Jak funguje sytič ?
Jak funguje sytič ?
jo nevim jestli nebudu za idiota ,ale jeste by me zajimalo ,jak presne funguje sytic .. tzn. zapnuho ho dvojtym proslapnutim pred startem ,coz je mi jasne ,ale jak dojde k jeho vypnuti? je to razenim¨? nebo je v tom nejaka jina zahada?
mam totiz dojem ,ze auto ted zere vic nez by se sluselo ...
mam totiz dojem ,ze auto ted zere vic nez by se sluselo ...
sytic funguje proste, je to klapka ovladana bimetalem
na prave strane karburatoru najdes kulatej nesmysl kam je pripojenej drat (vetsinou jde z civky) a to je ono
po zapnuti klicku tam vlastne pustis proud, pod tim bimetalem je topna spiralka a zahriva se
tedy
- prijdes ke studenymu motoru
- slapnes na plynovy pedal klapka se zavre tedy "sytic se zapne"
- otocis klickem, pustis tam proud spirala se zacne ohrivat bimetal se natahuje
- no a cim vic se natahne tim vic otevre tu klapku, cili ten zubatej bazmekt na leve strane karburatoru se zveda
tot vse
na prave strane karburatoru najdes kulatej nesmysl kam je pripojenej drat (vetsinou jde z civky) a to je ono
po zapnuti klicku tam vlastne pustis proud, pod tim bimetalem je topna spiralka a zahriva se
tedy
- prijdes ke studenymu motoru
- slapnes na plynovy pedal klapka se zavre tedy "sytic se zapne"
- otocis klickem, pustis tam proud spirala se zacne ohrivat bimetal se natahuje
- no a cim vic se natahne tim vic otevre tu klapku, cili ten zubatej bazmekt na leve strane karburatoru se zveda
tot vse
no a jestli funguje tak jak ma zjistis jednoduse
proste si zkontroluj jestli se ti ten zubatej bazmekt zvedne tak vysoko aby raminko na ktery je prichyceny plynovy lanko nezustavalo viset na zadnem tom zubu
pokud zustava viset, staci na prave strane karburace lehce povolit 3 sroubky co drzi ten bimetal a mirne pootocit
proste si zkontroluj jestli se ti ten zubatej bazmekt zvedne tak vysoko aby raminko na ktery je prichyceny plynovy lanko nezustavalo viset na zadnem tom zubu
pokud zustava viset, staci na prave strane karburace lehce povolit 3 sroubky co drzi ten bimetal a mirne pootocit
vyčerpávající...kontrola je snadná...při prohřátém motoru sejmi vzduchový filtr a klapka sytiče by měla být ve svislé poloze, tedy plně otevřená. Zjistíš pohledem do hrdla karburátoru...
Před startem sešlápnout jenom jednou, aby se sytič mohl zavřít, opakované sešlápnutí není nutné.
H.
Před startem sešlápnout jenom jednou, aby se sytič mohl zavřít, opakované sešlápnutí není nutné.
H.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
jo, presne tak, zadny duvod k panice
kdyz je -2 tak dele trva nez se ohreje a natahne ta bimetalova spiralka a klapka se uplne otevre otevre (sytic se vypne), protoze samosebou dele trva nez se motor ohreje natolik aby nechcip
kdyz je +15 tak se ta spiralka ohreje a natahne rychleji, klapka se uplne otevre za kratsi dobu a motor je taky rychleji ohratej
"nu vot těěěchnika automatiičnaja"
kdyz je -2 tak dele trva nez se ohreje a natahne ta bimetalova spiralka a klapka se uplne otevre otevre (sytic se vypne), protoze samosebou dele trva nez se motor ohreje natolik aby nechcip
kdyz je +15 tak se ta spiralka ohreje a natahne rychleji, klapka se uplne otevre za kratsi dobu a motor je taky rychleji ohratej
"nu vot těěěchnika automatiičnaja"
BTW a co presne znamena "auto zere vic nez by se sluselo"
ja treba tedka taky resim problem se spotrebou, najednou vylitla z 8 litru (coz je tak nejak bezny na motor 1200) na 10 az 11 litru
Kazdopadne tuhle s kolegou BlueBugem jsme definitivne urcili kde byt zrada - v bohatosti smesi
muj karburator je nejakej vyseptalej a tak nejde dobre sestelovat a posila tu smes prilis bohatou - vyfuk smrdi jako by to jelo na sytic i kdyz je motor po delsi jizde zahratej a sytic vypnutej
(podotykam ze nepomohlo zadny stelovani predstihu, ani vymena kladivka v rozdelovaci)
ja treba tedka taky resim problem se spotrebou, najednou vylitla z 8 litru (coz je tak nejak bezny na motor 1200) na 10 az 11 litru
Kazdopadne tuhle s kolegou BlueBugem jsme definitivne urcili kde byt zrada - v bohatosti smesi
muj karburator je nejakej vyseptalej a tak nejde dobre sestelovat a posila tu smes prilis bohatou - vyfuk smrdi jako by to jelo na sytic i kdyz je motor po delsi jizde zahratej a sytic vypnutej
(podotykam ze nepomohlo zadny stelovani predstihu, ani vymena kladivka v rozdelovaci)
On pravil: na motoru studeném jako skála a buchetka Lugenova filtr budiž sundán a na umístění hadiček jeho řádně pamatováno
A učiněno tak bylo.
A učiněno tak bylo.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 20 lis 2008, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Vše sestav tak že šroubky utáhneš tak, ni moc, ni málo, síla utahovací nesmí býti větší než tak akorát ani menší než tak akorát.
Nastartuj motor a pozoruj jak bimetal zvolna se ohřívající otevírá klapku sytiče, karburátor tajemný a záhadný vpouští tak životadárný kyslík do chřtánu svého a když se ohřeje, vtedy pak klapka polohu svislou a největší průtok vzduchu chová. Pak NASAĎ FILTR pravil On a zakup sobě manuál kde výše uvedená procedura tak jako pro blba popsána jest.
Nastartuj motor a pozoruj jak bimetal zvolna se ohřívající otevírá klapku sytiče, karburátor tajemný a záhadný vpouští tak životadárný kyslík do chřtánu svého a když se ohřeje, vtedy pak klapka polohu svislou a největší průtok vzduchu chová. Pak NASAĎ FILTR pravil On a zakup sobě manuál kde výše uvedená procedura tak jako pro blba popsána jest.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)