MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od simak »

jo, a vyvažuje se podle nejlehčího a ubírá se na težších? kde jsou nějaké nálitky na odbroušení/odvrtání?
nasávač

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

simak píše:jo, a vyvažuje se podle nejlehčího a ubírá se na težších? kde jsou nějaké nálitky na odbroušení/odvrtání?
To zní logicky :wink:
Obrázek
Ideální místa na ubrání materiálu jsou po stranách ojničních šroubů. Je dobré odebírat z obou stran stejně.
Na této fotce bylo ukrojeno 6g. Vyvážení pístů je třeba provádět s citem a je třeba najít vhodný nálitek, který je možné odstranit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od coltan »

Ahoj ahoj
Mám takové dilema...... budu měnit přepouštěcí tlakový ventil oleje včetně pružin, které jsou již řádně unavené. A při tom bych i rád vyměnil olejové čerpadlo, které má již svojí nejlepší éru též prožitou. Jde mi o to jaký by mělo vliv kdybych použil čerpadlo s většímy zuby? Větší tlaky? Možnost prasknutí STD chladiče? Nebo to jen prostě prožene motorem větší množství oleje rychleji?
Předem děkuji za odpovědi :)

Uživatelský avatar
Jan.cl
Příspěvky: 73
Registrován: 19 zář 2009
Bydliště: Česká Lípa-Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jan.cl »

Pánové, mám takový dotaz. Potřeboval bych vnější rozměry motoru. Důvod je ten, abych zjistil, jestli se mi celý motor vejde do kufru u mazdy 323F BG(mrkačka). Děkuji
Mluvim jenom když mám co říci....

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od sSATYRr »

do Pola se vlezl i se sadou zimnich gum na oktavku..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od prak »

rozměry jsou v pohodě, ale v předklonu se se 100 kg věcí blbě manipuluje
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

máš sz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
hugo
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 796
Registrován: 30 zář 2006
Bydliště: Babiččino údolí
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hugo »

Otázka: mám tu dvě sady pístů s válcema z 1600, který obě jezdily. Jak se dá laicky rozpoznat, který z ních jsou lepší? Výměna kroužků za nový při montáži je samozřejmostí.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Vylozene laicky sa to da usudit podla orig. lapovacieho criss- cross pattern. Ak ho tam nie je vidiet, je to znacne ojete...ale ani pritomnost tychto fenomenov nezarucuje koncentricitu valca, takze kaslat na laiku a nechat si to premerat...

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od BUTCH bus »

Nevim jestli to muzu dat sem, ale mam dotaz.
Jsou tyto hlavy jiz na bezolovnaty benzin?
DSC00533.JPG
311.101.375 G
OndraS

Uživatelský avatar
hugo
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 796
Registrován: 30 zář 2006
Bydliště: Babiččino údolí
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hugo »

john píše:Vylozene laicky sa to da usudit podla orig. lapovacieho criss- cross pattern. Ak ho tam nie je vidiet, je to znacne ojete...ale ani pritomnost tychto fenomenov nezarucuje koncentricitu valca, takze kaslat na laiku a nechat si to premerat...
Tak jsem na to mrknul a závěr je takový:(díval jsem se na levý zadní válec u obou motorů)
1. sada - stopy po původním lapování jsou po celém obvodu zhruba do výše 4 cm (při pohledu od bloku, nikoliv od hlavy), proté v pracovní ploše pístu jsou criss- cross pattern vidět zhruba na 50% plochy; písty mají pohledově nepoškozený povrch bez výrazných vrypů ve směru pohybu pístu.

2. sada - stopy po původním lapovaní do výše cca 4 cm nejsou po celém obvodu, ale zhruba 70%, v pracovní ploše nic, místy výrazné stopy ve směru pohybu pístu na stěnách válce; píst na pohled místy vrypy do materiálu, ne tak pěkný jako sada č. 1

Po rychlém kouknutí i na ostatní válce je situace podobná.

Závěr? Použít první sadu, druhou hodit do koše, či použít jako popelník?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Podla popisu je to priemerne ojete, ale nevyzaduje vybrus...staci to prehonovat a novu sadu kruzkov a posluzia este par desiatok rokov...ak Ti samozrejme ide o uzitnost a nie perfekciu...

Uživatelský avatar
hugo
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 796
Registrován: 30 zář 2006
Bydliště: Babiččino údolí
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hugo »

je to přesně tak jak píšeš. jde mi o to aby auto sloužilo. Děkuji moc za užitečné informace. Druhá sada půjde na popelníky :D

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Druhu sadu mozes nechat prebrusit a zohnat patricne kruzky...malo ludi si uvedomuje, ze pouzite valce aj piesty su uz stabilizovane, takze ak su v tolerancii, je lepsie pouzit stare nez nove...kruzky pokial mozno gapless - Total Seal, DEVES, alebo Dykes...

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jirka »

Mám karburátor Solex 30 PICT-3. Tento karburátor má elektromagnetický vypínací ventil (Elektromagnetic cutoff valve) - větší váleček na jedné straně karburátoru s vývodem na kablík. Odkud vede kablík, který by měl být k tomuto ventilu napojený? Bude karburátor fungovat, i když k tomuto ventilu žádný kablík nepovede?
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od SO 545 »

od indukcnej cievky k el.ventilu a k syticu
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VW181 »

Jirka píše:Mám karburátor Solex 30 PICT-3. Tento karburátor má elektromagnetický vypínací ventil (Elektromagnetic cutoff valve) - větší váleček na jedné straně karburátoru s vývodem na kablík. Odkud vede kablík, který by měl být k tomuto ventilu napojený? Bude karburátor fungovat, i když k tomuto ventilu žádný kablík nepovede?
Musí být k němu 12V po sepnutí klíčku.
Bývá propojen se sytičem a indučkou.
Bez připojení napájení bude motor chcípat.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jirka »

Od cívky od stejného kontaktu, jako kablík, co vede k sytiči?
Jde o to, že ráno jsem nastartoval, ujel tak 100 metrů a auto začalo kašlat a pak mi motor zdechl. Nastartovat ani pořádně nemůžu a když už se to povede, tak motor kašle. Přidávání plynu nepomůže, to je ještě horší. Mohlo by to být v něčem jiném, než v karburátoru? Např. svíčky, rozdělovač...?
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Jirka píše:Mám karburátor Solex 30 PICT-3. Tento karburátor má elektromagnetický vypínací ventil (Electromagnetic cutoff valve) - větší váleček na jedné straně karburátoru s vývodem na kablík. Odkud vede kablík, který by měl být k tomuto ventilu napojený? Bude karburátor fungovat, i když k tomuto ventilu žádný kablík nepovede?
Uz ten nazov hovori za seba...je to el.mag.ventil, ktory zastavi privod paliva...ak to nastartujes bez kabla, dojde benzin v komore a stojis...Busiky T4 to maju naopak, podobny ventil zamedzi privod vzduchu...ma to rovnaky efekt...

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jirka »

Já to nevím, protože mám teď Solex 30 PICT 2 a ten tento ventil nemá. Chtěl jsem právě zkusit PICT-3, ale nevěděl jsem, od čeho má vést kablík k ventilu..
Raději se zeptat, než pak litovat...

Odpovědět