Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
protoze uz jsme tu na to nekolikrat narazili, bylo by dobre to tu vypichnout jako samostatny topic.
Mnozi z nas se vydavaji cestou konverze z 6V na 12V a narazi pak na problem ze se jim vedle dynama/alternatoru nevejde karburator
Proc tomu tak je a jak z toho ven by vam mel objasnit tenhle topic
Motory 1200 (30PS)
saci potrubi je jen jeden druh, tudiz zde by problem nastat nemel
jedina cesta jak z nej udelat 12V je zakoupenim 12 dynama z Porsche 356
ktere ma stejne rozmery jako 6V ... ale to se dostavame jinam
(karburatory 28PCI a nekdy i 28PICT)
Motory 1200 (34PS)
Tady to zacina. Dodavaly se jak v provedeni 6V tak 12V.
Saci porubi se lisi v umisteni svislé trubky s prirubou pro karburátor.
Modrá a cervena cara oznacuje osy umisteni priruby.
Velikost priruby (roztec sroubu) je pro oba druhy stejna, a to 50 mm
(karburatory 28PICT, 28PICT-3, 30PICT-2, 30PICT-3, 31PICT-3)
Motory 1300/1500/1600 (jednokanal)
stejny stav jako u 1200, dva druhy, roztec sroubu 50mm
(karburátory 30PICT-2)
-(a do toho vseho jeste industrial motory s karburatorem 32PCI a prirubou 60mm)
Motory 1300 (dvoukanal)
dodavaly se pouze v provedeni 12V s rozteci sroubu na prirube 50mm
pripadne s jednoduchym nebo dvojitým předehřevem
(karburátory 30PICT3)
Motory 1600 (dvoukanal)
dodavaly se pouze v provedeni 12V, roztec sroubu na prirube je 68mm, trubka ma vetsi prumer, vtup do kolínek má větší vrtáno
pripadne s jednoduchym nebo dvojitým předehřevem
(karburátory 34PICT-3)
Mnozi z nas se vydavaji cestou konverze z 6V na 12V a narazi pak na problem ze se jim vedle dynama/alternatoru nevejde karburator
Proc tomu tak je a jak z toho ven by vam mel objasnit tenhle topic
Motory 1200 (30PS)
saci potrubi je jen jeden druh, tudiz zde by problem nastat nemel
jedina cesta jak z nej udelat 12V je zakoupenim 12 dynama z Porsche 356
ktere ma stejne rozmery jako 6V ... ale to se dostavame jinam
(karburatory 28PCI a nekdy i 28PICT)
Motory 1200 (34PS)
Tady to zacina. Dodavaly se jak v provedeni 6V tak 12V.
Saci porubi se lisi v umisteni svislé trubky s prirubou pro karburátor.
Modrá a cervena cara oznacuje osy umisteni priruby.
Velikost priruby (roztec sroubu) je pro oba druhy stejna, a to 50 mm
(karburatory 28PICT, 28PICT-3, 30PICT-2, 30PICT-3, 31PICT-3)
Motory 1300/1500/1600 (jednokanal)
stejny stav jako u 1200, dva druhy, roztec sroubu 50mm
(karburátory 30PICT-2)
-(a do toho vseho jeste industrial motory s karburatorem 32PCI a prirubou 60mm)
Motory 1300 (dvoukanal)
dodavaly se pouze v provedeni 12V s rozteci sroubu na prirube 50mm
pripadne s jednoduchym nebo dvojitým předehřevem
(karburátory 30PICT3)
Motory 1600 (dvoukanal)
dodavaly se pouze v provedeni 12V, roztec sroubu na prirube je 68mm, trubka ma vetsi prumer, vtup do kolínek má větší vrtáno
pripadne s jednoduchym nebo dvojitým předehřevem
(karburátory 34PICT-3)
Naposledy upravil(a) Herbie dne 03 pro 2008, celkem upraveno 6 x.
... a vůbec !
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Takový dotaz..tady jsem psal, že mi nesedí sání na tlumič výfuku http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 20#p197461.
Zjistil jsem však, že ten tlumič je v pořádku, na 15-kový motor padne jak prdel na hrnec. Otázka zní, co to mám za sání ??? Jde o to, že "výpustní" trubice toho sání nepasují k tlumiči. Nemůže se jednat o sání na 12-ku? Je rozdíl mezi vzdáleností "výpustních" trubic sání 12-ky a 16-ky?
Zjistil jsem však, že ten tlumič je v pořádku, na 15-kový motor padne jak prdel na hrnec. Otázka zní, co to mám za sání ??? Jde o to, že "výpustní" trubice toho sání nepasují k tlumiči. Nemůže se jednat o sání na 12-ku? Je rozdíl mezi vzdáleností "výpustních" trubic sání 12-ky a 16-ky?
Raději se zeptat, než pak litovat...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Jen bych tu doplnil přehled 25/30PS sacích potrubí:
Pro 24-25PS se používalo toto potrubí bez nálitku (jacket) mezi předehřevem a vlastním sacím potrubí. Označuje se podle tvaru jako tzv. "K" potrubí.
V padesátých letech se pro severské země se jako doplněk začalo dělat toto K potrubí s nálitkem. K vidění jak na 25 tak 30PS motoru.
30 PS potrubí má již na levé části nálitek mezi předehřevem a sacím potrubím.
Pro 24-25PS se používalo toto potrubí bez nálitku (jacket) mezi předehřevem a vlastním sacím potrubí. Označuje se podle tvaru jako tzv. "K" potrubí.
V padesátých letech se pro severské země se jako doplněk začalo dělat toto K potrubí s nálitkem. K vidění jak na 25 tak 30PS motoru.
30 PS potrubí má již na levé části nálitek mezi předehřevem a sacím potrubím.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Potřeboval bych identifikovat sání.
Part numbers.
Prostřední kus 113 129 701 AB
Levé koleno 113 129 709 ( 12178 72 )
Pravé koleno 113 129 710 ( 15 515 K52 )
Jedná se o dvoukanálové sání.Myslím si, že to je sání na 13 motor.Je to tak ?
Dále bych se chtěl zeptat jak poznám sání na 16 dvoukanál ?Jaký je průměr trubek do hlavy a příruby ke karburátoru 34 pict ?
Part numbers.
Prostřední kus 113 129 701 AB
Levé koleno 113 129 709 ( 12178 72 )
Pravé koleno 113 129 710 ( 15 515 K52 )
Jedná se o dvoukanálové sání.Myslím si, že to je sání na 13 motor.Je to tak ?
Dále bych se chtěl zeptat jak poznám sání na 16 dvoukanál ?Jaký je průměr trubek do hlavy a příruby ke karburátoru 34 pict ?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
S identifikací Mauglímu neporadím, ale když si čtu nyní svůj příspěvěk výše, musím uznat, že to co jsem psal v roce 2009 není zcela pravda. Sacích potrubí do 30PS je daleko více druhů. Pokud bude čas, zkusím přehled na 30PS a starší rozšířit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Poznas to premeranim vnutorneho priemeru na konci, kde je manzeta na " T " kusMauglí píše:Potřeboval bych identifikovat sání.
Part numbers.
Prostřední kus 113 129 701 AB
Levé koleno 113 129 709 ( 12178 72 )
Pravé koleno 113 129 710 ( 15 515 K52 )
Jedná se o dvoukanálové sání.Myslím si, že to je sání na 13 motor.Je to tak ?
Dále bych se chtěl zeptat jak poznám sání na 16 dvoukanál ?Jaký je průměr trubek do hlavy a příruby ke karburátoru 34 pict ?
1600 ma priemer 35.5 mm a 1300 ma 33.5 mm....,
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Johne, díky.Takže 35,5 je průměr kolinka v místě kde se přes manžety napojuje do T kusu.
A jaký je vnitřní průměr trubky u příruby karburátoru ?
A jaký je vnitřní průměr trubky u příruby karburátoru ?
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Nie, 35.5 je vnutorny priemer odliatku tam, kde sedi T kus...Mauglí píše:Johne, díky.Takže 35,5 je průměr kolinka v místě kde se přes manžety napojuje do T kusu.
A jaký je vnitřní průměr trubky u příruby karburátoru ?
Vnutorny priemer trubky je 35.0 mm minus dve hrubky steny...co bude okolo 32.0 - 33.0 mm zavisi od vyrobcu...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Trošku se pokusím upřesnit to co před pár lety napsal guru Herbie.
Na potrubí 1300 dvoukanál a následně pro kontrolu i na potrubí 1200 /34PS/
Rozteč šroubů na uvedených přírubách není 50mm, ale 54mm. Měřeno na 31PICT a následně i na 30PICT.Herbie píše: Motory 1200 (34PS)
Velikost priruby (roztec sroubu) je pro oba druhy stejna, a to 50 mm
(karburatory 28PICT, 28PICT-3, 30PICT-2, 30PICT-3, 31PICT-3)
Motory 1300/1500/1600 (jednokanal)
stejny stav jako u 1200, dva druhy, roztec sroubu 50mm
Motory 1300 (dvoukanal)
dodavaly se pouze v provedeni 12V s rozteci sroubu na prirube 50mm
Na potrubí 1300 dvoukanál a následně pro kontrolu i na potrubí 1200 /34PS/
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
i tak možno
za ty leta se to v prvním příspěvku asi smrsklo
za ty leta se to v prvním příspěvku asi smrsklo
... a vůbec !
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Několik doplňujících fotek rozdílů potrubí dvoukanál 1300 a 1600 ccm. Na první pohled je jiná pouze příruba pro karburátor.
Blbá fotka, ale koho bude zajímat číslo středu na 1600ccm tak si vezme brejle a vyluští to .
Na 1300ccm je to vidět pěkně.
Čísla kolen. Vzdálenější je na 1300ccm.
Vnější průměr na 1600ccm.
A na 1300ccm.
Kolena jsou v podstatě identická, vnější průměr je stejný a liší se pouze vnitřním vývrtem pro připojení ke středu a tak u toho na šestnáctku je slabší stěna.
Blbá fotka, ale koho bude zajímat číslo středu na 1600ccm tak si vezme brejle a vyluští to .
Na 1300ccm je to vidět pěkně.
Čísla kolen. Vzdálenější je na 1300ccm.
Vnější průměr na 1600ccm.
A na 1300ccm.
Kolena jsou v podstatě identická, vnější průměr je stejný a liší se pouze vnitřním vývrtem pro připojení ke středu a tak u toho na šestnáctku je slabší stěna.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Už je čas pane učiteli, už je čas .Sam píše:S identifikací Mauglímu neporadím, ale když si čtu nyní svůj příspěvěk výše, musím uznat, že to co jsem psal v roce 2009 není zcela pravda. Sacích potrubí do 30PS je daleko více druhů. Pokud bude čas, zkusím přehled na 30PS a starší rozšířit.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
No,.... dneska by to šlo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Tak se vás pokusím, i napříč většinovému nezájmu o staré klumpry, vzdělat v identifikaci sacích potrubí na punpyčky, tedy na motorech 24, 25 a 30 PS. Úmyslně vynechávám prototypy jako jsou dvoukanálové potrubí, to si najdete v literatuře sami Pokud se vám zdají některé fotky stejné, je to tak schválně. Některé drobné modifikace nemám nafocené, nebo potrubí nevlastním
Jak už jsem psal výše, nejstarším typem je tzv K potrubí s předehřevem přivařeným k sání. K vidění na KDF tak i poválečných broucích až do roku 1948. Záležitost 24 a 25ps motorů. Jsou signovány jak KDF tak VW logem
V lednu 1950 se inženýři ve VW zamysleli nad zlepšením předehřevu. Od roku 1948 se podařilo proniknout na skandinávský trh a současný systém se v třeskutých mrazech moc neosvědčil, zkusilo se tedy prodloužit svár o několik centimetrů na obou stranách předehřevu. Z této doby bohužel žádné potrubí nemám, ale jde pouze o kosmetickou modifikaci. 25 PS motory.
Jak se dalo očekávat, zlepšení se nedostavilo a tak v dubnu roku 1950 přišlo na svět K potrubí, kde spoj předehřevu byl zalitý do hliníkového lůžka, které je souměrné s osou karburátoru. K vidění pouze na 25PS motorech.
Na konci produkce brezelkaeferů,tedy rok 1952 se provedla modifikace trubky předehřevu a zkrátila se délka která směrovala ke třetímu a čtvrtému válci.
Hliníkové lůžko se ořezalo, neb předchozí model měl velkou spotřebu materiálu a posunulo se právě k třetímu a čtvrtému válci. 25 ps motory
Přicházejí velké změny, uvažuje se o oválovém zadním okně a než se produkce rozjede naplno, vyprázdní se sklady na ošklivém kačátku zvaném zwitter (cca září 52 - březen 1953). Dojde k další modifikaci předehřevu, tentokrát se dbá, aby jalová délka předehřevu byla co nejkratší. 25 ps motory
Přichází rok 1953, s ním nový model kaefera s oválným zadním sklem, novým 30PS motorem s větším sacím kanálem na hlavě. Je třeba nové sací potrubí. Veme se tedy sací potrubí z brezela a pouze se použije trubka většího průměru. Part number zůstává stejné jako u brezela, pouze dostane koncové označení písmenem E. 30 ps motory
V roce 1954 se stále řeší nespokojenost skandinávců a vymýšlí se potrubí, kde předehřev začíná již těsně pod přírubou karburátoru. Vzniká toto raritní sání. 30ps motory
Systém se moc neosvědčuje a tak na sklonku roku 1954 se vracíme zpět k původnímu sání s hliníkovým obalem předehřevu kterém se v roce 1955 objevuje nápis "30" aby se zabránilo záměnám za 25 ps potrubí a následným netěsnostem a přisávání falešného vzduchu.
V únoru 1957 pak přichází další drobná modifikace, kdy se pro výrobu sání použije trubky se stěnou o síle 2mm a sání tak o 2mm naroste na průměru.
Tento systém vydrží až do objevu prvních 34 PS motorů.
Jak už jsem psal výše, nejstarším typem je tzv K potrubí s předehřevem přivařeným k sání. K vidění na KDF tak i poválečných broucích až do roku 1948. Záležitost 24 a 25ps motorů. Jsou signovány jak KDF tak VW logem
V lednu 1950 se inženýři ve VW zamysleli nad zlepšením předehřevu. Od roku 1948 se podařilo proniknout na skandinávský trh a současný systém se v třeskutých mrazech moc neosvědčil, zkusilo se tedy prodloužit svár o několik centimetrů na obou stranách předehřevu. Z této doby bohužel žádné potrubí nemám, ale jde pouze o kosmetickou modifikaci. 25 PS motory.
Jak se dalo očekávat, zlepšení se nedostavilo a tak v dubnu roku 1950 přišlo na svět K potrubí, kde spoj předehřevu byl zalitý do hliníkového lůžka, které je souměrné s osou karburátoru. K vidění pouze na 25PS motorech.
Na konci produkce brezelkaeferů,tedy rok 1952 se provedla modifikace trubky předehřevu a zkrátila se délka která směrovala ke třetímu a čtvrtému válci.
Hliníkové lůžko se ořezalo, neb předchozí model měl velkou spotřebu materiálu a posunulo se právě k třetímu a čtvrtému válci. 25 ps motory
Přicházejí velké změny, uvažuje se o oválovém zadním okně a než se produkce rozjede naplno, vyprázdní se sklady na ošklivém kačátku zvaném zwitter (cca září 52 - březen 1953). Dojde k další modifikaci předehřevu, tentokrát se dbá, aby jalová délka předehřevu byla co nejkratší. 25 ps motory
Přichází rok 1953, s ním nový model kaefera s oválným zadním sklem, novým 30PS motorem s větším sacím kanálem na hlavě. Je třeba nové sací potrubí. Veme se tedy sací potrubí z brezela a pouze se použije trubka většího průměru. Part number zůstává stejné jako u brezela, pouze dostane koncové označení písmenem E. 30 ps motory
V roce 1954 se stále řeší nespokojenost skandinávců a vymýšlí se potrubí, kde předehřev začíná již těsně pod přírubou karburátoru. Vzniká toto raritní sání. 30ps motory
Systém se moc neosvědčuje a tak na sklonku roku 1954 se vracíme zpět k původnímu sání s hliníkovým obalem předehřevu kterém se v roce 1955 objevuje nápis "30" aby se zabránilo záměnám za 25 ps potrubí a následným netěsnostem a přisávání falešného vzduchu.
V únoru 1957 pak přichází další drobná modifikace, kdy se pro výrobu sání použije trubky se stěnou o síle 2mm a sání tak o 2mm naroste na průměru.
Tento systém vydrží až do objevu prvních 34 PS motorů.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
No vidíš Same a pak že to nejde. A abych jenom neplkal, tak sem šoupnu to co už jsem dával do topicu o Evženovi, ale tady to bude asi takové patřičnější. U motorů 34PS se na rozmezí let 64/65 používaly dva druhy potrubí.
Na první pohled jsou stejný, ale je tam pár pár rozdílů. Vnitřní průměr předehřevu.
Průměr příruby. Tomu samozřejmě odpovídají i rozdílné průměry osazení na hlavách.
Na první pohled jsou stejný, ale je tam pár pár rozdílů. Vnitřní průměr předehřevu.
Průměr příruby. Tomu samozřejmě odpovídají i rozdílné průměry osazení na hlavách.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Psal jsem Samovi SZ, protože jsem mu nechtěl vrtat do jeho krásného rozboru sání. Pak jsem se ale rozhodl zakročit .
Tvar prvního sériového sání není K ale H. V místě, kde po válce byl hliník, se na tomto sání nachází plechový domeček, nebo jak to nazvat. Takovéto sání bylo již na předsériových autech a montovalo se do začátku roku 1943.
Našel jsem na internetu několik fotografií, které to mohou dokumentovat.
Tvar prvního sériového sání není K ale H. V místě, kde po válce byl hliník, se na tomto sání nachází plechový domeček, nebo jak to nazvat. Takovéto sání bylo již na předsériových autech a montovalo se do začátku roku 1943.
Našel jsem na internetu několik fotografií, které to mohou dokumentovat.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sací potrubí - rozdíly a na co si dát pozor
Výborně OB. Jsem rád, že ty moje cancy alespoň někdo čte. Jsem rád za revizi, v detailech před rokem 45 nejsem kovanej a mám tak znatelné trhliny ve vědomostech Člověk se pořád učí.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912