Přední přídavná světla - rozdíl mezi mlhovými a dálkovými

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12537
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 16 říj 2008

Jirka píše:
Přední přídavná světla by měla být spínána přes relé.

Myslíš relé tlumených světel? Potřeboval bych vědět, na který kontakt toho relé to mám zapojit... :oops:


ne-e
Yahodak myslel samostatne rele pro pridavna svetla
(tzn pridas si ho tam)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8591
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 16 říj 2008

tak, přímo na pojistkovnici se napojíš.
Já chtěl jen říct, že přední přídavná světla mají být spínána přes extra relátko (tedy ne přes to stávající)...aby přes jejich spínač nešel takový proud.
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvekod Jirka » 16 říj 2008

Yahodak myslel samostatne rele pro pridavna svetla
(tzn pridas si ho tam)

To vím, že tam musí být zvláštní relé, já jen našel na netu jedno schémátko na zapojení přední mlhovek, kde to bylo nakreslo tak, aby se mlhovky dali rozsvíit jen při zapnutých potkávacích světlech a za tím účelem bylo relátko od mlhovek spojeno s relém tlumených světel (od kontaktu č.30 relátka mlhovek jde kablík do relátka tlumených světel, ale není tam uvedeno, na které číslo kontaktu). To jsem měl na mysli...
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvekod Jirka » 16 říj 2008

Pro inspiraci:

Obrázek
1 Vypínač světel
2 Kontrolní žárovka zelené barvy
4 Mlhový světlomet
5 Spínací relátko
6 Pojistky (přídavná pojistková škříňka)
7 +12V od pojistky
8 Kabel ke spouštěči motoru (startéru)
9 Kabel ke spínacímu relé tlumených světlometů
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12537
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 16 říj 2008

tohle schematko prodpoklada dalsich trvalych +12V (tzn dvojity privod, dvojite spinani)

ty kdyz pouzijes pojitku co jde od potkavacek, budes to mit jednodussi
Naposledy upravil(a) Herbie dne 16 říj 2008, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvekod Jirka » 16 říj 2008

Takže od kontaku č.30 na relátku povedu kablík jen na pojistku potkávaček..dobrá, díky
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12537
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 16 říj 2008

no spis jde o to jaky relatko budes mit k dispozici
a podle toho to zapojis
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvekod Jirka » 16 říj 2008

Sehnal jsem naprosto stejné.
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12537
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 16 říj 2008

no jestli mas presne to co je na obrazku tak tam ten druhej privod budes muset udelat nejspis taky

je dost mozny ze to rele jinak nesepne
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3952
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 16 říj 2008

No ... rekl bych ze hlavne na tom schematku chybi kostra pro civku rele ... tj dalsi kontakt. Tak at te to nezmatne :wink:


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host