Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
rozhodně vyměnit, jak píše Herbie, preventivně. Když se ventil vyhřátím, únavou materiálu atd. přetrhne, tak už je pak pozdě
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Ventil se z pravidla přetrhne právě proto, že má příliš velkou vůli ve vodítku a není to ani vyhřátím ani únavou materiálu, ale je to proto, že když není správně veden, dosedá na sedlo ne vždy rovně, což se časem projeví kapitálním průserem. Životnost vodítek je max. 50000km.........
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
dej tam ještě nuluŽanek píše: Životnost vodítek je max. 50000km.........
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Nejpozději po 50.000km se z pravidla dostanou za hranici doporučeného opotřebení - abych byl tedy přesnýprak píše:dej tam ještě nuluŽanek píše: Životnost vodítek je max. 50000km.........
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Klííd. Však Žanek určitě myslí životnost u těch dnešních vozítek typu Fabia htpPětišroub píše:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Zanek to ma zmaknute to je fakt.Myslim to uprimne a vazne.
ale tie voditka nemozem brat vazne...
ale tie voditka nemozem brat vazne...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
já se nesměju Žankovi, má určitě pravdu, a to, že někdo má na hlavách najeto bez větší údržby 150, 300, 500 000 neznamená, že to tak je správně.
Mě už se výfukovej ventil přetrhl, z důvodu únavy materiálu. Odnesla to hlava, píst, ojnice, válec a klika. A vám?
Mě už se výfukovej ventil přetrhl, z důvodu únavy materiálu. Odnesla to hlava, píst, ojnice, válec a klika. A vám?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Zatial som poznal osobne len jeden motor ktory v top kondicii nalietal cez 250000km...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Podstatným faktem, který je třeba zmínit, je, že je zcela jiná životnost vodítek při použití olovnatého a bezolovnatého benzínu. Při použití olovnatého je podstatně větší - což je bohužel v dnešní době docela problém. Při použití bezolovnatého benzínu platí viz výše a pokud někdo tvrdí, že ne, tak neví o čem mluví. Vzhledem k tomu, že najedu s broukem ročně přes 20.000km, jsem počítám jeden z mála z tohohle fóra, který je s tímto jevem pravidelně konfrotován.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
v pohode, takze menis voditka kazdy tri roky .. to se da
... a vůbec !
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
to jsem neřek - jsem konfrotován s tím, že vůle přesáhne doporučené tolerance - já si taky drobet riskujuHerbie píše:v pohode, takze menis voditka kazdy tri roky .. to se da
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
a nebo mit udelany hlavy na "Blajfraj" benzin
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
to je obecně rozšířený omyl - hlavám na "bleifrei" benzín se sice tímto palivem nepoškodí sedla ventilů, ale materiál vodítek je v obou případech stejný, tzn. vodítka prostě trpí tím, že nejsou olovem "mazána".Šíša píše:a nebo mit udelany hlavy na "Blajfraj" benzin
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Voditka trpia hlavne v pripade domacej vymeny nepresnostou pri nalisovani, nekvalitnym materialom voditok a v neposlednej rade geometriou prenosu pohybu rozvodovym systemom.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
... az potom pride na rad benzin
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Výjimečně ale opravdu velmi výjimečně ani s jedním z vás nesouhlasím - benzín to ovlivňuje opravdu velmi a to i v případech kdy jsou Johnovy důvody vyloučeny. Mimochodem nechápu jak by mohl někdo nalisovat vodítko křivě do rovné díry. Seřízení vahadel rozhodně může mít velmi podstatný vliv, pokud je špatné!! - to je neoddiskutovatelný fakt. Materiál se dneska moc ovlivnit nedá.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
já myslím že co se týče hlav je to u vzducháče o špatném chlazení a mnohem větších teplotních výkyvech a extrémech než u vodníka. Proto je životnost ventilu a vodítka relativně nižší než na co jsme zvyklí dnes. Pokud je motor venku a stáří uvedených komponent neznámé, stojí to za to komplet vyměnit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
Ja nevim, ja mel na motoru velkou cedulku "Blajfraj only" a tim se ridim
Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery
To by si sa Zanku hrozne divil... totizto ta diera po vybrani stareho voditka nie je ani rovna, ani koncentricka...jedina spravna a dlhodoba oprava je tzv." colining "kde je presnost neporusena a material je najvyssej moznej kvality...Žanek píše:Mimochodem nechápu jak by mohl někdo nalisovat vodítko křivě do rovné díry.
co sa tyka benzinu, to plati hlavne na stare hlavy, kde bola pouzita stara kompozicia materialu voditok a ventily neboli nerezove...