Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

tož se nenech prosit a techniku nám popiš - já budu jedině rád když budu mít o starost míň
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od SO 545 »

a co tak toto a bude klud , sice nie pre kazdeho ale...

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=727307
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od john »

VALVE GUIDE LINERS

Boring out the original guides and installing thin wall bronze liners to restore proper clearances is not only a fast and economical guide repair option, it also provides the benefits of a phosphor/bronze guide surface (better lubricity, scuff resistance and wear characteristics than cast iron).

Though liners are most often used to repair integral guides in cast iron heads, they are also a very effective way to repair replaceable guides in cast iron or aluminum heads, which saves time and eliminates the risks associated with driving out the old guides and pressing in new ones.

Liners also save the cost of having to replace the valves. If the original valves are not worn, standard sized liners can be used to restore the inside diameter dimensions of the guides. If the valves are worn, the stems can be turned down .0050 in. to accommodate liners with slightly undersized inside diameters.




VALVE GUIDE REPLACEMENT

On aluminum or cast iron heads with nonintegral guides, worn guides are often replaced. Pressing out the old guides and installing new ones can be difficult with some aluminum heads where the interference fit is considerable. Cracking the head or galling the guide hole is always a risk. One recommendation here is to preheat the heads in an oven prior to guide removal and to lubricate dry liners before driving them out. The head should also be preheated before the new guides are installed. Chilling the replacement guides can reduce the amount of interference during installation. Lubricant also helps prevent galling.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

u vás jsou takové tenkostěné vložky k dostání? - kdo to dělá?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od john »

Je to tzv K-liner, zagoogluj...da sa to robit aj doma,ale nastroje su dost drahe a za Au$ 80.0 mi to urobi profik...

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Sesto »

Neviem ci to mozem dat sem ale nic lepsie som nenasiel.Pripadne vytvorit novy topic ohladne vahadiel.
Chcem sa informovat ako riesite zodranu osku vahadiel a samotne vahadla.
Davate spravit novu sirsiu osku a vybrus vahadiel?
Pripadne stiahnut staru osku a vypuzdrit vahadla?
Alebo kupite novu sadu?
dik za info

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Sam »

Jde o to, jestli je vydřená hřídel (častý případ, je mnohem měkčí než ramínka), nebo jestli jsou vydřená ramínka vahadel. Vahadla jsou vysoce kalená, jediná možnost opravy je broušením. Vyrobit novou hřídel (kalení, cementování, broušení) by se ještě dalo, ale opravovat ramínka... :?:
Nevím, co máš za vahadla ale pokud se dají koupit nová, tak to rozhodně vyjde levněji než oprava.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Milosak_1 »

Typ 4 prehled hlav a ventilu
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Capario »

Repasuju si staré 1300 hlavy a uměl by mi někdo trochu poradit? ventil má ve vodítku uričtou vůli. Změřil jsem si průměry ventilů mikrometrem u sedla a u vrcholu. Vodítka vyměním /nechám vyměnit určitě. Jak ale poznám jestli můžu použít stávající ventily? sací ventily mají průměr od 7,930 do 7,945 mm u sedla a od 7,938 do 7,940 mm na vrcholu. výfukové mají průměr od 7,895 do 7,925 mm u sedla a od 7,920 do 7,932 mm na vrcholu. Dle odborné literatury by vůle měla být :
the valve should rock in guide 0,23 -0,27 mm when new and no more then 0,80 mm when worn. (how to rebuild your vw air-cooled engine) . tisícny odhaduju ze setinové stupnice. otázka zní stačí mi koupit za litr vodítka? Děkuji mnohokrát za smysluplnou odpověď.
Naposledy upravil(a) Capario dne 11 led 2012, celkem upraveno 1 x.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od yahoďák »

Capario píše:Repasuju si staré 1300 hlavy a uměl by mi někdo trochu poradit? ventil má ve vodítku uričtou vůli. Změřil jsem si průměry ventilů mikrometrem u sedla a u vrcholu. Vodítka vyměním /nechám vyměnit určitě. Jak ale poznám jestli můžu použít stávající ventily? sací ventily mají průměr od 8,430 do 8,445 mm u sedla a od 8,438 do 8,440 mm na vrcholu. výfukové mají průměr od 8,395 do 8,425 mm u sedla a od 8,420 do 8,432 mm na vrcholu. Dle odborné literatury by vůle měla být :
the valve should rock in guide 0,23 -0,27 mm when new and no more then 0,80 mm when worn. (how to rebuild your vw air-cooled engine) . tisícny odhaduju ze setinové stupnice. otázka zní stačí mi koupit za litr vodítka? Děkuji mnohokrát za smysluplnou odpověď.
Za smyslupné bych při repasi hlav považoval jedině použití zcela nových ventilů. No a vůli ventil vs. vodítko odečteš, až budeš mít nová vodítka v ruce a změříš je, nebo jestli dodavatel jejich rozměr uvádí, tak to spočteš ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od lišák »

Vzhledem k tomu, že nová nalisovaná vodítka u našeho motoru bylo při použití NOS ventilů třeba vystružit, tak se domnívám, že by se mohl do tolerance vejít.
Začni vodítkama, pak uvidíš.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

Už několikrat se mi stalo že vodítka byla víceméně v toleranci, ale mimo byly ventily.
Repas hlav pak probehl vyberem nejlepsich ventilu z bedny se zasobama a vysledek se dostavil.

takze výměna vodítek není vždy spása, je potřeba hodně měřit a hodně vybírat.
Pripadne vyměnit jak vodítka tak ventily


Ja preferuji použití původních jetých ventilů oproti novým dostupným sádrovým :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Capario »

jasný, myslím že i ty vodítka jsou vyráběný v určité toleranci. tak vyberu nejvhodnější kombinaci a sledovat dovolenou toleranci. Lišmene a kde jsi ty vodítka kupoval? V Praze nebo Zlíně?
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od lišák »

V Gottwaldově.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Capario »

dík, ale chvíi jsem musel přemýšlet. přeci jenom jsem 85 ročník soudruhu.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Capario »

pokoupil jsem vodítka, po přeměření na 3d v práci jsou na sacích vodítkách tozměry 8,006 - 8,009 mm. na výfukových vodítkách mám naměřené hodnoty 8,016-8,022 mm. tzn 8,009 minus 7,93 u sacích je 0,079 mm maximální vůle jakou můžu kombinací dostupných vodítek a ventilů docílit a u výfukových to je 8,022 minus 7,895 mm je 0,127 mm je maximální vůle. tzn bylo by to v toleranci dle tý literatury. Jenže tolerance 2 desetiny mi přijde hrozně velká. říkal mi jeden strojař, že u embéčka je vypálený ventil už při vůli 0,15mm.
Naposledy upravil(a) Capario dne 11 led 2012, celkem upraveno 1 x.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

embéčko je vodou chlazený...když se tady repasovaly vzduchový motory na vodnický vůle tak se zadíraly. Hele ale nemůžu věřit co tady čtu..já ych dal osobně i nový ventily když už...mě se jeden takovej pěkně starej vyhřátej ventil jednou přetrhnul a bylo po motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

DSC01921.JPG
DSC01921.JPG (93.79 KiB) Zobrazeno 8355 x
řach, jedna ilustrační
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Capario »

pěkná fotečka. díky za ilustraci. jako asi takhle. ventily podle manuálu mají mít rozměr intake stem diameter 7,94-7,95 mm, exhaust stem diameter 7,91 - 7,92 mm. tuhle hodnotu mi potrvdil po emailu i jaško, že prý prodávají ventily kolem hodnot 7,92, 7,93mm .dám tam ty starý. řekl mi, že měřit vodítka nenalisovaná nemám moc smysl, protože po zalisování do hlav (zchlazení dusíkem na -200 , lisováním a znovu ohřátím se stejně stáhnou trochu. pak to vemou výstužníkem na toleranci 0,1 mm . takže ventily vůbec špatný nemám myslím a snad to vydrží dýl než tobě.
Better smoke and fly then drink and drive

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od lope »

Dej nový aspoň výfukový ventily. Nebo aspoň výfuk u válce 3. Jinak ta radiální vůle podle mě s "vypálením" ventilu nesouvisí.

Odpovědět