vysunou výše zmíněné spony, co držely horni sametku "U" a nakonec na spodní hraně okna je lišta nacvakaná do děr ve dveřích:
Nakonec sundáme kliky a dveře máme holé.
2) Demontáž oken:
pár lidí už okno při pokusu o vyndání rozbilo. Může se stát, že nějaký úumělec okno podlepil silikonem nebo podobnou dobrotou, když teklo a pak opravdu nejde vymáčknout a nezbyde, než obětovat těsnění a vyříznout ho.. Začneme tedy tím, že šroubovákem opatrně gumu po obvodu odhrneme a zjistíme stav. Teď přijde na řadu můj zlepšováček: při ohrnování pod gumu po celém obvodu stříknu WD40, aby šlo okno lépe ven.
Pak stačí chvilku počkat, vlézt do auta a zutýma nohama (nohou) se v jednom rohu opřít do okna v rohu a opatrně zlehka tlačit. Uvidíte, jak se guma začne ohýbat, tak nohu posunete kousek po obvodu a tlačíte dál. Pokud je větší obvod gumy - horní část venku, můžete přestat a jít ho zvenku vyndat. je lepší mít pomocníka, který to zvenku jistí, aby okno nevyskočilo na zem, ale kromě zadního okna se nechá rukou, kterou se zapřete sáhnout zvenku na okno a přidržet si ho.
To je pro dnešek vše, pokračování bude demontáž tapecírunku a potom někdy příště nastrojení...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Díky za kladné recenze, akorát nevím, kdo by to koupil, když si to na flat 4 může prohlídnout grátis . Stejně to nedělám pro zisk, ale pro to, aby se nikdo nemusel učit na svém autě metodou pokus/omyl.
Nastrojování samosebou bude taky, ale až po lakovně. Teď je auto u klempouše na vychytání několika bolístek, za týden po dovolené ho vezmu, doodstrojím, něco málo nakituju a vybrousím, takže tak do měsíce bude po laku....už aby to bylo
Nastrojování samosebou bude taky, ale až po lakovně. Teď je auto u klempouše na vychytání několika bolístek, za týden po dovolené ho vezmu, doodstrojím, něco málo nakituju a vybrousím, takže tak do měsíce bude po laku....už aby to bylo
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Pokračování odstrojování - vnitřní čalounění
Tak se mi auto vrátilo od klempíře, takže nastal čas posledních úprav před lakem a definitivní odstrojení.
Demontáž vnitřního čalounění:
Po vyndání oken lze demontovat čalounění. V zadní části brouka - okolo zadního okna a na sloupcích směrem k bočním oknům je ke karoserii přilepeno. Na hranách karoserie pro uchycení okenní gumy je koženka přehnutá a také přilepená. V pohodě to jde odtrhnout, nalepeno je to něčím podobným našemu alkaprenu. Na místě je opatrnost, chce to trhat pomalu a držet v co největší délce, aby se tapec nezatrhnul.
Postupně odlepíme čalounění u předního okna, zadního okna a bočních oken a nyní čalounění drží na sloukpu dveří (od podlahy do stropu) a na stropě u hrany dveří. Tady je tapecírunk zahnut do lišty ve tvaru U, která má na hraně zoubky, aby se koženka "zasekla"
Stačí opatrně na kraji povytáhnout koženku a pokračovat po obvodu dál, pozor v místě kde je čalounění sešito z dílů, tam opatrně.
Teď čalounění visí na drátech, které mu dávají tvar, aby kopírovalo oblouk stropu.
Stačí dráty na jedné straně posunout dozadu k sobě, tak, aby šel první na jedné straně vyvléct zpoza hrany karoserie a na druhé straně ho vyvléct. Postupně takto vyprostíme všechny dráty a tapecírunk je venku 8)
U brouků standart nebo Studentwagen nebo Spärkäfer je střešní čalounění jednodušší - je to jen obdélník na stropě. Drží také na drátech a na svém obvodu má přišitý pruh z tuhého papíru nebo kůže (šířka cca 2-2,5cm), kterým je "zaseknutý" za hranu karoserie. Dá se vyndat tak, že se mezi tapecírunk a kraj karoserie zasunete např. plastovou špachtli na kytování, tím se opřete o šev mezi čalouněním a papírem, zatlačíte a nadzvednete. Když to takhle objedete po celém obvodu, drží to už jen na výše zmíněných drátech. Bohužel u téhle verze se většinou ten papír potrhá, takže bez opravy tapecírunk nepůjde použít.
Demontáž vnitřního čalounění:
Po vyndání oken lze demontovat čalounění. V zadní části brouka - okolo zadního okna a na sloupcích směrem k bočním oknům je ke karoserii přilepeno. Na hranách karoserie pro uchycení okenní gumy je koženka přehnutá a také přilepená. V pohodě to jde odtrhnout, nalepeno je to něčím podobným našemu alkaprenu. Na místě je opatrnost, chce to trhat pomalu a držet v co největší délce, aby se tapec nezatrhnul.
Postupně odlepíme čalounění u předního okna, zadního okna a bočních oken a nyní čalounění drží na sloukpu dveří (od podlahy do stropu) a na stropě u hrany dveří. Tady je tapecírunk zahnut do lišty ve tvaru U, která má na hraně zoubky, aby se koženka "zasekla"
Stačí opatrně na kraji povytáhnout koženku a pokračovat po obvodu dál, pozor v místě kde je čalounění sešito z dílů, tam opatrně.
Teď čalounění visí na drátech, které mu dávají tvar, aby kopírovalo oblouk stropu.
Stačí dráty na jedné straně posunout dozadu k sobě, tak, aby šel první na jedné straně vyvléct zpoza hrany karoserie a na druhé straně ho vyvléct. Postupně takto vyprostíme všechny dráty a tapecírunk je venku 8)
U brouků standart nebo Studentwagen nebo Spärkäfer je střešní čalounění jednodušší - je to jen obdélník na stropě. Drží také na drátech a na svém obvodu má přišitý pruh z tuhého papíru nebo kůže (šířka cca 2-2,5cm), kterým je "zaseknutý" za hranu karoserie. Dá se vyndat tak, že se mezi tapecírunk a kraj karoserie zasunete např. plastovou špachtli na kytování, tím se opřete o šev mezi čalouněním a papírem, zatlačíte a nadzvednete. Když to takhle objedete po celém obvodu, drží to už jen na výše zmíněných drátech. Bohužel u téhle verze se většinou ten papír potrhá, takže bez opravy tapecírunk nepůjde použít.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
to Peterda
Čau Petardo,
malá debata o cenách laku proběhla tady:
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=858
co za to dám já je tajemství , hlavně by to bylo zavádějící, protože mám kámoše lakýrníka, z čehož jednak pramení velice slušná cena a jednání, druhak mu průběžně vyrábím samolepky na motorky, který spravuje, takže u něho mám nějakej protiúčet.... Každopádně šetři, slušný lak pod 20.000 těžko pořídíš (pokud teda nechceš, aby to někdo stříkal na dvorku nebo ve stodole syntetikou).
Další věc co mě čeká je výroba nového čalounění podle toho, co jsem včera vyndal, to poreferuju.
malá debata o cenách laku proběhla tady:
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=858
co za to dám já je tajemství , hlavně by to bylo zavádějící, protože mám kámoše lakýrníka, z čehož jednak pramení velice slušná cena a jednání, druhak mu průběžně vyrábím samolepky na motorky, který spravuje, takže u něho mám nějakej protiúčet.... Každopádně šetři, slušný lak pod 20.000 těžko pořídíš (pokud teda nechceš, aby to někdo stříkal na dvorku nebo ve stodole syntetikou).
Další věc co mě čeká je výroba nového čalounění podle toho, co jsem včera vyndal, to poreferuju.
Re: to Peterda
tak to jsem si myslela, že to bude přes 20tis
neni nad to mít šikovnýho kamaráda, tak já budu šetřit a jak to vypadá, tak si tu pak někoho seženu a brouk bude konečně bílej s červenym srdcem, asi jsem fakt blázen
neni nad to mít šikovnýho kamaráda, tak já budu šetřit a jak to vypadá, tak si tu pak někoho seženu a brouk bude konečně bílej s červenym srdcem, asi jsem fakt blázen
Re: to Peterda
V pohodě, tady je blázen každej [smilie=lmao.gif]Petarda píše:asi jsem fakt blázen
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Ještě jeden malinký trik jak na bezpečnostní pásy.
Když jsem je demontoval z brouka poprvé, tak jsem je prostě odšrouboval, hodil do krabice a bylo....pak jsem je po nějakém čase po laku montoval zpátky a pěkně jsem si nadával: nejen, že jsem nemohl najít ty mršky šrouby a podložky k nim (speciály, nedají se nahradit běžně dostupnými), ale celé pásy byly podivně překroucené a nechtěly navíjet a chvíli trvalo, než se je podařilo namontovat správně.
Podruhé jsem to vyřešil tak, že jsem je ještě v autě zafixoval ve správné poloze papírovou lepicí páskou a tou po demontáž přelepil i šrouby s podložkama ve třmenech, takže vše je, kde má být a navrch to jde elegantně uskladnit zavěšené třeba na ramínku
PS: už se pracuje na nastrojení, bude seriálek o instalaci čalounění stropu a boků....
Když jsem je demontoval z brouka poprvé, tak jsem je prostě odšrouboval, hodil do krabice a bylo....pak jsem je po nějakém čase po laku montoval zpátky a pěkně jsem si nadával: nejen, že jsem nemohl najít ty mršky šrouby a podložky k nim (speciály, nedají se nahradit běžně dostupnými), ale celé pásy byly podivně překroucené a nechtěly navíjet a chvíli trvalo, než se je podařilo namontovat správně.
Podruhé jsem to vyřešil tak, že jsem je ještě v autě zafixoval ve správné poloze papírovou lepicí páskou a tou po demontáž přelepil i šrouby s podložkama ve třmenech, takže vše je, kde má být a navrch to jde elegantně uskladnit zavěšené třeba na ramínku
PS: už se pracuje na nastrojení, bude seriálek o instalaci čalounění stropu a boků....
Pekny navod
Yahoďáku toto je super navod . Mas uz aj nejake dalsie postupy, tipy a triky co by si sem doplnil?
- littlebeetle
- Příspěvky: 21
- Registrován: 06 bře 2007
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokračování odstrojování - vnitřní čalounění
Teda yahoďáku ty si ale koumákyahoďák píše: U brouků standart nebo Studentwagen nebo Spärkäfer je střešní čalounění jednodušší - je to jen obdélník na stropě. Drží také na drátech a na svém obvodu má přišitý pruh z tuhého papíru nebo kůže (šířka cca 2-2,5cm), kterým je "zaseknutý" za hranu karoserie. Dá se vyndat tak, že se mezi tapecírunk a kraj karoserie zasunete např. plastovou špachtli na kytování, tím se opřete o šev mezi čalouněním a papírem, zatlačíte a nadzvednete. Když to takhle objedete po celém obvodu, drží to už jen na výše zmíněných drátech. Bohužel u téhle verze se většinou ten papír potrhá, takže bez opravy tapecírunk nepůjde použít.
Děkujeme mockrát za rady, jak by chudák brouček bez tebe dopad [smilie=pullhair.gif]
Když už ses zmínil o Studenwagenovi – sundavání čalounění tedy nedoporučuješ? Myslím v případě, že je ve slušném stavu a i vnitřek auta nepotřebuje nový lak. Že by se blatníky a kapoty nechali opískovat a zbytek by se musel vybrousit ručně než se to nechá nalakovat. Vážně bych ten vnitřek nerada poničila. Vím, že se odstrojením může odhalit lecjaký nešvárek, ale bojim bojim, aby se to pak zase zvládlo dát do původního stavu, zvlášť pokud střecha na první pohled netrpí korozí.
Ještě nás napadl zlepšovák – vsadit místo oken plechy vyříznuté do stejného tvaru a nechat celé opískovat, aby se nevymlátili okna a zároveň, abychom se nemuseli bát o vnitřek.
Předem se omlouvám za amatérské nápady a názory, jen mě zajímá, co ty na to a co bys poradil (a vy ostatní taktéž) ?
To víte, zatím máme zkušenosti jen s vojenskou plechotinou, na kterou jen stačí vzít kladivo a dá se to do kupy [smilie=driving.gif]
Dejvický klub vojenských historických vozidel http://www.dkvhv.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamenné sochy a socháže na zakázku http://www.sochaz.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamenné sochy a socháže na zakázku http://www.sochaz.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- littlebeetle
- Příspěvky: 21
- Registrován: 06 bře 2007
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
PS: a když už ti to fotodokumentování tak jde, neměl bys ještě nějakou help na výměnu prožrané podlahy? [-o<
Předem mockrát děkuju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Předem mockrát děkuju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dejvický klub vojenských historických vozidel http://www.dkvhv.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamenné sochy a socháže na zakázku http://www.sochaz.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamenné sochy a socháže na zakázku http://www.sochaz.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
to littlebeetle:
těch věcí, co jsi nakousla je víc, snad to nepoletu:
1) čalounění stropu u student/sociál
- píšu nedoporučuju, myslím tím, pokud to není nezbytné....v momentě, kdy se pustíte do komplet nového laku brouka (a to i zevnitř, ne jen rychlolak zvenku), tak na ten vnitřek dojde, sociál má holé sloupky...a v ten moment musí tapecírunk ven, nedovedu si představit, že půjde dostatečně spolehlivě zakrýt a neznehodnotit při laku....a pak je potřeba počítat s tím, že tapecírunk dojde poškození a bude potřeba ho dát k čalouníkovi na našití toho okraje, nebo vyrobit celý znovu (je to to relativně malá a jednoduchá věc, v porovnání s nákladama ne renovaci zbytku auta to není zásadní položka)
2) vyndavání/zakrývání oken
zapomeň na ten zlepšovák...okno je dole (a zpátky) za chvíli...a pro celolak musí ven...takové ty finty jako nadzvednout těsnící gumu a strčit pod ní kabel (bužírku), aby byla guma "odchlípnutá", nová barva se naprášila pod ní a pak to nebylo poznat (a okno nemuselo ven)...to je fuj
A ještě jednu důležitou věc v souvislosti s tvým příspěvkem: nedoporučuje se nechat pískovat celé velké díly, natož celou karoserii nebo střechu - pokud není orezlá po celém povrchu.
více třeba zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=3781
3) výměna podlahy: jak už je z fotky jasné, musí se oddělit karoserie od podvozku....a popis jak na to tady najdeš (funkce hledat je k službám)
těch věcí, co jsi nakousla je víc, snad to nepoletu:
1) čalounění stropu u student/sociál
- píšu nedoporučuju, myslím tím, pokud to není nezbytné....v momentě, kdy se pustíte do komplet nového laku brouka (a to i zevnitř, ne jen rychlolak zvenku), tak na ten vnitřek dojde, sociál má holé sloupky...a v ten moment musí tapecírunk ven, nedovedu si představit, že půjde dostatečně spolehlivě zakrýt a neznehodnotit při laku....a pak je potřeba počítat s tím, že tapecírunk dojde poškození a bude potřeba ho dát k čalouníkovi na našití toho okraje, nebo vyrobit celý znovu (je to to relativně malá a jednoduchá věc, v porovnání s nákladama ne renovaci zbytku auta to není zásadní položka)
2) vyndavání/zakrývání oken
zapomeň na ten zlepšovák...okno je dole (a zpátky) za chvíli...a pro celolak musí ven...takové ty finty jako nadzvednout těsnící gumu a strčit pod ní kabel (bužírku), aby byla guma "odchlípnutá", nová barva se naprášila pod ní a pak to nebylo poznat (a okno nemuselo ven)...to je fuj
A ještě jednu důležitou věc v souvislosti s tvým příspěvkem: nedoporučuje se nechat pískovat celé velké díly, natož celou karoserii nebo střechu - pokud není orezlá po celém povrchu.
více třeba zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=3781
3) výměna podlahy: jak už je z fotky jasné, musí se oddělit karoserie od podvozku....a popis jak na to tady najdeš (funkce hledat je k službám)