Klepání motoru
Strikacky uz maj "hydrostely" - nastavovani ventilove vule pomoci oleje? To je fajn, hdyz fungujou ty hydra, nemusis na to sahnout treba 100tis km, nez se treba nejake pokaka.
Ale jestli to ma fakt "hydra" tak je to klidne mozne. Ovsem u tech se zavada projevuje tak, ze delaj nejvetsi kraval po nastartovani, nez se natlaci olej, pak ztichnou ... nebo taky ne. Mapr u fordu odchazej nejcasteji hydra na vyfukovejch ventilech.
A jeste jedna poznamka: u strikacek jsou taky dost casto slyset samotne vstriky, hlavne na volnobech. Je to takove cvakani lehke, s roustoucima otackama/hlukem se stavaji mene slysitelne. To asi nebude tento pripad
Ale jestli to ma fakt "hydra" tak je to klidne mozne. Ovsem u tech se zavada projevuje tak, ze delaj nejvetsi kraval po nastartovani, nez se natlaci olej, pak ztichnou ... nebo taky ne. Mapr u fordu odchazej nejcasteji hydra na vyfukovejch ventilech.
A jeste jedna poznamka: u strikacek jsou taky dost casto slyset samotne vstriky, hlavne na volnobech. Je to takove cvakani lehke, s roustoucima otackama/hlukem se stavaji mene slysitelne. To asi nebude tento pripad
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Bych to viděl taky na ventily.
Jestli si na to troufáš, tak brouka zvedni heverem na pravé straně a otevři to víko(jen šroubovákem zapáč). Když bude auto dost nakloněno, tak ani nevyteče žádný olej. Při pootočení motoru klíčem za řemenici nastav podle rozdělovače úder na příslušný válec a oba ventily válce musí mít vůli 0,15.
Podrobněji rozepsané i s obrázky najdeš určitě na fóru.
Štelování ventilů měly jen CTčka v busech. Ty máš klasický motor, jen místo karbece je jednobodový vstřik.
Jestli si na to troufáš, tak brouka zvedni heverem na pravé straně a otevři to víko(jen šroubovákem zapáč). Když bude auto dost nakloněno, tak ani nevyteče žádný olej. Při pootočení motoru klíčem za řemenici nastav podle rozdělovače úder na příslušný válec a oba ventily válce musí mít vůli 0,15.
Podrobněji rozepsané i s obrázky najdeš určitě na fóru.
Štelování ventilů měly jen CTčka v busech. Ty máš klasický motor, jen místo karbece je jednobodový vstřik.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- Wolf
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 362
- Registrován: 13 bře 2007
- Bydliště: Bohumín, Wolfův revír
No, právě, že mi to dříve občas dělalo jen pár vteřin po startu, ale posledně to nepřestalo Je nebezpečné s tím jet cca 20km?Šíša píše: Ale jestli to ma fakt "hydra" tak je to klidne mozne. Ovsem u tech se zavada projevuje tak, ze delaj nejvetsi kraval po nastartovani, nez se natlaci olej, pak ztichnou ... nebo taky ne. Mapr u fordu odchazej nejcasteji hydra na vyfukovejch ventilech.
...jestli je to takhle...tak se přiklánim k názoru,že sou to ventily...respektive hydroštely..na 99%...tohle na ně jasně ukazuje...Wolf píše:No, právě, že mi to dříve občas dělalo jen pár vteřin po startu, ale posledně to nepřestalo Je nebezpečné s tím jet cca 20km?Šíša píše: Ale jestli to ma fakt "hydra" tak je to klidne mozne. Ovsem u tech se zavada projevuje tak, ze delaj nejvetsi kraval po nastartovani, nez se natlaci olej, pak ztichnou ... nebo taky ne. Mapr u fordu odchazej nejcasteji hydra na vyfukovejch ventilech.
You can't win 'em all...
- Wolf
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 362
- Registrován: 13 bře 2007
- Bydliště: Bohumín, Wolfův revír
Mi to říkal přímo ten prodávající, za kterým chci jet, že r.v.96 to už měl, teda pokud jsem ho tehdy správně pochopil. On je fachman přes motory a převodovky z brouků a busů. I ten můj měl rozebraný.VW181 píše: Štelování ventilů měly jen CTčka v busech. Ty máš klasický motor, jen místo karbece je jednobodový vstřik.
- hugo
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 796
- Registrován: 30 zář 2006
- Bydliště: Babiččino údolí
- Kontaktovat uživatele:
Možná trochu OT,ale co kdyby....tohle klepání jsem měl na seat arosa 1.0 taky. Zprvu to dělalo jen po nastartování, třeba když auto dýl stalo, pak to dělalo i při jízdě. Jednou se pak k tomu přidala kontrolka oleje. Po zbežné kontrole vše OK, tak jsem jel dál. Byl dlouho klid, při občasném cvakání, no a pak se mi cvakání během jízdy z Náchoda do Prahy stalo osudným a přidřelo mi to vačku, následně urvalo kolo a potkal se mi motor. Proto bych hned jako první šel na hydrostavy, buď vyměnit, nebo aspoň zkusit, jestli tlačej olej.
- Wolf
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 362
- Registrován: 13 bře 2007
- Bydliště: Bohumín, Wolfův revír
Před chvílí jsem se vrátil od mého motoráře Klepající ventil poznal už z dálky, sundal víko, vše zkoušel, páčil šroubovkem... Vše v pořádku, olej tlačí... Padlo pár ku*ev a nakonec verdikt, zvolená polosyntetika je na hydrostavy zřejmě moc řídká. Takže vyměníme olej a pak se uvidí. Cestou domů(vlastně bez opravy) mi to sice klepalo, ale laik už neslyšel nic... Že by zlaté ruce? 100%ně...
- Wolf
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 362
- Registrován: 13 bře 2007
- Bydliště: Bohumín, Wolfův revír
No... Existují minerální, polosyntetické a syntetické oleje, ne? Na www.1600i.de jsem se teď dočetl, že bych měl používat výhradně minerál15w40Lugen píše:nevim čemu řikáš polosyntetika, nicméně pro 1.6i (96-03) je taktéž předepsána 15w-40, interval výměny 2500
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
kua taky mi tam klepe...ale jak se zahřeje tak je to skoro o.k. tak nevím...a shodou okolností je to taky napravo dole...ale ventile sou zrobene v pátek před Blavou...tak nevím...a olej je taky new castrol a to i s aditivem STP
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
kua Volfí...abych jeeště nemusel vyhledati pomoc toho tvého motorářa....taky se mi to nelíbí ale je fakt že Ferda jede krásně...jako by mu to vůbec nevadilo...ale kouknu na ten vejfuck....jak sem tu četl.....jak si tak pripomínám ten zvuck tak by to mohlo být ono.....kdo ví
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
aha no protože pan velkej admin promazává jen to co se mu hodí, aby nikdo nepoznal že taky občas plácá voloviny a každej si o něm myslel že je vlekej guru, na čemž si velice zakládá. Jak by ses mohl dočíst v tématech který jsou přístupný jen "rovnějším" [smilie=fuckoff.gif]Wolf píše:Jak hledám, tak hledám, všude se píše o minerálních, polosyntetických a syntetických olejích. I v topicu "OLEJ". Proč se jim teda tak říká?
měl jsem na mysli toto:
Strycf píše:Doporučuju neplácat voloviny a neco si o tom přečíst,hlavně ty "mazivářské mýty". http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
ano
ano
na to z vysoka seru
ano
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
To co ten ťunťa smazal bylo to, že tam někdo vyřknul výrok že 10w-40 je syntetika nebo polosyntetika a 15w -40 je minerál, tak to jsem tam vysvětlil že takhle teda nee. To utvrdil strycf, tim odkazem na článek (syntetika vs. mineral) , kterej dle mého názoru lze brát za bernou minci.
takže žádná syntetika, žádnej minerál. Prostě 15w -40 a basta fidli.
Taktéž jsem tam již psal že 15w -40 není jediné možné řešení, lze taktéž 10w -40 aj, výběr oleje je úměrný provozní teplotě (existuje na to přímo tabulka vydaná vw), ale její zdělení jaski také zařvalo s mazáním. Ovšem ta se ale týkala běžných karbecových motorů, netroufam si říct že by byla 100% platná i pro tebe.
Závěrem: kup 15w - 40, tebou zvolené značky a ceny a tu používej a měň po každých 2500km
takže žádná syntetika, žádnej minerál. Prostě 15w -40 a basta fidli.
Taktéž jsem tam již psal že 15w -40 není jediné možné řešení, lze taktéž 10w -40 aj, výběr oleje je úměrný provozní teplotě (existuje na to přímo tabulka vydaná vw), ale její zdělení jaski také zařvalo s mazáním. Ovšem ta se ale týkala běžných karbecových motorů, netroufam si říct že by byla 100% platná i pro tebe.
Závěrem: kup 15w - 40, tebou zvolené značky a ceny a tu používej a měň po každých 2500km
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=