Jak funguje sytič ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
qaq

Jak funguje sytič ?

Příspěvek od qaq »

jo nevim jestli nebudu za idiota ,ale jeste by me zajimalo ,jak presne funguje sytic .. tzn. zapnuho ho dvojtym proslapnutim pred startem ,coz je mi jasne ,ale jak dojde k jeho vypnuti? je to razenim¨? nebo je v tom nejaka jina zahada?
mam totiz dojem ,ze auto ted zere vic nez by se sluselo ...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

sytic funguje proste, je to klapka ovladana bimetalem
na prave strane karburatoru najdes kulatej nesmysl kam je pripojenej drat (vetsinou jde z civky) a to je ono
po zapnuti klicku tam vlastne pustis proud, pod tim bimetalem je topna spiralka a zahriva se

tedy
- prijdes ke studenymu motoru
- slapnes na plynovy pedal klapka se zavre tedy "sytic se zapne"
- otocis klickem, pustis tam proud spirala se zacne ohrivat bimetal se natahuje
- no a cim vic se natahne tim vic otevre tu klapku, cili ten zubatej bazmekt na leve strane karburatoru se zveda

tot vse

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

no a jestli funguje tak jak ma zjistis jednoduse
proste si zkontroluj jestli se ti ten zubatej bazmekt zvedne tak vysoko aby raminko na ktery je prichyceny plynovy lanko nezustavalo viset na zadnem tom zubu

pokud zustava viset, staci na prave strane karburace lehce povolit 3 sroubky co drzi ten bimetal a mirne pootocit

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ON = studenej motor
OFF= ohratej motor (respektive bimetal delsi dobu pod proudem)
Přílohy
sytic02.jpg
sytic02.jpg (22.57 KiB) Zobrazeno 20102 x
sytic01.jpg
sytic01.jpg (22.67 KiB) Zobrazeno 20102 x

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

vyčerpávající...kontrola je snadná...při prohřátém motoru sejmi vzduchový filtr a klapka sytiče by měla být ve svislé poloze, tedy plně otevřená. Zjistíš pohledem do hrdla karburátoru...

Před startem sešlápnout jenom jednou, aby se sytič mohl zavřít, opakované sešlápnutí není nutné.

H.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

qaq

Příspěvek od qaq »

perfektni ,moc diky ...

musim uznat ,ze tyhle stranky jsou v ceskem webu ty nejlepsi ... vyborny napad

a doufam ,ze si svymi dotazy tady netrhnu ostudu :)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

gag napsal :
"Co me ale drazdi je ,ze auto dost casto nechce chytnout napoprve bez sytice (se syticem chytne hned a napoprve) "

proto tam ten sytic je :-)

respektive, pokud ti to dela i kdyz je motor zahratej tak to je na povazenou, ale bavime-li se o studenym motoru, tak neni co resit :-)

qaq

Příspěvek od qaq »

aha ,takze zadny duvod k panice?

pri zahratem motoru to opravdu nedela ,nicmene (a vubec to neni zavisle na pocasi ,at je +15 nebo -2) napoprve (pri studenem motoru) bez sytice proste nechytne

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jo, presne tak, zadny duvod k panice

kdyz je -2 tak dele trva nez se ohreje a natahne ta bimetalova spiralka a klapka se uplne otevre otevre (sytic se vypne), protoze samosebou dele trva nez se motor ohreje natolik aby nechcip

kdyz je +15 tak se ta spiralka ohreje a natahne rychleji, klapka se uplne otevre za kratsi dobu a motor je taky rychleji ohratej

"nu vot těěěchnika automatiičnaja"

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

BTW a co presne znamena "auto zere vic nez by se sluselo"

ja treba tedka taky resim problem se spotrebou, najednou vylitla z 8 litru (coz je tak nejak bezny na motor 1200) na 10 az 11 litru

Kazdopadne tuhle s kolegou BlueBugem jsme definitivne urcili kde byt zrada - v bohatosti smesi
muj karburator je nejakej vyseptalej a tak nejde dobre sestelovat a posila tu smes prilis bohatou - vyfuk smrdi jako by to jelo na sytic i kdyz je motor po delsi jizde zahratej a sytic vypnutej

(podotykam ze nepomohlo zadny stelovani predstihu, ani vymena kladivka v rozdelovaci)

qaq

Příspěvek od qaq »

Aha .. tak i v tomto pripade teda maluju certa na zed :)
moje spotreba je kolem 9 (no kdyz jezdim hodne usporne tak 8l) litru ,motor 1.6 ,coz se mi zdalo trochu hodne ,nekdo mi totiz tvrdil ,ze se da to auto provozovat s 7l spotreby

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

16 ka se 7 litry, to pak neni žádný svezení. Jezdím tak za 10.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od coltan »

Obrázek

Takže jestli chápu tak to má bejt nastavený nějak takhle jo? A čim víc se ten bimetal zahřeje, tim víc se to ozubený zvedne a nakonec nebude mít plyn žádnou překážku.
Akorát se nemůžu pořádně dostat ke všem těm šroubkům, protože tam dost překáží ten velkej plastovej filtr co nad tim mam :?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

On pravil: na motoru studeném jako skála a buchetka Lugenova filtr budiž sundán a na umístění hadiček jeho řádně pamatováno

A učiněno tak bylo.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 20 lis 2008, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Pak on pravil: páčka plynu na karburátoru tak nastavena byla, aby byl doraz na nejnižším jeho zářezu. V pružince páčky tak pnutí nejmenšího jest.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Ty, jenž ruce své v opravu vozu svého vkládáš, pohlédni do chřtánu karburátoru jeho, na klapku sytiče v jeho ústí se nalézající a nastav pootočením bimetalu tak, aby klapka pootevřena byla na 4-5 mm ze stavu celkově uzavřeného.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Vše sestav tak že šroubky utáhneš tak, ni moc, ni málo, síla utahovací nesmí býti větší než tak akorát ani menší než tak akorát.

Nastartuj motor a pozoruj jak bimetal zvolna se ohřívající otevírá klapku sytiče, karburátor tajemný a záhadný vpouští tak životadárný kyslík do chřtánu svého a když se ohřeje, vtedy pak klapka polohu svislou a největší průtok vzduchu chová. Pak NASAĎ FILTR pravil On a zakup sobě manuál kde výše uvedená procedura tak jako pro blba popsána jest.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

amen :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od coltan »

HALELUJA bratři :D Chvalte pána i jeho služebníky [-o< [-o< :prayer: AMEN ........
Odpusť pane :( tvoji VW bibli zakoupím hned co někoho oberu :wink:

Do toho karbecu uvidim teda tim že bude sundanej ten filtr jo? A nevadí že to pojede bez toho filtru?

Jinak mam mexiko 83 1200, takže tento manuál jo?

Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

ano, ne, ano
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět