MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

prak píše:dodnes někde mám jednu jednokanálovou 1300, která začínala PON. Možná to znamená, že tovární repasi dělali v pondělí, nebo na ponku. :wink:
Nebo do ponorky :)

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

skládám svůj motůrek a nějak mi nepasují pleši k doghousu, jsou tam mezi nimi zemědělský vůle a to mám vše origo VW, žádnou druhovýrobu. Evidentně tam má být nějaké těsnění, které jsem tam neměl. Je tak? Co tam nacpat?
Tu jsem vygúglil nějaký pikčr ze samby, ale netuším, jestli je to tak origo, nebo nějaká invence ...
Obrázek

A další věcí je ... má být nějaké těsnění i mezi chladičem a dohousem? Tam je taky fuga jak ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

ano, to co je na fotách je víceméne origo

kolem chladiče je molitanové lepené těsnění
kolem plechu na sahaře a tím "trojůhelníkovým" plechem také
... a vůbec !

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

ok, díky. Našel jsem v domácím skládku samolepící dilatační pás pod sádrokartonářské profily, to by asi mohlo projít na ten trojúhleníkový plech. Ještě vymyslet to těsnění na oilcooler, aby to vydrželo to teplo a tlak vzduchu.
Sice nemám rád tyhle samodomo řešení, ale tahle těsnění jsem nikde neviděl ... leda koupit nový chladič, kde je nejspíše už nalepené
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

IMG_1063.JPG
je pozice palce rozdělovače vs. TDC správně? Píst 1. je v horní úvrati
Všechny návody mají ten palec pootočený o 90° doprava. Pokud ne, co je kde špatně? Takto ten motor běžel ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Pokud mas vysoky rozdelovac s podtlakem tak palec v horni uvrati 1 valce smeruje k trubce sani pod karburatorem

Pokud mas nizky rozdelovac (starsi provedeni) ukazuje palec v horni uvrati prvniho valce ven z motoru

U bezpodtlakych rozdelovacu jsem to videl tak i tak :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Milan NM »

Myslim ze na rozdelovaci by mala byt ryska :roll:

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

aha ... byla pod barvou. Díky oběma =D> Jsem s tím rozdělovačem nechtěl hýbat, takže je prozatím tak jak byl ... tj. zašpiněný. Až si budu jistý, že ten motor šlape tak jak má, tak bych ho rád vyměnil za podtlakový. Tenhle o podtlak nejspíše přišel.
Jinak jsem potřeboval seřídit ventily, protože jsem měl sundané hlavy ... no a místní návod mi nějak nepasoval.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

Já jsem si kvůli ventilům udělal na řemenici 2 tečky po 180 stupních. Správná se pozná podle polohy ventilů a pro další válce se otáčí o půlku pozpátku. Nemusím se pak crcat s rozdělovačem.

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

Dolezite je mat vyfukovy a saci ventil na 1. valci uzavrety - teda na tejto pozicii mat TDC - top dead center, cize v hornej uvrati.. Potom mozete zasunut unasaci hriadel rozdelovaca ako vam pasuje, nasledne samotny rozdelovac nan zasuniete uplne jedno ci tak, alebo o 180 stupnov.. Ide len o to, aby ste iskru na palci pre 1. Valec dostali v polohe pri TDC prveho valca.. Vobec nie je dolezite, v akej polohe je pootoceny rozdelovac - teda podla priruciek.. Dolezite je aby palec smeroval a daval iskru pre 1. Valec.. Raz je to podla tabuliek za 10 pol piatej, teda 16,20, raz za 10 päť, teda 16,50, ale kludne to moze byt aj 16,27.. 16 ,32 16,39..atd.. Hlavne je nastavit palec tak , aby iskril v polohe pre 1. Valec.. capisto..? Tabulkove polohy casto mylia.. Pretoze to otocite pri nepozornosti o 180 stupnov a dava vam to iskru v dolnej uvrati.. Na rysky a tabulkove polohy rozdelovaca sa treba vysrat.. Dolezite je poloha 1. valca a poloha palca v iskre prave tam.. A ved ked pridete ku mne, tak vam ukazem, ze spravna iskra a poloha rozdelovaca pre 1. valec sa da pretacat o myslim 7 stupnov v celom rozsahu 360 :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

honzik.brouk
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 17 srp 2017
Bydliště: Tam kde to mám rád....

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od honzik.brouk »

Zdravím všechny matadory,potřeboval bych vědět,pod jakým úhlem ve stupních je vyvrtaný závit svíčky na hlavě motoru single port,neví náhodou někdo? Potřebuji vědět kvůli opravě závitu svíčky v hlavě.Ďěkuji.

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 273
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Zbyňa »

Vzhledem k tomu že jsem viděl jak muže dopadnout drátová pojistka pístního čepu viz foto, chci se zeptat zda na ní trvat při skládaní motoru, nebo lze z vesela nahradit klasickou segerovkou vnitřní DIN 472,samozřejmě to asi způsobila chybná montáž, ale vzhledem k obtížné sehnatelnosti bych rád nahradil drátovou za klasickou segrovkou..
drátovka.JPG
seger.jpg
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Lze nahradit, já to doporučuji
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

a co pro klid v duši použít toto
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... mm-i26602/

máte s tím někdo zkušenost ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Mam na 2.3, nic negativniho jsem nezaznamenal.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

je to bráno jako náhrada za segrovku, nebo je to doplněk segrovky ?
... a vůbec !

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Náhrada,ale bacha jsou jiný podle druhu vrtání...
Ale Jaško to má třeba dobře popsaný na eshopu
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 273
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Zbyňa »

Samozřejmě jsem ty "ucpávky" také registroval, ale někde jsem zahlédl vyjadřeni že "teflon do motoru nepatří" tak jsem to nějak přesunul na druhou kolej, ale pokud na to tu bude dobra odezva, tak do toho půjdu. I když ja potřebuju na 90,5 mm píst..což nemá skladem :-/
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... mm-i26604/
Herbie píše:je to bráno jako náhrada za segrovku, nebo je to doplněk segrovky ?
citace z webu :
Dokonale chrání válce, proti vzniklé škodě při jejím uvolnění. Snadné instalaci dílu, který nahrazuje původní ocelovou pojistku.
Tak snad nám to někdo potvrdí kdo na tom jezdí..
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Je to nahrada, a je treba pouzit spravnou variantu pro konkretni vrtani
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

pánové děkuji za vaše praktické poznatky
asi to tedy potřebuju a objednám si :)
... a vůbec !

Odpovědět