Stránka 5 z 8

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 08 říj 2009
od jps
mám tam jak na spojce tak okolo obyč M8 s uretanovou samojistící matkou.. ale troška záv. lepidla by to mohla posichrovat..
ok. nechám to rozhozený, co Samba vyhrabe :o)
času mám teď nějak víc než by se mi líbilo..

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 08 říj 2009
od soe2
taky mám ty matky...aby se to neodkrucovalo

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 10 říj 2009
od jps
už neschánět! vyřešeno. vše jsem obrousil, vyčistil, dal nové šrouby a nehorázně stáhnul. zbyla minimální vůle na převodce ale to je ok. bohužel mám volnat vzhůru nohama. jsem to zapomněl srovnat. #-o

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 12 říj 2009
od soe2
sundej a nasaď správně.. :)

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 12 říj 2009
od jps
hmm, otočil jsem volant. bylo to rychlejší než povolovat hardyspojku :o)

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 12 říj 2009
od Šíša
No to taky soe myslel :D

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 07 črc 2011
od Acibuk
Takže vzal jsem převodku, kterou jsem měl na autě předtím (foto přikládám). Převoduje dobře, jde zlehka, problém je s tím, že vůle se vyskytuje pouze, když je v krajních polohách. Mám tušení, že by to šlo ještě doseřídit, ale seřizovací šroub se protáčí. Snažil jsem se ho povolit - nejde. Povolil jsem tedy čtyři šrouby po stranách, jenže dekl jde oddělat pouze do výšky cca 4mm, pak to na něčem visí - je možné, že na tom šroubu? Když za dekl zaberu, zvedá se celá osa v převodce. Jinými slovy - jak to rozdělat?

Edit: a je to celé napěchované vazelínou:)

Díky

A.

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 07 črc 2011
od lišák
Ano správně, visí to na seřizovacím šroubu. Tady jsou nějaké fotky http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 2&start=80

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 26 led 2013
od simak
Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 26 led 2013
od Sam
simak píše:Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?
Odpověď je jednoduchá. Nová převodka se neprodává, nové střeva také ne.
Pro jistotu malé shrnutí řízení na VW brouk:
- kontrola převodky se provádí na sestaveném a zatíženém podvozku
- vůle v řízení může být v převodce, v kulových kloubech spojovacích tyčí, ve svislých a vodorovných čepech na těhlicích, v uložení ramen přední nápravy.
- nejpravděpodobnější je součet všech výše uvedených vlivů, svádět vše na převodku je chybná úvaha a i po zakoupení NOS převodky nemusíš být spokojen
- nejprve vymezit vůle na zbytku systému a převodku řešit až jako poslední
- na převodce bývá poškozená kulička a lůžko, ve kterém se pohubuje, šnek ve střední části a kuličková ložiska a jejich uložení na hřídeli. Kontrolu můžeš provést tušírovací barvou
- štelovací šroub by NIKDY neměl být dotažený na krev, vždy musí být nějaká minimální vůle, cca 1/8 otáčky šroubu

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 26 led 2013
od simak
mám převodku ve stavu bez volantové tyče na placce bez kastle a vůli posuzuju tak, že točím T-čkem, co jde k volantu a koukám, kdy se hnou tyče řízení. A jak jsem psal, je tam cca 90°. Tím "nový" jsem nemyslel NNS, ale spíš "jiný, lepší".

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 26 led 2013
od Andy
Sam píše:
simak píše:Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?
Odpověď je jednoduchá. Nová převodka se neprodává, nové střeva také ne.
Nesouhlas http://www.ebay.de/itm/200859436215?ssP ... 580wt_1029" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 26 led 2013
od Křemílek
Máš vymezenou axiální (osovou) vůli na šneku ?(zatahej za téčko). Dá se to taky seřídit.
Jinak- "kulička" musí sedět na bocích šnečích zubů, jak sedí na dně, je zle. Další zlo je mezi kuličkou a pákou. Já tam tu kuličku jednou ze zoufalství zabrušoval brusnou pastou. Samozřejmě blbost, už to nikdy nemá správnej tvar.
Pak zkoušej točit "téčkem" střídavě oběma směry a druhou ruku dej na páku převodky, abys cítil vůli. Potom vyzkoušej klouby řídících tyčí - dej ruku na skloubení, abys cítil oba díly. Vůli při pohybu poznáš. No a pak další věci na cestě. Ložiska v kolech máš samozřejmě správně dotažený, není tam ohrmná vůle.
před chvílí jsem napsal sáhodlouhej blábol o seřízení novějšího typu převodky, protože skoro spím a poplet sem si příspěvky- ta fotka ve svěráku. kruci nál

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 26 led 2013
od simak
Křemílku díky. Úplně jasný mi to není, ale třeba když to uvidím, tak pochopím. Případně se ti ozvu :)

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 26 led 2013
od čáryfuk
Nesouhlas http://www.ebay.de/itm/200859436215?ssP ... 580wt_1029" onclick="window.open(this.href);return false;

to je fakt super cena :D

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 27 led 2013
od Sam
Andy píše:
Sam píše:
simak píše:Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?
Odpověď je jednoduchá. Nová převodka se neprodává, nové střeva také ne.
Nesouhlas http://www.ebay.de/itm/200859436215?ssP ... 580wt_1029" onclick="window.open(this.href);return false;
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spory, je to ale asi tak to jediné, co s tím můžeme dělat.
Neprodávají != nelze jednou za čas sehnat.

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 27 led 2013
od simak
Křemílku ještě jednou díky. Vůle byla mezi osou z převodky ke kolům a pákou, stačilo dotáhnout šroub (mezitím jsem to ovšem celý sundal a rozvrtal).
Osová vůle tyči ke kolům citlivém dotažení seřizovacího šroubu není, u téčka k volantu stačio několik ran kladivem do futra, ve kterém je osa uložená a vůle zmizela. Co jsem ale zničil je svorník M10 držící převodku na nápravě. Něco mají v Kuří, snad, a něco v Marcopol.

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 27 led 2013
od Křemílek
Není zač děkovat. Já totiž nenapsal, jak tu případnou vůli na vstupní hřídeli zmenšit. Ne údery kladivem ale po povolení stahovacího šroubu se otáčí klíčem za plošky na pouzdru. Jako když se vymezuje osová vůle na vodorovnejch čepech. Opatrný údery kladivem můžou při povoleným stahovacím šroubu přinést stejnej účinek, ale je to nebezpečný. Můžeš poškodit ložiska. Hlavně opatrně a s citem.
Jo a hlavní seřizovací šroub (nahoře) se seřizuje při středový poloze převodky.

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 27 led 2013
od lišák
simak píše:... u téčka k volantu stačio několik ran kladivem do futra, ve kterém je osa uložená a vůle zmizela.
Ruský šroubovák myslím není v tomto případě to nejlepší nářadí :D .

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Napsal: 27 led 2013
od simak
celá akce smrděla Sibiří, rozborka na betonové podlaze, protože ponk nět, svěrák tudíž tože nět, klíče do velikosti 22, v hale mírně, ale jen mírně nad nulou. No a taváryšč čut čut tormoz. To s tou středovou polohou si budu pamatovat a použiju při dalším pokusu. Než seženu nový štěft, mám technickou přestávku.