OLEJ
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
Jezdím M6A, viskozita SAE30 tak jak píše výrobce.Na modernějším motoru jsem pak používal 15W30
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: OLEJ
Joki myslim ze premavka a podmienky sa od tej doby co boli predpisane tieto oleje dost zmenili.....moj subjektivny nazor na vacsie zatazenie je lepsia investicia do do vyssej kvality 20W-50,plna syntetika,ale neviem na kolko otaciek motor tocis.Joki píše:Pánové ještě bych se chtěl jednou zeptat k oleji.
Když neberu v potaz cenu minerálu 15W-40, tak je lepší vybrat nějaký moderní současný minerál splňující moderní normy SL či SM což je pro motory od roku 2001, nebo "ZÁMĚRNĚ" hledat olej pro starší generace splňující např. normu SG pro motory 1989-1993 ???
Re: OLEJ
Taky jsem to chtel predelat na Ladu, mam i cele sani a karburator nachystany, ale po konzultaci s kolegou a zvazeni vsech pro a proti jsem rozhodl o montazi jednobodoveho vstrikovani z Felicie (Bosch Mono Motronic). Zda se byt jednoduche, doufam ze spolehlive a zatim jsem nenasel zadny vetsi problem co bych musel resit (pouze vyrobit kolecko na predni remenici pro snimac otacek klikoveho hridele). Motor mam 1300.Joki píše:Budu rád součástí vašeho fóra.
Reagoval jsem trochu prchlivě...
hlavně že se to vysvětlilo...
Namrzání karburátoru znám, zažil jsem na vlastní kůži na svém motorovém paraglidu. Konstalace venkovní nižší teploty 5-7 stupňů a vlhkostí nasyceného vzduchu. Jednovalcový 205ccm motor Simonini s karburátorem walbro nešel do otáček, ztrácel výkon. Po vyklesání ze 150m nad zem (10-20) to roztálo a opět vše fungovalo jak má.
S rogalem s F4 zatím nemám zkušenost.
Modifikace, které mám na motoru jsou:
- motor je předělán na 1600ccm, původní sadu pístů a valců 1300 mám doma
- palivové čerpadlo je předělané na elektrické
- na motoru je karburátor z Lada 1600
Re: OLEJ
Joki píše:Pánové ještě bych se chtěl jednou zeptat k oleji.
Když neberu v potaz cenu minerálu 15W-40, tak je lepší vybrat nějaký moderní současný minerál splňující moderní normy SL či SM což je pro motory od roku 2001, nebo "ZÁMĚRNĚ" hledat olej pro starší generace splňující např. normu SG pro motory 1989-1993 ???
Dík.
S olejem moderní specifikace je prý jeden problém. Vyšší specifikace nemusí obecně znamenat pro starý motor (konstrukcí ne náletem) to nejlepší a vůbec ne lepší olej než tzv. stará specifikace. Moderní olej(moderní specifikace prý starý motor neumí namazat). VW vzducháčům říkají knihy maximálně API SE. Jiné specifikace prý mažou jinak.
Já osobně bych tam lil olej staré specifikace a pokud je na hoře kosa, tak bych šel do celosezónního.
Jeden příklad je Mogul Super API SE 15W-50. Na webu 4l koupíš za 345Kč a když vezmeš kanystry dva, tak je doprava O-Kč.
Bezpečné přistání.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: OLEJ
Trochu blbej nápad, ale ohledně filtrovani oleje.... Napaflo třeba dat do toho sítka dole nejakej hodně propustnej pěnovéj filtr? Něco jako propustnej molitan nebo tak něco? Samozřejmě nesmi byt jemnej. Ale na zachyceni šupinek co? Muselo by se s tim hodně laborovat aby to mělo pořád tlak na výstupu
Brouk 1963, 1.2
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
ok1vkt blbost, každý filt musí za všech okolností zajistit mazání a to i v případě že dojde k ucpání, v tu chvilku nastupuje pojistná část, filtr se protrhne (nebo jen posune kulička s pružinkou) a motor je dále mazán, sice kontaminovaným olejem s abrasivními díly, ale stále mazán. Další věc že dole v sítku si ho ucpeš na vstupu a zubové čerpadlo ti to tuplem nenatáhne až se ti molitan ucpe. U Typ1 bloku mě přijde nesmysluplnější brát tlakový olej hned za čerpadlem (víčko s výstupem ven a vstup do bloku zaslepit), poslat do filtru (který nebude umísten před výdechem chladícího vzduchu z válců) a pak vrátit do zátky v bloku před olejovým policajtem. Mám pocit že toto zapojení se používalo už na Ottingerových Okrasách s Fram filtrem
Re: OLEJ
sítko samo o sobě nechytí nic ,ani písek,jeho funkce není ani tak filtrační jako hydrodynamická.jako sítě a přepážky v cisterně.přívod oleje má zpomalit a rozprostřít dokola aby SPRÁVNÝ OLEJ! měl čas pustit bordel po dně pod síto.to je odstředivý filtr a na to je olej.Felda například to žene přes papír,tak se po oleji tyhle schopnosti nepožadují.měl tu někdo sajrajt místo na víčku v sítku? nepočítám oblíbené cucky červeného silikonu...ok1vkt píše:Trochu blbej nápad, ale ohledně filtrovani oleje.... Napaflo třeba dat do toho sítka dole nejakej hodně propustnej pěnovéj filtr? Něco jako propustnej molitan nebo tak něco? Samozřejmě nesmi byt jemnej. Ale na zachyceni šupinek co? Muselo by se s tim hodně laborovat aby to mělo pořád tlak na výstupu
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
Ale ano, našlo se tam cosik bordelu, nějaká ta tráva či co. Z motorů co jsem těžil ve velkém. Ale je pravda, že to je velice nepravděpodobné na sítku něco najít. Alespoň na udržovaných motorech.evinsen píše:.měl tu někdo sajrajt místo na víčku v sítku? nepočítám oblíbené cucky červeného silikonu...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: OLEJ
Mate na vypousteni oleje z motoru ve vicku vypustni sroub nebo ne? Jelikoz ja ne, vzdy musim sundat cely bazmek i se sitkem, ve kterem ale v zivote nebyl zachycen zadny bordel. Tak me napadlo, ze bych zakoupil vicko se sroubem, treba na Broukservis a ulehcil si praci. Treba je to ale blbost...
Re: OLEJ
Jednu dobu vypouštěcí šroub zrušili. Sítko a hlavně víko se má čístit od kalů, ale popravdě řečeno, moc se tam toho usadit ani nemůže, protože nejnižší místo motoru je celé dno bloku... Nicméně čistit bys to měl. Podle mě šroub hlavně ulehčí vypouštění, v tom je jeho smysl. Né že víko nikdy nebudeš muset sundavat.
Re: OLEJ
Nemate nekdo zkusenost s timto olejem? Q8 Moto GT Cruiser 15W-50, API SG, ACEA A2, mineralni pro vzduchem chlazene motory. Zaujalo me to proto, ze zde ve vlaknu je uvadeno, ze soucasne moderni oleje nepocitaji se vzduchaci, cimz by tento uvedeny olej mohl dobre poslouzit.
Re: OLEJ
U vodou chlazeného motoru může max. teplota oleje dosahovat 130 stupňů (to je strop při max.zatížení a funkčním chlazení motoru).
U vzducháče je to ale až 190 !!!
Je tedy vhodné volit olej ve třídě SAE 15W50, 15W40, ale určitě ne plnou syntetiku 5W30.
Do brouka dávám minerál 15W40, (37kW/1584ccm) , do vzducháče od Yamahy 15W50 (35kW/590ccm)
Jinak výborné zkušenosti mám s oleji Q8 z Kuvajtské ropy (minimum síry).
Moje služební Felicie 1,3 na minerál O8 15W40 nalítala přes 500.000 km bez spotřeby oleje.(šla do šrotu kvůli korozi)
Tedy pardon, na tento olej cca 320 tis.km.
To jsou pouze mé vlastní zkušenosti.
U vzducháče je to ale až 190 !!!
Je tedy vhodné volit olej ve třídě SAE 15W50, 15W40, ale určitě ne plnou syntetiku 5W30.
Do brouka dávám minerál 15W40, (37kW/1584ccm) , do vzducháče od Yamahy 15W50 (35kW/590ccm)
Jinak výborné zkušenosti mám s oleji Q8 z Kuvajtské ropy (minimum síry).
Moje služební Felicie 1,3 na minerál O8 15W40 nalítala přes 500.000 km bez spotřeby oleje.(šla do šrotu kvůli korozi)
Tedy pardon, na tento olej cca 320 tis.km.
To jsou pouze mé vlastní zkušenosti.
Re: OLEJ
Ten olej Q8 Moto GT Cruiser 15W-50 je určen do motocyklových motorů, které nemají společnou lázeň motoru a převodovky (oproti většině motocyklových olejů). Lze ho tedy doporučit i do jakéhokoliv vzduchem chlazeného automobilového motoru.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 07 srp 2019
Re: OLEJ
Zdravim Vas vsetkych. Chcel som sa opytat ci uz niekto z Vas pouzil tento olej? Chcel by som ho vyskusat a neviem ci je vhodny. Je to mineralny olej od Texaco. Dakujem