Diagnostické a měřící přístroje

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."

Používáte pro seřizování nějaké diagnostické přístroje?

Ano, rád využiji vše co se naskytne
13
48%
Využívam jen něco (otáčkoměr, stroboskop, měřák na odtrh)
9
33%
Ne nikdy, nevěřím tomu. Stroje berou lidem práci
5
19%
 
Celkem hlasů: 27

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

takže žádné slohové cvičení a jen ve zkratce pro ostatní:
(rozsáhlejší článek si necháme třeba do Brouk revue)

Prostě pro nárůst proudu v primárním vinutí cívky a tím k vytvoření dostatečného magnetického pole potřebujeme určitý čas. Kromě doby sepnutí kontaktu, která je dána právě úhlem sepnutí a rozepnutí a otáčkami motoru je tam ještě několik dalších proměnných které pro zjednodušení vynecháme. Tedy pro "nabití" i "vybití" potřebujeme maximální možnou dobu.
Takže soudruzi zjistili ideální poměr doby sepnutí a rozepnutí kontaktů, který je vyjádřen v úhlech. Jako pomocný údaj pro seřizování je zdvih kontaktů (odtrh), protože úhel sepnutí se měří hůř.
Obrázek

více teorie si necháme někam k pivu
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak to je spravne chapanie funkcie dwell angle vzhladom na primarny okruh a jeho vztah k odtrhu.Nastavenim spravnej hodnoty odtrhu automaticky nastavujeme dwell angle...skor nez zacneme argumentovat aftermarket kontaktami a inymi " polahcovacimi " okolnostami pozrime sa na zvysok motora a celeho auta a potom mozeme pokracovat...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Tak a pro ty kteří by netušili která bije: Cívka má jeden plus a dva mínusy, první mínus(primární) jde do kladívka a druhej(sekundární) na palec. Při sepnutí kladívka jde mínus na kostru a v cívce se indukuje pole.
Pak se kladívko rozepne, primární okruh se přeruší, na sekundárnim okruhu se nám vytvořilo dostatečné průrazné napětí pro to aby překonalo vzduchovou mezeru na svíčce (Připomínám že proud jde po této cestičce: cívka - víčko rozdělovače - palec - víčko rozdělovaže -kabel - svíčka)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

john píše:Tak to je spravne chapanie funkcie dwell angle vzhladom na primarny okruh a jeho vztah k odtrhu.Nastavenim spravnej hodnoty odtrhu automaticky nastavujeme dwell angle...skor nez zacneme argumentovat aftermarket kontaktami a inymi " polahcovacimi " okolnostami pozrime sa na zvysok motora a celeho auta a potom mozeme pokracovat...
To nejsou polehčující okolnosti, to je holej fakt, v čr seženeš do brouka akorát kladívko bosh made in india (docela mě zarazila nedosedavost kontaktů) a Dánskej Elektrix . Jak jsem již napsal, po přesném doseřízení úhlu sepnutí, nejen pomocí spárovky se začal motor chovat kůlturnějc a je poměrně tichej. Mam zkušenosti s obojim a tohle jsem vyhodnotil jako lepší způsob. Takže nevim proč se neustále vztekáte a tnhle způsob napadáte. Domluvil jsem

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Nikto sa nevzteka, mam vsak vyhrady k sposobu vyjadrenia Tvojich pozorovani...robis zavery z idividualnych testov , ktore boli uz velakrat urobene v minulosti a to na daleko vyssej urovni nez Ty kedy budes moct...to neznamena, ze v tom nemas pokracovat a zistovat a robit uzavery, ale nenos to na forum vo forme, ktora moze dat citatelom nespravnu informaciu alebo nespravne pochopenie ..

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Moderatori, presunul bych to do tema Zapalovani... at je to pohromade :wink:

Docela uzitecna debata

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

no, užitečná..jak se to vezme
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

omluva na úvod: to lugen a john - serte na to, oba máte pravdu
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

vsichni sme svagri :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Diagnostické a měřící přístroje

Příspěvek od OB »

Musím se pochlubit s dárkem, který jsem dostal ve Švédsku.
Jedná se o víceúčelový originální přístroj VAG 1367 pro měření předstihu, úhlu sepnutí kontaktů a pro měření, nebo lépe řečeno zobrazení otáček. Přístroj je v krásném zachovalém stavu. Kdyby k němu byla ještě origo krabice, tak bych neváhal říci téměř NOS.
Mám z něj velkou radost.
švédsko 2013 090.jpg
švédsko 2013 090.jpg (28.87 KiB) Zobrazeno 8111 x
švédsko 2013 091.jpg
švédsko 2013 091.jpg (26.44 KiB) Zobrazeno 8111 x
Co přijde dál???

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Diagnostické a měřící přístroje

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

V osumdesátých létech jsem pracoval na diagnostice a bičem na řidiče , kterým TO žralo nad normu , byl měřič spotřeby MOTEX . Teď po letech jsem se s ním opět potkal - byl za 500,- -no nekupte to ! Na naše karburátorové hračky ideální - víš co auto žere po pěti km.
Přílohy
a.jpg
a.jpg (98.3 KiB) Zobrazeno 7973 x
b.jpg
b.jpg (89.01 KiB) Zobrazeno 7973 x

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostické a měřící přístroje

Příspěvek od SO 545 »

tiez mam tuto hracku. akurat hadice so KO
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Diagnostické a měřící přístroje

Příspěvek od Pětišroub »

jaký je princip tohoto zařízení?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Diagnostické a měřící přístroje

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Pětišroub píše:jaký je princip tohoto zařízení?
Po zapojení do systému auta se automaticky naplní měřící válec , přepne na jízdu a po ujetí měřeného úseku přepočítáme množství spotřebovaného paliva v mililitrech na ujetou vzdálenost. Podle výsledku komentujeme blaženým áááááááááááách nebo úderem do volantu a výkřikem k.rva proč!!!!!
Přílohy
1.jpg
2.jpg

Odpovědět