Komprese a kompresni pomer

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Šíša píše:Dik! :D Ja ale chapu, co je komprese. jen se chci informovat, co vse mam zmerit na otevrenem motoru, abych si tu kompresi spocetl... Jeden rozmer je jasnej - prumer valce. Dalsi mi uz jasny nejsou...
Vies priemer valca, vies zdvih klukovky.Nevies obsah hlavy, to sa da jednoducho zmerat . Deck height / vzdialenost medzi korunou piestu a hranou valca v HU / je zvycajne okolo 1.0 mm a tym padom mas vsetky potrebne hodnoty...
Meranie obsahu hlavy / spalovacieho priestoru / sa kona nasledovne.
Vyrezes plexi disk, ktory sedi presne v zapusteni hlavy, kde normalne dosada vrch valca. Do disku vrtnes dieru cca 5.0 mm, maznes jemne vazelinu na dosadaciu plochu.Pouzijes byretu znameho obsahu a cez otvor v disku kvapes tekutinu / napr kerosin a pod, az naplnis spalovaci priestor uplne, ziadne vzduchove bubliny..samozrejme, ze ventily su zavrete a tesne....na byrete odcitas mnozstvo pouzitej tekutiny a mas obsah hlavy.
Zvysok obnasa dosadenie hodnot do rovnice a si doma...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

prak píše:litím čehokoliv do válců zjistíš jen zdvihový objem
...do válců nikdo nic nelil...nalejvali sme to do hlav...objem válců je jasnej...

...to John...

...já sem si to myslel...že budeš znát způsob jak z toho ven...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Romulus píše:
Sesto píše:Prosim Vas niekde tu bola davnejsie vkladana fotka so stahovakom na osky pantov.Bolo to fotene na pante busu.Neviete kde ju najdem?Sa mi zda ze ju vkladal SAM.
DIK
tady http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... +dve%F8%ED
Dakujem ale bola tu este jedna fotka takeho podomacky vyrobeneho stahovaku ale praveze neviem kde. :roll:
dik

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

...škoda, že jsem tu nebyl - Johnem, popsaný postup se používá nejen pro zjištění objemu spalovacího prostoru hlavy, ale zejména při "balancování" které zmínil SO545- tedy při opracovávání jednotlivých hlav, aby měly stejný objem, to je skutečně úprava zásadního významu.
Ten přípravek - plexi kroužek se myslím dá i zakoupit, nebo by nebyl vůbec žádný problém ho nechat vyrobit na gravírovací frézce.....
Obrázek

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

jo John to popsal správně.
Šíšo - žádný sériový VW nemá 3mm odskok pístu v horní úvrati od hrany válce a všchny mají fabricky nastavený kompresní poměr.
Petr914 - i Ty by sis měl ujasnit pojmy a to: Komprese a kompresní poměr. Kompresní poměr se dá vypočítat dle Johnem popsané metody.
Komprese neboli kompresní tlak se dá pouze změřit tlakoměrem a to pouze na složeném motoru.........
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Žanek píše:Petr914 - i Ty by sis měl ujasnit pojmy a to: Komprese a kompresní poměr. Kompresní poměr se dá vypočítat dle Johnem popsané metody.
Komprese neboli kompresní tlak se dá pouze změřit tlakoměrem a to pouze na složeném motoru.........
...díky za buzeraci...dam si tě při první příležitosti...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Žanek píše:žádný sériový VW nemá 3mm odskok pístu v horní úvrati od hrany válce a všchny mají fabricky nastavený kompresní poměr.
tohle se mi taky nezdá, zvlášť u sériového a industriemotoru. "Odskok" by měl být naopak záporný (tzn. píst schovanej ve válci, nebo aspoň nulovej). Mrkni se na to ještě jednou a pořádně.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Diky! :D Jsem vedel, ze to tu dame dohromady

Ja uz to stejne poskladal ... ale ... omeril. A bohuzel musim mit namitku:

At jsem meril, jak jsem meril, odskok hrany pistu od vlace v HU je 3.2mm ... ??? ... :shock: ... samo ze na vsech ctyrech valcich. Leda ze by se dotazenim hlav nejak ty prebivajici 2mm ztratily. Samo pri mereni byl pist v HU a valec natlacen "na blok"

Tak nevim ... Ted si nejsem jist, ale v du jsem myslim nameril 85 x 72(??)mm ... musim jen najit ten papir :lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

ty mě snad přinutíš, abych z toho svýho industriemotoru shodil hlavy, protože to musím vidět:-) A motor je 85.5x69.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Šíša píše:Tak nevim ... Ted si nejsem jist, ale v du jsem myslim nameril 85 x 72(??)mm ... musim jen najit ten papir :lol:
...jestli si mezitim nevykonával potřebu...tak ho snad najdeš ne?... :lol:
You can't win 'em all...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Tak jo ... sedi to ... 85 x 72 ... tech 85 klidne muze byt 85.5 bo jsem nekoukal na desetinky. Ale ze bych se seknul dvakrat o 3mm(jak v HU tak DU), na to uz nehraju ... ale zase dle vas je ta odchylka skoro stejna na obou koncich uvrate ... tudiz me napada ... pritahovanim hlav nemuzou se nejak lisovat valce do bloku, proste ze ho zatlacim vic nez zvladnu obycejne rukama(prece jen 8matek po 30nM je torku vetsi sila ze...??) ... jen napad, tohle bylo me prvni rozebirani VW motoru

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

..a protože zdvih neuděláš jinak než klikou tak ti gratuluju, máš první sériovej motor VW s dlouhozdvihem :) V tom případě nemůžu radit protože o takovým motoru nic nevím.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

to asi mela byti ironie, ze :lol: :?: o tom dlouho-zdvihu

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Šíša píše:Tak jo ... sedi to ... 85 x 72 ... tech 85 klidne muze byt 85.5 bo jsem nekoukal na desetinky. Ale ze bych se seknul dvakrat o 3mm(jak v HU tak DU), na to uz nehraju ... ale zase dle vas je ta odchylka skoro stejna na obou koncich uvrate ... tudiz me napada ... pritahovanim hlav nemuzou se nejak lisovat valce do bloku, proste ze ho zatlacim vic nez zvladnu obycejne rukama(prece jen 8matek po 30nM je torku vetsi sila ze...??) ... jen napad, tohle bylo me prvni rozebirani VW motoru
pokud nemáš válec přitažený k bloku, tak ti drobet cestuje zároveň s pístem jak protáčíš motorem woe :roll:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

woe :lol: pri tom mereni to druhe ruce tlacily(az natlacily :lol: ) na blok ...

Nechme toho, stejne uz to rozebirat nebudu 8)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Hele a nezapomeli jsme nahodou na neco ??

Kdyz to mam pri DU 72 a pri HU 3.2 mm od horni hrany valce, tak draha je jaka ... no prece 69mm ... a o to tu jde ... tudiz zadnej dlouhozdvih :lol:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...no tak to je štika...už z toho měření začínam bejt zpocenej... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

no já to pochopil (a ostatní asi taky) že těch 72mm je kompletní zdvih pístu:-)

Ale co, už je to zavřený, objem spalovacího prostoru jsi nezměřil tak je pozdě cokoliv řešit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

pořád to znamená, že máš buď delší válce než my ostatní nebo naopak nižší písty - každopádně se ODL(š)IŠUJEŠ - jak s tím budeš žít?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Jj, nechame to plavat.

Jen kolik cca je standartni Combustion chamber volume u jednokanalu hlav? (jasne, hnem se o par ccm a uz je to jinde, ale kolik se tak cca pohybuje ... okolo 50 ?? )

Odpovědět