Komprese a kompresni pomer

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4048
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Rychlej dotaz

Mam ted rozebranej motor - hlavy dole.

Jak/co/kde mam zmerit, abych potom z tech namerenych dat vypocital kompresi ???

Zajima me, jakou kompresi mam na tom industrie motoru(bo kdyby byla nizka, treba bych potom casem mohl nechat snizit hlavy na nejakych 8,5:1 ... tžreba), treba oproti standartu a tak...

A jelikoz ten motor tam dneska zase vracim(vyndal jsem ho cca v 15hod) protoze frcim do Bautznu, tak bych prosil o nejakou rychlejsi odpoved.

Diky moooc! :wink: :P

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romulus »

Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené. U zážehových motorů se kompresní poměr pohybuje od 8:1 do 13:1. U vznětových motorů se kompresní poměr pohybuje od 14:1 do 23:1. Při tak vysoké kompresi se nasátý vzduch vlivem stlačení extrémně zahřeje, díky čemuž se vstříknuté palivo okamžitě samovolně vznítí.

εk = (Vk + Vz)/Vk

Vk - objem kompresního prostoru
Vz - zdvihový objem
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4048
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Dik! :D Ja ale chapu, co je komprese. jen se chci informovat, co vse mam zmerit na otevrenem motoru, abych si tu kompresi spocetl... Jeden rozmer je jasnej - prumer valce. Dalsi mi uz jasny nejsou...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...co by moh bejt spalovací prostor...když zbroušením...snížením hlav zvětšíš kompresi o který tu žvaníme?...

...buď si odpovíš...nebo se a to vykašli...neni to jen o tom...že zvýšíš kompresi..zvýšíš tlak ve válcích a to pro zbytek "hardwaru" nemusí bejt ta správná věc... :wink:
You can't win 'em all...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4048
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

no ... tak ja to omerim vsechno co najdu, poskladam a hotovo ... no a pak z tech namerenych dat si tu kompresi nejak vypoctu ... skocim do knihovny :D

Dik 8)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...SO 545 je online...Maroši?...dokázal bys to Šíšovi objasnit?...
You can't win 'em all...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4048
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Mam to proste otevreny, tak si to muzu zmerit ... bo rekne mi tu nekdo, jakou teda mam kompresi? A rekne to na beton? nerekne...

ja vim, ze mi ta informace je na nic, vesmes, aleproc to nevedet, ze? Kdyby si tohle rikali i vopice, proc kuwa slezt na zem, kdyz na strome muzou taky zit v klidu, ... tak dneska si jeste vybirame blechy vzajemne jak v zoo :lol: :lol:

Kurna, proste pist ve valci vyjede pri kompresi cca 3mm od jeho okraje a v hlave je spalovaci prostor takoveho tvaru, ze to nezmerim jednoduse...

Ale co, nechme to plavat, jdu zas o dve patra niz to sestroubovat a omerit ... pak si zajdu pro nejake scriptum, kde to bude vysvetlene jak pro blbce(neboli pro mne, rovnou i s obrazkem :lol: ) a budu spokojenej, ze budu vedet, dle mineni ostatnich, uplne zbytecnou informaci jakou ze to vlastne mam kompresi v motoru :D :wink: :idea:

Holt jsem asi trosku pomalejsi a hloupejsi, ale co, jeste se nepocuravam a nepokakavam, tudiz ziju spokojene :lol:

Cus!

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

Už si přesně nepamatuju, co všechno tam bylo, ale stáhni si pátou přednášku od spoda :wink:

http://www.avc-cvut.cz/avc.php?id=1374

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Šíša píše:Kurna, proste pist ve valci vyjede pri kompresi cca 3mm od jeho okraje a v hlave je spalovaci prostor takoveho tvaru, ze to nezmerim jednoduse...
...výborně...jak chceš změřit v amatérskejch podmínkách tu kulovou plochu v hlavách nad pístem?...

...komprese tvýho motoru je jasně daná výrobcem...a musí existovat tabulka i pro industrie motor...

...vim co změřit,ale nevim jak to změřit... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4614
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

bol som trochu mimo

tu je jednoducha kalkulacka od CSP :

http://www.customspeedparts.de/content/ ... chnung.php

praca hoc aj stock motora zalezi na vybalancovani.
To znamena aby sme sa priblizili k rovnakym hodnotam na kazdom valci
je to trochu hra na nervy ale potom aj singleport natrieska dual :lol:
Naposledy upravil(a) SO 545 dne 17 zář 2008, celkem upraveno 1 x.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

SO 545 píše:bol som trochu mimo
...já sem mimo furt...z toho si nic nedělej... :lol:

...kalkulačka super...ale když se mrknu na ten vzorec...du vod toho...

...Šíšo...rozjeď akci...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4614
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

ako kazdy vzorec je v pohode len ho spravne dosadit :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=LZVnQeBek30
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romulus »

tak do ty hlavy nalej olej, tak aby byl přesně s hranou a odlej ho do odměrnýho válce a máš to skoro přesně +- nějaký drobný :wink:
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...ideální způsob...spíš bych ale volil třeba benzín...nebude se při přelejvání tak vázat jako volej...

...ale stejně si myslim...že odchylka bude taková...že celý měření bude k prdu...respektive naměřený hodnoty budou hodně vedle skutečnosti...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romulus »

já bych řek že né, když se tam bude lejt známý objem, tak odchylka bude minimální. Třeba např.: 5x 1cl ... a co zbyde, tak se odečte od celkovýho počtu a je to - rozdíl bude nepatrnej
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...souhlas...to sedí...

...pokud ale nesedí přesně ventily...tak mu to těma makovicema proteče a zase je vymalováno...

...musí existovat způsob...jak zjistit hodnotu tovární komprese pro motor podle jeho kódu...pokud je motor těsnej(ventily,kroužky)...bude zhruba ty tovární hodnoty mít...

...pak teprve může začít soutěž se zvyšováním komprese...

...ale bez posílení ojnic,kliky...atd....bych to nerozjížděl...

...ale možná je industrie extrémně poddimenzovaná a pude to zvednout...při zachování zbytku stock...netušim...

...už se těšim...až sem vlítne John nebo Žanek...nebo kdokoli jinej a dvouma větama to vyřeší... :lol:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4561
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

minimálně po hlavy to bude stejný, takže jen porovnej hlavy se standardem.
litím čehokoliv do válců zjistíš jen zdvihový objem a pokud to chceš zjistit, lej tam olej, ale s přípravkem místo svíčky a nad tím odměrný válec. mezi HU a DU jen spočteš rozdíl

teda čistě teoreticky by šel i změřit objem nad HU měřením kolik jsi tam toho nalil do prázdného, ale představa, že otáčím motor svíčkou nahoru není nic moc
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5005
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maxmax »

volil bych petrolej, není tak řídký jako benzin,ani tak hustý jako olej,taky se moc neodpařuje!
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Prosim Vas niekde tu bola davnejsie vkladana fotka so stahovakom na osky pantov.Bolo to fotene na pante busu.Neviete kde ju najdem?Sa mi zda ze ju vkladal SAM.
DIK

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romulus »

Sesto píše:Prosim Vas niekde tu bola davnejsie vkladana fotka so stahovakom na osky pantov.Bolo to fotene na pante busu.Neviete kde ju najdem?Sa mi zda ze ju vkladal SAM.
DIK
tady http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... +dve%F8%ED
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Odpovědět