Zadní náprava - sbíhavost

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15197
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Zadní náprava - sbíhavost

Příspěvek od Sam »

Zaujal mě článek od Johna, zejména tato pasáž...
john píše: Zbiehavost a rozbiehavost
O tom snad vie kazdy,tak povieme len tolko,ze je to uhol nastavenia kolies ku strednej osi.Malokto vie,ze je dolezite nastavenie zbiehavosti aj na zadnej naprave.
Mohu se zeptat, jak se toto řeší :?: čím a jak :?:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Je to jednoduché : zadné ramená majú oválne diery cez ktoré sú prichytené náboje kolies od prevodovky ich posúvaním nastavuješ zbiehavosť zadnej nápravy.
Robí sa to súčasne z geometriou prednej nápravy.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15197
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

jedná se o toto ?
Obrázek

Pak je mi to jasné. Jedná se o modernu na rovnosvětlácích a možná dědcích.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Ano šéfe.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

je to ono, leč žádná moderna, manuál 52-57 to zmiňuje také.
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15197
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

yahoďák píše:je to ono, leč žádná moderna, manuál 52-57 to zmiňuje také.
Pak mi to hlavu nebere. Díry na šrouby jsou kulaté a neumožňují žádný pohyb.
Možná to je výsada až brouků 57-
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

asi jo, neboť na mexiku mám oválné díry v těch ramenech, délka cca dvojnásobná než průměr šroubu

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

zajímavá debata oddělena od Johnovo výkladu o pneumatikách, myslím, že si to zaslouží vlastní topic.

Samovi jsem poslal emailem stránku z manuálu, schválně co z toho vyčte, nicméně má pravdu na 52-57 ty díry na rameni na fotce skutečně vypadají kulaté, ne oválné jako na pozdějších modelech...

a taky jsem učísnul Samův příspěvek, protože se rozčiloval nad něčím, co mezitím jiný mod odstranil
Obrázek

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

no ono se to dá taky změnit podložkami pod uchycením převodovky :wink: ve směru podélném - někdy totiž ani ovalita děr nestačí na dosažení žádané sbíhavosti/rozbíhavosti nula stupňů
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Odpovědět