Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Milosak_1 »

Pětišroub píše:Hele ale nemůžu věřit co tady čtu..
Většina z nás, totiž nechápe Tvoje řešení. Prosím, co Tě vede k rozhodnutí, udělat nová vodítka a dát staré ventily ? Jaký je ten hlavní důvod, abychom Tě mohli pochopit ?
Předem děkuji :?:
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

Milosak_1 píše:
Pětišroub píše:Hele ale nemůžu věřit co tady čtu..
Většina z nás, totiž nechápe Tvoje řešení. Prosím, co Tě vede k rozhodnutí, udělat nová vodítka a dát staré ventily ? Jaký je ten hlavní důvod, abychom Tě mohli pochopit ?
Předem děkuji :?:
nerozumim..to je na mě?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Milosak_1 »

Capario píše:jako asi takhle. ventily podle manuálu mají mít rozměr intake stem diameter 7,94-7,95 mm, exhaust stem diameter 7,91 - 7,92 mm. tuhle hodnotu mi potrvdil po emailu i jaško, že prý prodávají ventily kolem hodnot 7,92, 7,93mm .dám tam ty starý. řekl mi, že měřit vodítka nenalisovaná nemám moc smysl, protože po zalisování do hlav (zchlazení dusíkem na -200 , lisováním a znovu ohřátím se stejně stáhnou trochu. pak to vemou výstužníkem na toleranci 0,1 mm . takže ventily vůbec špatný nemám myslím a snad to vydrží dýl než tobě.
Ne, na Caparia, sorry 5Š
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

ja zase nechapu co se vam na to zda tak nepochopitelneho :)

spocitame si na prstech kolik lidi tady na flatu ma zkusenost ze mu prasknul ventil a po jak dlouhe dobe provozu ?
1- Petisroub na motoru 1200 v dedkovi pred mnoha lety a mam dojem ze to nebyla zrovna hlava kdy by nekdo menil voditka mene nez rok pred prasknutím
2- ??
3- ??

přihlašte se další ať máme nějaky vzorek

pak to porovname s tim kolik motoru jezdi se starymi ventily a vymenenymi vodítky

nešiřte paniku
a kdo bude hysterickej, dostane facku :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

já jsem ten poslední komu vadí, co si kdo dává do auta..akorát dávat do zrepasovaný hlavy starý ventily mi nedává smysl...když se dají koupit nový nerezový ventily a člověk má pak navždycky pokoj. Tepelná únava materiálu na ventilu kterej má za sebou 40 a více let ježdění mi dává smysl :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

PS ... ja mam ve vsech svych motorech stare ventily a v nekterych i stara voditka a jezdej
jediny co mi kdy prasklo je vacka. Znamena to tedy ze by tedy vsichni meli kupovat nove vačky, aby jim taky nahodou nepraskly ????

PS 2 .... a kdyz koupim "nove" tajwanske ventily (protože co si budem povidat, vetsina lidi to udela) kdo mi zaruci ze vydrží víc než puvodní VW ventily ????
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

a obloukem se dostavame k meritu veci

investovane peníze

kde s kym a za kolik :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Capario »

Především mě k tomu vede to, že jaško mi prodá ventily s průměrem dříku 7,92-7,93 za 2400 kč všech 8 kusů( 4S + 4V) a ty co mám doma mají od 7,93 do 7,945 mm sací a 7,895-7,925 výfuk. čiže, pravda, výfukové jsou slabší , ale furt jsem v pěkné hodnotě tolerance (max 0,127mm). když jaško je dělá na desetinu mm repas. ale to se opakuju.nebo se někde pletu?uvidíme co poví rozměry vodítek po nalisování.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

Herbie píše:kdyz koupim "nove" tajwanske ventily (protože co si budem povidat, vetsina lidi to udela) kdo mi zaruci ze vydrží víc než puvodní VW ventily ????
Capario píše: Jaško mi prodá ventily s průměrem dříku 7,92-7,93 za 2400 kč všech 8 kusů

:)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Capario »

děkuji všem za postřehy. tochu mě ale hlodají ty výfukový :
http://shop-vwbrouk.cz/ventil-vyfuku-32 ... 20507.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

kup ventily Manley...tam je aspoň jistota kdo je vyrobil...Michal by je měl umět, nebo k doptání u mě. Ono záleží jen o tom, nakolik si ceníš své práce vložené do zrepasovaného motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Mauglí »

Part numbers k jednotlivým typům hlav.

113 101 371A 1961 1200 cc 31.5mm in X 30mm ex.
113 101 371B,C,D '62 - '64 both the same round boss
113 101 371F replacement for above
113 101 373 '65 1200cc square boss
113 101373B '66 1300cc single port 33mmX30mm
311 101 373A '67 - '70 15/1600cc single port 35.5mmx32mm
113 101 375A '71-'73 1600cc dual port same w/ ledge
043 101 375A '74 1600cc dual port same w/ledge
043 101 375R or H '75 -'76 1600cc dual port 9mm ex.valve stem
141 101 375 2 39.3mmX32mm replacement
head made in Brazil known as "racing head"
040 101 375 2 1600cc 35.5mmX32mm
replacement made in Brazil
040 101 373 1600cc single port Brazil

třeba pomůže

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od p3p1k »

chtěl bych se zeptat jaké jsou ideální ventily pro obsah 1775? někdo řiká že můžu nechat sériové z 1,6tky a někdo zase že bych měl dát ventily s většími průměry
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

záleží na spoustě faktorů, například čím do budeš plnit, čím to budeš vyfukovat a jakou použiješ vačku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od p3p1k »

aha tak budu to plnit dvěma webrama 40 , budou to vyfukovat svody 4do1 o průměru 38mm a vačku bych si přestavoval ostrou engle 120
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

tak to větší ventily unese... například 40x35..s touhle vačkou budeš na limitu zdvihacích tyček a hlavně to bude chtít silnější pružiny
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od vako »

Tu na fore existuje stara fama.. karbesy Weber a vacky Engle.. furt to nechapem, su tu predsa DellOrto a daleko lepsie vacky WebCam.. :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od wally »

vako píše:Tu na fore existuje stara fama.. karbesy Weber a vacky Engle.. furt to nechapem, su tu predsa DellOrto a daleko lepsie vacky WebCam.. :mrgreen:
Nevím o co v motoru jde :wink: a proto vrčím na IDF44 a Englu 110-tce :lol:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od p3p1k »

Pětišroub píše:tak to větší ventily unese... například 40x35..s touhle vačkou budeš na limitu zdvihacích tyček a hlavně to bude chtít silnější pružiny
takže tedy doporučuješ koupit i ňáké lepší zdvihací tyčky? treba tyto? http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i26923/" onclick="window.open(this.href);return false;

a pružinky by stačili třeba tyto? http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i30792/" onclick="window.open(this.href);return false; nebo tyhle http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... ce-i30789/" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo se mám podívat tzv. duální pružiny? a nebo to je všechno zbytečně drahé? né že bych na motoru chtěl šetřit :)
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od vako »

skusim to zlahka , laicky vysvetlit.. ak chces jazdit v rozmedzi otacok 4 -5000, treba ti zosilene pruziny, ak chces jazdit v rozmedzi 4 - 8000 otacok, treba zdvojene pruziny, pri vyssich otackach potrebujes vacsie ventily a karbesy a aj inu vacku.. pri motoroch bez preplnania, treba vacsie ventily a vacky iduce viac k 300 stupnom.. pri preplnanych motoroch ti netreba velmi dbat na velkost ventilov a su tam potrebne vacky s kratsim trvanim, okolo 270.. dalej je tam potreba poriesit rozdelovac pre obycajne motory a preplnovane motory, uplne najlepsie je prejst na vstrekovanie a riadiace jednotky pre oba druhy motorov. Kvalitnejsie zdvihacie tycky su potrebne pri silnejsich vackach a zmene pomeru vahadiel.. pri kazdej zmene vacky, pomeroveho vahadla a zdvihatka, je potrebna aj nova sada tlacnych tyciek, ktoru si musis presne upravit na stredovy pomer zdvihu vacky . Vacku musis kupovat vzdy aj so zdvihatkami od danej firmy, nemozes kupovat len vacku - materialy inak budu odlisne a dojde k rychlemu obrusu na plochach a naslednej strate vykonu. S vackou takisto je potreba aj nove loziska.. Pre danu vacku a jej rozsah otaciek, je nutne aj pretryskovat karbesy.. ak budes kupovat vacku, odporucam firmu V-Force od Johna, alebo WebCam - su to ovela vaznejsie firmy ako komercna Engle.. jazdil som vacky od Scat, Engle,V-Force a WebCam a posledne dve mi priniesli len a len usmev na tvari z bajecnych zazitkov..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Odpovědět