Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod gandy » 27 říj 2016

Tak koukám, že můj propan-butan je stejně nezdravej jak tohle žlutý "Babišovo mlíčí" co natankuju v MOLu :D
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 178
Registrován: 31 bře 2011

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Mirek Wenclovice » 09 lis 2016

Mirek Wenclovice píše:
Zdenek86 píše:Super, ať žije Babiš a jeho řepka... :shock:

Už to chápu, když stará auta nezlikviduje nová procedura na STK, tak jízda na "novodobá" paliva určitě...

Proto přidávám do všech povozů, co mám VIF. Což jsi mě Herbie celkem navnadil, a zkusím to samé udělat s benzínem, který ten VIF obsahuje, schválně, co zbyde po odpaření...

Zbude ti totéž - VIF jen nedovoluje usazení toho humusu - taky jsem dělal pokusy - co bude až se bude jezdit na E 10 ? TJ + 10% hnusu ...........

http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10 ... tomoto_fdv

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Šíša » 09 lis 2016

A je schopen vubec nekdo specifikovat, co je na tech benzinech tak spatneho, co a jak znici ty motory? Poskozeni palivoveho cerpadla, aneb jak je uvedeno v clanku, neni alespon pro me nejaky zasadni duvod a neresitelny problem. Navrhnute pumpy byly pro "koupani se ve std benzinu", jiste navrhnou pro koupani se v bio sracce. A nase membranove predpokladam jsou mene nachylne na poskozeni, max prepousteci ventily.
Nicmene samotne poskozeni samotneho motoru jen pouzivanim E10 mi pripada z rise "overenych mezilidskych zarucenych zprav" :wink:

Ze to na to jezdi blbe ale nepopiram, sam jsem to poznal, kdyz v nerozvaznosti a snaze usetrit jsem nalil plnou nadrz busa ve Francii, motor byl fakt "na hovno" :D Ale zase to muze vyplyvat z toho, ze na to neni uzpusoben co se tyce spalovani #-o

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Herbie » 09 lis 2016

je to celý jen humbuk a strašení

někde jsem to tu už psal .... máme v rodině několik aut (Favorit 1989, Felicia 2001, Renault 1999, Golf 1995)
které jezdí na N95 + E85 v poměru 50/50 už tři roky v kuse ...... žádné z těch aut nemá žádné speciální úpravy
ani jedno z aut se nechová nějak jinak než na čistej N95 kde je jen těch 5 procent ... zkrátka to není poznat

BTW v článku je beztak zmíněn jen možný problém s palivovým čerpadlem, což celkem chápu

Další věc je, že ta výše zmíněná auta jezdí denně ...... v návaznosti na bordel vyfocený o pár příspěvků výše, očekávám že může nastat problém u auta které vyjede pákrát do roka
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Sam » 09 lis 2016

Tak. Navic je a bude stale mozne koupit 98 a vice oktanove benziny.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 178
Registrován: 31 bře 2011

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Mirek Wenclovice » 09 lis 2016

sajrajt.jpg
Mirek Wenclovice píše:
Mirek Wenclovice píše:
Zdenek86 píše:Super, ať žije Babiš a jeho řepka... :shock:

Už to chápu, když stará auta nezlikviduje nová procedura na STK, tak jízda na "novodobá" paliva určitě...

Proto přidávám do všech povozů, co mám VIF. Což jsi mě Herbie celkem navnadil, a zkusím to samé udělat s benzínem, který ten VIF obsahuje, schválně, co zbyde po odpaření...

Zbude ti totéž - VIF jen nedovoluje usazení toho humusu - taky jsem dělal pokusy - co bude až se bude jezdit na E 10 ? TJ + 10% hnusu ...........

http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10 ... tomoto_fdv

Sajrajt nejenom zablokuje rotační čerpadlo , ale v karburátorech se vyloučí na hranách otvorů trysek a povrchu dílů , což vede k pozvolnému ochuzování směsi a tím taky k nekulturnímu běhu motoru . Ideální bude na zimu vypustit nádrž , vyfoukat vedení benzínu a taky otevřít karbec - vyfoukat ! Na druhou stranu - membrány pumpy a akcelerační pumpy ztrácí pružnost bez koupele v benzínu...........To platí pro delší dobu odstavený motor - pro auto jezdící stále je ideální použití přípravků (VIF) , které homogenizují směs bio s benzínem a nedovolí usazování hnusu v soustavě.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Šíša » 09 lis 2016

Tak ja zase souhlsim s tim, ze na E10 ty nase skopky jet hure muzou. Jak jsem psal, sam jsem to pocitil a hlavne, ze jsem natankoval E10 a co to bylo vlastne zac jsem zjistil az po te, co se v kempu delal soupis pod. ohledne cesty. Teprva potom z uctenky, nejakeho toho webu ap od jsem zjistitl, co ze to vlastne :D Ale to klidne odpovida tomu, ze pripravujeme smes karbecem. Strikacka si s tim musi poradit do urciteho stupne "pruseru", neb to neni "fixne nastavena mechanika" ale jsou tam i adaptacni algoritmy atd.

Uživatelský avatar
dolin
Příspěvky: 219
Registrován: 10 úno 2013
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod dolin » 01 bře 2017

Copak si myslíte o tomhle? Vyhnout se tomu nebo by to eventuálně mohlo být i výhodné oproti konkurenci?

https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=430825&sId=&mId=
(o\!/o) Živwot je jen jeden...

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 652
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod eLzyx » 01 bře 2017

Benzině bych se rozhodně nevyhýbal, mívají ten nejlepší benzín a naftu. Cenově to leckdy nevychází oproti konkurenci o moc dráže, v kombinaci s jejich slevovou kartou dokonce i levněji.

My třeba do Tranzita se 74kW tankujeme naftu u Shellu a to je ta největší srágora, co se dá kde natočit. Jenže mají body :roll: . Když občas potřebuju tankovat já, tak beru obyč naftu u Benziny. To je jak kdyby se vrátilo 10-15 koní. Na dálnici to udělá rozdíl 130 vs 160 v top speedu (jezdíme občas Německo).

Benzin nemám na čem moc srovnávat, můj Volvák sežere víceméně všechno co připomíná benzin (i dva roky starý s olejem to zbaštilo) a může to být klidně říznuté 50% E85. Na výkonu to nepoznám, a na spotřebě také "ne". Nesleduji ji. Raději. T2 bude proti tomu šetřílek :lol:

Jinak tyhle marketingově zprzněné názvy PHM jsou dle mého názoru kontraproduktivní. Docela bych věřil, že to odradí ženské, které když nenajdou natural, tak pojedou jinam. Manžel (prodejce, přítel, táta ...) řekl, že tam mám lít natural, ten tu není ... jedu tam, kde je.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Zdenek86
Příspěvky: 128
Registrován: 11 črc 2013

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Zdenek86 » 01 bře 2017

Nikde jsem nenašel, z čeho se to "zázračné" palivo skládá. Takže těžko soudit, ale předpokládám, že to bude právě onen líh. Čili ano, něco to vyčistí, ale plusy žádné nevidím, popsáno je toho dost víše...

Uživatelský avatar
dolin
Příspěvky: 219
Registrován: 10 úno 2013
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod dolin » 01 bře 2017

No nahoře bylo, že ty příměsi právě motor zanášejí, tohle je má čistit?
Jinak osobně mám nejradši OMV a tu jejich prémiovou řadu paliv, tam mám taky pocit výrazného zlepšení výkonu a i spotřeba klesne o 0,5-1 l/100km oproti šmucka palivům.. Prémiovou řadu nafty u Benziny také bez obav tankuju a je na tom dost podobně..
Máte někdo zkušenosti z tankováním pseudoSuper (natural 91 s aditivem na ochranu ventilů) u Robin oilu do brouka či buse? Přidáváte tam ještě Pb aditivum nebo už ne?

Dolin
(o\!/o) Živwot je jen jeden...

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 652
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod eLzyx » 01 bře 2017

lihu bude ve všech naturalech 95 plusmínus podobně (dané zákonem), rozdíl bude v aditivaci. Někde není vůbec, jinde pár kapek a jinde tak akorát aby to fungovalo.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
ToSvo
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 310
Registrován: 11 lis 2016

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod ToSvo » 01 bře 2017

Domnívat se, že nějaká petrolejářská firma vyvíjí nové palivo, jen pro to, aby vyčistilo naše motory je asi naivní. Spíš bych to vyděl v tom snížení pěnivosti a tím zpřesnění měření při čerpání a případný únik zisku. Na to, jaké má být palivo je státní norma a zbytek už je jen marketing. Ale kdo chce ten věří a léčit se dá i placebem.
VW Brouk 1971 1.3L, pastel white/dogtooth blue
https://tosvobuba.wordpress.com

Uživatelský avatar
dolin
Příspěvky: 219
Registrován: 10 úno 2013
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod dolin » 01 bře 2017

To si nemyslím, normy sice jsou, ale přece jen je velikej rozdíl u mého každodenního povozu, když do něj naleju prémiovou řadu nafty u OMV nebo Benziny a nebo jestli tam naleju nějakej no name, kterej ty normy plní taky. Jak říkám - okamžitě se to projevuje na hlučnosti, jízdních vlastnostech motoru, spotřebě, čmoudu za autem..to je jen to co cítím a vidím - a tudíž naivně věřím i tomu, že bude rozdíl i uvnitř motoru..
(o\!/o) Živwot je jen jeden...

Uživatelský avatar
ToSvo
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 310
Registrován: 11 lis 2016

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod ToSvo » 01 bře 2017

U prémiového paliva je to věc jiná, to je opravdu kvalitnější a je proto také dražší. V tomto případě od Benziny, tam přidaj aditiva do normálního paliva, bez navýšení ceny. To mne trochu znervózňuje. Jinak nic proti Benzině, Diesel Verva je můj naftový favorit.
VW Brouk 1971 1.3L, pastel white/dogtooth blue
https://tosvobuba.wordpress.com

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Sam » 01 bře 2017

Mne přijde jako hloupost přestat říkat benzínu benzin a dieselu diesel. Je to asi stejně pitomé jako říkat Office assistant nebo Warehouse manager.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod SO 545 » 01 bře 2017

robotnik - delnik u vas maju zase statut operator vyroby .... hold nova doba , nova doba...
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 927
Registrován: 08 zář 2009

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod lope » 02 bře 2017

Na benzín od Benziny mi brouk nikdy nejel zvlášť dobře. To samý Shell. Jako benzín, kterej byl přes zimu v nádrži. Při jejich cenách mě to ani nemrzí. Kupodivu poměrně dobře to jezdí na Tank ONO, což je současně skoro nejlacinější.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod SO 545 » 02 bře 2017

placebo ma obcas viac ako 100oktanov :wink: ...
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

corona
Příspěvky: 38
Registrován: 11 říj 2017

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod corona » 13 říj 2017

Koupil jsem brouka 1200J z roku 1976 a není mi jasné, jestli do něj mám lejt aditivum nahrazující olovo nebo ne respektive nevím, jestli tento motor už má ta tvrzená sedla.
Dokážete někdo poradit?
Motor je: D1 1200/34 bHP DIN - 1976
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host