Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

tak si tady tak listuju katalogem CSP a VWBrouk a potreboval bych si ujasnit jak je to s temi hlavami valcu a predevsim ventily

Motory 1.6 a vyšší

Mexiko strikacka - 33mm a 30mm (saci a vyfukovy)

1.6 klasická - 35,5mm a 32mm

"041" - 39mm a 35,5mm

Magnum "044" - 40mm a 36mm

a pak Elimnatory a SuperFlo a dalsi


v CSP maji take hlavu oznacenou "040" - vite nekdo jak velike ma ventily ?
Obrázek
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 6178924540
Naposledy upravil(a) Herbie dne 02 pro 2008, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

040 ma ventily 35.5 a 32.0

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

diky
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

mexiko stříkačka má tuším 32 a 29 mm. :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

v jednom katalogu pisou to v dalsim ono
a kdo z nich ma pravdu, he ? kazdopadne je to nepodstatny :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

O.K. - každopádně označení 040 se používá pro sériově adekvátní hlavy a to je podstatný
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VW181 »

Jaký je funční rozdíl mezi hlavou 040 a 041?
Jsou tam rozdíly ve velikosti ventilů a to znamená s větším ventilem rychlejší nasátí směsi a tudíž lepší akceleraci nebo výkon?
Děkuji za osvětu odborníky. :idea:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

041 je vyráběná v Brazílii, má víc materiálu v oblasti sedel, ventily v základním provedení 40x32 ale velikost a tvar kanálů je shodný s odlitkem typu 040.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

mam dotaz
jsou pruziny na ventilech u vsech seriovych motoru stejne ? nebo je treba mezi 12 a 16 rozdil ?

totez vahadla u seriovych motoru
stejna, nebo rozdily ?

a co se stane kdyz se pruziny istaluji opacne tedy vzhuru nohama ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Vahadla: starší 1200/34PS měli 1:1, všechny novější motory 1,1:1 a 1,6/50PS měli 1,15:1
Myslím, že pružiny jsou stejné a nejsou progresivně vinuté, takže je otázka jestli vůbec mají vršek a spodek :?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Zdravim
Rad by som vedel kolko typov seriovych-dvojaknalovych hlav bolo vyrabanych pre motor 1600.
Zatial som pocul ze boli:

S dlhymi a kratkymi ventilmy
Pre dlhu a kratku sviecku
Vacsie a mensie ventily
Hlbsie a plitsie?

Viete ma do toho prosim viac zasvetit?Naco tolko variacii bolo potrebnych pripadne dobrych?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

čeho přesně chceš docílit?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Sesto »

Mam moznost kupit nejake ale rad by som vedel ktore by boli najlepsie

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od VW181 »

Repasuji (čistím a zabrušuji ventily v sedlech) hlavy 040.
Na výfukových ventilech jsou pod pružinama takové kroužky, které jsou prasklé.
Jaký je jejich význam (předpokládám mazání ventilu)?
Jsou u všech druhů sériových hlav a jen na výfukových ventilech?
Děkuji za info.
PS: Případně kde ty kroužky koupit? Nějak jsem nenašel.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

máš na mysli silonové těsnící kroužky na dříku ventilu? asi bych je vynechal..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od VW181 »

Pětišroub píše:máš na mysli silonové těsnící kroužky na dříku ventilu? asi bych je vynechal..
Jo myslím. To jako, že jsou zbytečný?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

nad funkci techto kruzku jsem se onehda take zamyslel
na jednech hlavach jsem je objevil na sacich ventilech
byly tedy značně ztvrdlé

a jedine co me napadlo je ze dotesnuji voditko ventilu behem "sání"
protoze kdyz se ventil zavre tzn pri kompresi a výfuku, je ten krouzek v luftě

at mi nikdo netvrdi ze na tom ventilu nezustane viset a zustane prilepenej na voditku :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

ztvrdnou, rozprasakjí, upadnou. byl to hezký pokus ale už se tenhle způsob na aftermarket hlavách nepoužívá.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Sesto »

Viete mi niekto poradit ako premerat voditka ci su este v tolerancii a niesu vybehane pri pouzitych hlavach?
Dakujem

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

se s tim moc seres :) strc tam ventil z opacny strany a zahejbej do stran
hned uvidis jak moc se mele a podle toho uvidis jestli je bezpodminecne nutny voditko vymenit

lepsi bude je stejne dat novy (aspon vyfukovy)
ale to uz je jen o tom kolik penez chces investovat
... a vůbec !

Odpovědět