moje řeč,taky používám a naprostá spokojenost.vako píše:20W 50 je pre VW aircooled in summer time spickova volba.. V zime aj tak chrobaky spia..
OLEJ
Re: OLEJ
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=280293" onclick="window.open(this.href);return false;
To se teda 20W50 musí pořádně ohřát, než začne protékat hladičem
klic
To se teda 20W50 musí pořádně ohřát, než začne protékat hladičem
klic
Re: OLEJ
přemýšlel jsem jak něco slušně napsat a neurazit,ale ty jsi to vyřešil za měvako píše:az budes stat v lete pri 30° na semaforoch a posuvat sa krokom, potom si spomen ako si tu podrypkaval..
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
posledne som sa zase nechal uniest studiom o olejoch, pobehal som kopec grafov a tabuliek, porovnani a vsimol som si produkt o ktorom som zatial u nas v EU bezne nepocut. AMSOIL a ich produkty Z-Rod.Viac o tom je popisane aj na stranke Aircooled. net , kde pojednavaju o pouziti Syntetickych olejov do nasich motorv http://www.aircooled.net/synthetic-vw-oil/
http://vwparts.aircooled.net/Amsoil-Z-R ... fqt-ea.htm
vie niekto poradit, kde sa da tento olej kupit u nas, dajme tomu v EU.. ?
http://vwparts.aircooled.net/Amsoil-Z-R ... fqt-ea.htm
vie niekto poradit, kde sa da tento olej kupit u nas, dajme tomu v EU.. ?
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: OLEJ
Vako, nevím, co tě zrovna k těmhle olejům táhne, ale ty 2 údajné mýty na tom odkazu jsou úplně irelevantní. Č. 1 o výměnách - nemá smysl rozebírat. Č. 2 - únik oleje - závisí na stavu motoru a viskozitě, ne jestli je syntetický nebo jiný. U VW hrozí občasné přehřátí oleje, které syntetické nesnášejí (nesnášely?) Jinak dneska je spíš problém sehnat minerální olej.
K 20W50 - záleží na stavu motoru. Do starého s velkými vůlemi může být vhodný. Když někdo pečlivě zrenovuje motor s vůlemi na dolní mezi, tak použije logicky s menší viskozitou.
K 20W50 - záleží na stavu motoru. Do starého s velkými vůlemi může být vhodný. Když někdo pečlivě zrenovuje motor s vůlemi na dolní mezi, tak použije logicky s menší viskozitou.
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
to som dal len jeden odkaz z aircooled sceny.. Na forach je toho kopec debat od renomovanych stavitelov motorov ohladom olejov ako su Jake Raby, Gene Berg, Mario Vellota.. a ja im celkom verim, tak preco nie..?
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re:
ježiš ale teď jsem narazil na pěknou věc. To jsem sám sebe pobavil, je možný, že jsem byl už v roce 2008 tak vtipnej?
Pětišroub píše:pro úplnost a všeobecné vzdělání doplňuji seznam případů, kdy je olej o viskozitě 20W-5O doporučován pro vzduchem chlazené motory:
děkuji za pozornost
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
chlapi, netreba sa hned urazat.. ved pokrok a skusenosti s aircooled motormi rastu aj s rozmachom internetu. Coraz viac ludi sa k tomu moze priklonit a poznatkov a skusenosti je coraz viac.. co platilo vcera , uz neplati dnes, preco sa hned naprudit.. davam na renome stavitelov motorov z nasej sceny. Osobne jazdim 10w, aj 15W aj 20w sice len znacky Spectro, Valvoline a Elf.. Madit a Mogul uz nikdy nie, pretoze pri oboch som zadrel motor. Ja osobne by som ihned vyskusal AMSOIL.. ma vskutku dobre referencie z Drag a Forced Induction aircooled sceny..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: OLEJ
Já se rozhodně neurážím ale mám tady pár argumentů a bylo by fajn, kdyby mi je někdo ze zastánců jiných než doporučených olejů vyvrátil. Metodika SAE pro měření viskozity motorů se za poslední desetiletí nezměnila. To znamená, že vyhověl-li před lety motoru olej SAE 30, ten samý olej je pro něj vhodný i dnes a nemá cenu o tom špekulovat. Nepochybuju o tom, že VW věnovalo velmi podstatný výzkum tomu, aby sjejich tehdejší motory byly trvanlivé (tzn. se nesraly). Víc než viskozitu byste měli řešit obsah zinku v olejích. Používáním oleje s jinými parametry viskozity uživatelé maskují jiné problémy, jako například přehřívání motoru vinou špatného chlazení, nebo jeho přetěžování. Nebo to prostě jen vychází z nepochopení mazacího systému motoru, tedy co se v motoru děje zastudena a co zatepla a kudy a jak olej proudí) a jakési mlhavé přesvědčení že motor s vyšším číselným parametrem musí být automaticky lepší.
Lidi se chlubí vysokým mazacím tlakem na budíku, ale už nevědí, že jim to cmrndá obtokem zpátky do vany a ne do chladiče a tím mají vyšší teplotu na oleji. Pokud si teda ovšem sofistikovaně nepohráli s pružinami na přetlakových ventilů o čemž pochybuju. Většina zadření dnes není způsobená vadou oleje, ale spíše příliš těsnými vůlemi při skládání, nedostatky v mazacím systému, slícování dílů, špatně nadimenzované mazání u výkonných motorů, nebo nedořešené chlazení na motoru (chybějící díly na sériovém chlazení nebo teplotní rozdíly na motorech s pseudoporsche chlazením, nevhodně konstruované hlavy, špatný poměr na řemenicích atakdál.
Stejně tak zde popisované podivné chování kontrolky mazání lze přičítat spíš váznoucím přetlakovým ventilům, nebo vadným čidlem tlaku. Vše je výše uvedené a nekonečné špekulace a přechytračování fabriky je velmi pikantní s ohledem na to o jakém motoru se bavíme. Jedná se o agromotor s kořeny v polovině 30. let a nikoliv o hi-tech.
Osobně věřím konstruktérům VW a věřím, že řešením pro jakýkoliv motor VW je cirkulace čistého minerálního oleje o správné viskozitě a s co nejnižší třídou API, u výkonného motoru selským rozumem pouze o zrychlení této cirkulace (kapacitní pumpa) a rychlejší odvod tepla přídavným chladičem s termostatem, ale stále s původní viskozitou protože pouze ta zajistí správnou funkci mazacího systému s jeho přetlakovými ventily. Žádný jiný olej nemá ve VW motoru opodstatnění. Zkuste dát do motoru olej se správnou viskozitou a uvidíte, že zahřátí na provozní teplotu bude rychlejší, průměr provozní teploty stabilnější a motor, pokud je dobře poskládán, nebude mít sebemenší problém s mazacím tlakem. Podivuji se zkazkám, že v létením dni nejdou někomu teploty přes 90°. Motor s takovou teplotou na oleji je buď přechlazený, nebo má vadné čidlo, nebo ho má na blbém místě, nebo budík.
Jake Raby je sice obrovská kapacita, ale nikdy nedává konkrétní a jasné doporučení, protože vzít na sebe doporučení ohledně oleje může být problém. Taky by ho v USA někdo mohl hnát k odpovědnosti. Gene Berg je taky obrovská kapacita, ale některá jeho tvrzení už byla dávno překonána, jako například doporučení ohledně kompresního poměru. Pak je takyna webu zástup motorářů, kteří doporučují originál viskozitu, takže člověk má z čeho vybírat a o čem se bavit
mimochodem pro lišáka: ono k tomu promazánínejvětších kravin a zamčení mám pocit tehdy došlo, ale pak se někdo ozval s tím že se na něco potřebuje NUTNĚ zeptat a už to jede znova
Lidi se chlubí vysokým mazacím tlakem na budíku, ale už nevědí, že jim to cmrndá obtokem zpátky do vany a ne do chladiče a tím mají vyšší teplotu na oleji. Pokud si teda ovšem sofistikovaně nepohráli s pružinami na přetlakových ventilů o čemž pochybuju. Většina zadření dnes není způsobená vadou oleje, ale spíše příliš těsnými vůlemi při skládání, nedostatky v mazacím systému, slícování dílů, špatně nadimenzované mazání u výkonných motorů, nebo nedořešené chlazení na motoru (chybějící díly na sériovém chlazení nebo teplotní rozdíly na motorech s pseudoporsche chlazením, nevhodně konstruované hlavy, špatný poměr na řemenicích atakdál.
Stejně tak zde popisované podivné chování kontrolky mazání lze přičítat spíš váznoucím přetlakovým ventilům, nebo vadným čidlem tlaku. Vše je výše uvedené a nekonečné špekulace a přechytračování fabriky je velmi pikantní s ohledem na to o jakém motoru se bavíme. Jedná se o agromotor s kořeny v polovině 30. let a nikoliv o hi-tech.
Osobně věřím konstruktérům VW a věřím, že řešením pro jakýkoliv motor VW je cirkulace čistého minerálního oleje o správné viskozitě a s co nejnižší třídou API, u výkonného motoru selským rozumem pouze o zrychlení této cirkulace (kapacitní pumpa) a rychlejší odvod tepla přídavným chladičem s termostatem, ale stále s původní viskozitou protože pouze ta zajistí správnou funkci mazacího systému s jeho přetlakovými ventily. Žádný jiný olej nemá ve VW motoru opodstatnění. Zkuste dát do motoru olej se správnou viskozitou a uvidíte, že zahřátí na provozní teplotu bude rychlejší, průměr provozní teploty stabilnější a motor, pokud je dobře poskládán, nebude mít sebemenší problém s mazacím tlakem. Podivuji se zkazkám, že v létením dni nejdou někomu teploty přes 90°. Motor s takovou teplotou na oleji je buď přechlazený, nebo má vadné čidlo, nebo ho má na blbém místě, nebo budík.
Jake Raby je sice obrovská kapacita, ale nikdy nedává konkrétní a jasné doporučení, protože vzít na sebe doporučení ohledně oleje může být problém. Taky by ho v USA někdo mohl hnát k odpovědnosti. Gene Berg je taky obrovská kapacita, ale některá jeho tvrzení už byla dávno překonána, jako například doporučení ohledně kompresního poměru. Pak je takyna webu zástup motorářů, kteří doporučují originál viskozitu, takže člověk má z čeho vybírat a o čem se bavit
mimochodem pro lišáka: ono k tomu promazánínejvětších kravin a zamčení mám pocit tehdy došlo, ale pak se někdo ozval s tím že se na něco potřebuje NUTNĚ zeptat a už to jede znova
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: OLEJ
http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: OLEJ
Vo F vee pouzivame synteticky olej 20W-50 bez ujmy na zdravi...ten motor dostane zahulit za jeden race meeting viac, ako Vase motory za cely rok....takze tuto problematiku je dobre nechat pre kona, ten ma vacsiu hlavu...
Re: OLEJ
Jelikož na západ od nás si dnes připomínají výročí Velké války, je to zde vhodná záminka zaplkat o tom, že ji odlétaly motory na ricinovém oleji. Věřím, že by vyhovoval i VW. Ostatně až dojde ropa, možná se vrátí (spíš ale tipuju řepkový...) Prý ten olej spálený voněl a taky zvláčňuje kůži http://www.krasa.cz/ricinovy-olej-lisov ... tAod-RMAxw" onclick="window.open(this.href);return false;
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
Johny - dalsi kvalitny motorar na VW scene a nie len teoretik spoza stola..john píše:Vo F vee pouzivame synteticky olej 20W-50 bez ujmy na zdravi...ten motor dostane zahulit za jeden race meeting viac, ako Vase motory za cely rok....takze tuto problematiku je dobre nechat pre kona, ten ma vacsiu hlavu...
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: OLEJ
Ja se pridam, pouzivam 10w50 na starym motoru z 1962.
Teď sem pořídil prumyslovej motor skoro nejetej, tam planuju zkusit klasické 10w40 když je novej motor a výrobce udává sae 30, tak 40 bude mít rezervu.
Jak bylo řečeno jsem toho nazoru že olej 50 nebo 60 je v letnich dnech určitě lepší co se týká mazání starších vzduchem chlazených motorů.
Teď sem pořídil prumyslovej motor skoro nejetej, tam planuju zkusit klasické 10w40 když je novej motor a výrobce udává sae 30, tak 40 bude mít rezervu.
Jak bylo řečeno jsem toho nazoru že olej 50 nebo 60 je v letnich dnech určitě lepší co se týká mazání starších vzduchem chlazených motorů.
Brouk 1963, 1.2