OLEJ

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od Sam »

Jezdím M6A, viskozita SAE30 tak jak píše výrobce.Na modernějším motoru jsem pak používal 15W30
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: OLEJ

Příspěvek od hydraulik »

A v tom ultramotoru / nebo jak ho nazvat /máš nějak jinak vyřešenou filtraci ? Nebo ten origo pseudo filtr ?
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: OLEJ

Příspěvek od Milan NM »

Joki píše:Pánové ještě bych se chtěl jednou zeptat k oleji.

Když neberu v potaz cenu minerálu 15W-40, tak je lepší vybrat nějaký moderní současný minerál splňující moderní normy SL či SM což je pro motory od roku 2001, nebo "ZÁMĚRNĚ" hledat olej pro starší generace splňující např. normu SG pro motory 1989-1993 ???
Joki myslim ze premavka a podmienky sa od tej doby co boli predpisane tieto oleje dost zmenili.....moj subjektivny nazor na vacsie zatazenie je lepsia investicia do do vyssej kvality 20W-50,plna syntetika,ale neviem na kolko otaciek motor tocis.

GTS
Příspěvky: 12
Registrován: 21 kvě 2017

Re: OLEJ

Příspěvek od GTS »

Joki píše:Budu rád součástí vašeho fóra.
Reagoval jsem trochu prchlivě...
hlavně že se to vysvětlilo...

Namrzání karburátoru znám, zažil jsem na vlastní kůži na svém motorovém paraglidu. Konstalace venkovní nižší teploty 5-7 stupňů a vlhkostí nasyceného vzduchu. Jednovalcový 205ccm motor Simonini s karburátorem walbro nešel do otáček, ztrácel výkon. Po vyklesání ze 150m nad zem (10-20) to roztálo a opět vše fungovalo jak má.

S rogalem s F4 zatím nemám zkušenost.
Modifikace, které mám na motoru jsou:
- motor je předělán na 1600ccm, původní sadu pístů a valců 1300 mám doma
- palivové čerpadlo je předělané na elektrické
- na motoru je karburátor z Lada 1600
Taky jsem to chtel predelat na Ladu, mam i cele sani a karburator nachystany, ale po konzultaci s kolegou a zvazeni vsech pro a proti jsem rozhodl o montazi jednobodoveho vstrikovani z Felicie (Bosch Mono Motronic). Zda se byt jednoduche, doufam ze spolehlive a zatim jsem nenasel zadny vetsi problem co bych musel resit (pouze vyrobit kolecko na predni remenici pro snimac otacek klikoveho hridele). Motor mam 1300.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: OLEJ

Příspěvek od JirkaB »

Joki píše:Pánové ještě bych se chtěl jednou zeptat k oleji.

Když neberu v potaz cenu minerálu 15W-40, tak je lepší vybrat nějaký moderní současný minerál splňující moderní normy SL či SM což je pro motory od roku 2001, nebo "ZÁMĚRNĚ" hledat olej pro starší generace splňující např. normu SG pro motory 1989-1993 ???
Dík.

S olejem moderní specifikace je prý jeden problém. Vyšší specifikace nemusí obecně znamenat pro starý motor (konstrukcí ne náletem) to nejlepší a vůbec ne lepší olej než tzv. stará specifikace. Moderní olej(moderní specifikace prý starý motor neumí namazat). VW vzducháčům říkají knihy maximálně API SE. Jiné specifikace prý mažou jinak.


Já osobně bych tam lil olej staré specifikace a pokud je na hoře kosa, tak bych šel do celosezónního.
Jeden příklad je Mogul Super API SE 15W-50. Na webu 4l koupíš za 345Kč a když vezmeš kanystry dva, tak je doprava O-Kč.

Bezpečné přistání.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: OLEJ

Příspěvek od ok1vkt »

Trochu blbej nápad, ale ohledně filtrovani oleje.... Napaflo třeba dat do toho sítka dole nejakej hodně propustnej pěnovéj filtr? Něco jako propustnej molitan nebo tak něco? Samozřejmě nesmi byt jemnej. Ale na zachyceni šupinek co? Muselo by se s tim hodně laborovat aby to mělo pořád tlak na výstupu
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od Ales-X »

ok1vkt blbost, každý filt musí za všech okolností zajistit mazání a to i v případě že dojde k ucpání, v tu chvilku nastupuje pojistná část, filtr se protrhne (nebo jen posune kulička s pružinkou) a motor je dále mazán, sice kontaminovaným olejem s abrasivními díly, ale stále mazán. Další věc že dole v sítku si ho ucpeš na vstupu a zubové čerpadlo ti to tuplem nenatáhne až se ti molitan ucpe. U Typ1 bloku mě přijde nesmysluplnější brát tlakový olej hned za čerpadlem (víčko s výstupem ven a vstup do bloku zaslepit), poslat do filtru (který nebude umísten před výdechem chladícího vzduchu z válců) a pak vrátit do zátky v bloku před olejovým policajtem. Mám pocit že toto zapojení se používalo už na Ottingerových Okrasách s Fram filtrem :-)
Obrázek

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: OLEJ

Příspěvek od evinsen »

ok1vkt píše:Trochu blbej nápad, ale ohledně filtrovani oleje.... Napaflo třeba dat do toho sítka dole nejakej hodně propustnej pěnovéj filtr? Něco jako propustnej molitan nebo tak něco? Samozřejmě nesmi byt jemnej. Ale na zachyceni šupinek co? Muselo by se s tim hodně laborovat aby to mělo pořád tlak na výstupu
sítko samo o sobě nechytí nic ,ani písek,jeho funkce není ani tak filtrační jako hydrodynamická.jako sítě a přepážky v cisterně.přívod oleje má zpomalit a rozprostřít dokola aby SPRÁVNÝ OLEJ! měl čas pustit bordel po dně pod síto.to je odstředivý filtr a na to je olej.Felda například to žene přes papír,tak se po oleji tyhle schopnosti nepožadují.měl tu někdo sajrajt místo na víčku v sítku? nepočítám oblíbené cucky červeného silikonu...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od Sam »

evinsen píše:.měl tu někdo sajrajt místo na víčku v sítku? nepočítám oblíbené cucky červeného silikonu...
Ale ano, našlo se tam cosik bordelu, nějaká ta tráva či co. Z motorů co jsem těžil ve velkém. Ale je pravda, že to je velice nepravděpodobné na sítku něco najít. Alespoň na udržovaných motorech.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: OLEJ

Příspěvek od ok1vkt »

Ja tam našel od kousků bakelitu až po malinké kaminky štěrku. A trochu mazutu na dně
Brouk 1963, 1.2

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: OLEJ

Příspěvek od Elu »

Mate na vypousteni oleje z motoru ve vicku vypustni sroub nebo ne? Jelikoz ja ne, vzdy musim sundat cely bazmek i se sitkem, ve kterem ale v zivote nebyl zachycen zadny bordel. Tak me napadlo, ze bych zakoupil vicko se sroubem, treba na Broukservis a ulehcil si praci. Treba je to ale blbost...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: OLEJ

Příspěvek od lope »

Jednu dobu vypouštěcí šroub zrušili. Sítko a hlavně víko se má čístit od kalů, ale popravdě řečeno, moc se tam toho usadit ani nemůže, protože nejnižší místo motoru je celé dno bloku... Nicméně čistit bys to měl. Podle mě šroub hlavně ulehčí vypouštění, v tom je jeho smysl. Né že víko nikdy nebudeš muset sundavat.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: OLEJ

Příspěvek od evinsen »

přesně tak,šroub je tam jen jako výpomoc,víčko se musí vymýt.

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: OLEJ

Příspěvek od Elu »

Nemate nekdo zkusenost s timto olejem? Q8 Moto GT Cruiser 15W-50, API SG, ACEA A2, mineralni pro vzduchem chlazene motory. Zaujalo me to proto, ze zde ve vlaknu je uvadeno, ze soucasne moderni oleje nepocitaji se vzduchaci, cimz by tento uvedeny olej mohl dobre poslouzit.

tomtt
Příspěvky: 6
Registrován: 02 čer 2016
Bydliště: Vamberk

Re: OLEJ

Příspěvek od tomtt »

U vodou chlazeného motoru může max. teplota oleje dosahovat 130 stupňů (to je strop při max.zatížení a funkčním chlazení motoru).
U vzducháče je to ale až 190 !!!
Je tedy vhodné volit olej ve třídě SAE 15W50, 15W40, ale určitě ne plnou syntetiku 5W30.
Do brouka dávám minerál 15W40, (37kW/1584ccm) , do vzducháče od Yamahy 15W50 (35kW/590ccm)
Jinak výborné zkušenosti mám s oleji Q8 z Kuvajtské ropy (minimum síry).
Moje služební Felicie 1,3 na minerál O8 15W40 nalítala přes 500.000 km bez spotřeby oleje.(šla do šrotu kvůli korozi)
Tedy pardon, na tento olej cca 320 tis.km.
To jsou pouze mé vlastní zkušenosti.

tomtt
Příspěvky: 6
Registrován: 02 čer 2016
Bydliště: Vamberk

Re: OLEJ

Příspěvek od tomtt »

Q8 Moto GT Cruiser 15W-50 můžeš v klidu do broučího motoru použít.
Brácha ho už léta dává do Harleye FXST, což je taky vzducháč.
Tuším že vychází kolem 140 Kč/litr.

tomtt
Příspěvky: 6
Registrován: 02 čer 2016
Bydliště: Vamberk

Re: OLEJ

Příspěvek od tomtt »

Ten olej Q8 Moto GT Cruiser 15W-50 je určen do motocyklových motorů, které nemají společnou lázeň motoru a převodovky (oproti většině motocyklových olejů). Lze ho tedy doporučit i do jakéhokoliv vzduchem chlazeného automobilového motoru.

Beetle@Beetle
Příspěvky: 15
Registrován: 07 srp 2019

Re: OLEJ

Příspěvek od Beetle@Beetle »

Zdravim Vas vsetkych. Chcel som sa opytat ci uz niekto z Vas pouzil tento olej? Chcel by som ho vyskusat a neviem ci je vhodny. Je to mineralny olej od Texaco. Dakujem
Přílohy
638CBE3A-6E11-4BEA-BF86-99CD5D3F30BB.jpeg
63A495D8-559D-43AA-AEB0-C1ED03869916.jpeg
63A495D8-559D-43AA-AEB0-C1ED03869916.jpeg (168.52 KiB) Zobrazeno 5011 x

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: OLEJ

Příspěvek od ok1vkt »

Je vhodný. Stejně jako všechny ostatní typy olejů podobné specifikace....
Brouk 1963, 1.2

Beetle@Beetle
Příspěvky: 15
Registrován: 07 srp 2019

Re: OLEJ

Příspěvek od Beetle@Beetle »

Dakujem

Odpovědět