Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Djorkae
poustevník fóra flat4.org
Příspěvky: 1036
Registrován: 08 črc 2003
Bydliště: Strašnice x Louny
Kontaktovat uživatele:

Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvekod Djorkae » 27 dub 2004

Jen by mě zajímalo, zda někdo z vás vyzkoušel natankovat (nebo to snad běžně praktikuje) do svého broučka palivo V-Power od Shellu?
V tomto benzínu je totiž obsažena přísada Friction Modifier, která snižuje třecí ztráty.
(viz http://www.shell.com/home/Framework?siteId=cz-cz&FC2=/cz-cz/html/iwgen/shell_for_motorists/fuels/vpower/zzz_lhn.html&FC3=/cz-cz/html/iwgen/shell_for_motorists/fuels/vpower/novy_v_power1_05071702.html)
Má s tím někdo zkušenost v broukoj?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 27 dub 2004

s predchozim motorem sem jezdil obcas na Natural 98 s dolitym aditivem
Motor mel pak krasne hlubokej zvuk a jelo to podstatne lepe.

Ten V-power sem do toho nikdy nenalil
to uz sem mel strach

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4657
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 28 dub 2004

ahojky po ranu :D
tak ja jsem to srdce zavodnika teda parkrat mel :D
musim rict ze broucek potom krasne startoval ale vykonove jsem moc zmenu nepostrehl :D
zvuk se doopravdy krapet zmeni ale jen malounko....spis jsem mel pocit ze se mi snizila spotreba... zcehoz se da vydedukovat ze se krapet zvednul vykon a ja na to tak neslapal :wink:
v kazdym pripade z dnesni cenou benzinu asi budu jezdit na barvu :(
vaahaa :twisted:

Jackarero
sysel začátečník
Příspěvky: 701
Registrován: 11 črc 2003
Bydliště: U Herbieho

Příspěvekod Jackarero » 28 dub 2004

Tak mám dojem že můj motor by to asi zabilo :?

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4657
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 28 dub 2004

Jackarero píše:Tak mám dojem že můj motor by to asi zabilo :?



neboj se mikulase v lete :D

samo ze pridavam aditiva :D

vaahaa :twisted:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 28 dub 2004

jo souhlas, taky sem tenkrat pozoroval snizeni spotreby

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 28 dub 2004

trosku odbocim
kdyz sme u tech benzinu

muj motor vsichni dobre znate, uz se tu propiral mnohokrat,
myslite zo do nej muzu v klidu lejt Natural95 + aditivum tak jako do toho predchoziho (nyni zadrenyho) ?

Jo a byl bych rad kdyby tu nekdo presne napsal, jak je to s tim pouzivanim benzinu.
Co vsecko musi byt na hlavach motoru jinyho aby se dalo jezdit na cistej natural (vim ze se resi ventilova sedla, pry se davaji litinova voditka ventilu) U specialu s olovem to fungovalo tak ze na ventilech a sedlech se tvorila vrstva toho olova ktera ty ventily dotesnovala a chranila

TAK JAK TO TEDA JE
Naposledy upravil(a) Herbie dne 28 dub 2004, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 28 dub 2004

he a proč se ten tvůj starej motor zadřel? Při používání naturalu s aditivem bys neměl mít problém. Dříve olovo a dnešní (draslíkatá?) aditiva zajiš?ují ochrannou vrstvu na sedlech ventilů+poskytují mazání pro vodítka venilů. Ve válcích už je to myslim jedno, protože stěny válců se mažou odstřikem oleje od klikové hřídele.

VW přešlo v 70.letech na tvrzená sedla ventilů, takž teoreticky by mohl jít používat i čistý natural, ale spolehni se na to, že na sedlech ještě po přebrusech je tvrdá vrstva anebo že někdo nevyměnil hlavy...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 28 dub 2004

ten starej motor se zadrel protoze sem debil a pouzival jsem nekvalitni olej. Jednou jsem jel ve strasnym horku do Olomouce a zpet, drtil sem to po dalnici furt 120 a pri nizkejch otackach (1000) uz svitilo mazani a tim sem ho nacal.
Pak sem s tim tyden jeste jezdil do prace z prace, az se proste jednoho dne ozvala rana a motor se zastavil.
Bud se zadrel, nebo se utrhventil nebo prdla ojnice, cert vi
jeste je v tom aute a rozebirat to hnedtak nebudu.

nevim jestli na to mohlo mit pouzivani naturalu vliv
ale znas to, v hlave to cloveku hloda a tak radsi jezdim poslusne na special 91

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 28 dub 2004

otazka je proc si pridelavat starost, kdyz mas u nosu minimalne 3 benzinky, ktery to prodavaj uz namichany. Jde ti o oktany?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4657
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 28 dub 2004

jak vite mam nove hlavy a bylo mi receno ze uz muzu jezdit na cistej natural
ptal jsem se zda to nevadi valcum a pistu a prej to s tim nema nic spolecnyho takze tak.....
jinak jsem menil cele hlavy i s ventilama
predtim jsem jezdil na natural s aditivama
majitel prede mnou jezdil i na special
vaahaa :twisted:

octanum zdar :twisted:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 28 dub 2004

1961bluebug píše:otazka je proc si pridelavat starost, kdyz mas u nosu minimalne 3 benzinky, ktery to prodavaj uz namichany. Jde ti o oktany?


jeste jsem slysel ze pri pouziti cistyho naturalu95-98 jsou tam nejaky vetsi teploty takze namahani ventilu sedel a voditek je jeste podporeny tou vyssi teplotou

a jde mi o to ze bych tam nekdy zkusil nalejt zas ten natural98 a zkusil i to v barrandovskam kopci :-)

tedka kdyz mi to nezere 11 ale 8,5 tak by se mi to financne vyrovnalo a nemusel bych mit spatnej pocit ze utracim :-)

Jackarero
sysel začátečník
Příspěvky: 701
Registrován: 11 črc 2003
Bydliště: U Herbieho

Příspěvekod Jackarero » 28 dub 2004

Jezdi na to na co je motor stavěnej a přestaň řešit blbosti. Řikal jsi že jak to bude jezdit, tak se do toho nebudeš s..t. A takhle už se do toho nepřímo s...š. :lol:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 28 dub 2004

prostě mě žene touha za poznánim :idea:
a tahle nejasnost s palivem me zere uz dlouho a nikdo mi zatim nebyl schopnej presne rict co a jak.
Vsichni mlžej.
Tak se drz tematu a vysvetli mi to :-)
Ja pak natankuju V-power a vrhnu se na ty zavody

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 28 dub 2004

mě se nezdá ten argument se sníženou spotřebou - Vpower je široko daleko nejdražší benzín, takže je to potom kolik třešní tolik višní ne??
já teda ve svým broukovi (teď je tam 1,3 dvoukanál (z 1302), takže určitě 70.léta)jezdím čistej natural 95 (páč mám přísun 8) ), aditiva většinou dávám, ale někdy taky ne a funguje to. když dojde a jedu na speciál, zádnou závratnou změnu nevidím...
bylo mi řečeno odborníkem, že to naturalem poškodit nemůžu, jen se musí drobet změnit předstih

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12754
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 28 dub 2004

Shrnuti

1-Special91 je dneska vlastne Natural91 smichanej s aditivem
to aditivum tam je kvuli ochrane sedel ventilu a kvuli mazani voditek ventilu

2-Natural 95
se pouziva pro motory resp. motorove hlavy, ktere maji sedla ventilu a voditka z jinych materialu tudiz ochranu ani mazani nepotrebuji

3-dolijeme-li do nadrze aditivum, muzeme teoreticky klidne i se starejma motorama jezdit na Natural 95, 98 i V-power a V-power Racing
Ovsem na vlastni nebezpeci :-)
Naposledy upravil(a) Herbie dne 28 dub 2004, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 28 dub 2004

Pravdu má. On pravdu má.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Jackarero
sysel začátečník
Příspěvky: 701
Registrován: 11 črc 2003
Bydliště: U Herbieho

Příspěvekod Jackarero » 28 dub 2004

Ještě něco, jestli použít naturál 91 nebo naturál 95 též záleží na kompresním poměru automobilu!!!!!! Týká se to spalování pod určitým tlakem. S tím předstihem je to pravda, použiješ li 95ku musíš zmenšit předstih aby ti to nehořelo do sání. v důsledku špatného spalování můžeš podpálit právě ta sedla, přezto že jsou z dobrého matroše. Třeba příklad felda 135ka motor 40kw v základu používá 91ku naturál a 136ka motor 50kw už musí začínat na 95oktanech jelikož by nedosáhla výkonu a v důsledku toho horšího spalování podpálíš ventil. A na druhej straně bude li se lejt vysoký oktanový číslo do nízkokomprsního motoru.......

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Želvák Bob » 06 kvě 2004

Jackarero píše: A na druhej straně bude li se lejt vysoký oktanový číslo do nízkokomprsního motoru.......


:lol: No - a to je právě to, co nás zajímá...

:idea: Takže :?:

Jackarero
sysel začátečník
Příspěvky: 701
Registrován: 11 črc 2003
Bydliště: U Herbieho

Příspěvekod Jackarero » 07 kvě 2004

Tak myslim že pude do kopru :lol:


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host