Klepání motoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Strikacky uz maj "hydrostely" - nastavovani ventilove vule pomoci oleje? To je fajn, hdyz fungujou ty hydra, nemusis na to sahnout treba 100tis km, nez se treba nejake pokaka.

Ale jestli to ma fakt "hydra" tak je to klidne mozne. Ovsem u tech se zavada projevuje tak, ze delaj nejvetsi kraval po nastartovani, nez se natlaci olej, pak ztichnou ... nebo taky ne. Mapr u fordu odchazej nejcasteji hydra na vyfukovejch ventilech.

A jeste jedna poznamka: u strikacek jsou taky dost casto slyset samotne vstriky, hlavne na volnobech. Je to takove cvakani lehke, s roustoucima otackama/hlukem se stavaji mene slysitelne. To asi nebude tento pripad

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VW181 »

Bych to viděl taky na ventily.
Jestli si na to troufáš, tak brouka zvedni heverem na pravé straně a otevři to víko(jen šroubovákem zapáč). Když bude auto dost nakloněno, tak ani nevyteče žádný olej. Při pootočení motoru klíčem za řemenici nastav podle rozdělovače úder na příslušný válec a oba ventily válce musí mít vůli 0,15.
Podrobněji rozepsané i s obrázky najdeš určitě na fóru.
Štelování ventilů měly jen CTčka v busech. Ty máš klasický motor, jen místo karbece je jednobodový vstřik.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Šíša píše: Ale jestli to ma fakt "hydra" tak je to klidne mozne. Ovsem u tech se zavada projevuje tak, ze delaj nejvetsi kraval po nastartovani, nez se natlaci olej, pak ztichnou ... nebo taky ne. Mapr u fordu odchazej nejcasteji hydra na vyfukovejch ventilech.
No, právě, že mi to dříve občas dělalo jen pár vteřin po startu, ale posledně to nepřestalo :roll: :cry: Je nebezpečné s tím jet cca 20km?

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Wolf píše:
Šíša píše: Ale jestli to ma fakt "hydra" tak je to klidne mozne. Ovsem u tech se zavada projevuje tak, ze delaj nejvetsi kraval po nastartovani, nez se natlaci olej, pak ztichnou ... nebo taky ne. Mapr u fordu odchazej nejcasteji hydra na vyfukovejch ventilech.
No, právě, že mi to dříve občas dělalo jen pár vteřin po startu, ale posledně to nepřestalo :roll: :cry: Je nebezpečné s tím jet cca 20km?
...jestli je to takhle...tak se přiklánim k názoru,že sou to ventily...respektive hydroštely..na 99%...tohle na ně jasně ukazuje... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

VW181 píše: Štelování ventilů měly jen CTčka v busech. Ty máš klasický motor, jen místo karbece je jednobodový vstřik.
Mi to říkal přímo ten prodávající, za kterým chci jet, že r.v.96 to už měl, teda pokud jsem ho tehdy správně pochopil. On je fachman přes motory a převodovky z brouků a busů. I ten můj měl rozebraný.

Uživatelský avatar
hugo
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 796
Registrován: 30 zář 2006
Bydliště: Babiččino údolí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hugo »

Možná trochu OT,ale co kdyby....tohle klepání jsem měl na seat arosa 1.0 taky. Zprvu to dělalo jen po nastartování, třeba když auto dýl stalo, pak to dělalo i při jízdě. Jednou se pak k tomu přidala kontrolka oleje. Po zbežné kontrole vše OK, tak jsem jel dál. Byl dlouho klid, při občasném cvakání, no a pak se mi cvakání během jízdy z Náchoda do Prahy stalo osudným a přidřelo mi to vačku, následně urvalo kolo a potkal se mi motor. Proto bych hned jako první šel na hydrostavy, buď vyměnit, nebo aspoň zkusit, jestli tlačej olej.

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Před chvílí jsem se vrátil od mého motoráře :wink: Klepající ventil poznal už z dálky, sundal víko, vše zkoušel, páčil šroubovkem... :lol: Vše v pořádku, olej tlačí... Padlo pár ku*ev a nakonec verdikt, zvolená polosyntetika je na hydrostavy zřejmě moc řídká. Takže vyměníme olej a pak se uvidí. Cestou domů(vlastně bez opravy) mi to sice klepalo, ale laik už neslyšel nic... Že by zlaté ruce? 100%ně...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

nevim čemu řikáš polosyntetika, nicméně pro 1.6i (96-03) je taktéž předepsána 15w-40, interval výměny 2500
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Lugen píše:nevim čemu řikáš polosyntetika, nicméně pro 1.6i (96-03) je taktéž předepsána 15w-40, interval výměny 2500
No... Existují minerální, polosyntetické a syntetické oleje, ne? Na www.1600i.de jsem se teď dočetl, že bych měl používat výhradně minerál15w40 :wink:

black.tommy

Příspěvek od black.tommy »

tak já se skoro trefil :twisted: no teda, asi ze mne ještě něco bude :wink:

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Wolf píše: No... Existují minerální, polosyntetické a syntetické oleje, ne?

ee, těhlech pověr jsme se už zde na fóru zbavili... Pohledej, nikde tu najdeš i odkazy na velice pěkné a chytré stránky...

...jen 15w-40, nic víc, nic míň
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Jak hledám, tak hledám, všude se píše o minerálních, polosyntetických a syntetických olejích. I v topicu "OLEJ". :-k Proč se jim teda tak říká?

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od soe2 »

kua taky mi tam klepe...ale jak se zahřeje tak je to skoro o.k. tak nevím...a shodou okolností je to taky napravo dole...ale ventile sou zrobene v pátek před Blavou...tak nevím...a olej je taky new castrol a to i s aditivem STP :roll:
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od soe2 »

kua Volfí...abych jeeště nemusel vyhledati pomoc toho tvého motorářa....taky se mi to nelíbí ale je fakt že Ferda jede krásně...jako by mu to vůbec nevadilo...ale kouknu na ten vejfuck....jak sem tu četl.....jak si tak pripomínám ten zvuck tak by to mohlo být ono.....kdo ví :?:
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Wolf píše:Jak hledám, tak hledám, všude se píše o minerálních, polosyntetických a syntetických olejích. I v topicu "OLEJ". :-k Proč se jim teda tak říká?
aha no protože pan velkej admin promazává jen to co se mu hodí, aby nikdo nepoznal že taky občas plácá voloviny a každej si o něm myslel že je vlekej guru, na čemž si velice zakládá. Jak by ses mohl dočíst v tématech který jsou přístupný jen "rovnějším" [smilie=fuckoff.gif]


měl jsem na mysli toto:
Strycf píše:Doporučuju neplácat voloviny a neco si o tom přečíst,hlavně ty "mazivářské mýty". http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare


ano

ano

na to z vysoka seru

ano
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Takže teoreticky, když naleju jakýkoliv olej 15W40(mimo ty nejlevnější) výsledek bude stejný..?

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

To co ten ťunťa smazal bylo to, že tam někdo vyřknul výrok že 10w-40 je syntetika nebo polosyntetika a 15w -40 je minerál, tak to jsem tam vysvětlil že takhle teda nee. To utvrdil strycf, tim odkazem na článek (syntetika vs. mineral) , kterej dle mého názoru lze brát za bernou minci.

takže žádná syntetika, žádnej minerál. Prostě 15w -40 a basta fidli.

Taktéž jsem tam již psal že 15w -40 není jediné možné řešení, lze taktéž 10w -40 aj, výběr oleje je úměrný provozní teplotě (existuje na to přímo tabulka vydaná vw), ale její zdělení jaski také zařvalo s mazáním. Ovšem ta se ale týkala běžných karbecových motorů, netroufam si říct že by byla 100% platná i pro tebe.
Závěrem: kup 15w - 40, tebou zvolené značky a ceny a tu používej a měň po každých 2500km
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

ps: nejsem sice motorář, ale jestli už to klepalo, asi bych nespolejhal čistě na výměnu oleje...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Oukej :wink: Díky za rady :prayer: Doufám teda, že to přestane klepat. 2500km? :shock: Ikdyž mám olejový filtr? Ale tady jde asi o teplotní namáhání, že?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Hlavne ty si kup olej pro katikove motory ... ikdyz ho tam nemas :wink:

Odpovědět