Taky moje volba pro všechny naše motory doma.. Děkuji Johne za názorjohn píše:Vo F vee pouzivame synteticky olej 20W-50 bez ujmy na zdravi...ten motor dostane zahulit za jeden race meeting viac, ako Vase motory za cely rok....takze tuto problematiku je dobre nechat pre kona, ten ma vacsiu hlavu...
OLEJ
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: OLEJ
Zdravím všechny!
Jsem novým členem, na svém rogalu mám motor z brouka AB 1300 předělaný na 1600, z let 70-73.
Foto přikládám.
Předchozí majitel lil cokoli co sehnal, většinou Mogul ši Paramo.
Já jsem první výměnu dal minerál GM/OPEL 15W-40
https://www.autodily-cardo.cz/-3/gm-ope ... ce-stitek/
V podstatě jsem motor od té doby pár krát natočil, ještě nelétám, letos dělám kurz.
Dále na netu vidím oleje SHELL HX3 a HX5 za dobré ceny (84 a 87 Kč za litr).
Proto bych se rád zeptal, co si o těchto 3 výše uvedených olejích myslíte? Jsou OK?
Pokud je OK ten GM/OPEL, budu jej kupovat dál, mám ho kousek a je za dobré peníze.
Hodně doporučujete Castrol GTX3 a Castrol GTX. Ten jsem ale v okolí Šestajovic (Praha-východ) či v Praze zatím nenašel.
Prosím o nějaké odkazy kde jej berete.
V Kouřimi u Brna zase nalévají Mogul GX Felicia za 69 Kč/lt, asi taky OK olej.
https://www.olejservis.cz/mogul-felicia ... e-sudu-1lt
Předem děkuji za odpověď a rady.
Hezký den.
Joki
Jsem novým členem, na svém rogalu mám motor z brouka AB 1300 předělaný na 1600, z let 70-73.
Foto přikládám.
Předchozí majitel lil cokoli co sehnal, většinou Mogul ši Paramo.
Já jsem první výměnu dal minerál GM/OPEL 15W-40
https://www.autodily-cardo.cz/-3/gm-ope ... ce-stitek/
V podstatě jsem motor od té doby pár krát natočil, ještě nelétám, letos dělám kurz.
Dále na netu vidím oleje SHELL HX3 a HX5 za dobré ceny (84 a 87 Kč za litr).
Proto bych se rád zeptal, co si o těchto 3 výše uvedených olejích myslíte? Jsou OK?
Pokud je OK ten GM/OPEL, budu jej kupovat dál, mám ho kousek a je za dobré peníze.
Hodně doporučujete Castrol GTX3 a Castrol GTX. Ten jsem ale v okolí Šestajovic (Praha-východ) či v Praze zatím nenašel.
Prosím o nějaké odkazy kde jej berete.
V Kouřimi u Brna zase nalévají Mogul GX Felicia za 69 Kč/lt, asi taky OK olej.
https://www.olejservis.cz/mogul-felicia ... e-sudu-1lt
Předem děkuji za odpověď a rady.
Hezký den.
Joki
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
Bavi mne ta absence chlazeni, resp chazeni spolehajici na to ze to tam nahore fuci a je tam klendra sama o sobe
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: OLEJ
řešit olej podle ceny...stojí 69 tak je OK..a náplň je 2,5 litru..co k tomu dodat.kámoš jezdil tankovat naftu asi 60 km od baráku protože ji měli o 30 halířů levnější.zkoušel jsem mu vysvětlit že těch 18 korun na nádrži projel už při parkování,ale stejně neodolal a jel tam zas pro ten pocit zřejmě..castrol gtx pokud ho chci tak ho koupím.máš letadlo a internet a problém je že ho nemají v šestajovicích v jednotě?!!
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
No nevím, ale má brouka , busa a stoosmdesátjedničku.
Olej kupuji lacinej 15W40 v olejspol.cz
Je to dle specifikace, a stojí to prd.
Jelikož si to umím vyměnit, tak radši naleju olej po 5000km za 120kč/2,5l vypláchnu filtr a tradáá
Drahý oleje je podle mého zbytečné do těchto motorů lejt.
Olej kupuji lacinej 15W40 v olejspol.cz
Je to dle specifikace, a stojí to prd.
Jelikož si to umím vyměnit, tak radši naleju olej po 5000km za 120kč/2,5l vypláchnu filtr a tradáá
Drahý oleje je podle mého zbytečné do těchto motorů lejt.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
Podepisuji v plnem rozsahu. Menim po 3tis ale nerikejte to na mne eko aktivistum. Bez filtrace neni s longlife legrace.VW181 píše:No nevím, ale má brouka , busa a stoosmdesátjedničku.
Olej kupuji lacinej 15W40 v olejspol.cz
Je to dle specifikace, a stojí to prd.
Jelikož si to umím vyměnit, tak radši naleju olej po 5000km za 120kč/2,5l vypláchnu filtr a tradáá
Drahý oleje je podle mého zbytečné do těchto motorů lejt.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: OLEJ
Děkuji všem za rady.
Pro GTS: ano, mám tam teploměr oleje, kontrolky mazání a dobíjení. Létat budu jaro-léto-podzim tak snad nezamrznu. Děkuji ti.
Pro evinsen: věta "Mogul GX Felicia za 69 Kč/lt, asi taky OK olej" adresovala na olej, který jednak splňuje normu, jednak je levný a určitě v ČR vyzkoušený. Jezdit pro něj od Prahy do Brna nehodlám, to by mohl předpokládat snad jenom hlupák. Poslední arogantní větu sis mohl odpustit. Pokud neumíš dát odkaz na eshop, raději nepiš nic. Olej nemusí být v šestajkách v jednotě, stačí když bude v žabce.
Přemýšlím, jestli jsi jenom arogantní nebo psychicky nevyrovnaný.
Známá dělá psycholožku, pošlu ti na ní kontakt, vidím, že si potřebuješ popovídat.
Pro GTS: ano, mám tam teploměr oleje, kontrolky mazání a dobíjení. Létat budu jaro-léto-podzim tak snad nezamrznu. Děkuji ti.
Pro evinsen: věta "Mogul GX Felicia za 69 Kč/lt, asi taky OK olej" adresovala na olej, který jednak splňuje normu, jednak je levný a určitě v ČR vyzkoušený. Jezdit pro něj od Prahy do Brna nehodlám, to by mohl předpokládat snad jenom hlupák. Poslední arogantní větu sis mohl odpustit. Pokud neumíš dát odkaz na eshop, raději nepiš nic. Olej nemusí být v šestajkách v jednotě, stačí když bude v žabce.
Přemýšlím, jestli jsi jenom arogantní nebo psychicky nevyrovnaný.
Známá dělá psycholožku, pošlu ti na ní kontakt, vidím, že si potřebuješ popovídat.
Re: OLEJ
on s tím zámrzem karburátoru, to až tak nesouvisí s venkovní teplotou. za určitých okolností když je vzdušná vlhkost, i sériovej brouk udělá na sání a karburátoru docela slušnou námrazu/jinovatku, a to je prosím v motorovém prostoru. je to způsobeno tím, že se sací trakt ochlazuje proudící směsí. Předpokládám že tvoje éro už ve vzduchu bylo, ale podíval bych se na možnost ohřevu sání výfukem, nebo elektricky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: OLEJ
Přijde mi vtipný, že někdo, kdo má celkem dva příspěvky už musí hned někoho školit. A ještě k tomu zrovna evinsena! Ale to je marný, zakup sobě nejlevnější fritovací olej, ten mají určitě i Vietnamci a máš vystaráno. Určitě ti to schválí i tvoje upovídaná známá.Joki píše:Děkuji všem za rady.
Pro GTS: ano, mám tam teploměr oleje, kontrolky mazání a dobíjení. Létat budu jaro-léto-podzim tak snad nezamrznu. Děkuji ti.
Pro evinsen: věta "Mogul GX Felicia za 69 Kč/lt, asi taky OK olej" adresovala na olej, který jednak splňuje normu, jednak je levný a určitě v ČR vyzkoušený. Jezdit pro něj od Prahy do Brna nehodlám, to by mohl předpokládat snad jenom hlupák. Poslední arogantní větu sis mohl odpustit. Pokud neumíš dát odkaz na eshop, raději nepiš nic. Olej nemusí být v šestajkách v jednotě, stačí když bude v žabce.
Přemýšlím, jestli jsi jenom arogantní nebo psychicky nevyrovnaný.
Známá dělá psycholožku, pošlu ti na ní kontakt, vidím, že si potřebuješ popovídat.
Re: OLEJ
<OT>Mě už tohle ani vtipný nepřijde. Tohle je archetyp "utrženého vagónu" vyskytujícího se na různých fórech. Přijde, napíše příspěvek a když mu kdokoli odpoví ne zcela dle jeho představ (ty obvykle fóra pokládají za inteligentnější formu Googlu), tak začne prskat a urážet se. To, že je mu odpovězeno formou zde na fóru obvyklou a zdejším auditoriem akceptovanou/tolerovanou, to mu jaksi nedochází, protože se ho odpověď dotkne na jeho zapáleném srdíčku. Škoda ho, už to máme formule, kajaky...ale takové potenciálně zajímavé téma jakým by mohl být topic o specifikách provozu F4 na létadle, toho bude dle mého škoda.Pekař z Boščehrada píše:Přijde mi vtipný, že někdo,...
Číslo psycholožky sem klidně hoď veřejně, ale jak prvaí moudrá poučka, bez fotky je topic bezcenný, takže jen s fotkou...
</OT>
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: OLEJ
Tohle nemáš ze Šestajovic daleko, jezdím tam pro čepovanej M6AD.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.6958644&y ... tch=-0.011
https://mapy.cz/zakladni?x=14.6958644&y ... tch=-0.011
Re: OLEJ
Klid pánové,omlouvám se že se jevím někomu arogantní.Byl to sarkasmus,druh humoru pro mnohé nestravitelný.Klasifikace oleje dle ceny mě pobavilo a reagoval jsem nešťastným způsobem ve vlákně už tak dost výbušným.Ale teď už vím že Felicie ten Mogul u nás dostatečně prověřili,tak je to v cajku.Joki píše:Děkuji všem za rady.
Pro GTS: ano, mám tam teploměr oleje, kontrolky mazání a dobíjení. Létat budu jaro-léto-podzim tak snad nezamrznu. Děkuji ti.
Pro evinsen: věta "Mogul GX Felicia za 69 Kč/lt, asi taky OK olej" adresovala na olej, který jednak splňuje normu, jednak je levný a určitě v ČR vyzkoušený. Jezdit pro něj od Prahy do Brna nehodlám, to by mohl předpokládat snad jenom hlupák. Poslední arogantní větu sis mohl odpustit. Pokud neumíš dát odkaz na eshop, raději nepiš nic. Olej nemusí být v šestajkách v jednotě, stačí když bude v žabce.
Přemýšlím, jestli jsi jenom arogantní nebo psychicky nevyrovnaný.
Známá dělá psycholožku, pošlu ti na ní kontakt, vidím, že si potřebuješ popovídat.
Odkaz na shop jsem nedával,protože je jich opravdu mnoho co mají Castrol GTX. Klíčové slovo je Castrol GTX 15W-40(píše se s Cé ).Navíc v Šestajkách je Auto Tesárek,zaváží ho Elit,Kelly a kdoví kdo jiný,takže není problém ho požádat aby ho objednal. Mě Stahl zaváží 3x denně,takže nic neřeším,ale není to dlouho co jsem ho viděl prodávat i v OBI nebo Hornbachu.
Těší mě obavy o mé duševní zdraví,ale mám si s kým povídat,takže psycholožku necháme ať na tobě v klidu pracuje dál.Ale jinak díky!
Re: OLEJ
Ano, nekde jsem to dokonce uz videl, elektricky vytapene sani prave pro karburatorove ultralighty. U auta jsem to nevidel, ale vim jak zamrzne zplynovač na LPG aute kdyz se nastartuje a jede hned na LPG kdyz je jeste voda studena. Zamrzne to natošupPětišroub píše:on s tím zámrzem karburátoru, to až tak nesouvisí s venkovní teplotou. za určitých okolností když je vzdušná vlhkost, i sériovej brouk udělá na sání a karburátoru docela slušnou námrazu/jinovatku, a to je prosím v motorovém prostoru. je to způsobeno tím, že se sací trakt ochlazuje proudící směsí. Předpokládám že tvoje éro už ve vzduchu bylo, ale podíval bych se na možnost ohřevu sání výfukem, nebo elektricky.
Re: OLEJ
Budu rád součástí vašeho fóra.
Reagoval jsem trochu prchlivě...
hlavně že se to vysvětlilo...
Namrzání karburátoru znám, zažil jsem na vlastní kůži na svém motorovém paraglidu. Konstalace venkovní nižší teploty 5-7 stupňů a vlhkostí nasyceného vzduchu. Jednovalcový 205ccm motor Simonini s karburátorem walbro nešel do otáček, ztrácel výkon. Po vyklesání ze 150m nad zem (10-20) to roztálo a opět vše fungovalo jak má.
S rogalem s F4 zatím nemám zkušenost.
Modifikace, které mám na motoru jsou:
- motor je předělán na 1600ccm, původní sadu pístů a valců 1300 mám doma
- palivové čerpadlo je předělané na elektrické
- na motoru je karburátor z Lada 1600
Reagoval jsem trochu prchlivě...
hlavně že se to vysvětlilo...
Namrzání karburátoru znám, zažil jsem na vlastní kůži na svém motorovém paraglidu. Konstalace venkovní nižší teploty 5-7 stupňů a vlhkostí nasyceného vzduchu. Jednovalcový 205ccm motor Simonini s karburátorem walbro nešel do otáček, ztrácel výkon. Po vyklesání ze 150m nad zem (10-20) to roztálo a opět vše fungovalo jak má.
S rogalem s F4 zatím nemám zkušenost.
Modifikace, které mám na motoru jsou:
- motor je předělán na 1600ccm, původní sadu pístů a valců 1300 mám doma
- palivové čerpadlo je předělané na elektrické
- na motoru je karburátor z Lada 1600
Re: OLEJ
Pánové ještě bych se chtěl jednou zeptat k oleji.
Když neberu v potaz cenu minerálu 15W-40, tak je lepší vybrat nějaký moderní současný minerál splňující moderní normy SL či SM což je pro motory od roku 2001, nebo "ZÁMĚRNĚ" hledat olej pro starší generace splňující např. normu SG pro motory 1989-1993 ???
Normy zde: https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni ... vych-oleju
První kategorie jsou všechny současné minerály 15W-40 např. Shell Helix HX3 či HX5, Castrol GTX, GM/OPEL, Mobil Super 1000, Mogul GX či Extreme.
Druhá kategorie je např. Paramo M7ADS III 15W-40 splňující API SG pro motory 1989-1993.
Tento mají ve zmiňovaných Mstěticích jakožto olej pro zemědělskou techniku, zejména naftové motory.
Popis od Parama je: "Celoroční vícerozsahový olej určený pro vysoce přeplňované vznětové motory s vysokým tepelným zatížením a vysokými teplotami pístní skupiny. Je vhodný i pro mazání moderních zážehových a vznětových motorů osobních a lehkých nákladních vozidel..."
Já bych se přiklonil k první kategorii, řekl bych že budou lépe aditivované, líp čistit motor a rozpouštět usazeniny, mazat asi stejně.
Nicméně ta věta k M7ADS3 ohledně teplot zní taky moc dobře...
Co by jste vybrali?
Dík.
Když neberu v potaz cenu minerálu 15W-40, tak je lepší vybrat nějaký moderní současný minerál splňující moderní normy SL či SM což je pro motory od roku 2001, nebo "ZÁMĚRNĚ" hledat olej pro starší generace splňující např. normu SG pro motory 1989-1993 ???
Normy zde: https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni ... vych-oleju
První kategorie jsou všechny současné minerály 15W-40 např. Shell Helix HX3 či HX5, Castrol GTX, GM/OPEL, Mobil Super 1000, Mogul GX či Extreme.
Druhá kategorie je např. Paramo M7ADS III 15W-40 splňující API SG pro motory 1989-1993.
Tento mají ve zmiňovaných Mstěticích jakožto olej pro zemědělskou techniku, zejména naftové motory.
Popis od Parama je: "Celoroční vícerozsahový olej určený pro vysoce přeplňované vznětové motory s vysokým tepelným zatížením a vysokými teplotami pístní skupiny. Je vhodný i pro mazání moderních zážehových a vznětových motorů osobních a lehkých nákladních vozidel..."
Já bych se přiklonil k první kategorii, řekl bych že budou lépe aditivované, líp čistit motor a rozpouštět usazeniny, mazat asi stejně.
Nicméně ta věta k M7ADS3 ohledně teplot zní taky moc dobře...
Co by jste vybrali?
Dík.