Komprese a kompresni pomer
Rychlej dotaz
Mam ted rozebranej motor - hlavy dole.
Jak/co/kde mam zmerit, abych potom z tech namerenych dat vypocital kompresi ???
Zajima me, jakou kompresi mam na tom industrie motoru(bo kdyby byla nizka, treba bych potom casem mohl nechat snizit hlavy na nejakych 8,5:1 ... tžreba), treba oproti standartu a tak...
A jelikoz ten motor tam dneska zase vracim(vyndal jsem ho cca v 15hod) protoze frcim do Bautznu, tak bych prosil o nejakou rychlejsi odpoved.
Diky moooc!
Mam ted rozebranej motor - hlavy dole.
Jak/co/kde mam zmerit, abych potom z tech namerenych dat vypocital kompresi ???
Zajima me, jakou kompresi mam na tom industrie motoru(bo kdyby byla nizka, treba bych potom casem mohl nechat snizit hlavy na nejakych 8,5:1 ... tžreba), treba oproti standartu a tak...
A jelikoz ten motor tam dneska zase vracim(vyndal jsem ho cca v 15hod) protoze frcim do Bautznu, tak bych prosil o nejakou rychlejsi odpoved.
Diky moooc!
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené. U zážehových motorů se kompresní poměr pohybuje od 8:1 do 13:1. U vznětových motorů se kompresní poměr pohybuje od 14:1 do 23:1. Při tak vysoké kompresi se nasátý vzduch vlivem stlačení extrémně zahřeje, díky čemuž se vstříknuté palivo okamžitě samovolně vznítí.
εk = (Vk + Vz)/Vk
Vk - objem kompresního prostoru
Vz - zdvihový objem
εk = (Vk + Vz)/Vk
Vk - objem kompresního prostoru
Vz - zdvihový objem
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
Mam to proste otevreny, tak si to muzu zmerit ... bo rekne mi tu nekdo, jakou teda mam kompresi? A rekne to na beton? nerekne...
ja vim, ze mi ta informace je na nic, vesmes, aleproc to nevedet, ze? Kdyby si tohle rikali i vopice, proc kuwa slezt na zem, kdyz na strome muzou taky zit v klidu, ... tak dneska si jeste vybirame blechy vzajemne jak v zoo
Kurna, proste pist ve valci vyjede pri kompresi cca 3mm od jeho okraje a v hlave je spalovaci prostor takoveho tvaru, ze to nezmerim jednoduse...
Ale co, nechme to plavat, jdu zas o dve patra niz to sestroubovat a omerit ... pak si zajdu pro nejake scriptum, kde to bude vysvetlene jak pro blbce(neboli pro mne, rovnou i s obrazkem ) a budu spokojenej, ze budu vedet, dle mineni ostatnich, uplne zbytecnou informaci jakou ze to vlastne mam kompresi v motoru
Holt jsem asi trosku pomalejsi a hloupejsi, ale co, jeste se nepocuravam a nepokakavam, tudiz ziju spokojene
Cus!
ja vim, ze mi ta informace je na nic, vesmes, aleproc to nevedet, ze? Kdyby si tohle rikali i vopice, proc kuwa slezt na zem, kdyz na strome muzou taky zit v klidu, ... tak dneska si jeste vybirame blechy vzajemne jak v zoo
Kurna, proste pist ve valci vyjede pri kompresi cca 3mm od jeho okraje a v hlave je spalovaci prostor takoveho tvaru, ze to nezmerim jednoduse...
Ale co, nechme to plavat, jdu zas o dve patra niz to sestroubovat a omerit ... pak si zajdu pro nejake scriptum, kde to bude vysvetlene jak pro blbce(neboli pro mne, rovnou i s obrazkem ) a budu spokojenej, ze budu vedet, dle mineni ostatnich, uplne zbytecnou informaci jakou ze to vlastne mam kompresi v motoru
Holt jsem asi trosku pomalejsi a hloupejsi, ale co, jeste se nepocuravam a nepokakavam, tudiz ziju spokojene
Cus!
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Už si přesně nepamatuju, co všechno tam bylo, ale stáhni si pátou přednášku od spoda
http://www.avc-cvut.cz/avc.php?id=1374
http://www.avc-cvut.cz/avc.php?id=1374
...výborně...jak chceš změřit v amatérskejch podmínkách tu kulovou plochu v hlavách nad pístem?...Šíša píše:Kurna, proste pist ve valci vyjede pri kompresi cca 3mm od jeho okraje a v hlave je spalovaci prostor takoveho tvaru, ze to nezmerim jednoduse...
...komprese tvýho motoru je jasně daná výrobcem...a musí existovat tabulka i pro industrie motor...
...vim co změřit,ale nevim jak to změřit...
You can't win 'em all...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
bol som trochu mimo
tu je jednoducha kalkulacka od CSP :
http://www.customspeedparts.de/content/ ... chnung.php
praca hoc aj stock motora zalezi na vybalancovani.
To znamena aby sme sa priblizili k rovnakym hodnotam na kazdom valci
je to trochu hra na nervy ale potom aj singleport natrieska dual
tu je jednoducha kalkulacka od CSP :
http://www.customspeedparts.de/content/ ... chnung.php
praca hoc aj stock motora zalezi na vybalancovani.
To znamena aby sme sa priblizili k rovnakym hodnotam na kazdom valci
je to trochu hra na nervy ale potom aj singleport natrieska dual
Naposledy upravil(a) SO 545 dne 17 zář 2008, celkem upraveno 1 x.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
tak do ty hlavy nalej olej, tak aby byl přesně s hranou a odlej ho do odměrnýho válce a máš to skoro přesně +- nějaký drobný
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
já bych řek že né, když se tam bude lejt známý objem, tak odchylka bude minimální. Třeba např.: 5x 1cl ... a co zbyde, tak se odečte od celkovýho počtu a je to - rozdíl bude nepatrnej
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
...souhlas...to sedí...
...pokud ale nesedí přesně ventily...tak mu to těma makovicema proteče a zase je vymalováno...
...musí existovat způsob...jak zjistit hodnotu tovární komprese pro motor podle jeho kódu...pokud je motor těsnej(ventily,kroužky)...bude zhruba ty tovární hodnoty mít...
...pak teprve může začít soutěž se zvyšováním komprese...
...ale bez posílení ojnic,kliky...atd....bych to nerozjížděl...
...ale možná je industrie extrémně poddimenzovaná a pude to zvednout...při zachování zbytku stock...netušim...
...už se těšim...až sem vlítne John nebo Žanek...nebo kdokoli jinej a dvouma větama to vyřeší...
...pokud ale nesedí přesně ventily...tak mu to těma makovicema proteče a zase je vymalováno...
...musí existovat způsob...jak zjistit hodnotu tovární komprese pro motor podle jeho kódu...pokud je motor těsnej(ventily,kroužky)...bude zhruba ty tovární hodnoty mít...
...pak teprve může začít soutěž se zvyšováním komprese...
...ale bez posílení ojnic,kliky...atd....bych to nerozjížděl...
...ale možná je industrie extrémně poddimenzovaná a pude to zvednout...při zachování zbytku stock...netušim...
...už se těšim...až sem vlítne John nebo Žanek...nebo kdokoli jinej a dvouma větama to vyřeší...
You can't win 'em all...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
minimálně po hlavy to bude stejný, takže jen porovnej hlavy se standardem.
litím čehokoliv do válců zjistíš jen zdvihový objem a pokud to chceš zjistit, lej tam olej, ale s přípravkem místo svíčky a nad tím odměrný válec. mezi HU a DU jen spočteš rozdíl
teda čistě teoreticky by šel i změřit objem nad HU měřením kolik jsi tam toho nalil do prázdného, ale představa, že otáčím motor svíčkou nahoru není nic moc
litím čehokoliv do válců zjistíš jen zdvihový objem a pokud to chceš zjistit, lej tam olej, ale s přípravkem místo svíčky a nad tím odměrný válec. mezi HU a DU jen spočteš rozdíl
teda čistě teoreticky by šel i změřit objem nad HU měřením kolik jsi tam toho nalil do prázdného, ale představa, že otáčím motor svíčkou nahoru není nic moc
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
tady http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... +dve%F8%EDSesto píše:Prosim Vas niekde tu bola davnejsie vkladana fotka so stahovakom na osky pantov.Bolo to fotene na pante busu.Neviete kde ju najdem?Sa mi zda ze ju vkladal SAM.
DIK
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz