Diagnostické a měřící přístroje

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."

Používáte pro seřizování nějaké diagnostické přístroje?

Ano, rád využiji vše co se naskytne
13
48%
Využívam jen něco (otáčkoměr, stroboskop, měřák na odtrh)
9
33%
Ne nikdy, nevěřím tomu. Stroje berou lidem práci
5
19%
 
Celkem hlasů: 27

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

taky už jsem lecos seřídil bez něj, ale s ním je to prostě - lepší :idea:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte :)
Na slivenci je totiž Trautenberkovo a tam se nesmí na předstih používat stroboskop a matky se dotahujou zubama :lol:

Ale né. Kvaku, pokud vim, tak po tom co jsem to naučil používat vaahu, tak s tim ve velkym machroval na broukání, sis nedělal poznámky? :)
Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

A možno už len ako čerešničku doplním, že stroboskop s dobrým otáčkomerom a uhlomerom na remenici by dal odpoveď aj Šesťovi na to, ako nastaviť priebeh podtlakovej regulácie predstihu.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Aleluja...

aj ked tabulky hovoria jednu vec,realita je trochu ina....takze na optimalne nastavenie podtlakoveho predstihu je vela testovania za jazdy...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

john píše:realita je trochu ina...
zlata slova velky nacelniku

nase vydechle motory co vetsina tady provozuje si o tabulkovych hodnotach muze leda tak nechat znat


--------------------------------

P.S. a neodpustim si rejpnuti ... tak co Lugene, kdy si dame spint na 400 metru :) ... myslim ze na vydechlost motorů vedu, tak kdyz si to seridis, treba budes mit sanci :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Lugen píše:
Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte :)
Na slivenci je totiž Trautenberkovo a tam se nesmí na předstih používat stroboskop a matky se dotahujou zubama :lol:

Ale né. Kvaku, pokud vim, tak po tom co jsem to naučil používat vaahu, tak s tim ve velkym machroval na broukání, sis nedělal poznámky? :)
Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
=)))) Zkus si představit, jak to probíhalo a pochopíš, proč jsem si poznámky nedělal =).

Za prvý já si předstih seřídit neumim nižádnym způsobem.
Za druhý by mě zajímalo, jak se to dělá (se stroboskopem i bez)
Za třetí tvůj příspěvek je plnej pro mě nepředstavitelných pojmů, tím spíš volám po názorném vysvětlení a praktické ukázce. Například o úhlu sepnutí jsem doposud neslyšel, odtrh je pro mě pouze teoretický pojem a paač si to neumim celý představit, prostě tomu nerozumim. Teda teorie jsem četl i slyšel dost, ale praxe mi chybí, proto volám po nějakym workšopu u Trautenberka, kde bych si mohl nacvičit obojí, klidně na vlastním motoru, nebude-li lepší výukový materiál.

Uspořádáme tedy akci? Předpokládám, že zájemců bude víc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

No ja se teda taky podivam abych se necemu priucil :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Lugen píše:
Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte :)

Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
Prestuduj si to znovu a zamysli sa nad tym...velkost odtrhu priamo ovlpyvnuje dwell, takze naopak,velkost odtrhu je VELMI dolezita...a to hlavne u aut s klasickym / zastaralym / zapalovanim...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Prosim, co je to "dwell"? :oops:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Dwell je v podstate uhol zopnutia

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

john píše:
Lugen píše:
Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte :)

Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
Prestuduj si to znovu a zamysli sa nad tym...velkost odtrhu priamo ovlpyvnuje dwell, takze naopak,velkost odtrhu je VELMI dolezita...a to hlavne u aut s klasickym / zastaralym / zapalovanim...
já vim co to znamená a vim jak to funguje, je přímo úměrná pro jedno konkrétní kladívko, nikoliv pro všechny!!!! Chci tím říct, že motor "neběží" na velikost odtrhu, ale na to, jak dlouho jsou sepnutý kontakty - odtrh je pouze jakási pomůcka pro nastavení správného úhle sepnutí.

Když budou dva rozdělovače, jeden z opotřebovanym kladívkem, jinýho výrobce, třebas i nějakou opotřebovanou vačkou. Mohou mít jiný úhel sepnutí při stejném odtrhu!!!

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Nehledě na to, že s přístrojem, který měří úhel sepnutí, vidíme, jestli je kladívko už opotřebované moc, nebo ne. U "neopotřebovaného" kladívka by se úhel sepnutí neměl měnit při změně otáček přes únosnou mez.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

:roll:
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

john píše:
Lugen píše:
Herbie píše:chlapci, ja vam predstih seridim i bez stroboskopu takze mi zadnej profi pristroj na zakladnu netahejte :)

Jinak předstih jde nastavit poměrně přesně i bez použití stroboskopu, věc kterou na něm ale používam je měření úhlu sepnutí. Protože prakticky velikost odtrhu nám může bejt u prdele. Pro nás je důležitý jak dlouho je sepnutej kontakt. A správnej úhel sepnutí není vždy při odtrhu 0.4mm, z praxe vim, že na novejch druhovýrobovejch kladívkách je to lehce pod 0.4, ale zase né uplně 0.35mm. Obecně se to říct nedá, je zkrátka dobrý si to změřit. Správnej úhel sepnutí pak oceníš hlavně při vysokejch otáčkách např, jízda po dálnici, kdy se pak motor chová líp.
Prestuduj si to znovu a zamysli sa nad tym...velkost odtrhu priamo ovlpyvnuje dwell, takze naopak,velkost odtrhu je VELMI dolezita...a to hlavne u aut s klasickym / zastaralym / zapalovanim...
Vždyť to tam má, jen uvádí za důležitější úhel sepnutí než odtrh.
Při ideálním stavu součástek by to mělo být úplně totéž, při opotřebované vačce rozdělovače se odtrh bude zmenšovat při stejné době (úhlu) sepnutí. Spolu s dalšími opotřebeními stejně nemá moc smysl to řešit a většina z nás pak postupuje - odtrh, předstih. Na druhou stranu postupem od úhlu sepnutí se vyhneme problematickému přesnému měření odtrhu (kdo je schopen měřit měrkou setiny) a nastavení bude přesnější. Jenže na jak dlouho - u mechanického přerušovače.
Já tedy postupuju jednoduchým - odtrh, předstih - protože je to jednodušší a u mechanického přerušovače je třeba to dělat relativně často. U bezkontaktního přerušovače bych asi nebyl línej a měřil bych oba úhly.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

sakra, než jsem to dopsal už se to skoro vysvětlilo
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

opotřebení kladívka bych sem netahal, to poznáme líp pohledem
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak ked sme uz v tejto problematike , moze mi niekto vysvetlit dolezitost uhlu zopnutia oproti dolezitosti spravneho odtrhu / aj ked viem, ze zmena jedneho navodi zmenu druheho /

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

tak to si nechám na večer, teď po mě zaměstnavatel chce výkony :wink:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Kvoli mne sa netrap, mne je to jasne, ale vidim, ze Lugco este musi trochu nastudovat vztahy medzi jednotlivymi funkciami zapalovania, ktore boli navrhnute ako jeden funkcny celok a pochopenie toho celku je nutne na rozhodnutie , ktoru cast celku budeme preferovat a preco...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

né já opravdu nic nastudovávat nemusím, spíš ty se víc zamysli nad problematikou. Já napsal jsem vše co je potřeba k pochopení. Asi uplně nechápeš ten fakt, že každé kladívko různých výrobců, nehledě na jeho opotřebení nemusí být sepnuté v rozmezí od 44 do 50 stupňů při odtrhu 0.4mm
Naposledy upravil(a) Lugen dne 13 kvě 2008, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět