Stránka 3 z 5

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 16 kvě 2016
od Sam
Jak již psal Wally. Je nutné jít s pravdou ven a když nejsou fotky tak alespoň sdělit, jestli jde o sériový motor. Tedy vačka se sériovým zdvihem, sériové zdvihátka, sériové tyčky, vahadla se sériovým zdvihem, sériové pružiny a misky a sériové ventily. Dále nerozumím co znamená :
cvakne tyčka do trubky zdvihátek.Děje se tak proto, že už nejde dál jít- pružina je v krajní poloze na vodítku a tyčka zkrátka vypruží
Pružina se přeci dotýký na jedné straně hlavy na na druhé straně misky.

pokud tedy motor sériový až na dřeň, tak pak buď miska naráží na vodítko nebo ventil v plně otevřené poloze na dno pístu. V tom případě doporučuji zkontrolovat a udělat minimálně 1mm vůli mezi vodítkem a miskou při plném otevření ventilu, dtto mezi ventilem a pístem. Kdo ví, jestli není ventilovové sedlo moc vylezlé nebo DH moc malé.
V každém případě stačí udělat foto ventilu při plné, otevření a bude hned jasné, jestli je chyba právě tam.

Obrázek

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 16 kvě 2016
od gandy
Same, Wally, díky za reakci. Ano jedná se o stoprocentně sériový motor 1.6 typ 126- industrie. Vodítka, se mi zdála být volnější, tak po konzultaci v Libuši jsme raději vyměnili všechny.
Jak jsem psal, koupil jsem STD vodítka pro první výměnu a padla, takže soudím, že před tím se s hlavou nic nedělo. Ventily chodí krásně volně. Vše jsem si při demontáži fotil a nasadil na stejné místo- pružiny, tyčky, ventily a samozřejmě vahadla. Bohužel mě nenapadlo měřit kolik koukají vodítka z hlavy u vahadel. Před tím tam ale byly navíc ztvrdlé černé kroužky na každém ventilu. Ty, jak jsem se dočetl se již standartně nedávají? Každopádně kdybych je tam dal já, tak se ventil tuplem nehne..
K příspěvku Sama- asi jsem se špatně vyjádřil, pružina se při domáčknutí v krajní poloze dotýká vodítka. Z toho soudím, že jsou vodítka příliš "vylezlá" z hlavy. Fotku teď bohužel nemám. U auta budu zas o víkendu. Při nastavení větší vůle ventilů se už cinknutí neozve. Cinknutí je od tyčinky, která při propružení narazí do trubičky zdvihátek.
Říkám si, že pokud by někdo zkušený věděl, jaký je ten rozměr čouhajícího vodítka z hlavy, ověřil bych si, že jej mám/nemám správně a pak můžu zajet reklamovat práci s vodítky.
Nevím ale jistě jetli toto je problém a nechci hanit něčí práci, než si vše ověřím.. Třeba se teď ta vodítka dělají trochu delší a musím tedy při výměně použít jiné tyčky?

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 16 kvě 2016
od Sam
Hlaváčku, z vás to také leze jak z chlupaté deky. Tak sériový nebo industrie ? :D
126 industrie měl nekolik modifikací oproti sériovému motoru. Např. ventilové misky 122 109 651 které jsou výrazně silnější, dtto ventilové pružiny. Obávám se, že bez fotek je topik dále bezcenný.
K příspěvku Sama- asi jsem se špatně vyjádřil, pružina se při domáčknutí v krajní poloze dotýká vodítka.
nevěřím dokud neuvidím, vodítko je uvnitř pružiny a pružina se jej nikdy nedotkne. Viz obrázek výše

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 16 kvě 2016
od gandy
[/quote]
nevěřím dokud neuvidím, vodítko je uvnitř pružiny a pružina se jej nikdy nedotkne. Viz obrázek výše[/quote]

zase jsem se nevymáčkl přesně :). Samozřejmě se nedotýká pružina, ale miska pružiny, kde je uchycený ventil. Dál se tomu zkrátka nechce. Snad jsem se teda díval správně. Fotku doplním snad zítra pokud se dostanu do dílny.
Same, jen ještě k tomu, co jsi psal před tím čistě ze zajímavosti- je možné aby se ventil plně otevřený dotkl pístu? Já myslel, že je tam ještě místo i když by se potkal otevřený ventil s pístem v horní úvrati? Díky za poučení

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 16 kvě 2016
od lišák
gandy píše:... je možné aby se ventil plně otevřený dotkl pístu? Já myslel, že je tam ještě místo i když by se potkal otevřený ventil s pístem v horní úvrati? Díky za poučení
Samozřejmě, že to je možné pokud skládáš motor stylem, že místo měření pouze myslíš, že tam je ještě místo. Doporučuji použít kouzelné tlačítko hledat po tom co do okénka napíšeš deck height.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 16 kvě 2016
od gandy
lišák píše:
gandy píše:... je možné aby se ventil plně otevřený dotkl pístu? Já myslel, že je tam ještě místo i když by se potkal otevřený ventil s pístem v horní úvrati? Díky za poučení
Samozřejmě, že to je možné pokud skládáš motor stylem, že místo měření pouze myslíš, že tam je ještě místo. Doporučuji použít kouzelné tlačítko hledat po tom co do okénka napíšeš deck height.
ok, pročítám a učím se. Přiznám se, že jsem toto nebral v úvahu, ačkoli píst s ventilem jsem kontroloval a žádná otlačená místa tam nejsou. Neskládám motor z dílů co jsem našel zaprášený v kůlně. Jen jsem nechal vyměnit vodítka abych měl na duši klid. Před tím to na nich děláno nebylo a podle mě (a ne jen mě) to bylo třeba. Součásti jsem si popsal a vrátil zpět přesně na stejná místa. Jediné co je jinak jsou vodítka. Před tím to nedělalo a vylučovací metodou mi už moc alternativ nezbývá.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od Šíša
126tek jezdi hafo, u me jezdila take (ona jeste nekdy jezdit bude az budou lidi, co zaridi vyvareni kastle :D ) a zadny problem. Je fakt, ze jsem do motoru nezasahoval.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od Sam
Osobně tipuji osazená vodítka na sériový motor a osazené industrie misky ventilů. Ale jak jsem již psal, je to věštění z křišťálové koule.Jakmile Gandy pošle fotky které během rozebírání a skládání dělal, bude vše jasné jako obloha v letní den.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od gandy
Sam píše:Osobně tipuji osazená vodítka na sériový motor a osazené industrie misky ventilů. Ale jak jsem již psal, je to věštění z křišťálové koule.Jakmile Gandy pošle fotky které během rozebírání a skládání dělal, bude vše jasné jako obloha v letní den.
Vodítka sériová jsou, tak Sam má asi bludišťáka. Netušil jsem, že je v rozdíl také v industrie a normálních 1,6 hlavách. Inu asi jsem se měl nejdřív zeptat.. a řádně hledat, měřit.
Koupil jsem po konzultaci v servisu myslím přesně toto:
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 60-i33692/

Inu blbce jste lapili :oops:
Neměl by někdo nápad jak nejschůdněji mou šlamastiku vyřešit?
Co mě napadá je toto:
-Nahřát hlavy a vodítka posunout?
-zafrézovat konce vodítek na potřebný rozměr?
Nebo je to prasárna a bude lepší sehnat jiná, jestli se něco takového prodává?
Bohužel u motoru budu až o víkendu, tak se omlouvám, že foto zatím není.

Moc díky za úvahy a nasměrování!

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od Milan NM
Nedalo mi to,tak som dal dole viko z mojej 126-ky.Miesta tam je dost,nemaju preco narazat.Skoda ze si nedal fotky aj ty,dalo by sa to porovnat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od gandy
Dík, pokusim se nafotit co nejdříve.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od gandy
Nedalo mi to,tak som dal dole viko z mojej 126-ky.Miesta tam je dost,nemaju preco narazat.Skoda ze si nedal fotky aj ty,dalo by sa to porovnat.
Náhodou rozměr vodítka, jak kouká pod pružinou nemáš? Teda pokud už to nemáš zpět nastrojeno a dolito olejem..Asi se tam ale bude špatně dostávat když jsou tam pružiny, ale dost by mi to pomohlo. Porovnal bych s mojí hlavou(motorovou), ta co sedí na krku je z toho už zamotaná.. [-o< Díky

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od Milan NM
Vecer nieco vymyslim,skusim porovnat s priemerom vrtaka.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od gandy
Milan NM píše:Vecer nieco vymyslim,skusim porovnat s priemerom vrtaka.
Nevím jestli si rozumíme. Jde mi o rozměr A na obrázku. Dík.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od Milan NM
A dokazem zmerat prave vrtakom (stopkou)zasunutou cez pruzinu,+/-0,25mm.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od gandy
Milan NM píše:A dokazem zmerat prave vrtakom (stopkou)zasunutou cez pruzinu,+/-0,25mm.
Ha rozumim :) . Dikes

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 17 kvě 2016
od Milan NM
Rozmer A je 4,5mm(nastastie volna pruzina isla pootocit),pre istotu aj kod hlavy
.V pripade ze ich mas dlhsie,uz by som ich nehybal,ale len skratil napriklad ofrezovanim.
Nebudu ale len zalisovane na nespravnu vysku a maju dobru dlzku?
Obrázek
Obrázek

Hlavy mam original v takomto stave ale 20 rokov,ziadne cistenie,len prebrusene sedla ventilov 1.krat minuly rok

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 18 kvě 2016
od gandy
Milan NM píše:Rozmer A je 4,5mm(nastastie volna pruzina isla pootocit),pre istotu aj kod hlavy
.V pripade ze ich mas dlhsie,uz by som ich nehybal,ale len skratil napriklad ofrezovanim.
Nebudu ale len zalisovane na nespravnu vysku a maju dobru dlzku?
Hlavy mam original v takomto stave ale 20 rokov,ziadne cistenie,len prebrusene sedla ventilov 1.krat minuly rok
Milane moc díky! Samba mi taky posílal rozměr industrie hlavy a ten má 6,4mm. O víkendu mrknu jaký typ jsou ty moje, ale předpokládám, že to bude ten zakopanej pes. Vodítka po výměně koukají 5,5 mm. Podle mě bych měl mít taky 4,5mm. Pokud by tomu tak bylo, tak se mi miska už nedotýká- zkoušel jsem nastavit větší vůle a problém byl fuč.
Vodítka jsem kupoval STD viz odkaz výše. Zdají se být osazeny správně až na ten milimetr. Nevím jestli je tam nějaká značka, nekoukal jsem na ně tak podrobně, ale myslím si, že je prostě osadili o mimimetr jinak. Udělám to tak jak říkáš, nechám je zafrézovat na 4,5,mm. O víkendu nafotím a pošlu resumé, snad se dobereme k hepyendu :) .
Tohle mi moc pomohlo. Ještě jednou dík!

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 18 kvě 2016
od rišmen
že ti vodítka koukaj o 1mm víc nemůže vadit, je tam vůle která pobere i delší zdvih ventilu při použití jiných vahadel nebo vaček. Jestli ti naráží miska do vodítka až to ohne tyčku, tak by si na to přišel(měl přijít) při seřizování ventilů.

Re: Výměna vodítek ventilů

Napsal: 18 kvě 2016
od gandy
rišmen píše:že ti vodítka koukaj o 1mm víc nemůže vadit, je tam vůle která pobere i delší zdvih ventilu při použití jiných vahadel nebo vaček. Jestli ti naráží miska do vodítka až to ohne tyčku, tak by si na to přišel(měl přijít) při seřizování ventilů.
Při seřizování ventilů jsem nastavil vůle na 0,15 a ve chvíli, kdy se pružina zmáčkne tyčka se vypruží. Není to vidět ani slyšet, když se na to člověk nezaměří při seřizování. Ale když otočíš motorem rychleji, nebo ho nastartuješ jako já, pitomec, tak už to slyšet je. Větší vůle= problém fuč. To máte ... ventily, pružiny, misky, písty, válce, :D vše stejné. Jen vodítka měněna. Před tím to nedělalo.Nejsem bohužel u auta až do pátku, ale doufám, že zafrézování vodítek o 1mm je řešení mého problému. Asi to není čisté řešení, ale snad taky ne žádná prasárna? Jetli ano, tak mi prosím někdo napište že jsem dacan a takhle se to nedělá. Jinak o víkendu sundám hlavy a pohroma bude dokonána :D