Jak nalepit tachofólii??
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Jak nalepit tachofólii??
Zjistil jsem, že někteří kolegové zápasili s nalepením tachofólie ode mě a jiné představa rozebírání tachometru odradila.
Tak jsem vypracoval postup s fotkama jak na to.
Potřebujete: křížový šroubovák, plochý šroubovák, hodinářský šroubovák, lamelový nožík, nebo skalpel, čisté ruce a pracovní prostředí, cca 2-3 hodiny času a trochu trpělivosti...
1) Demontáž tachometru z vozu:
Nejdřív odpojíme náhon, převlečná matice jde většinou povolit rukou, maximálně zlehka sikovkami. Když je náhon odpojen není od věci ho namazat.
Nyní odpojíme všechny kabely – je vhodné si poznamenat co bylo kam zapojeno...
Kabely ke kontrolkám je lepší vytáhnout i s objímkou žárovky
Tachometr je připevněn po stranách křížovými šrouby, tyto stačí jen povolit a tachometr pootočit a posunout k sobě.
Teď ho otočíme sklem vzhůru a opatrně vysuneme ven. Půjdeme s ním přes kabely pojistkovnice, takže pozor na zkrat.
2) Palivoměr
Nejdřív povolíme šroub M4 na zadní straně tachometru a vysuneme z konektoru celou krabičku
Povolíme dva šrouby M5 držící palivoměr na zadní straně tachometru a vysuneme ho
Šroubovákem narovnáme doraz ručičky, tak aby vznikla rovná plocha pro lepení
Polep palivoměru odlepíme horní částí od ochranného papíru, papír přehneme dolů
Otvor polepu nasuneme na ručičku, spodní část napasujeme do prolisu ciferníku a teprve potom horní nalepíme
pak stáhneme papír i ze spodní části a vyhladíme ji – opatrně, pozor na nehty – poškodí potisk. Následně nožíkem ořízneme doraz ručičky a narovnáme ho šroubovákem do původní polohy
3) Tachometr
Hodinář by mi asi urazil pazoury, rámeček totiž rozpertlovávám obyčejným šroubovákem – je měkký a jde to snadno. Začneme u ouška pro uchycení tachometru a pokračujeme po obvodu
Rámeček s vnitřním kroužkem a sklem pak sundáme:
Odstraníme doraz ručičky – uchopíme do kleští, pootočíme a vytáhneme (je tam jakoby roznýtován a v pohodě se dá vrátit zpět a drží)
Nyní vymontujeme mechaniku tachometru z obalu – po povolení dvou šroubů M6 na zadní straně ji vysuneme ven
Teď důležitá maličkost: poznačíme si na zadní stranu tachometru klidovou polohu ručičky – určuje to předpětí spirálové pružinky – pokud se ručička namontuje zpět jinak, může ukazovat trhavě.
Odmontujeme ručičku – podržíme si hřídelku zespoda kleštěmi a dvěma prsty ručičku sundáme.
U starších tachometrů je ručička nasazena na ozubené hřídelce a jde sundat dobře
kdežto u mexika je nalisována na tenké hřídelce,
takže jde někdy těžko dolů. Doporučuji malinko popotočit (hřídelku držet kleštěmi). Pokud bude vzdorovat, prostříknout WD 40, určitě povolí
Teď už jenom povolit dva malé šroubky a sundat ciferník
4) Nalepení tachofólie:
položíme folii vzhůru nohama. Odloupneme krycí papír z horní části až po výřez pro palivoměr a odstřihneme ho
Uchopíme polep tak, aby horní nekrytá část nepřišla do kontaktu s ciferníkem a spodní část napasujeme, tak aby se kryly otvory rpo políčka počitadla km a kontrolky blinkru
opatrně nalepíme horní část směrem od středu k okraji a dáme pozor aby lícovala díra pro okénko palivoměru. Potom stahujeme postupně zbylý papír a lepíme a vyhlazujeme folii – opět pozor na nehty a čistotu.
Pokud se objeví nějaká bublinka, nezoufejte, pod sklem a ze vzdálenosti z které na tachometr v autě normálně koukáte vidět nebude
Nakonec vyřízneme nožíkem zbylé otvory
Hračičkové si teď mohou modelářskými barvami natřít ručičku nebo její části do barvy polepu (nebo kontrastní, aby byla vidět), nalakovat nebo nachromovat rámeček a vnitřní kroužek....
5) Zpětná montáž
Zpětná montáž spočívá v namontování ciferníku, nasazení ručičky do poznačené polohy, vrácení dorazu, osazení mechaniky do obalu, montáži palivoměru
Nakonec zacvakneme rámečkem (předtím vyčistíme sklo) a tachometr položíme sklem dolů a šroubovákem zase zapertlujeme (a nebo kleštěmi přes měkkou podložku, aby se nepoškodil rámeček zepředu...)
No vidíte, že na tom nic není 8)
Tak jsem vypracoval postup s fotkama jak na to.
Potřebujete: křížový šroubovák, plochý šroubovák, hodinářský šroubovák, lamelový nožík, nebo skalpel, čisté ruce a pracovní prostředí, cca 2-3 hodiny času a trochu trpělivosti...
1) Demontáž tachometru z vozu:
Nejdřív odpojíme náhon, převlečná matice jde většinou povolit rukou, maximálně zlehka sikovkami. Když je náhon odpojen není od věci ho namazat.
Nyní odpojíme všechny kabely – je vhodné si poznamenat co bylo kam zapojeno...
Kabely ke kontrolkám je lepší vytáhnout i s objímkou žárovky
Tachometr je připevněn po stranách křížovými šrouby, tyto stačí jen povolit a tachometr pootočit a posunout k sobě.
Teď ho otočíme sklem vzhůru a opatrně vysuneme ven. Půjdeme s ním přes kabely pojistkovnice, takže pozor na zkrat.
2) Palivoměr
Nejdřív povolíme šroub M4 na zadní straně tachometru a vysuneme z konektoru celou krabičku
Povolíme dva šrouby M5 držící palivoměr na zadní straně tachometru a vysuneme ho
Šroubovákem narovnáme doraz ručičky, tak aby vznikla rovná plocha pro lepení
Polep palivoměru odlepíme horní částí od ochranného papíru, papír přehneme dolů
Otvor polepu nasuneme na ručičku, spodní část napasujeme do prolisu ciferníku a teprve potom horní nalepíme
pak stáhneme papír i ze spodní části a vyhladíme ji – opatrně, pozor na nehty – poškodí potisk. Následně nožíkem ořízneme doraz ručičky a narovnáme ho šroubovákem do původní polohy
3) Tachometr
Hodinář by mi asi urazil pazoury, rámeček totiž rozpertlovávám obyčejným šroubovákem – je měkký a jde to snadno. Začneme u ouška pro uchycení tachometru a pokračujeme po obvodu
Rámeček s vnitřním kroužkem a sklem pak sundáme:
Odstraníme doraz ručičky – uchopíme do kleští, pootočíme a vytáhneme (je tam jakoby roznýtován a v pohodě se dá vrátit zpět a drží)
Nyní vymontujeme mechaniku tachometru z obalu – po povolení dvou šroubů M6 na zadní straně ji vysuneme ven
Teď důležitá maličkost: poznačíme si na zadní stranu tachometru klidovou polohu ručičky – určuje to předpětí spirálové pružinky – pokud se ručička namontuje zpět jinak, může ukazovat trhavě.
Odmontujeme ručičku – podržíme si hřídelku zespoda kleštěmi a dvěma prsty ručičku sundáme.
U starších tachometrů je ručička nasazena na ozubené hřídelce a jde sundat dobře
kdežto u mexika je nalisována na tenké hřídelce,
takže jde někdy těžko dolů. Doporučuji malinko popotočit (hřídelku držet kleštěmi). Pokud bude vzdorovat, prostříknout WD 40, určitě povolí
Teď už jenom povolit dva malé šroubky a sundat ciferník
4) Nalepení tachofólie:
položíme folii vzhůru nohama. Odloupneme krycí papír z horní části až po výřez pro palivoměr a odstřihneme ho
Uchopíme polep tak, aby horní nekrytá část nepřišla do kontaktu s ciferníkem a spodní část napasujeme, tak aby se kryly otvory rpo políčka počitadla km a kontrolky blinkru
opatrně nalepíme horní část směrem od středu k okraji a dáme pozor aby lícovala díra pro okénko palivoměru. Potom stahujeme postupně zbylý papír a lepíme a vyhlazujeme folii – opět pozor na nehty a čistotu.
Pokud se objeví nějaká bublinka, nezoufejte, pod sklem a ze vzdálenosti z které na tachometr v autě normálně koukáte vidět nebude
Nakonec vyřízneme nožíkem zbylé otvory
Hračičkové si teď mohou modelářskými barvami natřít ručičku nebo její části do barvy polepu (nebo kontrastní, aby byla vidět), nalakovat nebo nachromovat rámeček a vnitřní kroužek....
5) Zpětná montáž
Zpětná montáž spočívá v namontování ciferníku, nasazení ručičky do poznačené polohy, vrácení dorazu, osazení mechaniky do obalu, montáži palivoměru
Nakonec zacvakneme rámečkem (předtím vyčistíme sklo) a tachometr položíme sklem dolů a šroubovákem zase zapertlujeme (a nebo kleštěmi přes měkkou podložku, aby se nepoškodil rámeček zepředu...)
No vidíte, že na tom nic není 8)
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 04 čer 2004, celkem upraveno 2 x.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
..tolik chvály, to snad ani neunesu
...teď se objednávky na tachofolie jen pohrnou 8)
PS: Učitel jsem fakt nebyl, ale na vysvětlování jsem trpělivý. Když jsem jakožto stavbyvedoucí svým inteligentním podřízeným musel každý den znovu a znovu vysvětlovat jak mají dělat to, co dělají celý život a pořád to neumí... to je fakt soda a dobrá průprava.
...teď se objednávky na tachofolie jen pohrnou 8)
PS: Učitel jsem fakt nebyl, ale na vysvětlování jsem trpělivý. Když jsem jakožto stavbyvedoucí svým inteligentním podřízeným musel každý den znovu a znovu vysvětlovat jak mají dělat to, co dělají celý život a pořád to neumí... to je fakt soda a dobrá průprava.
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
SUPER
Kdybys takhle zpracoval a zdokumentoval fotkama všechny renovační práce, co lze na broucích provádět, byl by vedle Tebe pan Muir úplnej amatér
Škoda - přeškoda, že to nejde...
Kdybys takhle zpracoval a zdokumentoval fotkama všechny renovační práce, co lze na broucích provádět, byl by vedle Tebe pan Muir úplnej amatér
Škoda - přeškoda, že to nejde...
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Rozebrání hodin VDO za účelem nalepení tachofolie
Doplňuji návod na lepení tachofolie o totéž pro hodiny VDO. Na první pohled to vypadá složitě, je tam moc ručiček, ale je to hračka.
1) Demontáž - je to obdobné jako u tachometru a jiných budíků - rozpertlovat šroubovákem rámeček ze zadní strany a pak ho i se sklíčkem sundat. Mechanismus štelování je spojen se sklíčkem, ne s ručičkami, takže se není čeho bát:
2) Demontáž ručiček:
Vteřinovka je jen nasunuta na hřídelce, jde vytáhnou rukou směrem nahoru...
Ručička minut a hodin je připevnena na hřídelku tak, že má v obvodu výřez a je sevřená. Poznačíme lihovou fixou polohu, šroubovákem mírně roztáhneme škvíru a ručičku sundáme:
3) Demontáž ciferníku:
ciferník je připevněn klasicky dvěma šroubky:
4) Nalepení fólie...klasickým způsobem jako je popsáno výše u tachometru
5) Zpětná montáž: obráceně než demontáž, ručičky šroubovákem roztáhnout ve škvíře a nasadit do poznačené polohy, rámeček a sklíčko nasadit a zapertlovat šroubovákem jako je popsáno u tachometru
výsledek:
1) Demontáž - je to obdobné jako u tachometru a jiných budíků - rozpertlovat šroubovákem rámeček ze zadní strany a pak ho i se sklíčkem sundat. Mechanismus štelování je spojen se sklíčkem, ne s ručičkami, takže se není čeho bát:
2) Demontáž ručiček:
Vteřinovka je jen nasunuta na hřídelce, jde vytáhnou rukou směrem nahoru...
Ručička minut a hodin je připevnena na hřídelku tak, že má v obvodu výřez a je sevřená. Poznačíme lihovou fixou polohu, šroubovákem mírně roztáhneme škvíru a ručičku sundáme:
3) Demontáž ciferníku:
ciferník je připevněn klasicky dvěma šroubky:
4) Nalepení fólie...klasickým způsobem jako je popsáno výše u tachometru
5) Zpětná montáž: obráceně než demontáž, ručičky šroubovákem roztáhnout ve škvíře a nasadit do poznačené polohy, rámeček a sklíčko nasadit a zapertlovat šroubovákem jako je popsáno u tachometru
výsledek:
Yo, přidávám se, jsem pro to aby vydal manuál . Polep jsem sfoukl za dvě hoďky a ještě jsem si při tom hvízdal 8)Djorkae píše:no né chlapče, já myslím přímo jako soubor postupů - prostě manuál jako knihu!!!yahoďák píše:...chystám pasování klíčků k zámku a až budu vysklívat a zasklívat auto, tak asi taky něco blesknu...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Rozebrání voltmetru(ampérmetru,teploměru..)VDO za účelem pol
...tak a je to tady, přichází závěrečný díl seriálu "Prznění budíků"
Dnes se zaměříme na VDO voltmetr, postup se nechá použít i pro ampérmetr, teploměry a tlakoměry oleje, palivoměry, otáčkoměry.
Všechny tyto přístroje pracují na principu cívky do které přichází proud z čidla. Uprostřed cívky je uložen "rotor" na jehož konci je na tenkou hřídelku (cca 0,5mm) připevněna ručička. Takže tentokrát to chce cit, aby se hřídelka neohnula.
Potřebujete: plochý šroubovák, hodinářský šroubovák (2ks), trubkový klíč nebo golu vel. 7mm.
1) demontáž rámečku a sklíčka - shodný postup jako u tachometru a hodin, rozpertlovat šroubovákem a sundat
2) demontáž vnitřku přístroje z tubusu: povolíme matku , která drží plastovou patici s konektory
Doporučuji poznačit si polohu + a -, sice by to melo být blbovzdorné a nemělo by to jít zpět namontovat obráceně, ale...
Následně šroubovákem lehce odpáčime patici od tubusu:
takže jde oddělit patice od vnitřku přístroje a ten pak vysunout z tubusu. Patice s vnitřkem jsou spojeny tak, že z patice trčí dva kolíčky, které zapadají do přístroje:
Pozn.: jiná provedení budíků mohou být řešena jednodušeji, stačí zespodu povolit dva křížové šroubky a celý vnitřek vyndat.
3) demontáž ručičky - nejdřív si označíme nebo zapamatujeme její klidovou polohu.
Nyní nastává nejnáročnější část akce: demontáž ručičky. Jak už jsem zmínil, je nalisována na velmi tenké hřídelce. Tentokrát napomohlo ani WD 40, bylo nutno použít hrubé násilí. Problém je v tom, že hřídelku nelze přidržet kleštěmi jako u tachometru. Má sice doraz v krajních polohách a jde s ni proti dorazu pootočit, ale to ji neuvolní natolik, aby šla dolů, navíc se může přístroj poškodit. Uchopením prsty zezhora také nejde z hřídelky stáhnout. Řešení je následující: dvěma šroubováky ručičku vypáčíte směrem nahoru
ješte fotka pro představu, jak je hřídelka slabá:
4) demontáž ciferníku - klasicky na dva šroubky...
5) nalepení polepu známým , výše popsaným postupem...
6) zpětná montáž jednoduše obráceným postupem, jen pozor na osazení ručičky do správné klidové polohy, aby přístroj pak neukazoval nesmysly
Na závěr seriálu ještě malý tip: polep se dá nalepit i bez demontáže ručičky a ciferníku, Dělá se to tak, že v místě otvoru pro hřídel ručičky se fólie nařízne o cca 5mm na každou stranu, takže pak jde polep nasadit přes ručičku. Tuhle cestu bych moc nedoporučoval (nebo maximálně u malých VDO) - jednak jde fólie hůř vyhladit, druhak vidím problém s napasováním polepu na stávající potisk a v případě tachometru na výřezy pro palivoměr a počítadlo. Navíc rozebírání věciček je činnost poměrně zábavná
Dnes se zaměříme na VDO voltmetr, postup se nechá použít i pro ampérmetr, teploměry a tlakoměry oleje, palivoměry, otáčkoměry.
Všechny tyto přístroje pracují na principu cívky do které přichází proud z čidla. Uprostřed cívky je uložen "rotor" na jehož konci je na tenkou hřídelku (cca 0,5mm) připevněna ručička. Takže tentokrát to chce cit, aby se hřídelka neohnula.
Potřebujete: plochý šroubovák, hodinářský šroubovák (2ks), trubkový klíč nebo golu vel. 7mm.
1) demontáž rámečku a sklíčka - shodný postup jako u tachometru a hodin, rozpertlovat šroubovákem a sundat
2) demontáž vnitřku přístroje z tubusu: povolíme matku , která drží plastovou patici s konektory
Doporučuji poznačit si polohu + a -, sice by to melo být blbovzdorné a nemělo by to jít zpět namontovat obráceně, ale...
Následně šroubovákem lehce odpáčime patici od tubusu:
takže jde oddělit patice od vnitřku přístroje a ten pak vysunout z tubusu. Patice s vnitřkem jsou spojeny tak, že z patice trčí dva kolíčky, které zapadají do přístroje:
Pozn.: jiná provedení budíků mohou být řešena jednodušeji, stačí zespodu povolit dva křížové šroubky a celý vnitřek vyndat.
3) demontáž ručičky - nejdřív si označíme nebo zapamatujeme její klidovou polohu.
Nyní nastává nejnáročnější část akce: demontáž ručičky. Jak už jsem zmínil, je nalisována na velmi tenké hřídelce. Tentokrát napomohlo ani WD 40, bylo nutno použít hrubé násilí. Problém je v tom, že hřídelku nelze přidržet kleštěmi jako u tachometru. Má sice doraz v krajních polohách a jde s ni proti dorazu pootočit, ale to ji neuvolní natolik, aby šla dolů, navíc se může přístroj poškodit. Uchopením prsty zezhora také nejde z hřídelky stáhnout. Řešení je následující: dvěma šroubováky ručičku vypáčíte směrem nahoru
ješte fotka pro představu, jak je hřídelka slabá:
4) demontáž ciferníku - klasicky na dva šroubky...
5) nalepení polepu známým , výše popsaným postupem...
6) zpětná montáž jednoduše obráceným postupem, jen pozor na osazení ručičky do správné klidové polohy, aby přístroj pak neukazoval nesmysly
Na závěr seriálu ještě malý tip: polep se dá nalepit i bez demontáže ručičky a ciferníku, Dělá se to tak, že v místě otvoru pro hřídel ručičky se fólie nařízne o cca 5mm na každou stranu, takže pak jde polep nasadit přes ručičku. Tuhle cestu bych moc nedoporučoval (nebo maximálně u malých VDO) - jednak jde fólie hůř vyhladit, druhak vidím problém s napasováním polepu na stávající potisk a v případě tachometru na výřezy pro palivoměr a počítadlo. Navíc rozebírání věciček je činnost poměrně zábavná
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
mno nebylo by nekde jak se rozebiraji cislicka poctu km....
docela rad bych si nastavil svuj vlastni stav u cerveneho i u ovalka
dik
docela rad bych si nastavil svuj vlastni stav u cerveneho i u ovalka
dik
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
To je trivka, jakmile otevres tachometr (viz navod od Yahodaka), tak uz rukou nastavis pocet km dle libosti...Mr.Vaahaa píše:mno nebylo by nekde jak se rozebiraji cislicka poctu km....
docela rad bych si nastavil svuj vlastni stav u cerveneho i u ovalka
dik
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912