Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Dan píše:Já tam také žádný znak nevidím, ale rozhodující je, že nový válec má 2x vývod pro spínač a 3x vývod pro trubky. Při použití tohoto válce se musí zapojit přední brzdy každá vzlášť do předních otvorů a zadní brzdy zapojit do zadní díry. Dále pak doplnit další spínač.
no to je to samy co sem psal hned na zacatku
... a vůbec !

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

kuco píše:su to bubny, dvojokruh... auto by malo byt podla vsetkeho z roku okolu 1976...
máme skoro rovnaké autá tiež mám bubny a samozrejme dvojokruhové brzdy.
Kúpil som u Michala brzd.válec ATE na tento model a má čuduj sa svete už len jeden spínač.

Keď kupuješ "aftermarket" nie vždy to sedí a nie vždy je 100% spokojnosť.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Sa mi zda ze on to tiez kupoval u Michala.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Ale nekupoval asi ATE ale repliku.

ATE je dosť drahý ale Michal ho má asi o polovicu lacnejšie ako u VW.

Len pre zaujímavosť u dealera VW to stojí : 9900sk válec a cca 900sk spínač.

Obrázek


U Michala za 2749 bez DPH už vrátane spínača . NO COMENT :wink: [/img]
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

SO 545 píše: Len pre zaujímavosť u dealera VW to stojí : 9900sk válec a cca 900sk spínač.
:shock: :shock:

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VW181 »

Jedu zítra k Michalovi a uvažoval jsem o koupi toho levného brzdového válce, ale jak získat jistotu, ža bude šlapat pro kotouče?
Měnil jsem vepředu bubny za kotouče a mám stále pocit, že po přibrždění to stále ještě trochu brzdí.
Ten zářez tam budu hledat, ale nepředpokládám, že najdu... :roll:
Jde to poznat podle stlačení v ruce? třeba.... :?:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Proky
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 484
Registrován: 08 lis 2009
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Proky »

Mám takovej dotaz,
Začnu tedy problémem. Když šlápnu normálně (zlehka) na brzdovej pedál tak se mi nerozsvítí brzdový světla, rozsvítí se až když zarvu pedál úplně na podlahu. Jinak to brzdí v pořádku, jen to nesvítí.

A teď dotaz: co spíná toho policajta kapalina ve válci? A je možný, že by tam bylo třeba málo kapaliny. nebo vzduch, že by to nesepli kontakty, nebo je špatnej ten válec a bude potřeba vyměnit?

mám ovála z 55 a policajt je úplně ve předu a jdou z něj 4 hadičky, jedna dozadu k bubnů, druhá k levýmu přednímu kolu, třetí k pravýmu přednímu a čtvrtá je přívod z baňky s kapalinou. Jinak to brzdí v pořádku, jen to nesvítí
Bubu Oval (1955)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Pětišroub »

kterýkoliv z dílů brzdového systému na tomhle autě může být mrtvý. Zkuste pro začátek

1 seřídit pakny na všech kolech
2 odvzdušnit brzdový systém dle návodu zde na foru
3 při tom propláchněte novou brzdovkou (DOT4)
4 pokud se odezva tlakového spínače, který je spolu s trubičkami našroubován na brzdovém válci nezlepší, zkuste tento spínač vyměnit. Je to tlakový spínač spínaný tlakem oleje v hlavním brzdovém válci.

následně potom projít stav brzdového obložení, prasátek, hadiček a všeho zbytku. Aby sis v tom někde nenamlátil hubu :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Proky
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 484
Registrován: 08 lis 2009
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Proky »

Děkuju, zkusim vše co píšeš. Tak ono to brzdí jen mi přijde, že jedno kolo zůstává vyset nebo je možný, že je tam špatný obložení
Bubu Oval (1955)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Pětišroub »

Proky píše:Děkuju, zkusim vše co píšeš. Tak ono to brzdí jen mi přijde, že jedno kolo zůstává vyset nebo je možný, že je tam špatný obložení
jestli zůstává viset, tak otevřít buben, zkontrolovat, zda jsou tam pružinky a jestli se pakny volně pohybují, případně vyměnit hadičku a váleček.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Herbie »

spatnej policajt - vymenit
nic vic, nic min

kazdopadne to cely zkontroluj
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Proky
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 484
Registrován: 08 lis 2009
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Proky »

Pětišroub píše:
Proky píše:Děkuju, zkusim vše co píšeš. Tak ono to brzdí jen mi přijde, že jedno kolo zůstává vyset nebo je možný, že je tam špatný obložení
jestli zůstává viset, tak otevřít buben, zkontrolovat, zda jsou tam pružinky a jestli se pakny volně pohybují, případně vyměnit hadičku a váleček.

Brzdy ... http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p217151
Bubu Oval (1955)

Uživatelský avatar
Proky
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 484
Registrován: 08 lis 2009
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Proky »

Herbie píše:spatnej policajt - vymenit
nic vic, nic min

kazdopadne to cely zkontroluj
Ouk vyměnim ... kontrola bude stejně
Bubu Oval (1955)

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Capario »

ahoj , odešel mi brzdový válec, přemýšlím jestli koupím Z Prahy Brax - za 635 kč, TRW za 922 kč nebo ze Zlína tento za 950 kč:
http://shop-vwbrouk.cz/product_info.php ... s_id=21967" onclick="window.open(this.href);return false;

Dovedl by mi prosím někdo poradit, kde je nejlepší poměr kvalita - cena? Jak dlouho Vám v autě vydržely? Mám 4 bubny, 2 okruh, 2 cajti. Děkuji Moc.
Better smoke and fly then drink and drive

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Šíša »

Cca před měsícem, před odjezdem na dovču, jsem si dělal kontrolu brzd a konečně zjistil, proč mi to cca 1,5roku brzdilo jen na dvě kola ... mimo KO dvou prasátek byl KO hlavní brzdový válec (uvnitř rozpadnutý, poškozený závit na spoji).

Nebyly penízky na zbyt, tak jsem v Kuří koupil ten nejlevnější ... Brax za těch cca 650,- ... najeto již přes 4000km a Brouk brzdí lépe než služební Fábie. Takže bych klidně dal ten nejlevnější, záruku to nějakou má. Ale je-li více peněz, asi bych koupil kvalitnější TRW. Ten ze Zlína dle foto vypadá jak můj Brax za 650 ... ale může skreslovat fotka ... :wink:

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od Capario »

Děkuji za odpověď. Chmmmmm... Tam TRW říkáš...jen pište lidi..jak dlouho Vám vydržel ten Brax?
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od coltan »

Hele panáčku...... já osobně bych určitě koupil to TRW, které mám taky, protože to celkový dílenský zpracování je lepší i co se týče třeba prasátek oproti Braxu...... takže si myslim že je lepší dát o 300,- víc a mít to lepší co se týče kvality a zpracování :wink:

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od lubos »

Před časem jsem dával tenhle z Kelly, zatím bez problémů.
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false;

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od evinsen »

Musím se tady podělit.Mám na dílně brouka 1500,jeden z prvních-přechoďák nádherně zachovalej a nebastlen,malé lampy vzadu,žádné podkovy,dědkovské světla v předu,úzké nárazníky 4 díra,6 volt napájení. Tyto kombinace jsou občas vidět v originále. Ale co bych rád věděl jestli se někdo nesetkal s tím že vůz má jednookruhové brzdy,vzadu úzké pakny 30mm a vepředu kotouče prvního provedení.Hlavní válec obyčejný bez tlakových ventilů.Předělaný to není.Vypadá to podle vin na 1-2.měsíc 1967.Před měsícem jsem dělal taky patnácku z léta 67 a už to byla klasika rovnosvětlo z podkovama na 12 volt. A oba rakušáci.
P4271177.JPG
P4271177.JPG (151.27 KiB) Zobrazeno 4356 x
P4280471.JPG
P4280471.JPG (136.27 KiB) Zobrazeno 4356 x
P5011184.JPG
P5011184.JPG (117.91 KiB) Zobrazeno 4356 x
P5011185.JPG
P5011185.JPG (135.52 KiB) Zobrazeno 4356 x
P5011187.JPG
P5011187.JPG (106.71 KiB) Zobrazeno 4356 x
P5011189.JPG
P5011189.JPG (156.03 KiB) Zobrazeno 4356 x

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od OB »

Já věděl, že to někde najdu. V knížce od Etzolda se píše, že od 1. 8. 1967, od podvozku číslo 118000002 jsou vozy vybaveny hlavnim brzdovým válcem pro dvouokruh.
Současně píše že od 1. 8. 1966, od podvozku číslo 117000003 (1500) jsou nově vozy vybaveny kotoučovými brzdami na přední nápravě.
Z toho vyplývá, od srpna 1966 do srpna 1967 měli některé vozy kotouče s jednookruhovým hlavním válcem.
Co přijde dál???

Odpovědět