MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ok1vkt »

Prosím pomůže mi někdo s identifikaci dílku z motoru? V pouštěl jsem olej a tohle bylo na sítku. Jedná se o plastové zoubky zakulacené. Motor ale běžel v pohodě. Odkud to je? Jelikož je to plast tak to typuju třeba na benzinovou pumpu? Protože zbytek si myslim musí být kovový ne?
Děkuji, motor klasika 1,2
IMG_20190311_181503.jpg
IMG_20190311_181617.jpg
IMG_20190311_181444.jpg
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

tipuji bakelit pod bensin pumpou. Jinde v motoru bakelit není.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ok1vkt »

Je to takový pěkně zakulaceny fakt jak zoubky. No ja nad tim furt přemýšlim ale taky mne už nic nenapada. Asi to pak někdy zkouknu radši. Doufam ze sundani te pumpy není nějaká pakarna a bude to rychlý.
Brouk 1963, 1.2

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Kounect »

Ahoj vsichni, dokazete mi nekdo prosim vysvetlit
1) jak vznikne axialni vule na klice (zvetsi se mimo toleranci)
2) co se v motoru stane, znici ci ojede a pusobenim jakych sil?
3) proc se zasadne nedoporucuje delat axialu na vyjetem motoru? Zrejme to bude mit spojitost s otazkou c.2, ale nevim.

Hledal jsem poruznu po internetech, ale asi nevim co presne hledam...

A nakonec nejlepsi vestirna z koule, ale neni nad zkusenosti, axiala 1,5mm, jezdil by jste s tim nekdo dal? Nebo by jste alespon vypodlozkovali? Nebo okamzite udelat pac az to zakuka, tak to sebou vezme radu dalsich zbytecnych veci?

Dekuju za jakykoli podnet pripominajici odpoved, ci primo za jasnou odpoved, proste beru cokoli :)
Brouk ´77

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

budu stručný."pojebe se šecičko" ,kór když to udělá pac.
vypodložení je k ničemu protože je vymačkaný blok a lágr jezdí v bloku celý. googluj falešná axiála. a jestliže máš na hlavním 1,5mm tak na druhém v místě největšího dynamického namáhání bude skoro 1mm do stran.
měl jsem tu i motor kde se klika probrousila až na svorníky bloku,takže se dá říct že vydrží hodně,ale šel do šrotu jen bez šteftů

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od boldor »

V motoru jako takovém moc velké axiální síly nevznikají ale do kliky jde třeba reakce od vyšlápnuté spojky, no a když už se něco "vyčochtá", jde to pak rychle.

Já naměřil axiálu, teda tu falešnou, 0.3 a motor jsem půlil protože mi to přišlo hodně. Viz "BEX".

Pochopl jsem to tady (cca 2 minuta):
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

má cenu davat na motor( 1776ccm, 2x weber 40, vačka W120, výfuk csp phyton, (v plánu hlavy magnum s ventili 40 a 35mm) ) vahadla 1:25??

budu muset kupovat i delší zdvihací tyčky?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VWenca »

Nemá

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od liba »

Jak pro koho

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

Do knírače jo..
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od wally »

p3p1k píše:má cenu davat na motor( 1776ccm, 2x weber 40, vačka W120, výfuk csp phyton, (v plánu hlavy magnum s ventili 40 a 35mm) ) vahadla 1:25??

budu muset kupovat i delší zdvihací tyčky?
Když uděláš pořádně geometrii, tak možná.. na 120tce už bych do toho nešel...
Mám to na wallym na 110tce a má to kolem 220Nm krouťák je to pěkný..ale taky už se mi stalo, že se mi uvolnili vodítko ventilu...všechno má svojí daň..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Kafkazan
Příspěvky: 10
Registrován: 07 zář 2019
Bydliště: Vrané nad Vltavou

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Kafkazan »

Zdravím
Chci se zeptat, jaký z motorizací byste mi doporučili. Ohlížím se s manželkou po t2jkách. Koukám, že všude 1.6 a 2.0 motory. Samozřejmě větší motor asi bude výhodnější, ale ta spotřeba bude asi jinde, ale co ta 1.6? Jak jsou na tom celkově? Díky za info :)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

Kafkazan píše:Zdravím
Chci se zeptat, jaký z motorizací byste mi doporučili. Ohlížím se s manželkou po t2jkách. Koukám, že všude 1.6 a 2.0 motory. Samozřejmě větší motor asi bude výhodnější, ale ta spotřeba bude asi jinde, ale co ta 1.6? Jak jsou na tom celkově? Díky za info :)
1.6 je dobrý ale do kopců je slabý,pak záleží kolik máš v busu naloženo. Já bych dal 1776cc.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

spotřeba bude plus mínus podobná, kolem 10-11 litrů. Víc bude do spotřeby kecat stav auta (ložiska, geometrie, seřízení a stav motoru) než objem motoru. Ta 1.6 má výhodu v tom, že díly na ní jsou dostupné a levnější. U dvoulitrů je už problém některé díly sehnat (hlavně plechy kolem motoru).
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Kafkazan
Příspěvky: 10
Registrován: 07 zář 2019
Bydliště: Vrané nad Vltavou

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Kafkazan »

Super, díky za odpověď :wink: !

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

Sací a výfukový ventil

Dávají se simeringy je na sací ventily? nebo na všechny? Při prvním rozebrání jsem je měl jen na sacích ventilech .... bohužel to nikde nemohu dohledat :(
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Na sací
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Poraďte, co se mi přidírá? A jak k tomu mohlo dojit? Přehřátí motoru? Kdysi v minulosti málo oleje? Vyteklo pár stříbrných šupinek....
20200228_130643.jpg
20200228_130643.jpg (253.12 KiB) Zobrazeno 4154 x
20200228_130617.jpg
20200228_130617.jpg (342 KiB) Zobrazeno 4154 x

honzik.brouk
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 17 srp 2017
Bydliště: Tam kde to mám rád....

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od honzik.brouk »

Čus,no nevím jestli tě to uklidní nebo ne,ale můj motor 1.6 jednokanálník,který jsem si zgenerálkoval sám doma v garáži svépomocí,tak po první výměně oleje při cca najetých 3500km taky vykazoval pár drobounkých stříbrných šupinek neznámého původu...po počáteční hysterii jsem dal nový olej a říkal si děj se co děj...a světe div se motor běží dodnes a celkem i jede bez větších problémů s najetými cca 8- smy tisíci km....Tak bych se toho asi nebál.... :)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

honzik.brouk píše:......ale můj motor 1.6 jednokanálník,který jsem si zgenerálkoval sám doma v garáži svépomocí,tak po první výměně oleje při cca najetých 3500km .....
První výměna po 3500km ? Tak to si rád počkám při kolika km budeš dělat tu poslední .
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět