Komprese a kompresni pomer

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

45 - 48ccm
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Petr914 píše:
Žanek píše:Petr914 - i Ty by sis měl ujasnit pojmy a to: Komprese a kompresní poměr. Kompresní poměr se dá vypočítat dle Johnem popsané metody.
Komprese neboli kompresní tlak se dá pouze změřit tlakoměrem a to pouze na složeném motoru.........
...díky za buzeraci...dam si tě při první příležitosti...
to je výzva??? :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

OK! Tak kdyz si ze srandy dosadim hodnotu 48ccm do te kalkulacky a dam tam ty namerene hodnoty(tj 85.5 x 69 a 3.2) vyjde kompresni pomer 6.97:1.

Kdyz tam dam ale vejsku 1mm, coz tu bylo nadneseno, dostanu 8,37:1

Ze by to podporilo teorii o nizsi kompresi u industrie motoru :?:

Jasne, toto uz je vesteni z koule, ale proste jen tak... :wink:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Jinak jasne, ty 3.2mm je vuci hrane valce a pistu v HU uvnitr valce, tj pist nekouka ven :wink:

On by ani nemohl ze,jinak by asi trosku naboural do hlavy :D

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ja by som sa viac priklonil k obsahu hlav na 52-54 ccm...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Šíša píše:Jinak jasne, ty 3.2mm je vuci hrane valce a pistu v HU uvnitr valce, tj pist nekouka ven :wink:

On by ani nemohl ze,jinak by asi trosku naboural do hlavy :D
normální je 1 -1,2 u motorů 1200ccm a 1,4 - 1,8mm u větších obsahů. 3,2 nemá žádný motor který je popsán ve VW dokumentaci. Přesto to nelze vyloučit. Nejpravděpodobněji by pak šlo o "nižší píst" nebo podložky pod válci - nebyly tam nějaké?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše:Ja by som sa viac priklonil k obsahu hlav na 52-54 ccm...
někde mám přesnou tabulku, ale kvůli Šíšovi ji hledat nebudu :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Tak na tohle ti neodpovim :( Pist je rovnej a podlozky me nenapadlo zjistovat. Na slozenym motoru asi nejsou videt, co?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jsou vidět pokud máš sundanou saharu, nebo spodní plech pod válcema. Nebo můžeš mít měďěnej kroužek v hlavě
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tieto hodnoty som nameral na mojich hlavach a vsetky styri hlavy boli samozrejme rozlisne...ani VW sa s tym moc nesrali...co prislo pod ruku, to pouzili...to zroven vysvetli fakt, ze dva rovnake motory neidu rovnako..

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

V hlave nic nebylo(teda krom usazenin) a sahara je jeste dole, bo motor budu nandavat tak za hodku. Tak se kouknu...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Žanek píše:
Petr914 píše:
Žanek píše:Petr914 - i Ty by sis měl ujasnit pojmy a to: Komprese a kompresní poměr. Kompresní poměr se dá vypočítat dle Johnem popsané metody.
Komprese neboli kompresní tlak se dá pouze změřit tlakoměrem a to pouze na složeném motoru.........
...díky za buzeraci...dam si tě při první příležitosti...
to je výzva??? :wink:
...jo... :lol:

...Šíšo...ty se do toho tak zamotáš...že tam ve finále najdeš další válce... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Šíša píše:V hlave nic nebylo(teda krom usazenin) a sahara je jeste dole, bo motor budu nandavat tak za hodku. Tak se kouknu...
podívej se na spáru mezi válec a blok, jestli je tam podložka-kroužek tak bude mít aspoň milimetr a jasně ji uvidíš. Ale myslim, že tam nebude - VW tenhle způsob nemělo důvod používat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Chcelo by to vlastny topic nie? :lol:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Petr914 píše:
Žanek píše:
Petr914 píše: ...díky za buzeraci...dam si tě při první příležitosti...
to je výzva??? :wink:
...jo... :lol:

...Šíšo...ty se do toho tak zamotáš...že tam ve finále najdeš další válce... :wink:
ja ti nevim, ale ja umim pocitat do peti ... pak uz jsem v haji, protoze vic prstu nemam a neumim pricist druhou ruku ... takze tam urcite dalsi valce nenapocitam .... jen max jeste jeden 8)

A ty budes prvni kdo se o tom dozvi ... joo ... poslu SZ 8)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:
Šíša píše:V hlave nic nebylo(teda krom usazenin) a sahara je jeste dole, bo motor budu nandavat tak za hodku. Tak se kouknu...
podívej se na spáru mezi válec a blok, jestli je tam podložka-kroužek tak bude mít aspoň milimetr a jasně ji uvidíš. Ale myslim, že tam nebude - VW tenhle způsob nemělo důvod používat.
to Ti musím oponovat, viděl jsem to na tauš motoru - asi omačkanej blok - přebrus - kompenzace úbytku materiálu :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Šíša píše:A ty budes prvni kdo se o tom dozvi ... joo ... poslu SZ 8)
...no tak konečně nějakej progres...další válec bude možná v předním kufru nebo tak někde... :lol:

...ale jinak...myslim si...že to je dobrej nápad...se zvýšením komprese...zdá se...že ta industrie bude skutečně poddimenzovaná...

...teď by to ale chtělo zjistit...kam se dá dostat...aniž by nastal problém s únavou materiálu v továrním standardu...případně jak toho zvýšení docílit...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

bavíme se tu o omačkaných taušmotorech? Já mám doma identickej motor jako má Šíša v autě, s cca 130 hodinama na budíku a proto si v téhle debatě připadám jako Alice in wonderland.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:bavíme se tu o omačkaných taušmotorech? Já mám doma identickej motor jako má Šíša v autě, s cca 130 hodinama na budíku a proto si v téhle debatě připadám jako Alice in wonderland.

Obrázek
pokud ty kroužky vůbec měli, mohli je i použít, pokud v nějakém specifickém nasazení potřebovali dosáhnout menšího teplotního zatížení motoru, mohli je i použít :wink: - je to pochopitelně jen úvaha - doufám, že to ten Šíša brzo rozlouskne - ještě to taky mohli aplikovat kvůli možnosti spalování nízkooktanového paliva :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

samostatny topic zalozen


BTW s tema podlozkama pod valcema bych byl v klidu, zadny tam stoprocentne nebudou

ale jinak sem se pri cteni docela zasmal

BTW Zanku kdy te uvidime na srazu s nejakym autem ? nebo uz si vsechny rozprodal a koupil za usetreny peniz cihly na stavbu? :)
... a vůbec !

Odpovědět