Jak funguje sytič ?
- brzi.2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 12 pro 2005
- Bydliště: Plzeň-jih
- Kontaktovat uživatele:
[quote="coltan"]HALELUJA bratři Chvalte pána i jeho služebníky [-o< [-o< AMEN ........
Odpusť pane tvoji VW bibli zakoupím hned co někoho oberu
Do toho karbecu uvidim teda tim že bude sundanej ten filtr jo? A nevadí že to pojede bez toho filtru?
Neřeš to maj s tebe kozy. poklábosíme s prvňáčkem 28.11. v Pubu.
Odpusť pane tvoji VW bibli zakoupím hned co někoho oberu
Do toho karbecu uvidim teda tim že bude sundanej ten filtr jo? A nevadí že to pojede bez toho filtru?
Neřeš to maj s tebe kozy. poklábosíme s prvňáčkem 28.11. v Pubu.
http://www.vwwest.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Já vim, ale co má zoufalej člověk dělat když každý ráno 5 minut skáče mezi barákama A 28.11. určitě v PUBu ať ty přespolní začátečníky konečně roznesemeBrzi.2 píše:Neřeš to maj s tebe kozy. Poklábosíme s prvňáčkem 28.11. v Pubu
Tak takhle mam ten doraz když už je motor ohřátej.......a tak ho teda nastavim i za studena svatý otče???
A tím pootočením bimetalu šteluju tu klapku i ten doraz že jo?Farář píše:Ty, jenž ruce své v opravu vozu svého vkládáš, pohlédni do chřtánu karburátoru jeho, na klapku sytiče v jeho ústí se nalézající a nastav pootočením bimetalu tak, aby klapka pootevřena byla na 4-5 mm ze stavu celkově uzavřeného.
Vim že se ptam jak debil, ale když to bude pak někdo další potřebovat, tak to aspoň najde pěkně pohromadě ne?
fakt je ten, ze vetsinou ty bimetaly uz maj zenit za sebou, takze seridit jetej karbec tak, aby motor nezdechal v zime a nezustaval dlouho viset sytic v lete je skoro nemozny. Pokud celej ten kompozit sytice prilis pretocis do jedny strany, vypne ti prilis brzo, pokud to prezenes naopak, skaces po sidlisti.
Takze me se osvedcil nasledovny postup:
- proslapnout (1x, nepumpovat) a nastartovat
- pri bezicim motoru si klidne oskrabat vsechny okna zvenci i zevnitr
- kdyz neni co skrabat ale je kolem nuly, v klidu si sednout dovnitr, otevrit vetracku a kratce popremyslet, jakej se smysl zivota a po par minutach vyjet. Klidne a bez skakani.
Takze me se osvedcil nasledovny postup:
- proslapnout (1x, nepumpovat) a nastartovat
- pri bezicim motoru si klidne oskrabat vsechny okna zvenci i zevnitr
- kdyz neni co skrabat ale je kolem nuly, v klidu si sednout dovnitr, otevrit vetracku a kratce popremyslet, jakej se smysl zivota a po par minutach vyjet. Klidne a bez skakani.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Ano, pokud je jeden puntíčkář, tak je opravdu třeba v našich podmínkách nastavit karburátor na léto a na zimu. Jinak se dokolečka řeší to, že buď to v zimě zdechává, nebo v létě dlouho běží na sytič. Zde bych si dovolil vyslovit kacířskou myšlenku, jestli nebylo starší provedení Solex karburátorů (PCI) přeci jen lepší. Žádný bimetal, pouze táhlo v palubovce. Inteligenci bimetalového pásku v tomto případě plně přebíral řidič vozu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
To já zase bez prošlapování plynu ani nenastartuju a i když sedim v autě 5, 7 minut tak to stejně cuká jak v poslednim tažení a když šlápnu na plyn, tak to třeba zdechne nebo si auto ani nevšimne že vůbec plyn mačkam......prostě dokud chvilku nejedu, tak je to peklosSATYRr píše:Takze me se osvedcil nasledovny postup:
- proslapnout (1x, nepumpovat) a nastartovat
- pri bezicim motoru si klidne oskrabat vsechny okna zvenci i zevnitr
- kdyz neni co skrabat ale je kolem nuly, v klidu si sednout dovnitr, otevrit vetracku a kratce popremyslet, jakej se smysl zivota a po par minutach vyjet. Klidne a bez skakani.
No abych řek pravdu tak na ten "udělátor" sem už taky koukal a nevim k čemu to slouží/neslouží A jen co budu muset zvednout kapotu kvůli tomu že sem to nastavoval, nastavoval až sem to asi nastavil stejně jako to bylo tak se se kouknu na ten rozdělovačPětišroub píše:jo přesně tak. a ještě se podivám, cože to máš za udělátor s tou hadičkou - ty nemáš karburátor napojený na podtlak rozdělovače? Co tam máš za rozdělovač?
Tak doufam že sem to pochopil dobře..... (obr. toho co je pod nápisem solex)
Tim bimetalem teda pootočim doprava z pozice "1" ve směru tý šipky aby se ten kolík co ovládá klapku v karburátoru (pos. 3) dostal třeba do pozice 2. A čim víc se se pak ohřeje ten bimetal, tim víc se ten kolík dostane dál v drážce dolů až do úplnýho otevření klapky že???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
číst, stačí jen čístPětišroub píše: Nastartuj motor a pozoruj jak bimetal zvolna se ohřívající otevírá klapku sytiče, karburátor tajemný a záhadný vpouští tak životadárný kyslík do chřtánu svého a když se ohřeje, vtedy pak klapka polohu svislou a největší průtok vzduchu chová.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Jak funguje sytič ?
Přátelé, pomalu se blíží zima a navíc mně sytič odešel na dovolené a proto ptám se, jak je to s tím sytičem??
Na dovolené mně zřejmě odešel bimetal. Protože klapka sytiče zůstávala zavřená, musel jsem ji ručně otvírat a zavírat. Teď když jsem se jal opravy, tak jsem namontoval nový (druhovýrobní) bimetal. Klapku sice otevře, ale jde mu to jak psovi pastva,docela dlouho mu to trvá. S původním Solexem byla klapka ztopořená během minutky, s novým bimetalem je to tak 10min a navíc je rozpálenej jako kráva. Je toto normální stav nebo je ten novej bimetal v řiti?? Původní Solexy se vždycky daly udržet v ruce, jenže zřejmě nefungují, takže nevím, jestli je normální že je rozpálenej nebo jestli mají být jen teplý...
Dál mě zajímá, jestli se spirála teplem stahuje nebo roztahuje...Na foto č.1 jsou 3 bimetaly. 1-novej druhovýrobní, 2+3 - oldschool Solex. Jde takhle pouhým okem poznat jestli jsou špatný nebo ne?? teda vzhledem k tomu, jak je nebo není rozvinutá ta spirálka...
No a dál mě zajímá ideální poloha bimetalu vůči domečku. Na každým bimetalu je buď ryska nebo tečka od důlčíku, předpokládám správně, že ideální poloha je ryska v zákrytu s ryskou na domečku (viz foto 2) nebo jsou povolené odchylky??
Předem děkuji za reakce!
Na dovolené mně zřejmě odešel bimetal. Protože klapka sytiče zůstávala zavřená, musel jsem ji ručně otvírat a zavírat. Teď když jsem se jal opravy, tak jsem namontoval nový (druhovýrobní) bimetal. Klapku sice otevře, ale jde mu to jak psovi pastva,docela dlouho mu to trvá. S původním Solexem byla klapka ztopořená během minutky, s novým bimetalem je to tak 10min a navíc je rozpálenej jako kráva. Je toto normální stav nebo je ten novej bimetal v řiti?? Původní Solexy se vždycky daly udržet v ruce, jenže zřejmě nefungují, takže nevím, jestli je normální že je rozpálenej nebo jestli mají být jen teplý...
Dál mě zajímá, jestli se spirála teplem stahuje nebo roztahuje...Na foto č.1 jsou 3 bimetaly. 1-novej druhovýrobní, 2+3 - oldschool Solex. Jde takhle pouhým okem poznat jestli jsou špatný nebo ne?? teda vzhledem k tomu, jak je nebo není rozvinutá ta spirálka...
No a dál mě zajímá ideální poloha bimetalu vůči domečku. Na každým bimetalu je buď ryska nebo tečka od důlčíku, předpokládám správně, že ideální poloha je ryska v zákrytu s ryskou na domečku (viz foto 2) nebo jsou povolené odchylky??
Předem děkuji za reakce!
Re: Jak funguje sytič ?
- ideální poloha tečky vůči domečku je nepodstatná, nastavit to musíš podle toho jak máš mezní hodnoty kam az otevře/ zavře klapku
navíc každá spirálka může být za ty leta jinak vytahaná
- zahříváním se bimetal přirozeně natahuje
- jestli jsou vadný nebo ne pouhým okem nepoznáš , ale stací do nich pustit napájení a sledovat spirálku, navíc musí být cítit že topítko pod bimetalem hřeje
- maximální roztažení po minutě není v pořádku .. do tý doby se motor nestihne dostat na nějakou jakš takš teplotu
takže těch 10 minut bych videl jako celkem v pořádku
navíc každá spirálka může být za ty leta jinak vytahaná
- zahříváním se bimetal přirozeně natahuje
- jestli jsou vadný nebo ne pouhým okem nepoznáš , ale stací do nich pustit napájení a sledovat spirálku, navíc musí být cítit že topítko pod bimetalem hřeje
- maximální roztažení po minutě není v pořádku .. do tý doby se motor nestihne dostat na nějakou jakš takš teplotu
takže těch 10 minut bych videl jako celkem v pořádku
... a vůbec !
Re: Jak funguje sytič ?
Aha, aha... Tak už je mně to jasné, díky!
A teď ještě co s tou teplotou bimetalu?? Může být rozpálenej že na něm neudržíš ruku nebo má být spíš jen teplej??
A teď ještě co s tou teplotou bimetalu?? Může být rozpálenej že na něm neudržíš ruku nebo má být spíš jen teplej??
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje sytič ?
Ruku na něm těžko udržíš. Je celou dobu pod proudem jako žárovka a tak topí a topí a topí. Když se přepálí tak jenom proto, že časem materiál degraduje stejně jako vlákno v žárovce. Doba mezi zavřenou polohou a plným otevřením klapky je tuším 7-10 min. Na rysku se vyprdni, chce to prostě zkoušet. Sundej filtr a stopni si to. Když se klapka otevře moc brzy nebo dlouho musíš předpětí bimetalu upravit pootočením na jednu nebo druhou stranu. Samo, že vždy zkoušet ve studeném stavu což Ti bude vyhovovat, protože máš objektivní důvod si sednout na židli a otevřít si pivo. Když říkám pivo tak něco pořádnýho ne ty Vaše místní patoky .venca101 píše:Aha, aha... Tak už je mně to jasné, díky!
A teď ještě co s tou teplotou bimetalu?? Může být rozpálenej že na něm neudržíš ruku nebo má být spíš jen teplej??
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Jak funguje sytič ?
To bude asi u každého jiné.Viděl jsem vlažné i tak vařicí,že se upálil kontakt,já bych asi experimentoval s více NOS kusy či v nouzi s replikami,ale většinou mě to tak štvalo,že jsem tam dal sytičové lanko.Oni ten bimetal vymysleli hlavně pro hloupé dámy, které zapomněly dát sytič zpět a celý den jezdily se sytičem(někteří muži ostatně také)