Převodovka - očištění zvenku

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
bobo
Příspěvky: 107
Registrován: 26 srp 2007
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Převodovka - očištění zvenku

Příspěvek od bobo »

Ahoj všichni,jen takový dotaz ja na očištění převodovky z venku?Nějaké vychytávky nevíte někdo?Dík
BOBO

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Měl bych otázku. Proč převodovku čistit ? Chceš ji dávat do laku ? Pokud ano, doporučuji buď kartáč nebo očistit suchým ledem.
Led má výhodu, že se dá čistit i bez rozebrání skříně. Neodstraní ale oxidaci, ale to ti je pod barvou stejně jedno.

Pokud jsi zastánce originál vzhledu, je lepší to otryskat vyleštit a hodit do klarlaku. Na to je třeba ale převodovku rozebrat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
bobo
Příspěvky: 107
Registrován: 26 srp 2007
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bobo »

Chtěl bych aby vypadala jako nová ale rozebírat v žádnym přípdě.Otrýskat jsem přemýšlel ale mslel jsem nějak jinak.A ten suchej led funguje?
BOBO

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

no ja kdyz cistil prevodovku zvenku, tak
sroubovak, drateny kartac, flexa s dratenym kartacem a hodne hodne casu a trpelivosti
... a vůbec !

HaD601
Příspěvky: 33
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Brno

Příspěvek od HaD601 »

Co tak použít Arvu?
Jinak s pískováním na věci u kterých se občas vyskytuje mastnota a špína není moc vhodný. Povrch po pískování není hladký a špína se v tom drží ještě víc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Suchej led odstraní špínu a mastnotu. Mapy po oxidaci zůstanou.
Otryskování bez rozebrání je dle mne blbost. Musel by jsi pečlivě vše utěsnit a doufat, že se ti nedostanou zrníčka dovnitř.

To Had601: proto jsem také doporučoval následné leštění (Herbie tu někde ukazoval výsledek leštěných hlav) a následná konzervace proti další oxidaci klarlakem.

Osobně si myslím, že je i hloupost řešit čištění převodovky zvenku. To už raději jen opláchnout benzínem a ušetřený čas a peníze věnovat do generálky vnitřku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Příspěvek od beetle66 »

Sam píše: Osobně si myslím, že je i hloupost řešit čištění převodovky zvenku. To už raději jen opláchnout benzínem a ušetřený čas a peníze věnovat do generálky vnitřku.
jsem téhož názoru. Z hlediska estetiky nemá čistota převodovky nějakej hlubší smysl. Takže nějak se tím hlouběji zabývat mi přijde opravdu zbytečné.
1966

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2487
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Držel bych se reklamního sloganu, že se má opravovat to, co se pokazí, a ne to, co funguje. U VW snad jediná věc, co běžně funguje bezproblémově, je převodovka. A pokud není jak hromada hlíny poté, co s ní někdo drandil po poli, bych ji klidně nechal tak, jak je. Řekněte mi, kolikrát se na ni v provozu díváte, jak je hezká...

Odpovědět