SPOTŘEBA - jak na ni

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 02 lis 2006

myslíš skotské střiky? :P

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 02 lis 2006

prd, na dopravce v Masné mi to jeden starý profesor vysvětloval. Experimentoval s tím v 60 létech, vstřikoval vodu do sání u nějaký škodovky. Ale nedotáhl to dál než do stadia experimentu.


pro anglospíkry: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvekod Petr914 » 02 lis 2006

...nene Axi.To je finta,kterou tušim použili poprvé němci u kompresorový verze Messerschmittu 109 G...

...jedná se o to,že je do válců vstřikována studená voda(chápejte spíš jako mlhu),která ochlazuje nasávanou směs,tudíž se jí tam vejde víc a suma sumárum to funguje podobně jako nitro...používalo se i pro tréninkový motory F-1 v éře Turbomotorů a ty motory měly pak z objemu 1500 ccm výkon kolem 1400 PSů...

...řek bych,že si John trochu dělá prdel,aby tady ta taškařice byla dokonalá...

...funguje to,ale ta přestavba je myslim finančně trochu mimo dostřel... :lol:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 02 lis 2006

Myslel som to vazne,funguje to,hral som sa s tym v minulosti a uvazujem o oziveni toho projektu,pretoze dnes su k dostaniu daleko viac pokrocile diely potrebne k tejto vcelku nenarocnej modifikacii.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 05 led 2007

Hele lidi, dotaz: je normalni v tomto obdobi dlouhodoba(cca tri tydny) spotreba v mestskem provozu 6.1L / 100km ?? (fakt... nekecam...)

Normalne mi to dnes vyslo... A to prevazne ve meste. Je fakt, ze jezdim na spotrebu (treba s Fordem 1.6i 110PS jsem jezdil dovcu za 5.6L / 100km a to to bylo cabrio), ale tady jste vsichni strasili se spotrebou 8+ na 100...

Je to 1200 Mexiko 85´

Nestezuji si, ze by nejel(jasne kopecky jsou "bolistka"), ale proste mi to prijde moc malo... na karbec

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12817
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 05 led 2007

je to dost malo
ale jak uz vime, mozny je vsecko

zkus taky obcas zaradit rychlost a nejezdit jen na volnobeh :)
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 05 led 2007

:lol: :twisted: jelikoz jsem se i skrabal na Petrovice(nova cast D8), tak obcas prece jen tu rychlost zaradim

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8700
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 05 led 2007

mno, padají tu posledení dobou těžko uvěřitelná čísla, což mě vede k zamyšlení nad metodikou měření spotřeby.

Teda upřímně řečeno, koho by sralo, jestli to jede o litr víc nebo míň na 100km, kdybychom chtěli jezdit za levno, je celá řada úspornějších aut než brouk, kvůli tomu s ním nejezdíme(tedy aktuálně nejezdíte :oops: )
btw.....vždycky mě nejvíc dostávalo, když se mě někdo zeptal, za kolik mi jede motorka :lol:

Výpočet spotřeby ovlivňují dvě veličiny:
ujetá vzdálenost (km)
spotřebované palivo (l)

Nechci z nikoho dělat vola, spočítat to umí snad i láčkovec, pokud dokázal udělat řidičák, jde o možné chyby/nepřesnosti ve výpočtu.

Vzdálenost: starý tachometr pochopitelně může mít určitou nepřesnost. Ovšem uvědomuje si někdo co se děje pokud je obuto pneu nižšího profilu, tedy kolo s menším průměrem? Správně...kolo se na ujetí stejné vzdálenosti otočí vícekrát než by se otočilo kolo navržené z výroby, na nějž je nastaven převod v tachometru...tudíž ten ukazuje větší rychlost než je reálná a taky napočítá více ujetých km.

Spotřebované palivo: je bez debaty, že palivoměr u brouka je spíš orientační. Poměrně přesná metoda je u pumpy natankovat "na doraz" ...
(pozor, zde ale varuji před tankováním "až po okraj", zde ná fóru je to již rozvedeno co hrozí....)
tedy do prvního cvaknutí, pak zaznamenat stav km, jezdit, poté znovu stejným způsobem dotankovat "do cvaknutí" a provést výpočet.
Samozřejmě ani to není přesné, i když to bude u stejného stojanu, nemusí množství odpovídat realitě, může se vejít víc nebo míň.

Jediná 100% přesná metoda je buď do absolutně prázdné nádrže nalít přesně odměřené množství a pak jezdit, dokud se nespotřebuje, nebo naopak do prázdné nádrže nalít odměřené množství, ujet vzdálenost tak, aby něco zbylo, to něco vypustit a odečít .... ale nejsme na EKO rallye, že jo :twisted:


Osobně jsem si kdysi s broukem spotřebu taky orientačně změřil, abych věděl, kolik zhruba na jedno tankování najedu. S vydechlým motorem 34PS to po městě bylo 7,9 - 8 litrů v létě a až 10 v zimě) - chvíli slušně, chvíli jako prase, ale hlavně často popojíždění v kolonách, to je na spotřebu nejhorší, protože při cestě do Krkonoš jsem se s naloženým autem plynulou jízdou a slušnou cestovní rychlostí okolo 100km/h (kde to šlo) hravě dostal pod 7.
Obrázek

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 05 led 2007

obavam se, ze pocitat umim. a tachometr jsem sice testoval na ceduli, ktera ukazuje primo rychlost(ne blikajici 50tka) a docela sedi. Jinak vzdalenost prece vim, jakou ujedu.

Nerikam, ze jezdim eko rally :lol: ale v klidu si jedu mimo mesto treba 70 - 80 a ostatni at si jezdej jak chtej. Jestli jim to vadi, tak at prdjedou(uhybam).

Uvidime. Vzal jsem do prazdne nadrze(pri jizde v zatackach na benzinku mi to zdechavalo a rucicka uz "hajala" hodne dlouho 20L a budu testovat znova.

jinak i s 1.4 escortem, kterej je zravej jak svin(slabej motor tezke auto) jsem jezdil do Krce z Teplic a zpet za nejakejch 6L. Ovsem byly i doby, kdy mi v R19 1.8i 81kW neklesla spotreba pod 10L(jj 215 dle tacha to jezdi), ale ty doby jsou jiz fuc, nastesti...

Uvidime, kazdopadne mne to zarazi :?: nerad bych mu nejak skodil, ale nepodtacim ho a ani nepretacim

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 05 led 2007

Winter fakt moc nežral... ale taky jsou venku prd teploty až bude pod nulou poleze to nahoru. Já jsem svojí zimní spotřebu odhadoval na 8/100
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bugz » 05 led 2007

Jesli ta kára neni vebavená pertinaxovym karuburátorem štvrté generace s elektronickym řizenim osazenym elektronkó E třenáct (pro odborníky není jistě třeba připomínat věhlasné výrobky podniku Katoda Olomóc).
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 05 led 2007

Šíša píše:Nerikam, ze jezdim eko rally :lol: ale v klidu si jedu mimo mesto treba 70 - 80 a ostatni at si jezdej jak chtej.
- to je eko rally - já mimo město jezdím většinou tzv. "co to dá" - tzn. u Hektora tak +- 110 - ale stydím se za sebe :oops:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 05 led 2007

při rychlostním závodu do černé v pošumaví loni po vyšáku jsem od cvaknutí do cvaknutí jel za 7,5. Jindy venku tak do sedmi, v zimě o litr víc.
Nijak brouka nešetřím, dálnice tak kolem 120, ostatní jak dovolí předpisy (pokud mě nenutí jet 40 a méně)
Takže při opatrné jízdě jen venku kousek přes 6 litrů je údaj v pohodě.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 05 led 2007

Žanek píše:
Šíša píše:Nerikam, ze jezdim eko rally :lol: ale v klidu si jedu mimo mesto treba 70 - 80 a ostatni at si jezdej jak chtej.
- to je eko rally - já mimo město jezdím většinou tzv. "co to dá" - tzn. u Hektora tak +- 110 - ale stydím se za sebe :oops:


aha, tak to potem joo :oops: udelam si plato pod okno a hodim tam "vajca s klobukem"

Uživatelský avatar
Compi
Příspěvky: 94
Registrován: 24 úno 2007
Bydliště: Chomutov

TOHLE NIKDO NEPŘEKONÁ !!!

Příspěvekod Compi » 12 srp 2007

zdravím Vás,musím se pochlubit jak jsme na tom s F.Redem ...
jen malá rekapitulace: F.Red je 1200 r.v.1971,karbec tuším 30PICT2.přes dva roky stál bez hnutí v garáži,pak sem ho koupil.po cca 1200 km jsem vyměnil olej a olejové sítko.Djorkae mi pošteloval karbec,auto jede na první škrtnutí,tah je výbornej,chcípá jen dokud se neohřeje motor.a spotřeba? i po výměně oleje NEKLESLA POD 13 LITRŮ.... TAK A TEĎ TU ZKUSTE NĚKDO NAPSAT,ŽE JEZDÍTE ZA 7 NEBO I MÍŇ !!!

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod vako » 12 srp 2007

john píše:Skusali ste vodne vstrekovanie?To pomoze vykonu,aj spotrebe.


Ako odjazdeny motorkar mozem len potvrdit co vravi John, je to velmi rychlo vidiet prave vtedy ked je burka, alebo hmla - mlha, motory idu ako na sytic.. lepsie ochladzovanie zmesi a najlepsie produkty NOS - nitro su prave na tomto principe, cize WET.. presne ako vravi aj Petr914. Nirto mam odskusane aj v tejto forme WET
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod vako » 12 srp 2007

Inak nemam rad debaty ako znizit spotrebu.. hladam ako zvysit vykon..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: TOHLE NIKDO NEPŘEKONÁ !!!

Příspěvekod Lugen » 12 srp 2007

Compi píše:zdravím Vás,musím se pochlubit jak jsme na tom s F.Redem ...
jen malá rekapitulace: F.Red je 1200 r.v.1971,karbec tuším 30PICT2.přes dva roky stál bez hnutí v garáži,pak sem ho koupil.po cca 1200 km jsem vyměnil olej a olejové sítko.Djorkae mi pošteloval karbec,auto jede na první škrtnutí,tah je výbornej,chcípá jen dokud se neohřeje motor.a spotřeba? i po výměně oleje NEKLESLA POD 13 LITRŮ.... TAK A TEĎ TU ZKUSTE NĚKDO NAPSAT,ŽE JEZDÍTE ZA 7 NEBO I MÍŇ !!!



tak se to holt musí seřídit tak, aby to žralo 8. nebo začít zkoumat jestli to někde neteče
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Re: TOHLE NIKDO NEPŘEKONÁ !!!

Příspěvekod bugz » 12 srp 2007

Compi píše:Djorkae mi pošteloval karbec,auto jede na první škrtnutí,tah je výbornej,chcípá jen dokud se neohřeje motor.a spotřeba? i po výměně oleje NEKLESLA POD 13 LITRŮ.... TAK A TEĎ TU ZKUSTE NĚKDO NAPSAT,ŽE JEZDÍTE ZA 7 NEBO I MÍŇ !!!


Jezdím normálně za 13 litrů, ale na 200 kilometrů. Prošel bych palivové potrubí, pak jestli nepropouští benzínová pumpa do bloku a možná by to chtělo i přetěsnit karburátor. 13 je fakt moc.
Nové svíčky jsou?
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12817
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 12 srp 2007

mno, ja bych to videl jinak
nech si zkratit pravou nohu :)
... a vůbec !


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti