Přední přídavná světla - rozdíl mezi mlhovými a dálkovými
Přední přídavná světla - rozdíl mezi mlhovými a dálkovými
Je asi jasné. že je-li sklo přídavného světlometu žluté průsvitné, jedná se o světlo mlhové. Je-li sklo naprosto rovné, čiré jedná se o světlo dálkové.
Jak ale poznam jedná-li se o světlo dálkové nebo mlhové, za předpokladu, že sklo je čiré zvlněné?
S takovýmto popisem jsem viděl jak mlhová tak dálková, ale rozeznat je od sebe nedokážu. Jednou ty skla maj působit jako čočka jindy světlo rozptylují, ale jak je poznam od pohledu?
Jak ale poznam jedná-li se o světlo dálkové nebo mlhové, za předpokladu, že sklo je čiré zvlněné?
S takovýmto popisem jsem viděl jak mlhová tak dálková, ale rozeznat je od sebe nedokážu. Jednou ty skla maj působit jako čočka jindy světlo rozptylují, ale jak je poznam od pohledu?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- FEVER
- ex fever.pitch
- Příspěvky: 461
- Registrován: 07 črc 2004
- Bydliště: Jince, jsem-li pozván neodmítnu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední přídavná světla - rozdíl mezi mlhovými a dálkovým
A co teprve, když je neprůsvitnéLugen píše: žluté průsvitné,
Baculatý porsche
Mlhovky
http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/2395
Dalky
http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/2419[/url]
Pozn: Skla mlhových světel se vyznačují tím, že jsou méně průhledné než u dálkových (jakoby mléčné).
http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/2395
Dalky
http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/2419[/url]
Pozn: Skla mlhových světel se vyznačují tím, že jsou méně průhledné než u dálkových (jakoby mléčné).
Šíša píše:Mlhovky
http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/2395
Dalky
http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/2419[/url]
...tady je to jasný na rozdíl od mnou uváděných příkladů...
zde by se daly praktikovat obě pravidla, což je docela pro vysvětlení nežádoucí, u mého příkladu s popírají.
Vysvětlení které jsem uved já si zdůvodňuji takto: U mlhových je konstatní mřížování proto aby světlo konstantně rozptýlily, u dálkových je třeba usměrnit...
...nicméně snad nám to rozlouskne john, ten se v těhlech normách dost vyzná
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Do mlhovky jsem nikdy nevidel zarovku... Prave proto to dela to "mlhove svetlo", bo je to sklo tak udelane, aby to svetlo rozptylovalo(lehce usmernene svetlo zarovky reflektorem, kdyz ho reflektor za zarovkou usmernuje(v urcite mire).
A dalka by mela byti co nejcirejsi, bez zbytecnych prvku ktere by zachycovali/rozptylovali svetlo. Ze jo, jde tam o co nejdelsi dosvit a ten se udela bud vetsim vykonem pri sirokem uhlu(neekonomicke), nebo mensim vkonem pri vetsi smerovosti a malem "odporu"(skla, na kterem se svetlo lame).
Tudiz by dalka mela miti co nejpropustnejsi a nejmene lamave sklo.
Sehnal jsem si kulate kovove 130mm mlhovky z 80let a tam prez sklo zarovku nevidim. Kdezto co ma soused na Skode pridavne dalky, tak tam je sklo pruhledne a zarovku vidim
Jo a pry se zlute sklo davalo pro to, ze zlute svetlo(respektive svetlo o te vlnove delce) lepe prostupuje mlhou to jsem zas slysel ja...
Jinak: jen me subjektivni nazory, nikomu nenutim a nikoho nehanim za jine ... jen aby se predeslo pripadnym sporum/narazkam
A dalka by mela byti co nejcirejsi, bez zbytecnych prvku ktere by zachycovali/rozptylovali svetlo. Ze jo, jde tam o co nejdelsi dosvit a ten se udela bud vetsim vykonem pri sirokem uhlu(neekonomicke), nebo mensim vkonem pri vetsi smerovosti a malem "odporu"(skla, na kterem se svetlo lame).
Tudiz by dalka mela miti co nejpropustnejsi a nejmene lamave sklo.
Sehnal jsem si kulate kovove 130mm mlhovky z 80let a tam prez sklo zarovku nevidim. Kdezto co ma soused na Skode pridavne dalky, tak tam je sklo pruhledne a zarovku vidim
Jo a pry se zlute sklo davalo pro to, ze zlute svetlo(respektive svetlo o te vlnove delce) lepe prostupuje mlhou to jsem zas slysel ja...
Jinak: jen me subjektivni nazory, nikomu nenutim a nikoho nehanim za jine ... jen aby se predeslo pripadnym sporum/narazkam
Jasně že tu možnost nemam To bych to tu neřešil.
Žlutý je jasný, rovný taky, teď tu řešíme jestli je možný dálkový čirý "čárovaný" nebo ne, ty tedy tvrdíš že ne, kámoš říká že ano a že dálkový maj nehomogení hustotu čar.
Takže teď nevím.
Takže názory dalších lidí...??
Žlutý je jasný, rovný taky, teď tu řešíme jestli je možný dálkový čirý "čárovaný" nebo ne, ty tedy tvrdíš že ne, kámoš říká že ano a že dálkový maj nehomogení hustotu čar.
Takže teď nevím.
Takže názory dalších lidí...??
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Jeste: hele, kdyz kouknes na ty stranky, co jsem dal a projedes si vsechny nabizene v te dane skupine, treba dalky(kdyz se o ne jedna), tak z toho vypline, ze je mozne i dalky "carovane", ale: neni tam zadne pravidlo v "carovani". Nektere maji par carek uprostred a na kraji zadne, nektere maji na kraji a uprostred zadne, nektere nemaji zadne a nektre maji po cele plose... Super...
Ale u vsech je vesmes neco spolecne: vsechny ty dalky jsou cire, da se do nich videt...
Johne??
Ale u vsech je vesmes neco spolecne: vsechny ty dalky jsou cire, da se do nich videt...
Johne??
Mladenci,mate o mne asi moc vysoku mienku...o tychto zalezitostiach neviem vela,ale co viem je asi toto :
vrubkovanie skla svetlometov,ci dialkovych,alebo hmlovych je dane nejakymi predpismi,ktore urcuju dialku,plochu a uhol svetelneho luca s ohladom na najlepsiu viditelnost a zminimalizovanie oslnenia protiiducich.
Uloha hmlovky je podsvietit hmlu,ktora sa zvycajne drzi par desiatok centimetrov nad vozovkou.Zlta je preto,ze je to prijemnejsie na oci v porovnani s bielou stenou pred vami. Umiestnenie hmloviek ma byt co najnizsie.Ak su 500 mm od vozovky,su platne ako mrtvemu zimnik..
Hmlovky s cirym ,nevrubkovanym sklom su vcelku to same,s rozdielom krivky paraboly a umiestnenia ohniska zdroja svetla.Kolise to od vyrobcu k vyrobcovi a zjavne rozdiely medzi nimi su otazkou preferencie uzivatela.
Je k tomu trochu viac,no nemyslim,ze ma velku cenu rozpitvavat to dalej...
vrubkovanie skla svetlometov,ci dialkovych,alebo hmlovych je dane nejakymi predpismi,ktore urcuju dialku,plochu a uhol svetelneho luca s ohladom na najlepsiu viditelnost a zminimalizovanie oslnenia protiiducich.
Uloha hmlovky je podsvietit hmlu,ktora sa zvycajne drzi par desiatok centimetrov nad vozovkou.Zlta je preto,ze je to prijemnejsie na oci v porovnani s bielou stenou pred vami. Umiestnenie hmloviek ma byt co najnizsie.Ak su 500 mm od vozovky,su platne ako mrtvemu zimnik..
Hmlovky s cirym ,nevrubkovanym sklom su vcelku to same,s rozdielom krivky paraboly a umiestnenia ohniska zdroja svetla.Kolise to od vyrobcu k vyrobcovi a zjavne rozdiely medzi nimi su otazkou preferencie uzivatela.
Je k tomu trochu viac,no nemyslim,ze ma velku cenu rozpitvavat to dalej...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Kombinace tvaru paraboly a vzor vroubkování udává směr paprsků. Důležité ale je, že to není to rozhodné pro rozlišení mlhové / dálkové.
Hledejte na krycím skle homologační označení, to je to E v kruhu (E8 je např. homologační značka ČR (ČSSR), E1 Německo, E2 Francie atd.). Nad tímto označením je symbol druhu světla. C je tlumené asymetrické, R je dálkové světlo (obvykle jste viděli HCR - tlumené asymetrické i dálkové s H žárovkou), A je obrysové a nakonec B je světlo do mlhy.
Hledejte na krycím skle homologační označení, to je to E v kruhu (E8 je např. homologační značka ČR (ČSSR), E1 Německo, E2 Francie atd.). Nad tímto označením je symbol druhu světla. C je tlumené asymetrické, R je dálkové světlo (obvykle jste viděli HCR - tlumené asymetrické i dálkové s H žárovkou), A je obrysové a nakonec B je světlo do mlhy.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.