Cínování

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pripajam sa k Petrovmu nazoru,je to moc dobre.My obcas pouzivame velmi podobny postup,s rozdielom,ze namiesto cinu pouzivame olovo.Je to vsak velmi stara a skoro zabudnuta technologia,nehovoriac o tom ze olovo uz nie je popularne...U tohoto postupu sa zehlicka moci pred pouzitim v oleji,co zanechava olejove rezidua v nanesenej vrstve.tTie sa musia odstranit pred aplikaciou zakladovky / farby, pomocou Prepsol alebo acetonom,alebo Shellite,inac to vyvola problem.
Vyhoda tejto metody oproti cinovaniu je,ze sa krasne vyplnia aj prehrdzavene diery,kde cin nema velku sancu.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Keď zabehneme do druhohôr tuningového veku tak olovo bolo najbežnejšie používané "plnivo" na zahladzovanie karosérii.
Hlavne v US hojne používané aj dnes pri stavbe vážnych áut.
Je pravda že použitie sa obmedzilo na miesta kde polyester má šancu praskať.
Jediná nevýhoda takto zušľachtených áut bola ich váha ktorá pri vážnej prerábke nabrala aj pár desiatok kilo.
V 99% prípadoch nešlo o športové úpravy ale o mašiny na bulvárparádu.

Verím že v tomto topicu ak ugo dovolí preberieme materiály ako mosadz
ktorá sa používala a používa dodnes na kritické mesta kde karoséria pracuje
tak že klasické zváranie aj tak časom praskne...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Mosadz tiez uz zapada medzi starozitnosti,dnes uz aj samotne bodovanie je zminimalizovane,dnes sa panely lepia.Znie to divne,ale drzi to .Pouzil som to na niekolkych kusoch a nie je sila,ktora tie plechy od seba dostane.Vyrobca tychto lepidiel potvrdzuje ich kvalitu crash testami v porovnani zo zvaranou karoseriou.Lepene jednoznacne vedie.

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

Lepení má budoucnost ve všech oborech. V elektronice se taky používá lepení součástek vodivým lepidlem.

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Příspěvek od ugo fantozzi »

V podstatě je to práce s olovem,protože cínu je tam 25-30max.%.Co se týče té horkovzdušné pistole,myslím si,že to asi fungovat nebude.sám jsem to nezkoušel a ani jsem neslyšel,že by s ní někdo pracoval.

Uživatelský avatar
Modrej
Příspěvky: 103
Registrován: 28 kvě 2005
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Modrej »

Ok, díky za odpověď. Jen jsem uvažoval o alternativě k plameni, se kterým nemůžu v momentálních prostorách pracovat.
Modrej

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

super návod.

Při vyvařování broučí karoserie lze doporučit zejména na zadních čtvrtpanelech, na spoji reparatury s půdodním plechem...ten poměrně dlouhý spoj je na očích a když kit praskne, pozdě vzpomínat na cín
Obrázek

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Výhoda cínu nieje ani tak v praskaní ako v jeho stálosti /nesadá/ keď to zatmelíš , vybrúsiš , nastriekaš plnič a lak po roku nájdeš každý bod keď sa dobre pozrieš.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Noki
Příspěvky: 169
Registrován: 04 bře 2007
Bydliště: Brno

Cínování

Příspěvek od Noki »

Tak jsem se byl pozeptat na ceny u nejbližšího Würtha na ceny a
cínovací pasta 1kg skoro 1500,-
tyčka 25%Sn, jenže prodávají min 5kg, takže 2500,-
kov.držák stahovací 1100,-
pilník střední hrubosti obdélník oboustranný 1000,-
dřevěný držák 1400,-
pilník půlkulatý 1000,-
vše ceny bez DPH :roll:
inu Würth, ale zase tomu předchází skvělá pověst :)
( prý by se ale při větší útratě dalo jednat o slevě) :lol:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

wurth je viac menej priekupnik veci ako pilniky kúpiš aj lacnejšie a niektoré prípravky si radšej spravím sám ako vyhadzovať peniaze
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvek od hydraulik »

Že se do toho pletu jako naprostý Laik v této oblasti.....

.. si myslim že ty prachy co vrazím třeba do cíny nebo pasty atd... se mi stejně vrátí v konečném výsledku... ne ?....

...teda muj názor.... :lol:
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ales-X »

Používám podobný způsob, ale místo cínovací pasty používám kyselinu fosforečnou. Čistě ošetřený povrch se potře kyselinou a ta se nechá chvilku působit, pak už jen vezmu cín s olovem a 500W pájecím kopytem cín rozehřeji a rozetřu po povrchu který chci cínovat, je ale potřeba pořádně prohřát plochu kterou cínuji, jinak se pořádně nepropojí s cínem. Pak už se jen brousí a hlavně acetonem nebo toulenem se smyje zbytek kyseliny fosforečně aby okolí zbytečně neoxidovalo.

Uživatelský avatar
SkejT
Příspěvky: 187
Registrován: 23 črc 2007
Bydliště: pod Pradědem

Příspěvek od SkejT »

Co se tyka toho nahrivani povrchu na ktery budeme aplikovat cin,je opravdu velmi dulezita procedura jak napsal vyse TV-VW-BUS.
Pri nahrivani povrchu dochazi k odparovani molekul vodiku,podobny postup jako u svarovani.Difuzni vodik,ktery je pritomen ve strukture povrchu plechu je nezadouci kvuli pozdejsimu naruseni prilnuti cinu

Jeden stucny navod i ZDE

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Příspěvek od jps »

včera v noci mě napadlo, co takhle jemně zacínovat drážku na disku kola mezi límcem a středem odkud se většinou po nalakování šíří rez..
:?: šlo by to? vteče cín dostatečně hluboko?
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

pokud ten prostor dostatečně vyčistíš, odmastíš a prohřeješ tak jo
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

..otázka je, jestli to bude dostatečně rovnoměrně nalito a kolik tam cínu padne, aby to nemělo negativní vliv na házivost ráfku.
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

yahoďák píše:..otázka je, jestli to bude dostatečně rovnoměrně nalito a kolik tam cínu padne, aby to nemělo negativní vliv na házivost ráfku.
asi tak, tady bude problém

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Příspěvek od jps »

aha, pravda pravda. za předpokladu rovnoměrnosti drážky a následného vybroušení na minimální klínek by to při provozní rychlosti brouka 80km/h nemuselo být tam výrazné. teď ještě kdo by to udělal??
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

za mnou popsaných ideálních podmínek tam cín navzlíná a vytvoří na železe tenkou ochrannou vrstvu, věřím, že se to pak bez problémů dováží.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: Cínování

Příspěvek od ugo fantozzi »

Už s tím pracuju nějakou dobu a napadlo mě, že bych se mohl podělit o zkušenost (omlouvám se těm, kteří to už znají za trapnost).Dostal se mi do ruky tento brusný kotouč. Zpočátku jsem z toho měl strach, ale funguje perfektně!
Obrázek
V podstatě jde o to, že je přes něho při broušení vidět.
Obrázek
No a proto odpadá probroušení plechů (např.v broušeném sváru apod.).Řekl bych, že to je dobrý tip pro ty, kteří chtějí , aby jim pod rukama kvetla pěkná práce.
Obrázek
P.S. Jestli to patří do jiného topicu, tak kdo máte tu moc - přesouvejte.

Odpovědět