Komprese a kompresni pomer

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Na srazy nemám čas, ale vozový park jsem naopak rozšířil, dneska montuju SPZky na novýho brouka, kterým bude jezdit má drahá polovička
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Herbie píše:BTW s tema podlozkama pod valcema bych byl v klidu, zadny tam stoprocentne nebudou
Btw už dvakrát jsem je sundával z jednokanálových 15tek - pochybuju, že by to byla náhoda :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13304
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

pokud mluvime o tom samym ....

medeny podlozky (co jsou obcas videt v sadach tesneni pro motor) bych cekal mezi valcem a hlavou
mezi blokem a valcem byva papirova podlozka

ale ani jedno z toho nebude mit 3mm
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

co jsem viděl byly plechový podložky pod válce tloušťky cca 1mm
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19446
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

hele...a není to jedno?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13304
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jo je :)

akorat sem se s tim nepotkal
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

no ten 1mm může být s Šíšovou odchylkou měření právě to co nám přebývá na rozdíl od standardních hodnot
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3703
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Podlozky pod valce sa pouzivaju na nastavenie "deck height ", pretoze bud blok nebol " spot faced" t.j.ofrezovany na rovnaku vysku, alebo nepresnosti v opracovani valcov.Papierove podlozky zvycajne povolia unik oleja po case...Po nastaveni deck height do rovnakych hodnot a po fly cutting osadenia v hlavach , dalsie tesnenie alebo vymedzenie nerovnosti nie je potrebne,pretoze tam ziadne nie su...je prekvapujuce , ale ani nova sada valcov, zvlast juhoamerickeho povodu nie je dost presna...

Spotfacing...
Obrázek
Opracovanie valcov na presnu mieru..
Obrázek

Fly cutting
Obrázek

Meranie obsahu spalovacieho priestoru..

Obrázek

To su zakladne ukony pri stavani motora. Malokto si uvedomuje dolezitost...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4614
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Ukazkove foto.

Je to babracka ale stoji to zato...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 628
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Capario »

A mě by zase zajímalo, když už změřím jednotlivé objemy spalovacích prostorů a vypočtu kompresi jak docílím toho, aby ten objem byl všude stejný? ubráním materiálu ?podložkama?
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19446
Registrován: 02 led 2003

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Pětišroub »

pokud jsou malý rozdíly..tak citlivým ubráním materiálu hlavy ve spalovacím prostoru..nebo snížením koruny pístu na válcích s nejvyšší kompresí..záleží na tom, jaký rozdíly jsi kde naměřil..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Žanek »

Capario píše:A mě by zase zajímalo, když už změřím jednotlivé objemy spalovacích prostorů a vypočtu kompresi jak docílím toho, aby ten objem byl všude stejný? ubráním materiálu ?podložkama?
podlozkama jen tehdy pokud je nestejny odskok pistu v horni uvrati od horni hrany valce
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19446
Registrován: 02 led 2003

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Pětišroub »

Žanek píše:
Capario píše:A mě by zase zajímalo, když už změřím jednotlivé objemy spalovacích prostorů a vypočtu kompresi jak docílím toho, aby ten objem byl všude stejný? ubráním materiálu ?podložkama?
podlozkama jen tehdy pokud je nestejny odskok pistu v horni uvrati od horni hrany valce
a pouze za předpokladu, že si tím nerozhodíš vzájemnou rovinnost dosedacích ploch hlavy na té straně motoru..podložkou se to dá řešit v teoretickém případě, že je ten nestejný odskok způsobený nestejnoměrným obrobením dosedací plochy jednoho válce na bloku oproti válci na stejné straně motoru. Nestejný odskok může být způsobený..jinou dýlkou ojnice..jinak obrobeným pístem..nebo přinejhorším blbě obrobeným lágrem přímo na klikové hřídeli.. což bys podložkou nevyléčil..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1958
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od VW181 »

Kolik má být tlak ve válcích na dvoukanálové 1.6?

Naměřil jsem 8bar ve všech za studena. Je to OK?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 170
Registrován: 20 kvě 2009

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od m.k. »

VW181 píše:Kolik má být tlak ve válcích na dvoukanálové 1.6?

Naměřil jsem 8bar ve všech za studena. Je to OK?
z příručky ...

1600 Motor 50 PS Motorkennbuchstabe AD/AS ab 08.70 :
Zylinder- Kompressionsdruck : 7,0 - 10,0 bar,
Verschleißgrenze min. 7 bar

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 220
Registrován: 26 čer 2011
Bydliště: Jirkov

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Jarda »

Jaký kompresní poměr zvolit při stavbě motoru o obsahu 1778 ,ale pozor s kompresorem AMR 300 .Po měření a výpočtu mi vychází 7,46:1. :idea: :idea: :idea:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3703
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od john »

Na 1776 cc je AMR 300 trochu maly....

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 220
Registrován: 26 čer 2011
Bydliště: Jirkov

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Jarda »

Těško říct v dobrým slova smyslu ,projel jsem internet do mrtva informací je minimum .Je třeba to vyzkoušet ,ale musím jít na to postupně. Nejprve pořešit základní parametry a to ten kompresní poměr, budu rát za každou dobrou radu a zkušenost .

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2127
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od hydraulik »

Jarda píše:Těško říct v dobrým slova smyslu ,projel jsem internet do mrtva informací je minimum .Je třeba to vyzkoušet ,ale musím jít na to postupně. Nejprve pořešit základní parametry a to ten kompresní poměr, budu rát za každou dobrou radu a zkušenost .
john píše:Na 1776 cc je AMR 300 trochu maly....
No myslím že zrovna od Johna.... je ta rada jak zkušená tak i dobrá.
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
kiwi
Příspěvky: 98
Registrován: 06 led 2011
Bydliště: Chrudim

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od kiwi »

No vzhledem k tomu že AMR300 se montoval na Subaru Vivio které mělo motor nějakých 660ccm, tak si taky myslím že na tenhle motor je ten kompresor malej. Co jsem viděl tak se používá na 1200ccm. Na větší dávají AMR500.

Odpovědět