Výměna vodítek ventilů

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 02 dub 2007

to je chabá výhovorka ja si to doma lisujem sám a bez problémov.

keď nezvládnu toto ako zvládnu trebars 20Ventilovú hlavu od VW z 1,8 Turbo.

to je podľa mňa trochu jemnejšia práca.

Keď budem najbližšie repasovať hlavu tak to sem nafotím aby som nebol offtopic.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sesto » 02 dub 2007

SO 545 píše:to je chabá výhovorka ja si to doma lisujem sám a bez problémov.

keď nezvládnu toto ako zvládnu trebars 20Ventilovú hlavu od VW z 1,8 Turbo.

to je podľa mňa trochu jemnejšia práca.

Keď budem najbližšie repasovať hlavu tak to sem nafotím aby som nebol offtopic.


V servisoch to nevymienaju.Oni objednaju rovno celu hlavu novu a hotovo :wink:
Pristup vacsina servisov.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 02 dub 2007

Tak to sa mýliš.

Nová hlava na dnešné auto stojí od 40000 až cez 90000sk a to už nieje
sranda

Zopár sme ich repasovali menia sa celé len v záruke alebo pri totálnom poškodení.Krásna robota je na spomínanej 1.8 20V je to tam kurva natesno chce to trochu nervov a pevné ruky oproti chrobáku ťažký očistec.

Nebavme sa o motoroch HTP kde to je väčšinou v prdeli ani sa nenazdáš.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
HANZO
Příspěvky: 106
Registrován: 18 říj 2006
Bydliště: Trenčín

Příspěvekod HANZO » 19 dub 2007

Riesi(la) sa tu vymena voditok, problem je ten, ze voditka sa na priklad v adipe nedaju zohnat uz asi pol roka,vcera som volal s Michalom.
Teraz spekulujem ich vyrobit a chcem ich spravit aj na semering..ma niekto s tym skusenosti? Dakujem

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 19 dub 2007

semering u týchto motorov nemá dlhú životnosť.
Kúpil som motor po "GO" mal vraj najazdené asi 4000km a semering to nevydržal. V podstate som ten motor poskladal odznova.

Aké vodítka nemá Michal 8mm alebo len 9mm výfukové ?
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
HANZO
Příspěvky: 106
Registrován: 18 říj 2006
Bydliště: Trenčín

Příspěvekod HANZO » 19 dub 2007

nema absolutne ziadne...semering nevydrzi preco?myslis kvoli teplote?
a ako nahriat hlavu,pri lisovani?

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 19 dub 2007

jednoducho sa rozpadne najskôr kvôli teplote.

ak nainštaluješ nové vodítka tak je všetko tak ako má byť.

Ja som to robil tiež týmto systémom.
Vodítka do fľaštičky z olejom a šup do mrazáku
Hlavy som dal na pec ktorú mám v garáži a zohrial asi cca 5min

Vodítka som lisoval za pomoci prípravku ktorý som si dal vysústružiť aby sa vodítko nepoškodilo. + vysústruženy prstenec na zaistenie presnej hlbky nalisovania vodítka.

Akurát musíš byť rýchly prestup tepla je ku..a rýchly :-)
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
HANZO
Příspěvky: 106
Registrován: 18 říj 2006
Bydliště: Trenčín

Příspěvekod HANZO » 19 dub 2007

Diky SO..keby este niekto nieco mal,nech skusi napisat.diky

Jaryn
Příspěvky: 11
Registrován: 07 led 2008
Bydliště: Luže u Chrudimi

Vodítka ventilů

Příspěvekod Jaryn » 29 led 2008

Zdravím odborníky, potrebuju radu.
Vylisoval sem vodítka ventilů o průměru 12,06mm a potřebuju nalisovat
nový, mám koupit stejnej průměr nebo se dávají o něco větší?
Dík za radu

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8711
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 30 led 2008

Jaryne, sloučil jsem tvůj topik s již zavedeným na stejné téma
"Vodítka ventilů"
do
"Výměna vodítek ventilů"

Meboj se příště použít tlačítko hledat, přečíst si to a pak případně položit dotaz...děkuji
Obrázek

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4525
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod lišák » 13 lis 2010

Trochu oživím již trochu zapomenuté téma.
Demontáž vodítek v amatérských podmínkách s tím co dům dá. Ale chce to trochu citu v ruce.
1/ převrtání na průměr 8,5
Obrázek
2/ vyříznutí závitu M10
Obrázek
3/ zašroubování šroubů
Obrázek
4/ nastříkání chladícího spreje do vodítka
Obrázek
5/ k vyrážení použít starý nepotřebný ventil. Vylisování by bylo lepší, ale když nemáš co potřebuješ musíš použít co máš. Nemlátit do toho jak hluchej do vrat, ale místo jedné velké rány dát 10 malých. Prostě s citem a jde to.
Obrázek
6/ A JE TO
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1938
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod VW181 » 13 lis 2010

Super.
A jak bude vypadat montáž nových v domácích podmínkách?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod Herbie » 13 lis 2010

jakym zpusobem jsou ty hlavy cisteny ?
vypadaj jak novy
... a vůbec !

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4525
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod lišák » 13 lis 2010

Chemické leštění. Dělají to ve Vrchlabí.
http://www.chemickelesteni.cz/uvod/

Zatím jsem nová ještě nedával. Čekám až dorazí.
Předběžně to vidím dát hlavy ohřát do trouby, vodítka do mrazáku a předpokládám, že by to mělo jít.
Až bude hotovo tak dám vědět.
Každý celek se skládá z detailů.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod Šíša » 13 lis 2010

Hezky pěkně:

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19251
Registrován: 02 led 2003

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod Pětišroub » 13 lis 2010

hezké, ale zbytečné..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4525
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod lišák » 13 lis 2010

Pětišroub píše:hezké, ale zbytečné..


To je věc názoru. Když něco dělám, tak se snažím to udělat pořádně. A určitě se lépe dělá s čistým dílem než s něčím jako tohle.
A protože vím, jaká je pakárna ten karbon odstranit, tak to nechávám udělat profesionálně a ušetřený čas využiji jinak.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod Sesto » 13 lis 2010

SO 545 píše:
Žanek píše:broučí vodítka u Pavlíčka bohužel nemění :? - prý je to příliš náročné


keď je toto náročné tak potom neviem ako sa povie práci ktorá je fakt náročná.


podľa ich zoznamu prác by toto mali zvládnuť ľavou zadnou...



ak ti ma pravdu povedat tak je lepsie ak povedia ze nespravia ako ked povedia ze spravia, maju to 2 tyzdne a potom to dostanes uuplne doje.ane.
treba najst toho co to spravi alebo si zohnat na to veci a spravit sam.To je asi najlepsie riesenie ktore sa mi osvedcuje v poslednom case.Aj ked je to narocnejsie ale skurvim si to sam a do buducnosti mam skusenost a viem ako na to na rozdiel od toho ked to skurvi niekto iny a pripadne ak mas dobre odobie ze sa dari este zase dalsia ina firma ti to skurvi :( .

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 558
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod gandy » 16 kvě 2016

Trochu to tu oživím.

Měl bych technický dotaz na místní zkušené motoráře:

Nechal jsem si u flat4 ověřeného servisu(Praha- libuš repase hlav) vyměnit vodítka, zabrousit sedla a ventily. Jedná se o jednokanálové hlavy 1.6, originál VW, první výměna. Vodítka jsem koupil u Jaška- STD pro první výměnu. Vyměnil jsem sací i výfukové. Následně nasadil pružiny na stejná místa, odkud jsem je sundal. Stejně tak tyčky zdvihátek a nastavil vůle ventilů na 0,15 podle návodu tady na fóru. Nakojil jsem motor čerstvým olejem, nastavil předstih a na cinknutí nastartoval. Po pár minutách jsem začal pozorovat, že se prodírá trubička tyčky zdvihátek až začal prosakovat olej. Takže olej zase ven, Sundat vahadla.. hlavu.. vyměnit tyčku. Původně jsem myslel, že jsem jen nasadil prasklou tyčinku(dával jsem původní). Při výměně trubičky jsem zjistil, že mám ohnuté tyčky zdvihátek. Dával jsem to za vinu své neodbornosti a vyměnil tyčinky za jiné. Vše jsem teda zase dotáhl a ejhle, po několika minutách chodu zase tyčinka praská. Na 4 válci, výfukový ventil. Přičemž si myslím, že v menší míře to bude dělat i v ostatních případech. Po bližším ohledání, výměně pružiny, kontrole ventilu, jeho vůle a průchodnosti jsem zjistil, že při pootočení motorem, kdy se otvírá výfukový ventil na 4 válci při krajní poloze něco cvakne- cvakne tyčka do trubky zdvihátek. Děje se tak proto, že už nejde dál jít- pružina je v krajní poloze na vodítku a tyčka zkrátka vypruží.

OTÁZKA ZNÍ:

neví někdo, jaký je rozměr čouhajícího vodítka z hlavy na straně vahadel u 1,6 jednokanál?

ilustrační obrázek(vypůjčen z googlu, já prasklou hlavu nemám)

valve_guide_crack.png


na dvoukanálové hlavě jsem naměřil cca 4,5 mm ale na těchto kolem 5,5. Přesně si to nepamatuju, bylo to už včera :D , ale měřeno šuplérou. Rozdíl tam je a já mám podezření na příliš čouhající vodítka. Může mi to někdo potvrdit, nebo jsem úplně mimo. Popravdě nic jiného mě už nenapadá.
Po mistrech v Libuši jsem nic nepřeměřoval. Měl jsem za to, že už pár vzducháčů nasekali a pokud by nevěděli, tak zavolají, ať info najdu. Omlouvám, se pokud plevelim fŕum, ale zatím jsem to nikde nenašel.

Díky moc za každé pošťouchnutí. Už bych se moc rád svezl :(
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2132
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vodítek ventilů

Příspěvekod wally » 16 kvě 2016

Hele to se musí odfrézovat podle vahadel.. když budeš mít neseriový 1,25 nebo 1,4:1 tak to bude trošku jiný, ale hlavně bych zkontroloval geometrii a délku tyček.. budou dlouhý :( je to divný když je vše jak bylo?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host