Výměna vodítek ventilů
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
to je chabá výhovorka ja si to doma lisujem sám a bez problémov.
keď nezvládnu toto ako zvládnu trebars 20Ventilovú hlavu od VW z 1,8 Turbo.
to je podľa mňa trochu jemnejšia práca.
Keď budem najbližšie repasovať hlavu tak to sem nafotím aby som nebol offtopic.
keď nezvládnu toto ako zvládnu trebars 20Ventilovú hlavu od VW z 1,8 Turbo.
to je podľa mňa trochu jemnejšia práca.
Keď budem najbližšie repasovať hlavu tak to sem nafotím aby som nebol offtopic.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
V servisoch to nevymienaju.Oni objednaju rovno celu hlavu novu a hotovoSO 545 píše:to je chabá výhovorka ja si to doma lisujem sám a bez problémov.
keď nezvládnu toto ako zvládnu trebars 20Ventilovú hlavu od VW z 1,8 Turbo.
to je podľa mňa trochu jemnejšia práca.
Keď budem najbližšie repasovať hlavu tak to sem nafotím aby som nebol offtopic.
Pristup vacsina servisov.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tak to sa mýliš.
Nová hlava na dnešné auto stojí od 40000 až cez 90000sk a to už nieje
sranda
Zopár sme ich repasovali menia sa celé len v záruke alebo pri totálnom poškodení.Krásna robota je na spomínanej 1.8 20V je to tam kurva natesno chce to trochu nervov a pevné ruky oproti chrobáku ťažký očistec.
Nebavme sa o motoroch HTP kde to je väčšinou v prdeli ani sa nenazdáš.
Nová hlava na dnešné auto stojí od 40000 až cez 90000sk a to už nieje
sranda
Zopár sme ich repasovali menia sa celé len v záruke alebo pri totálnom poškodení.Krásna robota je na spomínanej 1.8 20V je to tam kurva natesno chce to trochu nervov a pevné ruky oproti chrobáku ťažký očistec.
Nebavme sa o motoroch HTP kde to je väčšinou v prdeli ani sa nenazdáš.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Riesi(la) sa tu vymena voditok, problem je ten, ze voditka sa na priklad v adipe nedaju zohnat uz asi pol roka,vcera som volal s Michalom.
Teraz spekulujem ich vyrobit a chcem ich spravit aj na semering..ma niekto s tym skusenosti? Dakujem
Teraz spekulujem ich vyrobit a chcem ich spravit aj na semering..ma niekto s tym skusenosti? Dakujem
TN-833BP www.hanzosclub.sk
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
semering u týchto motorov nemá dlhú životnosť.
Kúpil som motor po "GO" mal vraj najazdené asi 4000km a semering to nevydržal. V podstate som ten motor poskladal odznova.
Aké vodítka nemá Michal 8mm alebo len 9mm výfukové ?
Kúpil som motor po "GO" mal vraj najazdené asi 4000km a semering to nevydržal. V podstate som ten motor poskladal odznova.
Aké vodítka nemá Michal 8mm alebo len 9mm výfukové ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
nema absolutne ziadne...semering nevydrzi preco?myslis kvoli teplote?
a ako nahriat hlavu,pri lisovani?
a ako nahriat hlavu,pri lisovani?
TN-833BP www.hanzosclub.sk
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
jednoducho sa rozpadne najskôr kvôli teplote.
ak nainštaluješ nové vodítka tak je všetko tak ako má byť.
Ja som to robil tiež týmto systémom.
Vodítka do fľaštičky z olejom a šup do mrazáku
Hlavy som dal na pec ktorú mám v garáži a zohrial asi cca 5min
Vodítka som lisoval za pomoci prípravku ktorý som si dal vysústružiť aby sa vodítko nepoškodilo. + vysústruženy prstenec na zaistenie presnej hlbky nalisovania vodítka.
Akurát musíš byť rýchly prestup tepla je ku..a rýchly
ak nainštaluješ nové vodítka tak je všetko tak ako má byť.
Ja som to robil tiež týmto systémom.
Vodítka do fľaštičky z olejom a šup do mrazáku
Hlavy som dal na pec ktorú mám v garáži a zohrial asi cca 5min
Vodítka som lisoval za pomoci prípravku ktorý som si dal vysústružiť aby sa vodítko nepoškodilo. + vysústruženy prstenec na zaistenie presnej hlbky nalisovania vodítka.
Akurát musíš byť rýchly prestup tepla je ku..a rýchly
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Vodítka ventilů
Zdravím odborníky, potrebuju radu.
Vylisoval sem vodítka ventilů o průměru 12,06mm a potřebuju nalisovat
nový, mám koupit stejnej průměr nebo se dávají o něco větší?
Dík za radu
Vylisoval sem vodítka ventilů o průměru 12,06mm a potřebuju nalisovat
nový, mám koupit stejnej průměr nebo se dávají o něco větší?
Dík za radu
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vodítek ventilů
Trochu oživím již trochu zapomenuté téma.
Demontáž vodítek v amatérských podmínkách s tím co dům dá. Ale chce to trochu citu v ruce.
1/ převrtání na průměr 8,5
2/ vyříznutí závitu M10
3/ zašroubování šroubů
4/ nastříkání chladícího spreje do vodítka
5/ k vyrážení použít starý nepotřebný ventil. Vylisování by bylo lepší, ale když nemáš co potřebuješ musíš použít co máš. Nemlátit do toho jak hluchej do vrat, ale místo jedné velké rány dát 10 malých. Prostě s citem a jde to.
6/ A JE TO
Demontáž vodítek v amatérských podmínkách s tím co dům dá. Ale chce to trochu citu v ruce.
1/ převrtání na průměr 8,5
2/ vyříznutí závitu M10
3/ zašroubování šroubů
4/ nastříkání chladícího spreje do vodítka
5/ k vyrážení použít starý nepotřebný ventil. Vylisování by bylo lepší, ale když nemáš co potřebuješ musíš použít co máš. Nemlátit do toho jak hluchej do vrat, ale místo jedné velké rány dát 10 malých. Prostě s citem a jde to.
6/ A JE TO
Každý celek se skládá z detailů.
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vodítek ventilů
Super.
A jak bude vypadat montáž nových v domácích podmínkách?
A jak bude vypadat montáž nových v domácích podmínkách?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vodítek ventilů
Chemické leštění. Dělají to ve Vrchlabí.
http://www.chemickelesteni.cz/uvod/
Zatím jsem nová ještě nedával. Čekám až dorazí.
Předběžně to vidím dát hlavy ohřát do trouby, vodítka do mrazáku a předpokládám, že by to mělo jít.
Až bude hotovo tak dám vědět.
http://www.chemickelesteni.cz/uvod/
Zatím jsem nová ještě nedával. Čekám až dorazí.
Předběžně to vidím dát hlavy ohřát do trouby, vodítka do mrazáku a předpokládám, že by to mělo jít.
Až bude hotovo tak dám vědět.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Výměna vodítek ventilů
Hezky pěkně:
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vodítek ventilů
To je věc názoru. Když něco dělám, tak se snažím to udělat pořádně. A určitě se lépe dělá s čistým dílem než s něčím jako tohle.Pětišroub píše:hezké, ale zbytečné..
A protože vím, jaká je pakárna ten karbon odstranit, tak to nechávám udělat profesionálně a ušetřený čas využiji jinak.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Re:
SO 545 píše:keď je toto náročné tak potom neviem ako sa povie práci ktorá je fakt náročná.Žanek píše:broučí vodítka u Pavlíčka bohužel nemění - prý je to příliš náročné
podľa ich zoznamu prác by toto mali zvládnuť ľavou zadnou...
ak ti ma pravdu povedat tak je lepsie ak povedia ze nespravia ako ked povedia ze spravia, maju to 2 tyzdne a potom to dostanes uuplne doje.ane.
treba najst toho co to spravi alebo si zohnat na to veci a spravit sam.To je asi najlepsie riesenie ktore sa mi osvedcuje v poslednom case.Aj ked je to narocnejsie ale skurvim si to sam a do buducnosti mam skusenost a viem ako na to na rozdiel od toho ked to skurvi niekto iny a pripadne ak mas dobre odobie ze sa dari este zase dalsia ina firma ti to skurvi .
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vodítek ventilů
Trochu to tu oživím.
Měl bych technický dotaz na místní zkušené motoráře:
Nechal jsem si u flat4 ověřeného servisu(Praha- libuš repase hlav) vyměnit vodítka, zabrousit sedla a ventily. Jedná se o jednokanálové hlavy 1.6, originál VW, první výměna. Vodítka jsem koupil u Jaška- STD pro první výměnu. Vyměnil jsem sací i výfukové. Následně nasadil pružiny na stejná místa, odkud jsem je sundal. Stejně tak tyčky zdvihátek a nastavil vůle ventilů na 0,15 podle návodu tady na fóru. Nakojil jsem motor čerstvým olejem, nastavil předstih a na cinknutí nastartoval. Po pár minutách jsem začal pozorovat, že se prodírá trubička tyčky zdvihátek až začal prosakovat olej. Takže olej zase ven, Sundat vahadla.. hlavu.. vyměnit tyčku. Původně jsem myslel, že jsem jen nasadil prasklou tyčinku(dával jsem původní). Při výměně trubičky jsem zjistil, že mám ohnuté tyčky zdvihátek. Dával jsem to za vinu své neodbornosti a vyměnil tyčinky za jiné. Vše jsem teda zase dotáhl a ejhle, po několika minutách chodu zase tyčinka praská. Na 4 válci, výfukový ventil. Přičemž si myslím, že v menší míře to bude dělat i v ostatních případech. Po bližším ohledání, výměně pružiny, kontrole ventilu, jeho vůle a průchodnosti jsem zjistil, že při pootočení motorem, kdy se otvírá výfukový ventil na 4 válci při krajní poloze něco cvakne- cvakne tyčka do trubky zdvihátek. Děje se tak proto, že už nejde dál jít- pružina je v krajní poloze na vodítku a tyčka zkrátka vypruží.
OTÁZKA ZNÍ:
neví někdo, jaký je rozměr čouhajícího vodítka z hlavy na straně vahadel u 1,6 jednokanál?
ilustrační obrázek(vypůjčen z googlu, já prasklou hlavu nemám)
na dvoukanálové hlavě jsem naměřil cca 4,5 mm ale na těchto kolem 5,5. Přesně si to nepamatuju, bylo to už včera , ale měřeno šuplérou. Rozdíl tam je a já mám podezření na příliš čouhající vodítka. Může mi to někdo potvrdit, nebo jsem úplně mimo. Popravdě nic jiného mě už nenapadá.
Po mistrech v Libuši jsem nic nepřeměřoval. Měl jsem za to, že už pár vzducháčů nasekali a pokud by nevěděli, tak zavolají, ať info najdu. Omlouvám, se pokud plevelim fŕum, ale zatím jsem to nikde nenašel.
Díky moc za každé pošťouchnutí. Už bych se moc rád svezl
Měl bych technický dotaz na místní zkušené motoráře:
Nechal jsem si u flat4 ověřeného servisu(Praha- libuš repase hlav) vyměnit vodítka, zabrousit sedla a ventily. Jedná se o jednokanálové hlavy 1.6, originál VW, první výměna. Vodítka jsem koupil u Jaška- STD pro první výměnu. Vyměnil jsem sací i výfukové. Následně nasadil pružiny na stejná místa, odkud jsem je sundal. Stejně tak tyčky zdvihátek a nastavil vůle ventilů na 0,15 podle návodu tady na fóru. Nakojil jsem motor čerstvým olejem, nastavil předstih a na cinknutí nastartoval. Po pár minutách jsem začal pozorovat, že se prodírá trubička tyčky zdvihátek až začal prosakovat olej. Takže olej zase ven, Sundat vahadla.. hlavu.. vyměnit tyčku. Původně jsem myslel, že jsem jen nasadil prasklou tyčinku(dával jsem původní). Při výměně trubičky jsem zjistil, že mám ohnuté tyčky zdvihátek. Dával jsem to za vinu své neodbornosti a vyměnil tyčinky za jiné. Vše jsem teda zase dotáhl a ejhle, po několika minutách chodu zase tyčinka praská. Na 4 válci, výfukový ventil. Přičemž si myslím, že v menší míře to bude dělat i v ostatních případech. Po bližším ohledání, výměně pružiny, kontrole ventilu, jeho vůle a průchodnosti jsem zjistil, že při pootočení motorem, kdy se otvírá výfukový ventil na 4 válci při krajní poloze něco cvakne- cvakne tyčka do trubky zdvihátek. Děje se tak proto, že už nejde dál jít- pružina je v krajní poloze na vodítku a tyčka zkrátka vypruží.
OTÁZKA ZNÍ:
neví někdo, jaký je rozměr čouhajícího vodítka z hlavy na straně vahadel u 1,6 jednokanál?
ilustrační obrázek(vypůjčen z googlu, já prasklou hlavu nemám)
na dvoukanálové hlavě jsem naměřil cca 4,5 mm ale na těchto kolem 5,5. Přesně si to nepamatuju, bylo to už včera , ale měřeno šuplérou. Rozdíl tam je a já mám podezření na příliš čouhající vodítka. Může mi to někdo potvrdit, nebo jsem úplně mimo. Popravdě nic jiného mě už nenapadá.
Po mistrech v Libuši jsem nic nepřeměřoval. Měl jsem za to, že už pár vzducháčů nasekali a pokud by nevěděli, tak zavolají, ať info najdu. Omlouvám, se pokud plevelim fŕum, ale zatím jsem to nikde nenašel.
Díky moc za každé pošťouchnutí. Už bych se moc rád svezl
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vodítek ventilů
Hele to se musí odfrézovat podle vahadel.. když budeš mít neseriový 1,25 nebo 1,4:1 tak to bude trošku jiný, ale hlavně bych zkontroloval geometrii a délku tyček.. budou dlouhý je to divný když je vše jak bylo?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------