Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
doka 4wd
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 302
Registrován: 21 říj 2012

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od doka 4wd »

Tak letos nám známej půjčil chalupu na Lipně. Začalo to tím,že se mi po 25 km od baráku rozpadla šponovací kladka mikrořemenu na naší T4 (2,5 tdi),měla od výměny cca 3000 km. Takže zpět domů bez serva,světel,vše přeložit do Ibizi (kromě kol,ty se tam fakt už nepodařipo narvat) a šupky zpět směr Lipno. Cesta na prd,déšť,chladno,v autě málo místa,stres,prudící děti,začínající tma a,a České Budějovice (takže vše co jsem popsal a jako bonus ty Budějce). Týden dovča v pohodě a frčíme domů. A že jako děti by chtěli k Jindřichovu Hradci do jakéhosi bludiště. Takže NEPOUČEN cestou tam,nejrychlejší cesta opět přes světoznámé BUDĚJKY (asi výpadek paměti,nebo nevím co). Naše reg.značka začínající 2B6 .... to bylo jak červenej hadr na bejka. Takže příště až pojedu tím směrem pojedu raději přes PRAHU,bo ta je plná moraváků a ti mají pro moraváky pochopení. Ještě malá vsuvka. Úplně nejhorší řidiči na světě jsou ehm starší pánové v klobouku a kabátě s nablýskanou Feldou se značkou začínající TRC (tedy Třebíč). :D

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od JirkaB »

rochuss píše:
28 pro 2020
V Českých Budejovicích u pumpy na Okružní ulici mají pořád poctivý načervenalý Speciál,tak kdo jede okolo, tak ať si nabere do kanystrú. Určité vydrží přes rok v dobré kondici,nejaké 1-3 mesíční lhúty je dost utopická lhúta,spíš je to taky proto aby lidi víc ty jejich srajdy nakupovali.
Našel jsem na webu tu benzinku a fakt speciál píší. To je zajímavý, hodně zajímavý. Podle vlastního webu mají Čepro nebo Mol, jenže obé Speciál už léta nevyrábí. Kdyby jsi nenapsal, že je červený, tak řeknu, že jde o Natural s draslíkem. Ale pokud je barvený na červeno, tak ... tak je to divný. Možná si jej nechávají dělat pro sebe na zakázku, ale to je maximálně obarvení a doplnění draslíku.

Potkal ještě někdo někde jinde Speciál?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od rochuss »

Ono jezdit přes Č.Budejovice je blbé (a asi nejhorší ) z jednoho prostého dúvodu-není tu žádný obchvat (a dálnice) a všechny krajská (velká) mesta ho mají. A proč tu není?Protože pragocentričtí kokoti sem jezdí jen na dovolenou a jinak je ten kraj nezajímá (je to daleko).Až Babiš s tím trochu zahýbal a asi taky zvedl tem pragocentrickým rozkrádačským zm.dúm mandle.Proto ho taky nemúžou vystát.Vypadá to že behem 5-7 let by mohl být dálniční obchvat,severní a jižní spojka + konečne dálnice Pha-ČB-Linz.Jistý pán s knírkem jí mél na plánu mezi 1940-1950 a tihle komun.-demokr. ko.oti to neudelali ani za 70 let.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

tomasdzadon
Příspěvky: 67
Registrován: 15 čer 2022

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od tomasdzadon »

Zdravím pracne som si prečítal diskusiu od roku 2004 do dnes, ale múdry z toho nie som.
Neaktualizoval by niekto skúsený a kompetentný, čo teda tankovať?

Začal som jazdiť na svokrovom broukovi z jeho zbierky - je to tuning po roku 2000, je tam 1,3 motor (1965). Tankoval som Natural, ale pri niektorom prispevku som mla pocit že som urobil zle, pri inom zase že OK.
Kupil som si aditivim pre istotu som ho tam nalial.

Mám to tak robit? Ale tankovat nejaký lepší benzín? Verva 100 plus aditivum?

Predsa len je to diskusia v čase ( 2004- po dnes) tak nejaký výsledko by z toho mohol byť :-)

Pozdravujem všetkých.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Herbie »

máš-li seriový motor 1,3 z roku 1965 (tedy klasický "starý" jednokanál)
tankuj klasický natural, přilévej aditivum co nahrazuje olovo
a můžeš mít dobrý pocit žes udělal pro životnost motoru vše cos mohl
... a vůbec !

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od rochuss »

Tak v Budejovicící na Okružní je Speciál pořád, nakupte do kanystrú a pak na nej jezdete celý rok.

tomasdzadon
Příspěvky: 67
Registrován: 15 čer 2022

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od tomasdzadon »

Dakujem! Tak som rad ze to robim spravne

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Pětišroub »

Já s těma starejma krámama jezdím nekompromisně na stovku a tam kde jsou původní hlavy tak davam aditivum.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 62
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od mobilik »

Tankujem na Slovensku vždy akýkoľvek E5 benzín. Väčšinou Slovnaft a Shell. Lejem tiež Liquid Molly náhradu olova a v pohode. :wink: Aspoň zatiaľ a dúfam že večne. :mrgreen: Inú možnosť nemáme. To len nemci majú...
VW chrobák 1300, ročnik 1971

tomasdzadon
Příspěvky: 67
Registrován: 15 čer 2022

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od tomasdzadon »

Pětišroub píše:
09 črc 2022
Já s těma starejma krámama jezdím nekompromisně na stovku a tam kde jsou původní hlavy tak davam aditivum.
Akoze jazdis na 100oktan?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Sam »

Take kupuju 100okt, tedy kdyz jsou love, takze jen o svatek a na konci sezony, libi se mi ta modra barva :) Aditivum nedavam zadne,prijde mi to jako blbost
a vyhazovani penez. Ale nikomu to nevyvracim, treba to nekomu funguje nebo ma dobry pocit.
Jezdim takto jiiz mnoho let a motor z roku 1950. Ventily a sedla puvodni.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od tarmara »

už několik let jezdím jen a pouze na Vervu 100 od Benziny. 2.0L CU/CJ kočkopes. Furt, i když si mám zajet. Žádný kuckání, sice je dražší, ale není to daily wagen a náklady amortizuju zážitkama. Mám tři roky zpátky psané i ceny, letos to není hezký pohled.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od rochuss »

mobilik píše:
09 črc 2022
Tankujem na Slovensku vždy akýkoľvek E5 benzín. Väčšinou Slovnaft a Shell. Lejem tiež Liquid Molly náhradu olova a v pohode. :wink: Aspoň zatiaľ a dúfam že večne. :mrgreen: Inú možnosť nemáme. To len nemci majú...
A jakou možnost nemci majú ?

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od rochuss »

Jinak je docela úsměvné strkání bohatých 100 oktanových nebo já nevím kolka oktanových benzínú do starých motorú. Tak třeba motor 34 PS mel předepsáno 74 oktanú, což bohate splnoval i český Normal s 80ti oktany nebo český Special s 91 oktany. Nekteří jedinci by tam nejraději dali závodní čí letecký benzín. Inu proti gustu žádný dišputát.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Sam »

Já dávám 100okt čistě a jen z důvod toho, že mi přijde hanebné používat potraviny jako palivo.
Pokud se přestane bio přidávat do benzinu, mile rád se vrátím na 91 speciál a klidně i nějaké to aditivum proti klepání tam přidám.
Druhá stránka věci jsou problémy v palivové soustavě kdy bio složky jsou zbytečná komplikace pro sezóní použití. Proto jím krmím i zahradní sekačku a motor pilu.
V osobní rovině mi pak vadí majitel který okupuje cz trh s bio přísadami a proto mám radost, když jich je v palivu minimum.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od lope »

Ale vždyť ty "biosložky" přinejmenším do benzínu na jaře zrušili jako naschvál Babišovi. Pamatuju si, že před pár lety se tvrdilo, že je to nařízení EU a že procento lihu musí stoupat až na 15% a kdesi cosi. Ale to bylo v době, kdy letěla "biomasa" a věřilo se, že když něco stihneme spálit do roka a do dne od doby, kdy to vyrostlo, tak to neškodí. Tahle víra zelených komunistů v EU už potichu vyšuměla a oni přestoupili na jiný utopie.

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 62
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od mobilik »

rochuss píše:
10 črc 2022
mobilik píše:
09 črc 2022
Tankujem na Slovensku vždy akýkoľvek E5 benzín. Väčšinou Slovnaft a Shell. Lejem tiež Liquid Molly náhradu olova a v pohode. :wink: Aspoň zatiaľ a dúfam že večne. :mrgreen: Inú možnosť nemáme. To len nemci majú...
A jakou možnost nemci majú ?
Majú možnosť výberu na benzínke, či viac bio a menej bio.
U nás dement nariadil všetok benzín E10 okrem prémiových. Takže tankujem vždy 100oktan, lebo inú možnosť nemám.
VW chrobák 1300, ročnik 1971

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od pulenejksicht »

Sam píše:
10 črc 2022
Já dávám 100okt čistě a jen z důvod toho, že mi přijde hanebné používat potraviny jako palivo.
Pokud se přestane bio přidávat do benzinu, mile rád se vrátím na 91 speciál a klidně i nějaké to aditivum proti klepání tam přidám.
Druhá stránka věci jsou problémy v palivové soustavě kdy bio složky jsou zbytečná komplikace pro sezóní použití. Proto jím krmím i zahradní sekačku a motor pilu.
V osobní rovině mi pak vadí majitel který okupuje cz trh s bio přísadami a proto mám radost, když jich je v palivu minimum.
Me urazi masove produkty korporatu a je to zbytecne levny , ja micham do nadrze jedine domaci merunkovici s hruskovici v pomeru 40/ 60 v prospech hrusek protoze me vice voni
S dojezdem je to ale horsi nez u eko terror elektro vozu pokud sebou nevozim kapesni destilerii
jdeme frflat na flat ...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od JirkaB »

pro Sama a Mobilika

pánové, pánové to co píšete, bohužel dávno již tomu.... dnes je to vše jinak. Už dávno neplatí, že 100oktany jsou bez biosložek. To jsou loňské sněhy.
Já kdysi brával Vervu od Benziny, jelikož byla bez biosložek, ale to už neplatí. Verva má daleko více lihu než "obyčejné".
Možná některé 100 oktany jsou ještě bez lihu, nevím,.. ale pokud ano, tak zítra je to jinak.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět