MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12362
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sam » 04 srp 2009

Ten vejfuk vypadá dost podobně jako měl Herbie na jednom 12kovým motoru co byl v inzerci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3687
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod john » 04 srp 2009

Do not dob in your mate... :D :D

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod coltan » 05 říj 2009

Ahoj
Budu měnit pístní kroužky, olejový čerpadlo a tlakovej přepouštěcí ventil a mam k tomu 2 menší dotazy.

1. V knížce o generální opravě motoru hojně používaj nějakej Permatex 3H anebo silikonovej tmel (např. příruba čerpadla-blok, válec-blok) tak by mě zajímalo co používáte k utěsnění podobnejch spojů??? Že to nebude červenej silikon už sem zjistil dřív :)

2. Mam nějak předmazat to nový olejový čerpadlo a ty pístní kroužky (třeba nějakou vazelínou) a nebo jen po sestavení motoru párkrát-víckrát protočit motor než se olej dostane na všechny místa abych to pak nestartoval nasucho???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12875
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Herbie » 05 říj 2009

coltan píše:Ahoj
2. Mam nějak předmazat to nový olejový čerpadlo a ty pístní kroužky (třeba nějakou vazelínou) a nebo jen po sestavení motoru párkrát-víckrát protočit motor než se olej dostane na všechny místa abych to pak nestartoval nasucho???


namazat ? .... samozrejme ano, ale nikoliv vazelinou, ale motorovym olejem :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19269
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 05 říj 2009

1) Hylomar na čerpadlo-blok, pod válce Loctite Hi-temp Copper
2) kroužky motorovým olejem, pumpu klidně vazelínou ať si líp nasaje
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sesto » 07 říj 2009

viete mi poradit co oznacuju tieto cisla?
Obrázek
Pripadne tieto?
ložiska hlavní 1,2-1,6l 0,75mm/0,50mm/2,00mm

Taktiez aku pastu/olej pouzit ked sa sklada motor aby loziska neboli nasucho pri prvom starte.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19269
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 07 říj 2009

EXT 0.50 označuje že blok, nebo vyjímečně ten konkrétní lágr, je protočen na hlavních lágrech o 0.5 mm a INT 0.75 že je klika broušená o 0.75 mm na hlavních lágrech. P STD znamená, že blok nebyl protočen na změnu axiální vůle. Motor skládej na motorový olej, na STP aditivum do mot. oleje nebo do směsi obého, nebo například na montážní pastu Wurth nebo Liqui-Moly přímo k tomu určenou.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sesto » 08 říj 2009

Dik
Vies mi prosim poslat oznacenie tej malej loctite pasty nech si kuknem specifikaciu na co je?Pripadne aj tej bielej?

http://www.loctite.as/?p=productsMore&iProduct=2 tuto pastu pouzivas kde ak smiem vediet?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19269
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 08 říj 2009

potřebuješ tu bílou tubu vlevu nebo klidně i lepidlo na závity, tím se to rovněž dotěsní.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sesto » 09 říj 2009

ok ale ake je oznacenie tej bielej tuby v lavo a ten loctite v pravo?
Tu 603 na co presne pouzivas?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19269
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 09 říj 2009

Kuchyňka. Zleva: Loctite tekuté těsnění na závity s teflonem (k dotěsnění hadičníků a závitů kde něco může sáknout) a myslim že nemá číselný označení, Loctite pojistka šroubů středně silná (rozebíratelná), tzv "modrý loctite", Loctite 603 - těsnění trubkových spojů (kvůli výměně sacího koše oleje) tzv. "zelený Loctite", Liqui-Moly montážní pasta pro prvomontáž veškerých kluzných dílů v motoru. Loctite 5920 - "silikon" s mědí (POUZE pro dotěsnění válců vůči bloku a pro příruby výfuku), STP přísada do oleje se zinkem (pro prvomontáž vzájemně kluzných dílů v motoru a také dočasnou konzervaci vnitřku motoru pro případ, že se bude startovat zadlouho. Díky vysoké viskozitě nestéká). Ještě se nevešel: Loctite 290 (pojistka spojů silná (výhodou je možnost aplikace na již dotažené spoje), Hylomar Aerograde (netuhnoucí těsnění pro veškeré styčné plochy v motoru, které je potřeba dotěsnit) a FAB mazadlo na zámky s grafitem (například pro namazání ovládání karburátorů, lanek apod. )
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sesto » 09 říj 2009

:idea:
dakujem nastudujem

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod coltan » 19 říj 2009

Čimpak prosimvás povolujete ten velkej šroub pro přepouštěcí tlakovej ventil oleje co je zespoda motoru??? Nějakej velikánskym šroubovákem???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19269
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 19 říj 2009

jop
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 974
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Ales-X » 19 říj 2009

Ani ten největší šroubovák nebyl dostatečně velké (tedy spíš široký), ale parádně to šlo klíčem na povolování matky na flexu Narex. Samozřejmě klíč byl upraven aby do drážky přesně pasoval a byl zakalen aby nedošlo k poškození šroubu.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 20 pro 2010, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12362
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sam » 19 říj 2009

Obrázek
Chce to velký šroubovák, ideálně na ořechu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod coltan » 20 říj 2009

Jojo, tak takovej nástavec na šroubovák sem si přesně včera zakoupil :wink: ale klíč na flexu samozřejmě mam taky, takže uvidim co mi na to bude líp fungovat :wink:
Děkuji za odpovědi.....

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 974
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Ales-X » 21 říj 2009

:)
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 04 lis 2009, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod coltan » 25 říj 2009

Nebyl by prosím nějakej typ jak vyndat pístní čepy??? Sou tam trochu natuho a nechce se mi to vytloukat abych neohnul ojnici...... Třeba něčím nahřát písty aby se trochu roztáhly???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12362
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sam » 25 říj 2009

Obrázek
Obrázek
Ano, existuje na to speciální nahříváček. Pokud se ti ale do toho nechce tlouct, tak si udělej přípravek a čep vylisuj.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti