Diagnostické a měřící přístroje
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
taky už jsem lecos seřídil bez něj, ale s ním je to prostě - lepší
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Na slivenci je totiž Trautenberkovo a tam se nesmí na předstih používat stroboskop a matky se dotahujou zubamaHerbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte
Ale né. Kvaku, pokud vim, tak po tom co jsem to naučil používat vaahu, tak s tim ve velkym machroval na broukání, sis nedělal poznámky?
Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
zlata slova velky nacelnikujohn píše:realita je trochu ina...
nase vydechle motory co vetsina tady provozuje si o tabulkovych hodnotach muze leda tak nechat znat
--------------------------------
P.S. a neodpustim si rejpnuti ... tak co Lugene, kdy si dame spint na 400 metru ... myslim ze na vydechlost motorů vedu, tak kdyz si to seridis, treba budes mit sanci
... a vůbec !
=)))) Zkus si představit, jak to probíhalo a pochopíš, proč jsem si poznámky nedělal =).Lugen píše:Na slivenci je totiž Trautenberkovo a tam se nesmí na předstih používat stroboskop a matky se dotahujou zubamaHerbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte
Ale né. Kvaku, pokud vim, tak po tom co jsem to naučil používat vaahu, tak s tim ve velkym machroval na broukání, sis nedělal poznámky?
Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
Za prvý já si předstih seřídit neumim nižádnym způsobem.
Za druhý by mě zajímalo, jak se to dělá (se stroboskopem i bez)
Za třetí tvůj příspěvek je plnej pro mě nepředstavitelných pojmů, tím spíš volám po názorném vysvětlení a praktické ukázce. Například o úhlu sepnutí jsem doposud neslyšel, odtrh je pro mě pouze teoretický pojem a paač si to neumim celý představit, prostě tomu nerozumim. Teda teorie jsem četl i slyšel dost, ale praxe mi chybí, proto volám po nějakym workšopu u Trautenberka, kde bych si mohl nacvičit obojí, klidně na vlastním motoru, nebude-li lepší výukový materiál.
Uspořádáme tedy akci? Předpokládám, že zájemců bude víc.
Prestuduj si to znovu a zamysli sa nad tym...velkost odtrhu priamo ovlpyvnuje dwell, takze naopak,velkost odtrhu je VELMI dolezita...a to hlavne u aut s klasickym / zastaralym / zapalovanim...Lugen píše:Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte
Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
já vim co to znamená a vim jak to funguje, je přímo úměrná pro jedno konkrétní kladívko, nikoliv pro všechny!!!! Chci tím říct, že motor "neběží" na velikost odtrhu, ale na to, jak dlouho jsou sepnutý kontakty - odtrh je pouze jakási pomůcka pro nastavení správného úhle sepnutí.john píše:Prestuduj si to znovu a zamysli sa nad tym...velkost odtrhu priamo ovlpyvnuje dwell, takze naopak,velkost odtrhu je VELMI dolezita...a to hlavne u aut s klasickym / zastaralym / zapalovanim...Lugen píše:Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte
Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
Když budou dva rozdělovače, jeden z opotřebovanym kladívkem, jinýho výrobce, třebas i nějakou opotřebovanou vačkou. Mohou mít jiný úhel sepnutí při stejném odtrhu!!!
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Vždyť to tam má, jen uvádí za důležitější úhel sepnutí než odtrh.john píše:Prestuduj si to znovu a zamysli sa nad tym...velkost odtrhu priamo ovlpyvnuje dwell, takze naopak,velkost odtrhu je VELMI dolezita...a to hlavne u aut s klasickym / zastaralym / zapalovanim...Lugen píše:Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte
Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
Při ideálním stavu součástek by to mělo být úplně totéž, při opotřebované vačce rozdělovače se odtrh bude zmenšovat při stejné době (úhlu) sepnutí. Spolu s dalšími opotřebeními stejně nemá moc smysl to řešit a většina z nás pak postupuje - odtrh, předstih. Na druhou stranu postupem od úhlu sepnutí se vyhneme problematickému přesnému měření odtrhu (kdo je schopen měřit měrkou setiny) a nastavení bude přesnější. Jenže na jak dlouho - u mechanického přerušovače.
Já tedy postupuju jednoduchým - odtrh, předstih - protože je to jednodušší a u mechanického přerušovače je třeba to dělat relativně často. U bezkontaktního přerušovače bych asi nebyl línej a měřil bych oba úhly.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
sakra, než jsem to dopsal už se to skoro vysvětlilo
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
opotřebení kladívka bych sem netahal, to poznáme líp pohledem
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
tak to si nechám na večer, teď po mě zaměstnavatel chce výkony
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
né já opravdu nic nastudovávat nemusím, spíš ty se víc zamysli nad problematikou. Já napsal jsem vše co je potřeba k pochopení. Asi uplně nechápeš ten fakt, že každé kladívko různých výrobců, nehledě na jeho opotřebení nemusí být sepnuté v rozmezí od 44 do 50 stupňů při odtrhu 0.4mm
Naposledy upravil(a) Lugen dne 13 kvě 2008, celkem upraveno 1 x.