SPOTŘEBA - jak na ni
prd, na dopravce v Masné mi to jeden starý profesor vysvětloval. Experimentoval s tím v 60 létech, vstřikoval vodu do sání u nějaký škodovky. Ale nedotáhl to dál než do stadia experimentu.
pro anglospíkry: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)
pro anglospíkry: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
...nene Axi.To je finta,kterou tušim použili poprvé němci u kompresorový verze Messerschmittu 109 G...
...jedná se o to,že je do válců vstřikována studená voda(chápejte spíš jako mlhu),která ochlazuje nasávanou směs,tudíž se jí tam vejde víc a suma sumárum to funguje podobně jako nitro...používalo se i pro tréninkový motory F-1 v éře Turbomotorů a ty motory měly pak z objemu 1500 ccm výkon kolem 1400 PSů...
...řek bych,že si John trochu dělá prdel,aby tady ta taškařice byla dokonalá...
...funguje to,ale ta přestavba je myslim finančně trochu mimo dostřel...
...jedná se o to,že je do válců vstřikována studená voda(chápejte spíš jako mlhu),která ochlazuje nasávanou směs,tudíž se jí tam vejde víc a suma sumárum to funguje podobně jako nitro...používalo se i pro tréninkový motory F-1 v éře Turbomotorů a ty motory měly pak z objemu 1500 ccm výkon kolem 1400 PSů...
...řek bych,že si John trochu dělá prdel,aby tady ta taškařice byla dokonalá...
...funguje to,ale ta přestavba je myslim finančně trochu mimo dostřel...
You can't win 'em all...
Hele lidi, dotaz: je normalni v tomto obdobi dlouhodoba(cca tri tydny) spotreba v mestskem provozu 6.1L / 100km ?? (fakt... nekecam...)
Normalne mi to dnes vyslo... A to prevazne ve meste. Je fakt, ze jezdim na spotrebu (treba s Fordem 1.6i 110PS jsem jezdil dovcu za 5.6L / 100km a to to bylo cabrio), ale tady jste vsichni strasili se spotrebou 8+ na 100...
Je to 1200 Mexiko 85´
Nestezuji si, ze by nejel(jasne kopecky jsou "bolistka"), ale proste mi to prijde moc malo... na karbec
Normalne mi to dnes vyslo... A to prevazne ve meste. Je fakt, ze jezdim na spotrebu (treba s Fordem 1.6i 110PS jsem jezdil dovcu za 5.6L / 100km a to to bylo cabrio), ale tady jste vsichni strasili se spotrebou 8+ na 100...
Je to 1200 Mexiko 85´
Nestezuji si, ze by nejel(jasne kopecky jsou "bolistka"), ale proste mi to prijde moc malo... na karbec
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
mno, padají tu posledení dobou těžko uvěřitelná čísla, což mě vede k zamyšlení nad metodikou měření spotřeby.
Teda upřímně řečeno, koho by sralo, jestli to jede o litr víc nebo míň na 100km, kdybychom chtěli jezdit za levno, je celá řada úspornějších aut než brouk, kvůli tomu s ním nejezdíme(tedy aktuálně nejezdíte )
btw.....vždycky mě nejvíc dostávalo, když se mě někdo zeptal, za kolik mi jede motorka
Výpočet spotřeby ovlivňují dvě veličiny:
ujetá vzdálenost (km)
spotřebované palivo (l)
Nechci z nikoho dělat vola, spočítat to umí snad i láčkovec, pokud dokázal udělat řidičák, jde o možné chyby/nepřesnosti ve výpočtu.
Vzdálenost: starý tachometr pochopitelně může mít určitou nepřesnost. Ovšem uvědomuje si někdo co se děje pokud je obuto pneu nižšího profilu, tedy kolo s menším průměrem? Správně...kolo se na ujetí stejné vzdálenosti otočí vícekrát než by se otočilo kolo navržené z výroby, na nějž je nastaven převod v tachometru...tudíž ten ukazuje větší rychlost než je reálná a taky napočítá více ujetých km.
Spotřebované palivo: je bez debaty, že palivoměr u brouka je spíš orientační. Poměrně přesná metoda je u pumpy natankovat "na doraz" ...
(pozor, zde ale varuji před tankováním "až po okraj", zde ná fóru je to již rozvedeno co hrozí....)
tedy do prvního cvaknutí, pak zaznamenat stav km, jezdit, poté znovu stejným způsobem dotankovat "do cvaknutí" a provést výpočet.
Samozřejmě ani to není přesné, i když to bude u stejného stojanu, nemusí množství odpovídat realitě, může se vejít víc nebo míň.
Jediná 100% přesná metoda je buď do absolutně prázdné nádrže nalít přesně odměřené množství a pak jezdit, dokud se nespotřebuje, nebo naopak do prázdné nádrže nalít odměřené množství, ujet vzdálenost tak, aby něco zbylo, to něco vypustit a odečít .... ale nejsme na EKO rallye, že jo
Osobně jsem si kdysi s broukem spotřebu taky orientačně změřil, abych věděl, kolik zhruba na jedno tankování najedu. S vydechlým motorem 34PS to po městě bylo 7,9 - 8 litrů v létě a až 10 v zimě) - chvíli slušně, chvíli jako prase, ale hlavně často popojíždění v kolonách, to je na spotřebu nejhorší, protože při cestě do Krkonoš jsem se s naloženým autem plynulou jízdou a slušnou cestovní rychlostí okolo 100km/h (kde to šlo) hravě dostal pod 7.
Teda upřímně řečeno, koho by sralo, jestli to jede o litr víc nebo míň na 100km, kdybychom chtěli jezdit za levno, je celá řada úspornějších aut než brouk, kvůli tomu s ním nejezdíme(tedy aktuálně nejezdíte )
btw.....vždycky mě nejvíc dostávalo, když se mě někdo zeptal, za kolik mi jede motorka
Výpočet spotřeby ovlivňují dvě veličiny:
ujetá vzdálenost (km)
spotřebované palivo (l)
Nechci z nikoho dělat vola, spočítat to umí snad i láčkovec, pokud dokázal udělat řidičák, jde o možné chyby/nepřesnosti ve výpočtu.
Vzdálenost: starý tachometr pochopitelně může mít určitou nepřesnost. Ovšem uvědomuje si někdo co se děje pokud je obuto pneu nižšího profilu, tedy kolo s menším průměrem? Správně...kolo se na ujetí stejné vzdálenosti otočí vícekrát než by se otočilo kolo navržené z výroby, na nějž je nastaven převod v tachometru...tudíž ten ukazuje větší rychlost než je reálná a taky napočítá více ujetých km.
Spotřebované palivo: je bez debaty, že palivoměr u brouka je spíš orientační. Poměrně přesná metoda je u pumpy natankovat "na doraz" ...
(pozor, zde ale varuji před tankováním "až po okraj", zde ná fóru je to již rozvedeno co hrozí....)
tedy do prvního cvaknutí, pak zaznamenat stav km, jezdit, poté znovu stejným způsobem dotankovat "do cvaknutí" a provést výpočet.
Samozřejmě ani to není přesné, i když to bude u stejného stojanu, nemusí množství odpovídat realitě, může se vejít víc nebo míň.
Jediná 100% přesná metoda je buď do absolutně prázdné nádrže nalít přesně odměřené množství a pak jezdit, dokud se nespotřebuje, nebo naopak do prázdné nádrže nalít odměřené množství, ujet vzdálenost tak, aby něco zbylo, to něco vypustit a odečít .... ale nejsme na EKO rallye, že jo
Osobně jsem si kdysi s broukem spotřebu taky orientačně změřil, abych věděl, kolik zhruba na jedno tankování najedu. S vydechlým motorem 34PS to po městě bylo 7,9 - 8 litrů v létě a až 10 v zimě) - chvíli slušně, chvíli jako prase, ale hlavně často popojíždění v kolonách, to je na spotřebu nejhorší, protože při cestě do Krkonoš jsem se s naloženým autem plynulou jízdou a slušnou cestovní rychlostí okolo 100km/h (kde to šlo) hravě dostal pod 7.
obavam se, ze pocitat umim. a tachometr jsem sice testoval na ceduli, ktera ukazuje primo rychlost(ne blikajici 50tka) a docela sedi. Jinak vzdalenost prece vim, jakou ujedu.
Nerikam, ze jezdim eko rally ale v klidu si jedu mimo mesto treba 70 - 80 a ostatni at si jezdej jak chtej. Jestli jim to vadi, tak at prdjedou(uhybam).
Uvidime. Vzal jsem do prazdne nadrze(pri jizde v zatackach na benzinku mi to zdechavalo a rucicka uz "hajala" hodne dlouho 20L a budu testovat znova.
jinak i s 1.4 escortem, kterej je zravej jak svin(slabej motor tezke auto) jsem jezdil do Krce z Teplic a zpet za nejakejch 6L. Ovsem byly i doby, kdy mi v R19 1.8i 81kW neklesla spotreba pod 10L(jj 215 dle tacha to jezdi), ale ty doby jsou jiz fuc, nastesti...
Uvidime, kazdopadne mne to zarazi nerad bych mu nejak skodil, ale nepodtacim ho a ani nepretacim
Nerikam, ze jezdim eko rally ale v klidu si jedu mimo mesto treba 70 - 80 a ostatni at si jezdej jak chtej. Jestli jim to vadi, tak at prdjedou(uhybam).
Uvidime. Vzal jsem do prazdne nadrze(pri jizde v zatackach na benzinku mi to zdechavalo a rucicka uz "hajala" hodne dlouho 20L a budu testovat znova.
jinak i s 1.4 escortem, kterej je zravej jak svin(slabej motor tezke auto) jsem jezdil do Krce z Teplic a zpet za nejakejch 6L. Ovsem byly i doby, kdy mi v R19 1.8i 81kW neklesla spotreba pod 10L(jj 215 dle tacha to jezdi), ale ty doby jsou jiz fuc, nastesti...
Uvidime, kazdopadne mne to zarazi nerad bych mu nejak skodil, ale nepodtacim ho a ani nepretacim
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
při rychlostním závodu do černé v pošumaví loni po vyšáku jsem od cvaknutí do cvaknutí jel za 7,5. Jindy venku tak do sedmi, v zimě o litr víc.
Nijak brouka nešetřím, dálnice tak kolem 120, ostatní jak dovolí předpisy (pokud mě nenutí jet 40 a méně)
Takže při opatrné jízdě jen venku kousek přes 6 litrů je údaj v pohodě.
Nijak brouka nešetřím, dálnice tak kolem 120, ostatní jak dovolí předpisy (pokud mě nenutí jet 40 a méně)
Takže při opatrné jízdě jen venku kousek přes 6 litrů je údaj v pohodě.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
aha, tak to potem joo udelam si plato pod okno a hodim tam "vajca s klobukem"Žanek píše:- to je eko rally - já mimo město jezdím většinou tzv. "co to dá" - tzn. u Hektora tak +- 110 - ale stydím se za sebeŠíša píše:Nerikam, ze jezdim eko rally ale v klidu si jedu mimo mesto treba 70 - 80 a ostatni at si jezdej jak chtej.
TOHLE NIKDO NEPŘEKONÁ !!!
zdravím Vás,musím se pochlubit jak jsme na tom s F.Redem ...
jen malá rekapitulace: F.Red je 1200 r.v.1971,karbec tuším 30PICT2.přes dva roky stál bez hnutí v garáži,pak sem ho koupil.po cca 1200 km jsem vyměnil olej a olejové sítko.Djorkae mi pošteloval karbec,auto jede na první škrtnutí,tah je výbornej,chcípá jen dokud se neohřeje motor.a spotřeba? i po výměně oleje NEKLESLA POD 13 LITRŮ.... TAK A TEĎ TU ZKUSTE NĚKDO NAPSAT,ŽE JEZDÍTE ZA 7 NEBO I MÍŇ !!!
jen malá rekapitulace: F.Red je 1200 r.v.1971,karbec tuším 30PICT2.přes dva roky stál bez hnutí v garáži,pak sem ho koupil.po cca 1200 km jsem vyměnil olej a olejové sítko.Djorkae mi pošteloval karbec,auto jede na první škrtnutí,tah je výbornej,chcípá jen dokud se neohřeje motor.a spotřeba? i po výměně oleje NEKLESLA POD 13 LITRŮ.... TAK A TEĎ TU ZKUSTE NĚKDO NAPSAT,ŽE JEZDÍTE ZA 7 NEBO I MÍŇ !!!
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Ako odjazdeny motorkar mozem len potvrdit co vravi John, je to velmi rychlo vidiet prave vtedy ked je burka, alebo hmla - mlha, motory idu ako na sytic.. lepsie ochladzovanie zmesi a najlepsie produkty NOS - nitro su prave na tomto principe, cize WET.. presne ako vravi aj Petr914. Nirto mam odskusane aj v tejto forme WETjohn píše:Skusali ste vodne vstrekovanie?To pomoze vykonu,aj spotrebe.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: TOHLE NIKDO NEPŘEKONÁ !!!
Compi píše:zdravím Vás,musím se pochlubit jak jsme na tom s F.Redem ...
jen malá rekapitulace: F.Red je 1200 r.v.1971,karbec tuším 30PICT2.přes dva roky stál bez hnutí v garáži,pak sem ho koupil.po cca 1200 km jsem vyměnil olej a olejové sítko.Djorkae mi pošteloval karbec,auto jede na první škrtnutí,tah je výbornej,chcípá jen dokud se neohřeje motor.a spotřeba? i po výměně oleje NEKLESLA POD 13 LITRŮ.... TAK A TEĎ TU ZKUSTE NĚKDO NAPSAT,ŽE JEZDÍTE ZA 7 NEBO I MÍŇ !!!
tak se to holt musí seřídit tak, aby to žralo 8. nebo začít zkoumat jestli to někde neteče
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOHLE NIKDO NEPŘEKONÁ !!!
Jezdím normálně za 13 litrů, ale na 200 kilometrů. Prošel bych palivové potrubí, pak jestli nepropouští benzínová pumpa do bloku a možná by to chtělo i přetěsnit karburátor. 13 je fakt moc.Compi píše:Djorkae mi pošteloval karbec,auto jede na první škrtnutí,tah je výbornej,chcípá jen dokud se neohřeje motor.a spotřeba? i po výměně oleje NEKLESLA POD 13 LITRŮ.... TAK A TEĎ TU ZKUSTE NĚKDO NAPSAT,ŽE JEZDÍTE ZA 7 NEBO I MÍŇ !!!
Nové svíčky jsou?
flat4 teoretik gang member number 1