MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Mirek Wenclovice
Příspěvky: 211
Registrován: 31 bře 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

prak píše:
11 led 2024
řešíte někdo broušení ventilů? A má snad dokonce někdo zdejší brusku na ventily?
Ano

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2376
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od wally »

prak píše:
11 led 2024
řešíte někdo broušení ventilů? A má snad dokonce někdo zdejší brusku na ventily?
Mám akorát na sedla.
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm / brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 1:1,25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1998
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VW181 »

Ahoj, nevíte někdo, jestli blok z 1300 označení F se hodí na stavbu 1.6?
Jedná se mi hlavně o mazací kanálky atd...
Dík.
Bert
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 14039
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

F blok je stejnej jako H a B .. takže pro 1.6 použít lze bez úprav s puvodní klikou i ojnicemi
tentýž se používal pro průmyslové 126
mazací kanály 8mm


jezdím se stejným blokem, jsem jsem předělal chlazení na doghouse pro svůj klid :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1998
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VW181 »

Herbie píše:
26 čer 2024
F blok je stejnej jako H a B .. takže pro 1.6 použít lze bez úprav s puvodní klikou i ojnicemi
tentýž se používal pro průmyslové 126
mazací kanály 8mm


jezdím se stejným blokem, jsem jsem předělal chlazení na doghouse pro svůj klid :)
Dík Herbie za info :D
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

klic
Příspěvky: 177
Registrován: 03 črc 2008
Bydliště: Praha 6

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od klic »

F blok má jen jeden regulační ventil tlaku oleje a svorníky jsou přímo v bloku bez vložek, takže se časem můžou stát OSVČ...

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1998
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VW181 »

Mám pocit, že ve 181 se mi motůrek trochu přehřívá a chtěl bych poměřit teploty různých částí motoru.
Je na toto měření vhodný bezkontaktní teploměr nebo je nutno měřák s čidlem a přiložit k měřené části?
Biker666 myslím kdysi říkal, že měří teplotu sání a podle toho upravuje bohatost.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6570
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Samba »

Ezli se má smotat staň š se..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15922
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Změř teplotu oleje a bude jasno. Ano, lze zmerit teplotu hlav, bloku, vyfuku. Ale nikdo nema presne data, jake teploty jsou jeste v norme.
100-130 bych bral pro plne zatizeni jako normalni.
Uhnany nebo pretizeny motor lze poznat i po sluchu. Aspon ten muj to dava najevo, ze se k nemu nechovam hezky
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

alzo
Příspěvky: 46
Registrován: 06 čer 2020

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od alzo »

zdravim ctu tady plno nazoru ze palivovi filtr je dobry dat mimo motor. J
IMG_20241230_134341.jpg
a ho mam tady. Nenasel jsem nikde zadnou fotku ani posis kde ho mate pridelanej. muzu poprosit o radu

Uživatelský avatar
elvis
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1240
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od elvis »

Ahoj, jà ho màm pod nádrží.
... do killa !

Pat777
Příspěvky: 55
Registrován: 12 říj 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pat777 »

Ahojte. Mam taky dotaz ci je palivový filter v dnešnej dobe potrebny? Dnes su benziny tak filtrovane počas vydaja zo stajanov ze uz aj niektore moderne auta so vstrekovaním palivivý filter na benzín nemajú. Ja som ho na buse pri rekonštrukcii už nemontoval a najazdil som tak 30.000 km a absolutne bez problémov.
Paekný den.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6570
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Samba »

nejde ani tak o bensin, jako o stav zbytku.. leckterá nádrž se pokladi enem hemží..

Aleshak
Příspěvky: 113
Registrován: 14 čer 2022

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Aleshak »

Mám opískovanou, pozinkovanou a ještě vylitou nádrž priskyřicí a stejně jsem dal pod nádrž filtr, aspoň je jistota, že karbec bude furt čistý...
Jinak všechny nový auta maji palivový filtr, akorát u některých je to součást sacího koše, tudíž se nemění, jen když se posere čerpadlo v nádrži.
VW r.v.74 1200

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7443
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

....jen si vzpomeňte na Herbieho jakou pomazánku tahal z filtru karburátoru....
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 14039
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

filtr určitě ano ... jeden na cestě před motorem druhej do trubicky na karbecu ... po mnoha zkušenostech už nikdy jinak

viz anabáze s výrobníkem želé
viewtopic.php?f=6&t=21945&start=180
... a vůbec !

alzo
Příspěvky: 46
Registrován: 06 čer 2020

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od alzo »

nechat ho tam chci. jen jsem nevedel kam ho dat. kdyz ho mas pred motorem, v jaky casti auta je?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15922
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Filtr se nabízí dát buď hned pod nádrž nebo vedle převodovky, kde trubička vychází z vidlí podvozku a napojuje se na ni hadice/trubka do motorového prostoru . Obě místa jsou poměrně těžko dostupné, proto se jako zkratka volí místo v motorovém prostoru, kde to je pěkně na očích. Má to jen tu nevýhodu, že může filtr prasknout a způsobit požár. Já bych volil tu převodovku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

alzo
Příspěvky: 46
Registrován: 06 čer 2020

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od alzo »

taky mi napadlo dat to k ty prevodovce, jen vymyslet nejaky drzak aby se to tam netrepalo. #-o

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 313
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno a ještě dál

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Zbyňa »

alzo píše:
05 led 2025
taky mi napadlo dat to k ty prevodovce, jen vymyslet nejaky drzak aby se to tam netrepalo. #-o
Pro inspiraci: https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... id=1901747

fuel.jpg
fuel.jpg (47.13 KiB) Zobrazeno 1729 x
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Odpovědět