Převodka řízení ..... a vše s ní související
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Kluci mám takový dotaz, když vytočím volant na maximum je víceméně jedno na jakou stranu, tak už přední guma drbe do spodního ramene (na druhé straně do vnitřního podběhu); dá se nějak vymezit maximální rejd na převodce? žádné dorazy jsem tam nenašel /jako na busu/
Dědek 1958.
Dědek 1958.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Dorazy jsou na nápravě na takovym trojúhelníkovým držáku mezi torzkama, kde jsou dva šrouby vymezující dorazy ramene, co jde z převodky. Takže na převodce nic není.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Jestli to teda dědek už má..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
58ka ma skrinku z ovala a vw to v te dobe neresilo.Zajimavosti je ze od roku 53 se tyto skrinky rizeni pouzivaly i do porsche 356 a tam to na hambaka resili dvema navarky na snekovem prevodu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Já to pochopil tak, že se to řešilo na těhlici, buď se štít brzd přišrouboval vepředu delším šroubem (aby čouhal ven) nebo se naopak nálitek pro ten šroub přibrousil.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Takže je to vlastnost? je to víceméně o zvykuSam píše:58ka ma skrinku z ovala a vw to v te dobe neresilo.Zajimavosti je ze od roku 53 se tyto skrinky rizeni pouzivaly i do porsche 356 a tam to na hambaka resili dvema navarky na snekovem prevodu.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Panové prosím o radu. Pustil jsem se do repase převodky řízení. Dávám nová gufera, čistím, ložiska,seřízení vule.....
Chci se zeptat, dočetl jsem se, že do převodky řízení by měl přijít olej převodovy, 90ka. Je to i logicke co se tyka provedení ložisek a futer (vazelina by se tam těžko dostala). A tak se chci zeptat, jaké množství oleje tam má přijit?
Já mám ve víku jen jednu díru, A co je ještě zvlaštnější, mam v té díře normálně maznici (čuflík) tak mně to trochu zblblo jakože by tam měla jit vazelina....??
Myslim si že tam ma byt olej, ale jake množetvi? je přimo nějaky navod a předpis kolik oleje?
Díky
Chci se zeptat, dočetl jsem se, že do převodky řízení by měl přijít olej převodovy, 90ka. Je to i logicke co se tyka provedení ložisek a futer (vazelina by se tam těžko dostala). A tak se chci zeptat, jaké množství oleje tam má přijit?
Já mám ve víku jen jednu díru, A co je ještě zvlaštnější, mam v té díře normálně maznici (čuflík) tak mně to trochu zblblo jakože by tam měla jit vazelina....??
Myslim si že tam ma byt olej, ale jake množetvi? je přimo nějaky navod a předpis kolik oleje?
Díky
Brouk 1963, 1.2
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Do některých převodek doporučovalo VW olej SAE90, později přešli na vazelínu.
Vždy dávám oleje tolik aby hladinka byla cca 0.5cm pod ústím nalévacího šroubu. Kdo jede čistě na čísla, mám za to že jde o 125ccm
Vždy dávám oleje tolik aby hladinka byla cca 0.5cm pod ústím nalévacího šroubu. Kdo jede čistě na čísla, mám za to že jde o 125ccm
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Zak v tom mym ma byt asi vazelina. Protoze ten otvor mam hodne dole, to by se to olejem vevnitr moc nenamazalo.... no stejne sem dal olej, kvuli futrum a loziskum. Bude to lepší jak vazelina. Ale dal sem tam oleje o dost vice, cca 3/4 objemu skříně.
Jinak pokud by někdo sháněl, tak gufera jsou běžně k dostání..... rozměry jsou:
16-24-7 ja použil 5, větší skladem neměli
24-37-7
Jinak pokud by někdo sháněl, tak gufera jsou běžně k dostání..... rozměry jsou:
16-24-7 ja použil 5, větší skladem neměli
24-37-7
Brouk 1963, 1.2
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Čawte chalani, repasujem práve domček riadenia na super beetle, kde su vzadu suché poloosy a skrinka riadenia má tie 4 diery na na sebe, proste ten modernejší typ..chceme tam so známym vymeniť tie gufera, ale tie originál VW gufera majú zvláštne označenia na sebe z fabriky, nemáte niekto presne rozmery/čísla vrchného a spodného gufera a pripadne aj číslo ložiska, čo je vo vnútri? Dakujem veľmi pekne
Našiel som tu na fóre nejaké rozmery odporúčané na gufero, len neviem, či je to na tento typ skrinky, ako mám Ja:
16-24-7
24-37-7
Našiel som tu na fóre nejaké rozmery odporúčané na gufero, len neviem, či je to na tento typ skrinky, ako mám Ja:
16-24-7
24-37-7
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
dokončil jsem malý repas převodek řízení
bohužel plastové záslepky děr na víčku se rozpadly a nelze je použít
dejte mi někdo tip čím je nahradit, pokud jste to už někdy řešili
bohužel plastové záslepky děr na víčku se rozpadly a nelze je použít
dejte mi někdo tip čím je nahradit, pokud jste to už někdy řešili
... a vůbec !
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
pokud myslíš tuto..
https://shop-vwbrouk.cz/zatka-prevodky-rizeni-p-28603
Ale podle fotky si nejsem jistej jestli je to stejný.. ( jiná v ETCE každopádně není)
Tak není lepší si je koupit za 29 Kč?.. https://shop-vwbrouk.cz/zatka-prevodky-rizeni-p-28603
Ale podle fotky si nejsem jistej jestli je to stejný.. ( jiná v ETCE každopádně není)
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing
- martin.jakusev
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 433
- Registrován: 14 čer 2010
- Bydliště: Košíře Praha 5
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Já tam dal prepravni zátky že zadních prasatek, ale ještě jsem s tím nejel tak nevím, zda to bude ok. Jak se správně vymezí vůle ? Diky
http://www.facebook.com/TripToDakar" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
A jak se dají tyto převodky repasovat ? Na to asi musí být ta hlavní trojice hlavních dílú, jako u převodek 1940- 1960.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Snadno rozebere se 5 prevodek a vyberou se ty dve nejzachovalejsi, vycisti se, vymeni se gufera a zase se to slozi
... a vůbec !
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
No 5 ks mám,ale jak zjistit nejzachovalejší?Asi by ji člověk musel namontovat do auta a projet ho, aspoň tak to všichni říkají.Nebo to soukolí jde nejak zmeřit?
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
to záleží na vkusu každého soudruha a míře jeho "smetíčkovství"
nám, co řešíme převodky z let 70-tých a 80-tých stačí vozuální kontrola všech zásadních součástí
a vědomí toho zda před rozebráním chodila hladce či nikoliv.
Vůli doladíme štelovacím šroubem a jdem o toho.
Chápu, že u převodek co za sebou mají osmdesát let provozu je situace jiná
... a vůbec !
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
No spíš se jedná o převodky z let 62-72 a po r.89 vyndané z vrakú na díly,stav km nezjištěný. Vyhodit do šrotu je mi to líto